Telemarketing - prodaja na nič kaj filmski način, a s filmsko učinkovitostjo

Avtor Miha Ahačič — 02.04.2014
Komentiraj!
Verjetno ste si tudi vi že kdaj ogledali katerega od hollywoodskih filmov, v katerih je glavno vlogo igral neuspešen in socialno čuden fant. Oblečen je bil v prevelika oblačila, krasila ga je neurejena pričeska, vozil je razpadajoč avto, delal pa je kot prodajalec v klicnem centru...
Telemarketing - prodaja na nič kaj filmski način, a s filmsko učinkovitostjo

Telemarketing - marketing in prodaja na nič kaj filmski način a s filmsko učinkovitostjo (Vir slike: stockimages / FreeDigitalPhotos.net)

Že samo ta stereotip veliko pove o slovesu telemarketinga. Resnica pa je ravno obratna. Uspešni podjetniki namreč dobro vedo, da je pravilna uporaba telefona zelo koristno orodje pri iskanju potencialnih strank in prodaji. Telefon je eno glavnih prodajnih orodij tudi v podjetjih najbogatejšega Slovenca. Tako da o primernosti kanala ne more biti dvoma.

Koristna  uporaba  telemarketinga v mladih podjetjih

Seveda pa je potrebno tako kot ostale načine marketinga in prodaje tudi telefon uporabiti pravilno. Pred samim pričetkom morate ugotoviti ali je uporaba za vas sploh smiselna. V kolikor ste odprli nov bar boste na ta način vanj težko privabili nove goste. V primeru, da prodajate brezvodne pisoarje restavracijam pa se boste lahko prodaje lotili tudi na ta način.

Ko se enkrat odločite, da je telmarketing pravi način za vas se ga lotite takole:

1. Določite cilje, ki jih želite s telemarketingom doseči. So to dogovori za sestanke, prodaja, udeležba strank na predstavitvenem seminarju... V vsakem primeru določite, koliko sestankov si želite dogovoriti oziroma kolikšno prodajo v evrih doseči.

2. Pripravite bazo potencialnih strank, ki jo boste preklicali. Pri tem je nujno to, da imate ažurne podatke (ime in priimek kontaktne osebe, telefonska številka...) in podatke,ki jih potrebujete pri prodaji. Tako ne boste izgubljali časa s klicanjem neperspektivnih strank. Če tržite najem delovnih oblek za avtoservise, boste izgubljali čas s klicanjem avtohiš, ki imajo samo prodajni salon. Potrebujete bazo tistih, ki nudijo tudi servis vozil.

V bazo sproti vpisujte informacije, ki jih izveste med klicanjem. Tako bo vaša baza v vsakem trenutku povsem aktualna.

Udeležite se MP delavnice Osnove prodaje!

3. Pripravite prodajni scenarij in nagovor, ki ga boste povedali strankam. Tako boste takrat, ko boste poklicali stranko bolj samozavestni in pripravljeni na pogovore. Obenem si pripravite tudi odgovore na morebitna vprašanja in ugovore strank.

4. Sistematično in čimprej pričnite s klicanjem. Pri telefonskem marketingu je ključno predvsem to, da ga izvajate redno in da vsak dan pokličete vsaj nekaj potencialnih strank.

Ko pokličete 4 stranke na dan (vsak klic vzame le nekaj minut), je to v enem letu (približno 250 delovnih dni) 1000 poklicanih kontaktov. Ob 5 odstotni uspešnosti, je to 50 dodatnih prodajnih sestankov letno. Preveč? Verjemite, da boste laže prenesli preveč sestankov kot premalo ;)

5. Ne obupajte in ne pustite, da vam zavrnitve pridejo do živegaPri telemarketingu boste bolj kot pri vseh drugih načinih prodaje izpostavljeni zavrnitvam, »košaricam« in neuspehom. Zato je pomembno predvsem to, da ste vztrajni in zavrnitev ne jemljete k srcu. Preskočite jih in si zapomnite, da boste ob zadostnem številu klicev tako uspešni, da se vam bo izvajanje telemarketinga zagotovo izplačalo. 

Preberite tudi Grdi raček marketinga >>

Proces klicanja morate ves čas izboljševati. Opazujte, kaj deluje in kaj ne. Prilagodite se, da boste vedno bolj učinkoviti. Tako bo telemarketing eden izmed koščkov sestavljanke, ki vas bo popeljal v smer najuspešnejših podjetnikov pri nas.

Naslednjič bo govora o direktni pošti. Na klasičen način. Po pošti.

Miha Ahačič je podjetnik z več kot 15-letnimi izkušnjami na področju marketinga. Ukvarja se s  svetovanjem na področju direktnega marketinga je pa tudi avtor knjižne uspešnice Računalniški priročnik za začetnike v zlatih letih.

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!