Subway - leto sendviča

Avtor Tanja Zvijerac — 21.04.2010
Komentiraj!
Medtem, ko so se v zadnjem desetletju različne franšizne verige nenehno izmenjevale na lestvici desetih najboljših franšiznih trgovin (Top 10), je bil Subway devet let od desetih na vrhu lestvice Franchise 500®.
Subway - leto sendviča

Izjemna rast franšize Subway (vir slike: Entrepreneur).

Glede na vzpone in padce gospodarstva zadnjih let in spreminjajočih se Ameriških okusov je osupljivo, da brez negotovosti lahko neko podjetje ohrani to stopnjo zagona in donosnosti. Tudi v tem letu, ko je recesija prerazporedila celotno lestvico Franchise 500 ®, je 5 dolarski Footlong sendvič še vedno na vrhu. To je resničen dokaz uspešne strategije franšize Subway in Ameriškega  ljubezenskega razmerja s sendvičem.

Letos se je na lestvico uvrstilo 21 prodajaln sendvičev. Večinoma so to manjše verige razpršene po ZDA, ki kažejo na hitro rast pa vendar so v senci verige Subway. Charley ima 120 novih prodajaln Grilled Subs, Jimmy John ima 170 prodajaln, Jersey Mike ima 42 prodajaln in 30 Firehouse Sub-ov. Subway jih je odprl 1.833!

˝To je bilo dokaj osupljivo. Naša rast je neverjetna," pravi Fred DeLuca, ki je pri svojih 17-ih letih, leta 1965, soustanovil Subway. Družba, ki je leta 1982 imela 250 restavracij, je do leta 1995 naštela 11.000 restavracij in v letu 2009 presegla 32.000 restavracij po vsem svetu. DeLuca pravi, da je bil pomemben preobrat pred približno 10 leti, ko se je Subway predstavil kot zdrav, hiter obrok in kot alternativa hamburgerju in krompirčku. Nova strategija je ustvarila možnosti za nove širitve.

Desetletna rast podjetja Subway je tudi posledica vztrajanja na zmagovalnem konceptu: Subway zavzame komaj 600 kvadratnih metrov; začetni stroški so lahko zelo nizki - 84.000 dolarjev; pomanjkanje plošč, cvrtnikov in drive-in-ov pomeni, da franšiza lahko odpre svoje restavracije skoraj povsod. Pravzaprav se je več kot 7.000 sodobnih Subway  pojavilo v trgovinah, nakupovalnih centrih in na dirkališčih.

Briljantna ideja, ki je podjetje prepeljala čez recesijo, je 5 dolarski Footlong sendvič. Ideja je prišla iz franšize na jugu Floride, kjer so pričeli postavljati cene nekaterih sendvičev na omenjeno ceno. Druge Subway restavracije so ji kmalu sledile in še preden je bil 5 dolarjev vreden Footlong uveden v celotni državi, je leta 2008 državo zajela recesija - cena je bila pomembna za vsakogar.

Program '5 dolarjev' je pomagal podvojiti številke v prodaji in ustvariti novo merilo na trgu hitre hrane. Danes omenjenemu programu sledi Quiznos, Blimpies in nešteto regionalnih verig hitre hrane (KFC, Burger King, Pizza Hut).

V letu 2010 so cilji verige usmerjeni v Boston in ostala območja, ki niso zasičena. Zelo odmevna je zadnja novica - zajtrk: v prihodnjem letu bo Subway uvedel nacionalni jutranji meni - korak, ki naj bi naredil velik premik v status quo hitre prehrane.


Vir: Entrepreneur.com

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice