Tam, kjer je bil internet v 90. letih prejšnjega stoletja, je bitcoin danes

Sprva te gledajo malce nezaupljivo, vprašajo, kaj to sploh je in v čem je trik, tipično prvo srečanje z bitcoinom opišejo člani ekipe Cashile. Ko se posameznik s tematiko bolje spozna, je ponavadi precej navdušen, pravijo, posveti se mu, da bitcoin odpira vrata zanimivim rešitvam.
Tam, kjer je bil internet v 90. letih prejšnjega stoletja, je bitcoin danes

V naslednjih tednih bo več znanega o letošnji semenski investiciji, pravijo člani startupa Cashila (Vir slike: Cashila).

Startup Cashila, katerega ustanovitelja sta Tim Mitja Žagar in Jani Valjavec, ima po desetih mesecih delovanja 150 aktivnih uporabnikov. Slovenija predstavlja manjši del te baze, večinoma prihajajo iz različnih koncev Evrope, tudi Amerike in Afrike. »Opazili smo, da imetniki bitcoinov storitev, kot je Cashila, poleg plačevanja položnic ter nakazil na osebne račune, uporabljajo tudi za prenos denarja iz enega konca na drugega,« povedo pri Cashili.

»Med našimi uporabniki je Bolgar, ki ima otroka v mednarodni šoli. Šolnino plačuje prek Cashile, saj pravi, da je postopek zanj hitrejši in cenejši. Zaračunamo enoodstotno provizijo zgolj pri vhodnih prenosih, brez mesečnega vzdrževanja računa ali kakršnihkoli drugih skritih stroškov,« do danes pa se je preko njihove platforme preneslo pol milijona evrov. V Evropi obstaja še ena podobna storitev, ki pa, za razliko od Cashile, za to nima pridobljene bančne licence.

Prihranki tudi v bitcoinih

Cashila je bila sprva namenjena predvsem bitcoin entuziastom, ki so jo uporabljali za plačevanje mesečnih položnic ali za nakazilo denarja na svoj bančni račin, zdaj pa tudi migrantom in svobodnjakom, ki delajo s tujimi naročniki. Oboji lahko prejemajo evrska nakazila, jih nato izmenjajo v bitcoine in jih (ali sami ali pa člani njihove družine) v domači državi zamenjajo v domačo valuto. Uporabnik pa lahko denar obdrži na računu. »Cashila je uporabna tudi za tiste, ki želijo varčevati v bitcoinih. Na svoj račun lahko prejmejo nakazilo od delodajalca v evrih, ki jih takoj po prejemu lahko zamenjajo za bitcoine.«

Kakšna pa je prihodnost plačevanja plač v bitcoinih? »O tem je težko špekulirati. Nekatera podjetja, vsaj znotraj branže, že delno izplačujejo v bitcoinih. Tudi pri nas je tako. In tisti, ki želijo prejemati dohodek v bitcoinih, ga s pomočjo storitev kot Cashila, že lahko,« pravijo člani.

Ne zanima nas, kaj je v ozadju, želimo le čim prej do spleta

»Velikokrat lahko slišimo, da je bitcoin danes tam, kjer je bil internet v začetku 90. let prejšnjega stoletja. Vsekakor se bomo potrudili izkoristiti njegovo uporabno vrednost na način, ki končnega uporabnika ne bo obremenjeval s samo tehnologijo. Podobno je danes s spletom. Ne zanima nas, kaj poteka v ozadju, ampak kako čim hitreje priti do želenih informacij

Člani postrežejo s primerom iz prihodnosti: »Nigerijec, ki dela v Berlinu, in nima klasičnega bančnega računa, bo lahko iz Nemčije v Lagos prenesel denar znotraj enega dneva in za nizek strošek. Ne bo ga zanimalo, zakaj je ta prenos lahko tako hiter in poceni: zanimal ga bo le končni rezultat. Če si freelancer v Evropi in delaš za ZDA, pri tem pa uporabljaš sisteme, kot je PayPal, so ti precej zamudni in dragi. V Sloveniji si preko PayPala recimo niti ne moreš prenesti denarja na svoj bančni račun. Pri Cashili pa omogočamo nakazilo v istem dnevu. Denar lahko pretvoriš v bitcoine ali pa znesek obdržiš v evru, ki je bolj stabilen.« Izpostavijo tudi primer Španca, ki želi celotno plačo prejemati v bitcoinih, ker prej v Evropi to ni bilo mogoče, se je posluževal ameriške storitve: »Pri tem je izgubil dodaten denar pri konverziji iz dolarja v evro. Z nami je premostil tudi to težavo.«

Bo London evropska bitcoin prestolnica?

Letos je bilo po pripovedovanju sogovornikov v startupe iz tega področja investiranih že čez 400 milijonov dolarjev. Veliko zanimanje za bitcoin je pokazala tudi britanska vlada, ki se zavzema, da bi London postal evropska bitcoin prestolnica: »Njihova največja banka Barclays je postavila oddelek s stotimi zaposlenimi, ki se ukvarjajo izključno z analizo blockchain tehnologije.« Kakšno pa je zanimanje za bitcoine pri naših bankah? Nekatere se zanimajo, pravijo, da spremljajo stanje, se pa za zdaj še nobena ni aktivno vključila v iskanje rešitev. Strah in nepoznavanje tematike, ki smo ga omenjali uvodoma, je bil eden izmed razlogov, da se je ekipa lotila preobrazbe spletne strani, na kateri po novem skušajo tudi izobraževati: »Na spletu je veliko informacij in težko se je odločiti, kje začeti, kaj je pravi vir. Na podstrani About bitcoin in tudi skozi blog skušamo razložiti termine na laiku razumljiv način. Ljudem želimo na enostaven način predstaviti uporabnost bitcoina in tudi blockchain tehnologije.«

Kmalu nova investicija …

Lani je ekipa Cashile, ki se je letos povečala za eno članico, prejela investicijo s strani LauncHuba. S predstavniki se slišijo dvakrat na mesec oziroma po potrebi (letos so že večkrat potovali v Sofijo, kjer so sedli skupaj za mizo), ko naredijo pregled dogodkov in predstavijo strategijo za vnaprej. V veliko pomoč so jim z nasveti, pri mreženju, tudi s svojim pogledom na tematiko.

V naslednjih tednih pa bo več znanega tudi o letošnji semenski investiciji. »Dala nam bo možnost, da najdemo svoj market fit. Zelo smo aktivni, iščemo, poskušamo nove pristope. Naš cilj je, podobno kot pri vseh podjetjih, ustvariti produkt, ki bo 100-odstotno primeren za trg,« pravijo člani.

Iščejo nove člane

Ekipa se je letos že povečala za dva člana, iščejo pa nove okrepitve. Iščejo nekoga, ki jim bo pomagal pri razvoju produkta (development), ter sodelavca za področje vodenja (funkcija COO). Iščejo tudi študenta za pomoč pri razvoju produkta. Če vas zanima, se jim predstavite tukaj.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Skrb za pozitivno klimo v podjetju prinaša rezultate

Skrb za pozitivno klimo v podjetju prinaša rezultate

Udeleženci konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! so z zanimanjem prisluhnili Mihi Lavtarju iz podjetja Optiweb. Razkril jim je, na kakšen način motivira svoje zaposlene in skrbi za pozitivno delovno klimo v podjetju. Preberite več >>

Spletni nakupi sadja in zelenjave v Sloveniji v porastu

Spletni nakupi sadja in zelenjave v Sloveniji v porastu

Podjetje Rast Tim d.o.o. je s spletno trgovino e-Branjevka ponudilo enostaven način nakupa sadja in zelenjave preko spleta. Iz začetne faze z enim kombijem je podjetje zraslo v vseh pogledih in se že začelo spogledovati s tujino. Preberite več >>

»Naziv slovenski start-up leta nam je prinesel prepoznavnost in kredibilnost«

»Naziv slovenski start-up leta nam je prinesel prepoznavnost in kredibilnost«

Uspešno slovensko zagonsko podjetje VIAR, ki deluje na področju navidezne resničnosti, je lani prejelo nagrado slovenski start-up leta, poleg tega pa je vključeno v program Kolektor Ventures. Pogovarjali smo se s soustanoviteljem in direktorjem podjetja Jernejem Mirtom. Preberite več >>

NV Holders – slovenska kakovost, ki v svetu nima konkurence

NV Holders – slovenska kakovost, ki v svetu nima konkurence

Škofjeločan Nik Vene je na svoji podjetniški poti že preskočil kar nekaj zahtevnih stopničk. Njegovemu podjetju NV Holders so se hitro odprla vrata tudi na tujih trgih, kar mu daje dodaten zagon za nadaljne delo. Preberite več >>

Prenos znanja med generacijami s platformo REWO

Prenos znanja med generacijami s platformo REWO

Podjetje VIAR, ki je najbolj znano po svoji platformi Viar360, je pred kratkim javnosti predstavilo nov produkt: platformo za vizualno digitalizacijo REWO, ki lahko izboljša zajemanje in komuniciranje znanja znotraj podjetij. Preberite več >>

Slovenska podjetja s svojimi cenami zelo konkurenčna v ZDA

Slovenska podjetja s svojimi cenami zelo konkurenčna v ZDA

“Tako kot drugod po svetu, sta tudi v Združenih državah Amerike za uspešen posel najpomembnejša vztrajnost in kakovostno opravljeno delo. Potrebno je poskrbeti za zadovoljstvo svojih strank,” poudarja Nevio Prosen, CEO podjetja Prosen Consulting LLC, s sedežem v ZDA. Preberite več >>

Uspešna spletna prodaja ključna za rast Okay.si

Uspešna spletna prodaja ključna za rast Okay.si

Sestrska naveza Sandra in Nadja Keržan je pred dobrima dvema letoma na trg lansirala spletno trgovino Okay.si. Zanimiv projekt iz meseca v mesec beleži boljše prodajne rezultate ter se prebija tudi na mednarodno tržišče. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

05.07.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Vse za podjetje