Ste preverili svojega partnerja?

Avtor — 03.07.2014
Pred sklepanjem večjih poslov je pametno preveriti, s kom se podajate v posel. Preverjanje lahko poteka tudi prek bonitetnih hiš, kar velja za utečeno prakso na trgu. Te razpolagajo s širokim naborom podatkov, ki uporabniku dajejo enostaven in pregleden način vpogled v poslovanje.
Ste preverili svojega partnerja?

Mirela Kurt, Bisnode (Vir slike: Bisnode)

Ker poslovanje s tujino slovenskim podjetjem že dolgo ni tuje, od tam pa prav tako kot iz Slovenije prihajajo novice o neplačnikih, ni odveč preverba tudi tujih podjetij. Do bonitetnih informacij za tujino lahko dostopamo na dva načina: poiščemo uveljavljeno mednarodno korporacijo – ena takšnih je na primer Bisnode AB iz Švedske, ki je prisotna v 20 evropskih državah – ali pa se obrnete na domačega ponudnika, kar predstavlja precej bolj enostavno možnost. Slovenska Bisnode na enotni platformi ponuja bonitete za 16 milijonov podjetij iz 14 držav: Hrvaške, Srbije, Bosne in Hercegovine, Makedonije, Črne Gore, Kosova, Albanije, Nemčije, Avstrije, Italije, Švice, Poljske in Slovenije.

Trend gre v smeri monitoringa

“Najbolj razširjena oblika preverjanja tujih partnerjev poteka prek bonitetnih poročil,” pravi Mirela Kurt iz Bisnode, ki pa razkriva, da se zadnjih nekaj let trend obrača k on-line bonitetnim bazam. Opozarja, da naročeno poročilo prikazuje le trenutno stanje podjetja, zato se lahko zaradi dinamike poslovanja hitro spremeni. Poročilo lahko tako že naslednji dan ne odraža več pravega stanja podjetja, zato nekatera podjetja, med njimi tudi Bisnode, ponujajo on-line rešitev, ki omogočajo monitoring, torej vsakodnevno spremljanje poslovnih partnerjev.

In cene?

Koliko boste morali seči v žep je odvisno od tega, ali kupujete bonitetno poročilo ali letno naročnino za on-line bazo. Za letni dostop boste odšteli najmanj 280 evrov (v cene ni vštet DDV), cena pa je odvisna od vrste in obsega naročila. “Cena posameznega bonitetnega poročila se za naročnike giblje od 20 evrov,” pravi Kurtova.

Podjetja iz nekdanje skupne države najbolj zanimiva

Opaža, da se je v zadnjih letih precej povečalo povpraševanje po informacijah za tuja podjetja, predvsem iz južnih trgov. Hrvaška, Srbija, Bosna in Hercegovina, Makedonija in Črna Gora so države, v katerih so podjetja, ki predstavljajo največje zanimanje za preverjanje.

Zakaj in kdaj monitoring?

V Bisnode svetujejo, naj uporabniki dnevno preverjajo pomembne kritične poslovne dogodke vseh svojih poslovnih partnerjev. “Kritični poslovni dogodki so tisti, katerih nastanek lahko ogrozi poplačilo terjatev,” med te pa spadajo informacije o blokadi, nastop insolvenčnega dogodka, plačilne navade, tožbe na sodiščih, kdo vodi podjetje in katere so lastniške povezave. Takšnih dogodkov je na dnevni ravni veliko, če pa k temu dodamo še velikost portfelja uporabnika in pomanjkanje usposobljenega kadra za nadzor tveganja v podjetjih, pravi Kurtova, pa naj uporabniki tovrstno delo racionalizirajo s storitvijo monitoringa. Ta namreč omogoča tudi napoved likvidnosti partnerja eno leto vnaprej.

Oznake:
Iskanje
MP izobraževanja

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>

MP dogodek: Facebook oglaševanje

MP dogodek: Facebook oglaševanje

Facebook oglaševanje je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za izboljšanje prodaje. Na tokratnem dogodku se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane le pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo s pravim pristopom velik potencial. Preberite več >>

Vse za podjetje