Stranka nima vedno prav

Avtor Saba Resnik — 19.08.2011
Komentiraj!
Ljudje so lahko egoistični - ne zanimajo jih interesi vašega podjetja, temveč zgolj njihova dobrobit. In tudi vaše stranke so samo ljudje, to si zapomnite. Vsekakor morate prisluhniti in spoštovati mnenja drugih, vendar nikar ne za vsako ceno.
Stranka nima vedno prav

Stranka nima vedno prav (slika: sxc.hu).

Da se ne bomo razumeli napak - nikakor vam ne predlagamo, da zanemarjate svoje stranke, ne upoštevate njihovih mnenj, jim ne ustrežete ipd. Imejte zgolj v mislih, da od časa do časa stranka pač nima prav.

Postavite si mejo

Sigurno ste že kdaj doživeli ali slišali za kakšno stranko, katere jeza in nezadovoljstvo preideta v nadlegovanje. Tudi s težavnimi strankami se morate pogovoriti, vendar si postavite mejo, ki je enostavno ne boste prečkali.

Največkrat si podjetniki to mejo začrtajo nekje pri žaljenju in grožnjah, ogrožanju sodelavcev in zaposlenih ter pri ogrožanju drugih strank. Ko stranka doseže vašo mejo tolerance, se odzovite prijazno vendar odločno.

Nevednost strank

Imejte v mislih, da ljudje pri vas kupujejo izdelke ali storitve, ker tega sami doma niso zmožni narediti. Torej, stranke vedo o tehnologiji in znanosti ter spretnosti, ki stoji za vašim produktom, manj kot vi. Mnogokrat si zato stranke narobe predstavljajo, kaj jim lahko produkt ponudi - kaj je sploh možno doseči in kaj ne.

Pred stoletjem nihče ni pričakoval, da bo kupljena kočija imela zračne blazine. Prejšnja generacija si ni mislila, da bodo lahko svoj telefon nosili vsepovsod s seboj in to kar v hlačnem žepu. Še kakšno leto nazaj nihče ni pomislil, da bo kupoval kupone za večerje in masaže preko 1 na dan, privoščite.si ali big deal-a. Vsekakor bi bila teleportacija boljša od čakanja na letališčih in letalskih zamud, vendar dokler to je to še znanstvena fantastika tega stranke ne bodo predlagale letalski družbi. Žal pa se v vsakdanjem življenju podjetnika dogaja ravno to - stranke zahtevajo nemogoče.

Oglaševanje

Vas zanima mnenje vaših strank o dosedanjem oglaševanju ali oglaševalski strategiji, ki jo pripravljate? Pri takšnih vprašanjih bodite previdni. Podjetnik D. Andreani iz ZDA je povzel: „Vprašati stranko, kaj si misli o vašem oglaševanju je ravno tako, kot bi lovec vprašal srno, kakšen je najboljši način, da jo ulovi.” Stranke vas lahko v takem primeru namerno ali nenamerno speljejo s prave poti.

Pričakuj več, plačaj manj

Večina kupcev bi opisala svoj popolni kruh kot „tak in tak” po najnižji možni ceni in le tega z veseljem kupovala pri peku, ki bi počasi (ali hitro) propadal. Stranke na žalost ne razmišljajo o obstoju podjetja, o stroških, ki nastanejo pri proizvodnji, upravljanju itd. Na žalost je danes tako, da stranke zahtevajo vedno več, za čim nižjo ceno. V takšnih primerih morate razumeti, da vsak skrbi zase - tako prodajalec kot kupec.

Previsoke cene?

Lahko sklepamo, da v kolikor ne izgubite kakšne stranke ali dveh zaradi previsokih cen - potem prodajate preveč poceni. Boleče je gledati stranko, ko odhaja, ker imate previsoke cene, vendar zavedajte se, cena je lahko ravno prava za stranko samo če je ravno prava tudi za vas. Na tak način skrbite za obstoj podjetja - kdo pa bo, če ne vi?

V kolikor boste poizkušali razumeti vaše stranke, lahko le-te vašemu podjetju prinesejo pomembne informacije, vendar bodite pri vsem skupaj previdni, saj - kot smo že omenili - stranka nima vedno prav.

Vir: businessweek.com.

shranjeno pod:
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!