Starejši managerji morajo dati priložnost mlajšim

Maria se v Dnevnikovi kolumni sprašuje: »Kdo želi biti večen?« Njeno razmišljanje temelji predvsem na tem, kako stari ("večni") menedžerji zasedajo mesta mladim in da to danes zavira odprt pretok novih pomembnih družbenih virov energije, ki lahko naše države popeljejo v pravo smer.
Kako prepričati šefa, da reče "Da!"

Kako prepričati šefa, da reče “Da!” (Vir slike: sxc.hu)

Maria Anselmi se je rodila v Italiji in se pred več kot desetimi leti preselila v Slovenijo. Svojo slovensko poslovno kariero je začela leta 2002 pri Bisnode, ki je tudi partner Zavoda mladi podjetnik. Sprva je pri Bisnode delala kot generalna direktorica za Slovenijo, kasneje pa je prevzela tudi funkcijo direktorice za poslovno rast in razvoj trgov v regiji Centralna Evropa. Od leta 2011 je odgovorna oseba za izvedbo Bisnode Sales Effectiveness program za vseh 17 držav skupine Bisnode, od leta 2012 pa deluje kot direktorica za strategijo produktnega portfelja za regijo centralna Evropa.

V uvodu opisan problem Maria opiše s tremi razlogi: izobraževalni, kulturni in generacijski razlog.

V zvezi z izobraževalnimi razlogi Maria pravi, da se je stara generacija izoblikovala znotraj povojne ekonomske šole, ki vse pozitivne dejavnike človeškega življenja povezujejo z določenimi materialnimi kazalniki in jih merijo skladno z njihovo rastjo. Najbolj očiten in prepričljiv primer tega je nacionalna blaginja, merjena z BDP-kazalniki rasti, ki je postala mednarodna referenca za načrtovanje razvoja držav.

Kulturni razlogi predstavljajo po Mariinem mnenju predvsem glavno razliko med današnjim svetom in svetom prejšnjih generacij. Meni, da je danes svet široko globaliziran in da bolj kompleksni medsebojni odnosi posamezniku otežujejo razumeti in predvideti razvoj, ki bo vplival na njegovo življenje.

Kot primer kulturnega razloga Maria navede demonstracijo poguma bahavega Vladimirja Putina, ki je bila na svetovnem spletu zasmehovana. Prav takšen odnos so potem do njega imele tudi Pussy Riot, vendar brez razumevanja stare generacije, ki še ni razvila načina za prebavo jezika ironije.

Tretji razlog, generacijsko razliko, pa Maria opiše s primerom generacije Y. »Generacija Y je generacija “delitve”, generacija odprtih virov, socialno odgovorna generacija, za katero je splet še vedno odprto območje, kot si ga je zamislil tudi njegov izumitelj, in ne zaprt sistem. V moji deželi Italiji je brezposelnost mladih dosegla vrh pri več kot 50 odstotkih in sedanji politiki najpogosteje govorijo o ljudeh, rojenih v 80. letih, kot o izgubljeni generaciji: generaciji brez upanja na trajno zaposlitev in ustrezno pokojnino. Hkrati pa niso del nove ureditve, saj ta še ni bila ustvarjena. In to je nesprejemljivo. To je narobe.«

Maria je mnenja, da živimo v skrajno globokem in občutljivem generacijskem prepadu. »Menim, da nova generacija – ki torej ni izgubljena generacija – zasluži boljše obravnavanje. Prišel bo namreč trenutek, ko se bomo vsi mi highlanderji morali umakniti in bomo svoje ljudi morali na to tudi pripraviti. Tako kot dobri menedžerji dajejo zgled svoji organizaciji, ga moramo dajati tudi mi kot celotna generacija,« zapiše Maria.

Maria Anselmi svoje razmišljanje zaključi: »Mislim, da bi bilo torej dobro, tako v poslovanju kot tudi v politiki, nakazati pot in odgovornost prenesti na naslednje generacije.«

Vir: dnevnik.si

Ste že naš oboževalec na Facebooku? Dodajte nas in bodite na tekočem!

Oznake:, , ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje