Ste prepričani, da obstaja trg za vaš produkt?

Avtor Maja Borštnik — 12.06.2013
Komentiraj!
Poslovna analiza trga je bistvenega pomena za uspešno poslovanje, saj vam ponudi odgovor na zelo pomembno vprašanje, ki se glasi: "Ali je moj produkt oziroma storitev res nekaj, kar si kupci želijo in so za to tudi pripravljeni plačati?"
Ste prepričani, da obstaja trg za vaš produkt?

Ste prepričani, da obstaja trg za vaš produkt? (Vir slike: sxc.hu)

Zaupanje v produkt ali storitev je resda sila pomembno, a pogosto se zgodi, da so podjetniki v svoje izdelke preveč zaverovani in za poskuse prodora na trg porabijo na tisoče in tisoče evrov. Da bi se izognili tovrstnim nevšečnostim, je priporočljivo, da še pred začetkom vlaganja v razvoj produkta ali storitve napravite obsežno raziskavo trga in tako ugotovite, ali zanj sploh obstaja trg. 

V nadaljevanju vam predstavljamo štiri nasvete, kako o svoji poslovni ideji razmišljati na bolj kritičen način, da se na koncu ne boste znašli v dolgovih in z odličnim produktom, ki pa ga ne bo želel nihče.

1. Najprej pridobite vse potrebne informacije.

Preden se lotite razvoja produkta oz. storitve, poskrbite, da boste pridobili vse potrebne informacije. Natančno se pozanimajte o zaslužkih, ki se jih lahko nadejate, ugotovite, kako huda je konkurenca in svoje konkurente nato tudi natančno spoznajte, na koncu pa še določite, ali je trg, na katerega se podajate, statičen ali rastoč. 

Zbiranje in analiza informacij sta pomemben del izdelave poslovnega načrta!

Morda boste ugotovili, da se vam zaradi prehude konkurence in prenizkih zaslužkov sploh ne izplača vlagati v razvoj poslovne ideje in boste zato raje razvili novo idejo, ki bo pokrivala nekoliko drugačno tržišče. 

Pridobivanje tovrstnih in podobnih informacij vam bo omogočilo, da boste sprejemali boljše poslovne odločitve in zato dosegli večji uspeh.

2. Najprej določite široko področje, nato pa poiščite svojo tržno nišo.

Poiščite področje, ki je dokaj široko in splošno, nato pa prav tu poiščite svojo tržno nišo. Ne skrbite glede tega, da bi se usmerili preozko - poskrbite le, da boste izbrali področje, na katerem boste lahko hkrati z rastjo podjetja razširili tudi svojo ponudbo. 

Poglejmo si primer: trgovina s čevlji svojim strankam najprej ponuja udobno obutev za notranje prostore. Ko si zgradi uspešno in priljubljeno blagovno znamko na področju, ki je povsem ozko usmerjeno, lahko trgovec začne širiti svojo ponudbo: najprej strankam ponudi nogavice, nato športno obutev ipd. 

3. Razmislite, kako bi zgradili svojo bazo strank.

Pridobivanje novih strank je za mlado podjetje najtežja naloga. Veliko enostavneje je namreč obdržati staro stranko kot pridobiti novo. Domislite se strategije, s katero bi lahko pridobili večje število strank in jih nato tudi obdržali. 

V pomoč pri gradnji baze strank vam bo odlična marketinška ekipa, ki bo skrbela za promocijo vašega podjetja in vaših produktov/storitev, poslužite pa se lahko tudi kakšne izmed promocijskih akcij, s katerimi boste svet na začetku sploh obvestili o svojem obstoju. 

4. Testirajte svojo poslovno idejo. 

Da bi ugotovili, če je vaša poslovna ideja sploh primerna, jo lahko testirate na veliko načinov, ki pa so razmeroma poceni. Svoje izdelke lahko v prodajo ponudite na spletni strani ali pa v kateri izmed večjih, že obstoječih trgovin, nato pa ocenite, koliko strank je vaše produkte zares kupilo. 

Veliko bolje je, da takoj ugotovite, da vaš produkt oz. storitev za kupce ni zanimiv, kot da se predolgo slepite in se z neprijetno resnico soočite šele takrat, ko boste že na robu bankrota. Zavrnitev ni vedno najslabši odgovor, ki ga lahko dobite, saj vas lahko prav usmeri na pravo pot - a le, če si boste to dopustili. 

Vir: Entrepreneur

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!