Testiranje različnih metod jutranjega obredja

Dejanje jutranjega prebujanja še vedno predstavlja bolj umetnost kot znanost, zato se je Kevin Roose odločil, da sam sebe postavi v vlogo poskusnega osebka in preizkusi različne jutranje rutine ter njihov raznovrsten vpliv na svoje počutje.
Testiranje različnih metod jutranjega obredja

Testiranje različnih metod jutranjega obredja (Freeimages.com)

Medtem ko je spanje uspešno raziskovano s strani moderne nevrobiologije, je samo dejanje jutranjega prebujanja še vedno bolj umetnost kot znanost. In ta je seveda odvisna od povsem lastnih preferenc vsakega posameznika. Z rekom Marka Twaina: »Poskušal sem začeti tako z zgodnjim jutranjim kot poznim bujenjem in slednje mi mnogo bolj ustreza,« pa bi se verjetno lahko strinjal marsikateri posameznik.

Kevin Roose v vlogi poskusnega osebka

Klinična koordinatorka spalne diagnostike v San Franciscu, Tetyana Swan, ima mnogo nasvetov, kako se zbuditi dobro naspan, ko pa pride do vprašanj, kateri alarm za jutranje bujenje je najboljši, je mnenja, da je le-to odvisno od povsem lastnih preferenc vsakega individuuma. Včasih moramo zato preizkusiti različne metode, da ugotovimo, katera bi bila dejansko najbolj ustrezna za nas same.

Navade, ki bodo izboljšale vaše delo in počutje >>

Kevin Roose se je s tem namenom odločil, da sam sebe postavi v vlogo poskusnega osebka, in preizkusi različne jutranje rutine ter njihov vpliv na svoje počutje. Te je poimenoval:

  • Razvoj konsistentne rutine
  • Pravi alarm za bujenje
  • Metoda R.I.S.E. U.P.
  • Skodelica kave
  • Zajtrk
  • Izbira svoje variacije jutranjega obredja

1. Razvoj konsistentne rutine

Spalna vztrajnost je znanstveno poimenovanje za stanje, ki se začne neposredno po prebuditvi. Študija, izvedena na Victoria Univerzi v Avstraliji leta 1999, je pokazala, da spalna vztrajnost v povprečju povzroči, da smo za približno 50 odstotkov slabši pri kognitivnih testih v prvih treh minutah prebujenosti iz globokega spanja. 

To stanje lahko traja tudi več kot 30 minut in se zgodi tudi pri dobro spočitih in naspanih subjektih. Spalna vztrajnost poškoduje esencialne kognitivne sposobnosti budnosti, ki je potreba pri procesu racionalnega in ustreznega sprejemanja odločitev.

Znanstveniki zato svetujejo konsistenten spalni vzorec – vsak dan pojdimo spat in se poskušajmo zbuditi ob enaki uri. Allison Harvey, profesorica klinične psihologije in direktorica raziskovalne klinike Golden Bear Sleep na Univerzi Berkley v Kaliforniji, meni, da vedno ista ura za omenjeno dejavnost sčasoma postane sidro in da se vsi ritmi v našem telesu kmalu naravnajo okoli slednjega.

Kdo so podjetniki, ki ne rabijo spanca?

2. Pravi alarm za bujenje

Pri jutranjem obredju je vsekakor pomembno upoštevati tudi pravi alarm za bujenje. Pri tem je priporočljivo odstraniti vse neprijetne, ponavljajoče se visoke zvoke, podobne ksilofonu. Kevin Roose je tako v svojem ‘spalnem eksperimentu’ preizkusil zvoke več alarmnih budilk, kupljenih na Amazonu, za katerega pravi, da resnično predstavlja širok izbor; od takih, ki simulirajo ptičje petje, do budilke proizvajalca SleepForAll.com, ki pri bujenju uporablja posebna pršila, s katerimi prši aromatične vonje v sobo ob dogovorjenem času in na tak način najprej zbudi vaš nos.

3. Metoda R.I.S.E. U.P.

Pri jutranjem obredju pa ni pomembno samo to, kdaj se prebudimo in kateri alarm si naravnamo, vendar vse, kar sam jutranji obred tudi sestavlja po prvih dveh točkah, ki smo jih omenili zgoraj. Dr. Harvey svojim pacientom, ki trpijo za izjemno močno spalno vztrajnostjo, svetuje upoštevanje R.I.S.E. U.P. metode:

Vzdržati se dremanjaRefrain from snoozing

Povišana aktivnost v prvi uri – Increase activity for the first hour

Tuš ali umivanje obraza – Shower or wash face

Izpostaviti se soncu – Expose yourself to sunlight

Optimistična glasba – Upbeat music

Poklicati prijatelj-a/-ico – Phone a friend

Zadnji korak – poklicati prijatelj-a/-ico je namenjen povišani stopnji budnosti s tem, ko smo prisiljeni osredotočiti svojo pozornost na poslušanje druge osebe že v zgodnjem jutru. Kevin Roose, ki je vse omenjene metode preizkusil tudi sam, pravi, da si je namesto klepetanja s prijateljem izbral poslovne pogovore, ki jih je načrtoval že od 6.30. ure zjutraj. Sam pravi, da je bil rezultat presenetljiv – buden je bil že nekaj minut po zvonjenju alarma in uspel obdržati visoko raven energije skozi celotno jutro.

4. Skodelica kave

Več kot polovica Američanov se vsak dan prebudi s skodelico kave – in pri tem jih znanost vsekakor podpira. Po izsledkih večjega števila raziskav, tudi raziskave izvedene v letu 2001, s strani strokovnjakov iz Univerze v Pensilvaniji in Harvarda, kofein pomaga pri spalni inerciji, saj nas veliko hitreje zbudi.

Kevin Roose je pri svojem eksperimentu preizkusil različne pripomočke za bujenje. Od vseh mu je najbolj pomagala prav ledeno hladna kava, ki jo je skuhal dan pred tem in čez noč pustil v zamrzovalniku. Hladna vsebina skodelice je namreč prebudila njegove brbončice in roke, v katerih jo je držal.

Jutro je za podjetnika najpomembnejši del dneva >>

5. Zajtrk

Tudi zajtrk je dejavnik, ki nas lahko hitreje prebudi, pri čemer seveda zmaga tak z visoko vsebnostjo vlaknin, nad tistim, ki je visoko obogaten z maščobami.

Ameriška študija iz leta 2011 kaže tudi pomen temne čokolade, saj naj bi mladi odrasli, ki so jo jedli v eksperimentu, imeli boljše vizualne funkcije in funkcije kratkoročnega spomina. Tudi žvečilni gumi naj bi bil dejavnik, ki lahko poviša kognitivne funkcije individuuma.

6. Izbira svoje različice jutranjega obredja 

Kevin Roose je tako iz eksperimenta jutranjega obredja ugotovil, katere so tiste različice, ki so najbolj pisane na kožo njemu samemu. Svoj napredek je spremljal z izdelovanjem evidence, kjer je na lestvici od 1 do 10 zapisoval, kako spočitega se počuti. Pri tem je vsako jutro samega sebe preverjal tudi s testom spomina.

Največja lekcija eksperimenta tako leži v tem, da kar je za eno osebo popolni optimum jutranjega vstajanja, je za drugo lahko pravi pekel. Sami boste torej morali izbrati svojo najbolj adekvatno variacijo!

Vir: Medium.com

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>


Nočete ponuditi lastništva? Razmislite o fantomskem deležu!

Nočete ponuditi lastništva? Razmislite o fantomskem deležu!

Fantomske delnice (angl. phantom shares) so ena izmed vrst nagrajevanja zaposlenih, ki ne vključuje razdajanja lastniških deležev podjetja. Gre za razpolaganje, ki ima vse lastnosti navadne delnice, razen elementa lastništva, saj to zadrži podjetje. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: popoldanski s.p. in soglasje delodajalca

Odgovor strokovnjaka: popoldanski s.p. in soglasje delodajalca

V tokratni rubriki obravnavamo vprašanje stranke, ki jo je zanimalo, ali mora o odprtju popoldanskega s.p. obvestiti svojega delodajalca. Raziskali smo, kako je to področje urejeno v Zakonu o delovnih razmerjih.   Preberite več >>

Lekarna Pušnik – lekarna, kjer zdravi tudi nasvet

Lekarna Pušnik – lekarna, kjer zdravi tudi nasvet

Ljudje se pogosto ne zavedamo posledic uporabe določenih zdravil. Poleg tega se na trgu pojavljajo vedno nova prehranska dopolnila. V Lekarni Pušnik zato želijo opolnomočiti bolnike. Preberite več >>

Sklepanje najemne pogodbe za poslovni prostor

Sklepanje najemne pogodbe za poslovni prostor

Ko se odločate za nakup ali najem poslovnega prostora je priporočljivo, da najprej preverite, če je zanj pridobljeno dovoljenje za uporabo v poslovne namene. Preberite več >>

Blagovna znamka vam ne zagotavlja tudi pravice do uporabe domene!

Blagovna znamka vam ne zagotavlja tudi pravice do uporabe domene!

Marsikdo si ob hkratni omembi domene in blagovne znamke predstavlja, da zaščita blagovne znamke avtomatično zajema tudi zaščito istoimenske domene. Temu seveda ni tako, v članku pa vam razkrivamo zakaj. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: socialni prispevki pri delu za plovični delovni čas

Odgovor strokovnjaka: socialni prispevki pri delu za plovični delovni čas

Tokrat v rubriki odgovarjamo na vprašanje bralke našega portala, na temo prispevkov za invalidsko in pokojninsko zavarovanje. Preberite več >>

Kako prijaviti PayPal račun na FURS?

Kako prijaviti PayPal račun na FURS?

PayPal je verjetno najbolj poznan in uporabljan posrednik med kupcem in prodajalcem na področju elektronskega poslovanja. Storitve, ki jih nudi so preproste, varne in omogočajo hitro poslovanje na globalni ravni. Preverili smo, kako je s prijavo Paypal računa FURSu. Preberite več >>

POZOR: Bliža se rok za obvezen vpis lastnikov podjetij!

POZOR: Bliža se rok za obvezen vpis lastnikov podjetij!

Za poslovne subjekte je pričela veljati obveznost ugotovitve podatkov in vzpostavitve evidence vodenja podatkov o dejanskem lastništvu poslovnih subjektov. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Google Analytics in Marko Penko

01.03.2018 od 16:00 do 10.03.2017 16:00
Delavnica: Google Analytics in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

24.03.2018 od 9:00 do 30.03.2018 17:00
Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani

06.04.2018 od 14:00 do 18:00
Delavnica: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Delavnica: Prodajni lijak

13.04.2018 od 14:00 do 18:00
Delavnica: Prodajni lijak

Uspešno postavljen prodajni lijak je eno izmed najpomembnejših marketinških orodij tega časa. Žalosti nas ugotovitev, da ga marsikatero slovensko podjetje bežno pozna, kaj šele uporablja v praksi. To želimo spremeniti, zato bomo na predavanju govorili o tem, zakaj bi moral biti prodajni lijak fokus vsakega posla.
Preberite več >>

Vse za podjetje