Start:Cloud ++ program: »Prejeli smo samozavest in potrditev.«

Avtor Mojca Jagodic — 03.11.2014
Komentiraj!
23. oktobra je potekal zaključni dogodek start:Cloud ++, na katerem so razglasili najboljše ekipe programa. Si.mobil je nagrado v vrednosti 10 tisoč evrov podelil ekipi i13tech, ki razvija rešitev za optimizacijo ogrevalnih sistemov. Prve izdelke bodo začeli prodajati naslednje leto.
Start:Cloud ++ program: »Prejeli smo samozavest in potrditev.«

Zmagovalec start:Cloud ++ je ekipa i13tech (Vir slike: Si.mobil)

Start:Cloud ++ je program startup šole Hekovnik, ki temelji na prenosu znanja iz Silicijeve doline, učenju na trgu ter sodelovanju z izkušenimi mentorji s tehničnega in poslovnega področja. Sodelujočim ekipam pomaga predvsem pri razvoju in monetizaciji poslovne ideje.

V triminutnem nastopu je strokovno komisijo, ki so jo sestavljali Matevž Medja (Gigodesign), Nejc Matjaž (Ondu in Poligon) ter Boštjan Špetič (Zemanta in Silicon Gardens Fund), najbolj prepričala ekipa i13tech, ki razvija rešitev za optimizacijo ogrevalnih sistemov. Si.mobil jim je podelil nagrado v vrednosti 10 tisoč evrov, ki jo bodo v celoti namenili projektu za proizvodnjo, trženje in promocijo produktov.

»Naš produkt je napredna rešitev, ki omogoča do 25 odstotkov prihrankov in je v prvi vrsti namenjena ogrevalnim toplotnim črpalkam v stanovanjskih hišah. Rešitev predstavlja mikrokrmilnik in optimizacija v oblaku, ki temelji na predvidevanju in analizi delovanja ogrevalnega sistema. Naše potencialne stranke so končni kupci kot tudi proizvajalci ogrevalne tehnike,« rešitev enostavno predstavi Ivo Peperko iz ekipe i13tech in dodaja, da so komisijo verjetno prepričali zato, ker je rešitev med tehnološko najnaprednejšimi, poleg tega pa že v fazi izvajanja pilotnih projektov in zaključni fazi razvoja. Pilotne projekte želijo zaključiti v tej ogrevalni sezoni, načrtujejo pa, da bodo prve izdelke začeli prodajati naslednje leto.

Zmagovalna ekipa i3tech je prejela 10 tisoč evrov (vir: Hekovnik - FB stran). 

Hekovnik je s kotizacijami za sodelovanje v nadaljevalnih programih nagradil ekipe CoolingInno in njihovo rešitev z notranjo klimatsko napravo, ki ne porablja elektrike, razvijalce biološkega modela za napovedovanje bolezni v vinogradu Vitilab ter razvijalce brezžičnega relay boxa Zevs. Slednji ekipi sta obenem prejeli tudi nagrado podjetja Gigodesign – izobraževanje in pomoč pri razvoju dizajna njunih produktov.

»Razvili smo notranjo pasivno klimatsko napravo, ki uporablja fazno spreminjajoče materiale in vsaj za 90 odstotkov zniža stroške hlajenja prostorov. Naprava ne uporablja kompresorske enote, ampak neslišni računalniški ventilator, ki mikroventilira toplotni prenosnik in poskrbi, da odvečne toplota zraka ostane v zalogovniku,« o rešitvi ekipe CoolingInno pove Rok Lončarič ter dodaja, da v naslednjem letu nameravajo napravo prodajati poslovnim subjektom kot končnim strankam na način odkupa njihovega računa za elektriko in zagotovljenega znižanja stroškov. Pri tem načrtujejo naskok na slovenski, italijanski, nemški, grški in hrvaški trg. Izkušnja v programu start:Cloud ++ jim je prinesla znanje glede "lean" metodologije ter vpogled v dizajn, množično financiranje in internet stvari.

»Pridobili smo samozavest in potrditev, predvsem pa veliko zelo konkretnih in praktičnih nasvetov s področja razvoja poslovnega modela in odkrivanja prvih kupcev."

Tudi pri ekipi Vitilab so hvaležni za tovrstno učno izkušnjo. »Pridobili smo samozavest in potrditev, predvsem pa veliko zelo konkretnih in praktičnih nasvetov s področja razvoja poslovnega modela in odkrivanja prvih kupcev. Predvsem smo veliko odnesli od mentorjevih ocenjevanj, kjer je vsaka ekipa predstavila svoj napredek v zadnjem tednu, nato pa je sledil mentorjev komentar in še komentar ekip. To je bilo zelo praktično in konkretno. Skratka, super učna izkušnja,« z zanosom pove Franci Bačar.

Ekipa Vitilab je predstavila aplikacijo, ki na podlagi mikrolokacije, preteklih škropljenj, vremenske napovedi in profila vinograda napove pojav različnih bolezni v vinogradu. To vinogradniku omogoči, da škropi samo takrat, ko je to res potrebno in tako na popolnoma varen način zmanjša število škropljenj in pridela kakovostnejše vino. Poleg napovedi pojava bolezni pa bodo uporabniku lahko generirali tudi različna poročila, denimo škropilni načrt, ki jih mora uporabnik predložiti kontrolni službi, ko ta pride na kontrolo. »Spomladi bomo lansirali aplikacijo, nato se nameravamo širiti v Italijo in na ostale evropske vinske trge. Dolgoročno pa bi dobro prakso iz vinogradništva radi prenesli tudi na druga polja agronomije,« o načrtih za prihodnost pove Bačar.

Eva Štrukelj iz ekipe Didaktika je predstavila serijo modularnih igrač iz naravnih materialov (vir: Hekovnik - FB stran). 

Poligon je svojo nagrado v obliki izobraževanja in možnosti delovanja znotraj njegove coworking skupnosti podelil ekipi Didaktika, ki razvija serijo modularnih igrač iz naravnih materialov. »Morda je otroku letos všeč muca, naslednje leto pa se navduši za kravo in bi rad svojo žival zato predrugačil? Morda bi rad sestavil žival, ki ima dve glavi in šest nog? Ima mlajšega brata, ki bi se rad igral z njim in se šele uči fine motorike ali pa se ravno uči zavezovanja vezalk? Gre za nabor (telesnih) elementov lesenih bitij, ki se med seboj prosto sestavljajo in dodatno dopolnjujejo s paleto dostopnih dodatkov; vse z možnostjo personalizacije. Cilj sistema je spodbujanje uporabe otroške domišljije ter učenje novih kognitivnih in ročnih veščin,« o produktu pove Eva Štrukelj, ki je po poklicu arhitektka, a v prvi vrsti oblikovalka.

"Kdo bodo prvi kupci, kaj je konkurenčna prednost, kakšen naj bo poslovni model? Včasih ni bilo enostavno, a zato zelo koristno."

Za njuno ekipo je bil program start:Cloud++ predvsem odpiranje obzorij na področju trga in vstopa nanj: »Oblikovalec tipično zazna anomalijo v svojem okolju in zanjo oblikuje formalni odgovor; malo pa se ukvarja s tem, kako to idejo potem prodati.« Za idejno zasnovo je bila Štrukljeva s strani Društva oblikovalcev Slovenije in Spirit Slovenia nagrajena s 1. nagrado na oblikovalskem natečaju "Reformator leta". »Ampak tu se seveda pravo delo šele začne. Kdo bodo prvi kupci, kaj je konkurenčna prednost, kakšen naj bo poslovni model? Včasih ni bilo enostavno, a zato zelo koristno,« o svoji izkušnji pove Štrukljeva.

V bodočnosti želijo zgraditi skupnost ljudi, ki se zavedajo pomembnosti dobrih igrač in pedagogike za izgradnjo celostne osebnosti otrok. S projektom v prvi polovici naslednjega leta načrtujejo oblikovanje Kickstarter kampanje za dosego potrebne kritične količine naročil, ob kateri je proizvodnja lahko še cenovno vzdržna. »V nadaljevanju pa je seveda cilj odpreti spletno trgovino s knjižnico vseh sestavnih delov sistema, za neomejeno sestavljanje lastnih igrač malih nadobudnežev,« o načrtih za prihodnost še doda Štrukljeva.

Najboljše aplikacije bodo za nagrado tudi objavljene na prvi slovenski spletni tržnici s poslovnimi rešitvami bizstore.si

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!