Tam, kjer je bil internet v 90. letih prejšnjega stoletja, je bitcoin danes

Sprva te gledajo malce nezaupljivo, vprašajo, kaj to sploh je in v čem je trik, tipično prvo srečanje z bitcoinom opišejo člani ekipe Cashile. Ko se posameznik s tematiko bolje spozna, je ponavadi precej navdušen, pravijo, posveti se mu, da bitcoin odpira vrata zanimivim rešitvam.
Tam, kjer je bil internet v 90. letih prejšnjega stoletja, je bitcoin danes

V naslednjih tednih bo več znanega o letošnji semenski investiciji, pravijo člani startupa Cashila (Vir slike: Cashila).

Startup Cashila, katerega ustanovitelja sta Tim Mitja Žagar in Jani Valjavec, ima po desetih mesecih delovanja 150 aktivnih uporabnikov. Slovenija predstavlja manjši del te baze, večinoma prihajajo iz različnih koncev Evrope, tudi Amerike in Afrike. »Opazili smo, da imetniki bitcoinov storitev, kot je Cashila, poleg plačevanja položnic ter nakazil na osebne račune, uporabljajo tudi za prenos denarja iz enega konca na drugega,« povedo pri Cashili.

»Med našimi uporabniki je Bolgar, ki ima otroka v mednarodni šoli. Šolnino plačuje prek Cashile, saj pravi, da je postopek zanj hitrejši in cenejši. Zaračunamo enoodstotno provizijo zgolj pri vhodnih prenosih, brez mesečnega vzdrževanja računa ali kakršnihkoli drugih skritih stroškov,« do danes pa se je preko njihove platforme preneslo pol milijona evrov. V Evropi obstaja še ena podobna storitev, ki pa, za razliko od Cashile, za to nima pridobljene bančne licence.

Prihranki tudi v bitcoinih

Cashila je bila sprva namenjena predvsem bitcoin entuziastom, ki so jo uporabljali za plačevanje mesečnih položnic ali za nakazilo denarja na svoj bančni račin, zdaj pa tudi migrantom in svobodnjakom, ki delajo s tujimi naročniki. Oboji lahko prejemajo evrska nakazila, jih nato izmenjajo v bitcoine in jih (ali sami ali pa člani njihove družine) v domači državi zamenjajo v domačo valuto. Uporabnik pa lahko denar obdrži na računu. »Cashila je uporabna tudi za tiste, ki želijo varčevati v bitcoinih. Na svoj račun lahko prejmejo nakazilo od delodajalca v evrih, ki jih takoj po prejemu lahko zamenjajo za bitcoine.«

Kakšna pa je prihodnost plačevanja plač v bitcoinih? »O tem je težko špekulirati. Nekatera podjetja, vsaj znotraj branže, že delno izplačujejo v bitcoinih. Tudi pri nas je tako. In tisti, ki želijo prejemati dohodek v bitcoinih, ga s pomočjo storitev kot Cashila, že lahko,« pravijo člani.

Ne zanima nas, kaj je v ozadju, želimo le čim prej do spleta

»Velikokrat lahko slišimo, da je bitcoin danes tam, kjer je bil internet v začetku 90. let prejšnjega stoletja. Vsekakor se bomo potrudili izkoristiti njegovo uporabno vrednost na način, ki končnega uporabnika ne bo obremenjeval s samo tehnologijo. Podobno je danes s spletom. Ne zanima nas, kaj poteka v ozadju, ampak kako čim hitreje priti do želenih informacij

Člani postrežejo s primerom iz prihodnosti: »Nigerijec, ki dela v Berlinu, in nima klasičnega bančnega računa, bo lahko iz Nemčije v Lagos prenesel denar znotraj enega dneva in za nizek strošek. Ne bo ga zanimalo, zakaj je ta prenos lahko tako hiter in poceni: zanimal ga bo le končni rezultat. Če si freelancer v Evropi in delaš za ZDA, pri tem pa uporabljaš sisteme, kot je PayPal, so ti precej zamudni in dragi. V Sloveniji si preko PayPala recimo niti ne moreš prenesti denarja na svoj bančni račun. Pri Cashili pa omogočamo nakazilo v istem dnevu. Denar lahko pretvoriš v bitcoine ali pa znesek obdržiš v evru, ki je bolj stabilen.« Izpostavijo tudi primer Španca, ki želi celotno plačo prejemati v bitcoinih, ker prej v Evropi to ni bilo mogoče, se je posluževal ameriške storitve: »Pri tem je izgubil dodaten denar pri konverziji iz dolarja v evro. Z nami je premostil tudi to težavo.«

Bo London evropska bitcoin prestolnica?

Letos je bilo po pripovedovanju sogovornikov v startupe iz tega področja investiranih že čez 400 milijonov dolarjev. Veliko zanimanje za bitcoin je pokazala tudi britanska vlada, ki se zavzema, da bi London postal evropska bitcoin prestolnica: »Njihova največja banka Barclays je postavila oddelek s stotimi zaposlenimi, ki se ukvarjajo izključno z analizo blockchain tehnologije.« Kakšno pa je zanimanje za bitcoine pri naših bankah? Nekatere se zanimajo, pravijo, da spremljajo stanje, se pa za zdaj še nobena ni aktivno vključila v iskanje rešitev. Strah in nepoznavanje tematike, ki smo ga omenjali uvodoma, je bil eden izmed razlogov, da se je ekipa lotila preobrazbe spletne strani, na kateri po novem skušajo tudi izobraževati: »Na spletu je veliko informacij in težko se je odločiti, kje začeti, kaj je pravi vir. Na podstrani About bitcoin in tudi skozi blog skušamo razložiti termine na laiku razumljiv način. Ljudem želimo na enostaven način predstaviti uporabnost bitcoina in tudi blockchain tehnologije.«

Kmalu nova investicija …

Lani je ekipa Cashile, ki se je letos povečala za eno članico, prejela investicijo s strani LauncHuba. S predstavniki se slišijo dvakrat na mesec oziroma po potrebi (letos so že večkrat potovali v Sofijo, kjer so sedli skupaj za mizo), ko naredijo pregled dogodkov in predstavijo strategijo za vnaprej. V veliko pomoč so jim z nasveti, pri mreženju, tudi s svojim pogledom na tematiko.

V naslednjih tednih pa bo več znanega tudi o letošnji semenski investiciji. »Dala nam bo možnost, da najdemo svoj market fit. Zelo smo aktivni, iščemo, poskušamo nove pristope. Naš cilj je, podobno kot pri vseh podjetjih, ustvariti produkt, ki bo 100-odstotno primeren za trg,« pravijo člani.

Iščejo nove člane

Ekipa se je letos že povečala za dva člana, iščejo pa nove okrepitve. Iščejo nekoga, ki jim bo pomagal pri razvoju produkta (development), ter sodelavca za področje vodenja (funkcija COO). Iščejo tudi študenta za pomoč pri razvoju produkta. Če vas zanima, se jim predstavite tukaj.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Vsebinski marketing v zadnjih letih čedalje bolj izpodriva klasično oglaševanje. Poleg prodaje ima vpliv tudi na druge elemente, kot so SEO, krepitev zaupanja v znamko ... O tem, zakaj je blog marketing prihodnost oglaševanja, smo govorili z Blažem Kosom, avtorjem bloga AgileLeanLife.com. Preberite več >>

Viberate bo med svoje uporabnike razdelil več kot milijon dolarjev

Viberate bo med svoje uporabnike razdelil več kot milijon dolarjev

Podjetje Viberate, ki je v začetku septembra s prvo javno ponudbo kriptožetonov zbralo skoraj 11 milijonov dolarjev, nadaljuje z razvojem svoje platforme in samega podjetja. Preberite več >>

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

Pred časom je v središču Ljubljane odprla vrata samopostrežna pekarnica – kavarnica Roastery & Bakery. V prispevku predstavljamo zgodbo izvirnega lokala. Preberite več >>

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

Mlada podjetnika Luka Železnik in Dejan Kobal sta med študijem ustanovila podjetje Tng oprema, ki se ukvarja s prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Kako jima je uspelo? Preberite več >>

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Na drugem v seriji dogodkov Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo podjetniško zgodbo predstavil Nik Vene iz podjetja NV. Preberite več >>

dr. Peter Merc: »Dejanski potencial blockchaina se šele nakazuje«

dr. Peter Merc: »Dejanski potencial blockchaina se šele nakazuje«

O tehnologiji veriženja blokov se v zadnjem času veliko govori. Pred začetkom Blockchain Roadshowa, v okviru katerega boste spoznali blockchain in njegove potenciale, smo se pogovarjali z vodjo Blockchain Think Tanka dr. Petrom Mercem. Preberite več >>

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

Mlado zagonsko podjetje Vistion od leta 2015 naročnikom ponuja individualne avtomatizirane rešitve strojnega vida. Pogovarjali smo se z direktorjem Rokom Miheljem. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2018

02.02.2018 od 15:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2018

Pridružite se nam na letnem dogodku Trendi digitalnega marketinga in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od vsebinskega marketinga, spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega dogodka preprosto ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

09.02.2018 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 16:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Vse za podjetje