Testiranje različnih metod jutranjega obredja

Dejanje jutranjega prebujanja še vedno predstavlja bolj umetnost kot znanost, zato se je Kevin Roose odločil, da sam sebe postavi v vlogo poskusnega osebka in preizkusi različne jutranje rutine ter njihov raznovrsten vpliv na svoje počutje.
Testiranje različnih metod jutranjega obredja

Testiranje različnih metod jutranjega obredja (Freeimages.com)

Medtem ko je spanje uspešno raziskovano s strani moderne nevrobiologije, je samo dejanje jutranjega prebujanja še vedno bolj umetnost kot znanost. In ta je seveda odvisna od povsem lastnih preferenc vsakega posameznika. Z rekom Marka Twaina: »Poskušal sem začeti tako z zgodnjim jutranjim kot poznim bujenjem in slednje mi mnogo bolj ustreza,« pa bi se verjetno lahko strinjal marsikateri posameznik.

Kevin Roose v vlogi poskusnega osebka

Klinična koordinatorka spalne diagnostike v San Franciscu, Tetyana Swan, ima mnogo nasvetov, kako se zbuditi dobro naspan, ko pa pride do vprašanj, kateri alarm za jutranje bujenje je najboljši, je mnenja, da je le-to odvisno od povsem lastnih preferenc vsakega individuuma. Včasih moramo zato preizkusiti različne metode, da ugotovimo, katera bi bila dejansko najbolj ustrezna za nas same.

Navade, ki bodo izboljšale vaše delo in počutje >>

Kevin Roose se je s tem namenom odločil, da sam sebe postavi v vlogo poskusnega osebka, in preizkusi različne jutranje rutine ter njihov vpliv na svoje počutje. Te je poimenoval:

  • Razvoj konsistentne rutine
  • Pravi alarm za bujenje
  • Metoda R.I.S.E. U.P.
  • Skodelica kave
  • Zajtrk
  • Izbira svoje variacije jutranjega obredja

1. Razvoj konsistentne rutine

Spalna vztrajnost je znanstveno poimenovanje za stanje, ki se začne neposredno po prebuditvi. Študija, izvedena na Victoria Univerzi v Avstraliji leta 1999, je pokazala, da spalna vztrajnost v povprečju povzroči, da smo za približno 50 odstotkov slabši pri kognitivnih testih v prvih treh minutah prebujenosti iz globokega spanja. 

To stanje lahko traja tudi več kot 30 minut in se zgodi tudi pri dobro spočitih in naspanih subjektih. Spalna vztrajnost poškoduje esencialne kognitivne sposobnosti budnosti, ki je potreba pri procesu racionalnega in ustreznega sprejemanja odločitev.

Znanstveniki zato svetujejo konsistenten spalni vzorec – vsak dan pojdimo spat in se poskušajmo zbuditi ob enaki uri. Allison Harvey, profesorica klinične psihologije in direktorica raziskovalne klinike Golden Bear Sleep na Univerzi Berkley v Kaliforniji, meni, da vedno ista ura za omenjeno dejavnost sčasoma postane sidro in da se vsi ritmi v našem telesu kmalu naravnajo okoli slednjega.

Kdo so podjetniki, ki ne rabijo spanca?

2. Pravi alarm za bujenje

Pri jutranjem obredju je vsekakor pomembno upoštevati tudi pravi alarm za bujenje. Pri tem je priporočljivo odstraniti vse neprijetne, ponavljajoče se visoke zvoke, podobne ksilofonu. Kevin Roose je tako v svojem ‘spalnem eksperimentu’ preizkusil zvoke več alarmnih budilk, kupljenih na Amazonu, za katerega pravi, da resnično predstavlja širok izbor; od takih, ki simulirajo ptičje petje, do budilke proizvajalca SleepForAll.com, ki pri bujenju uporablja posebna pršila, s katerimi prši aromatične vonje v sobo ob dogovorjenem času in na tak način najprej zbudi vaš nos.

3. Metoda R.I.S.E. U.P.

Pri jutranjem obredju pa ni pomembno samo to, kdaj se prebudimo in kateri alarm si naravnamo, vendar vse, kar sam jutranji obred tudi sestavlja po prvih dveh točkah, ki smo jih omenili zgoraj. Dr. Harvey svojim pacientom, ki trpijo za izjemno močno spalno vztrajnostjo, svetuje upoštevanje R.I.S.E. U.P. metode:

Vzdržati se dremanjaRefrain from snoozing

Povišana aktivnost v prvi uri – Increase activity for the first hour

Tuš ali umivanje obraza – Shower or wash face

Izpostaviti se soncu – Expose yourself to sunlight

Optimistična glasba – Upbeat music

Poklicati prijatelj-a/-ico – Phone a friend

Zadnji korak – poklicati prijatelj-a/-ico je namenjen povišani stopnji budnosti s tem, ko smo prisiljeni osredotočiti svojo pozornost na poslušanje druge osebe že v zgodnjem jutru. Kevin Roose, ki je vse omenjene metode preizkusil tudi sam, pravi, da si je namesto klepetanja s prijateljem izbral poslovne pogovore, ki jih je načrtoval že od 6.30. ure zjutraj. Sam pravi, da je bil rezultat presenetljiv – buden je bil že nekaj minut po zvonjenju alarma in uspel obdržati visoko raven energije skozi celotno jutro.

4. Skodelica kave

Več kot polovica Američanov se vsak dan prebudi s skodelico kave – in pri tem jih znanost vsekakor podpira. Po izsledkih večjega števila raziskav, tudi raziskave izvedene v letu 2001, s strani strokovnjakov iz Univerze v Pensilvaniji in Harvarda, kofein pomaga pri spalni inerciji, saj nas veliko hitreje zbudi.

Kevin Roose je pri svojem eksperimentu preizkusil različne pripomočke za bujenje. Od vseh mu je najbolj pomagala prav ledeno hladna kava, ki jo je skuhal dan pred tem in čez noč pustil v zamrzovalniku. Hladna vsebina skodelice je namreč prebudila njegove brbončice in roke, v katerih jo je držal.

Jutro je za podjetnika najpomembnejši del dneva >>

5. Zajtrk

Tudi zajtrk je dejavnik, ki nas lahko hitreje prebudi, pri čemer seveda zmaga tak z visoko vsebnostjo vlaknin, nad tistim, ki je visoko obogaten z maščobami.

Ameriška študija iz leta 2011 kaže tudi pomen temne čokolade, saj naj bi mladi odrasli, ki so jo jedli v eksperimentu, imeli boljše vizualne funkcije in funkcije kratkoročnega spomina. Tudi žvečilni gumi naj bi bil dejavnik, ki lahko poviša kognitivne funkcije individuuma.

6. Izbira svoje različice jutranjega obredja 

Kevin Roose je tako iz eksperimenta jutranjega obredja ugotovil, katere so tiste različice, ki so najbolj pisane na kožo njemu samemu. Svoj napredek je spremljal z izdelovanjem evidence, kjer je na lestvici od 1 do 10 zapisoval, kako spočitega se počuti. Pri tem je vsako jutro samega sebe preverjal tudi s testom spomina.

Največja lekcija eksperimenta tako leži v tem, da kar je za eno osebo popolni optimum jutranjega vstajanja, je za drugo lahko pravi pekel. Sami boste torej morali izbrati svojo najbolj adekvatno variacijo!

Vir: Medium.com

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah? Preberite več >>

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


5 skrivnosti učinkovite prodaje, ki odprejo pot do poslovnega uspeha

5 skrivnosti učinkovite prodaje, ki odprejo pot do poslovnega uspeha

Kevin Harrington, ameriški podjetnik in poslovni vodja ter eden najbolj uspešnih učencev Ziga Ziglerja, razkriva 5 načel, kako prek učinkovite prodaje doseči uspeh v podjetništvu. Preberite več >>

Skrb za pozitivno klimo v podjetju prinaša rezultate

Skrb za pozitivno klimo v podjetju prinaša rezultate

Udeleženci konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! so z zanimanjem prisluhnili Mihi Lavtarju iz podjetja Optiweb. Razkril jim je, na kakšen način motivira svoje zaposlene in skrbi za pozitivno delovno klimo v podjetju. Preberite več >>

Mladi podjetniki že odpirajo svoja prva podjetja

Mladi podjetniki že odpirajo svoja prva podjetja

Projekt Mladi podjetniki, ki ga razpisuje Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, sofinancirata pa ga Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada, je v polnem zagonu, kar pomeni, da bomo do konca maja leta 2019 dobili skoraj 300 novih nadobudnih mladih podjetnikov. Preberite več >>

Mladi podjetnik leta 2018 je Rok Starič!

Mladi podjetnik leta 2018 je Rok Starič!

Vrhunec letošnje konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! je bil zaključek izbora Mladi podjetnik leta 2018. Prestižni naziv je pripadel Domžalčanu Rok Stariču - Rok´s nut butter d.o.o.. Preberite več >>

Principi, ki bi se jih moral držati vsak podjetnik

Principi, ki bi se jih moral držati vsak podjetnik

Uspeh podjetnika je sestavljen iz serije odločitev in poti, ki jo je ubral v času poslovanja. Čeprav univerzalnih navodil za uspeh v podjetništvu ni, vam lahko nekatere smernice pomagajo na poti do uspeha. Preberite več >>

Startup cafe – “Slovenci bi samo razvijali, ne pa prodajali”

Startup cafe – “Slovenci bi samo razvijali, ne pa prodajali”

Junijski Startup cafe je prinesel zanimivo debato o razvoju spletnih platform, ki postajajo pomemben dejavnik v slovenskem podjetništvu. Kako iz njih razviti resen posel sta razkrila uspešna podjetnika Jan Dobrilovič iz start-upa Beeping ter Borut Markelj iz Ehrana.si. Preberite več >>

Kolumna: insajderski pogled iz kripto industrije

Kolumna: insajderski pogled iz kripto industrije

Po podatkih Coindeska je bilo v prvih treh mesecih letošnjega leta s primarnimi izdajami kripto žetonov (ICO) zbranih za 6,3 mrd USD sredstev. Ta znesek presega vsoto vseh zbranih sredstev v letu 2017. Samo v januarju so slovenski ICO projekti (CargoX, X8Currency, InsurePal, Origin Trail in ostali) zbrali za več kot 50 mio EUR sredstev. Ponudba na kripto trgu v obliki ICO projektov torej obstaja, prav tako obstaja povpraševanje (investitorji). Površen opazovalec ICO industrije bi lahko na osnovi prej navedenih dejstev hitro sklepal, da je svoj ICO vedno lažje izpeljati. Ali je res tako? Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

05.07.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Vse za podjetje