Študentski servis rešuje življenja

Avtor Saba Resnik — 25.04.2012
Komentiraj!
Študentski servis Študent je ob 20ti obletnici delovanja predstavil rezultate svojih prizadevanj za kvalitetnejše življenje. Predstavljamo vam impresivne sisteme razvite s strani ŠS Študent. Le kdo bi si misli, da študentski servis tako uspešno lansira podjetniške ideje.
Študentski servis rešuje življenja

Študentski servis rešuje življenja. (Vir slike: sxc.hu)

Študentski servis Študent je ob 20 obletnici delovanja predstavil rezultate svojih prizadevanj za kvalitetnejše življenje in varnejše okolje. Njihov cilj, ki mu sledijo je: ne le denar, tudi življenje.

Reševalci na motorju

Na ŠS Študent so zasnovali in razvili najhitrejši dostop reševalca na motorju. Prvi motor so uporabili na Reševalni postaji Ljubljana leta 1994 in nato mnogo let delali na tem, da bi takratno Ministrstvo za zdravstvo predlog sprejelo. Nato so leta 2000 začeli drugi motor za reševanje uporabljati tudi v Mariboru. Po dveh letih testiranja so nato s precej truda dosegli uvedbo in financiranje v občinah Maribor, Ljubljana in na obali ter tako dosegli v povprečju za polovico hitrejši dostop nujne medicinske pomoči na področjih, ki pokrivajo približno polovico prebivalstva.

Motorji za reševanje spadajo v sklop nujne medicinske pomoči (NMP), ki sodi neposredno pod Ministrstvo za zdravje, katero postavlja pogoje delovanja. Zanimivo je, da kljub odličnim rezultatom reševalne postaje nikoli ne zapišejo, da so sistem razvili v študentskem servisu.

Specifika opreme motorjev, ki so namenjeni reševanju človeških življenj:

  • Prvi del predstavljajo oprema za čiščenje dihalnih poti, umetno dihanje, jeklenka s kisikom in AMBU balon za prisilno dihanje.
  • Drugi del opreme je namenjen zaustavljanju krvavitev in nadomeščanju izgubljene krvi.
  • Tretji sklop predstavlja oprema za detekcijo delovanja srca in oživljanje - 4 kanalni defibrilator z EKG-jem in določenimi nadgradnjami.
  • Dodatno opremo pa predstavlja še nekaj medicinskega materiala, zdravil in radiozveza ter mobilni telefon, ki omogočata komunikacijo.

Gasilci na motorjih

V ŠS Študent so prav tako razvili najhitrejši večfunkcijski dostop gasilca z motorjem.

Hiter dostop gasilcev je, ravno tako kot reševalcev, življenjskega pomena. Napačno je razmišljanje, da se gasilce angažira zgolj ob požarih. Gasilci so poklicani za reševanje iz vode, reševanje iz prostorov, kjer dihanje ni mogoče, za reševanje iz gorečih objektov in vozil, reševanje zasutih, reševanje iz zmečkanih vozil in za gašenje požarov.

Hiter dostop največkrat ovirajo: gost promet ali kolone, zaparkirane intervencijske poti, nesreče na težje dostopnih terenih... V septembru 2011 se je ŠS Študent pojavila možnost (po 5 letih), da bodo uspeli doseči testno uvedbo dveh ali treh motorjev na eni od poklicnih gasilskih brigad.

Motorji za gasilce po svetu so namenjeni zgolj gašenju požarov, medtem ko so motorji, ki jih je zasnoval Študent, namenjeni primarno reševanju in šele nato gašenju. Motor in potrebno opremo bi tako lahko edini na svetu uporabljali prav za vse zgoraj navedene aktivnosti reševanja.

Zdravnik in reševalec v dirkalniku za reli

Medtem ko v nekaterih zdravstvenih domovih dežurajo ekipe nujne medicinske pomoči, pa so v primerih, ko je voznik ukleščen, prisiljeni čakati, da se prostovoljni gasilci najprej zberejo in pridejo na mesto nesreče oz. da posreduje poklicna ekipa iz mesta. Zato je SŠ Študent predlagal testno uvedbo posebnega vozila: dirkalnik za reli, z zaščitnim lokom in vso homologirano opremo za dirkanje, v katerega je nameščena identična oprema kot v reševalnem motorju ali katerem drugem reševalnem vozilu. Poseben dodatek bi predstavljal del gasilske opreme, ki omogoča rezanje zmečkane pločevine. V nekaterih primerih se bo tako čas, ki je potreben, da se začne prevoz poškodovanega z reševalnim vozilom ali helikopterjem bistveno skrajšal.

Zmanjšanje nesreč pri prečkanju tirov

Prvi na svetu so pri SŠ Študent razvili rešitev ter pripravili spremembo zakona, ki bo zmanjšal število nesreč pri prečkanju tirov za 80%.

Ljudje se znajdejo pred lokomotivo iz dveh razlogov. Hote ali nehote. Prva skupina so samomorilci. Druga pa so žrtve, ki prečkajo tire na peronu ali izven urejenih prehodov ali na prehodih, ki imajo samo Andrejev križ z avtomobilom.

Za namestitev bliskavic na sprednji strani lokomotive so si pri ŠS Študent začeli prizadevati že pred leti in si prizadevajo še danes.

Zmanjšanje nesreč enoslednih vozil

Študentski servis Študent je 28. septembra 2011 predstavil svetovno novost načina zmanjšanja števila nesreč enoslednih vozil torej skuterjev in motorjev. Rešitev, tako kot pri zmanjšanju nesreč kot pri prečkanju tirov, temelji na bliskavicah. LED bliskavice bi naredile skuter ali motor veliko bolj opazen.

Vir: Študentski servis Študent.

shranjeno pod: ,
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice