Testiranje različnih metod jutranjega obredja

Dejanje jutranjega prebujanja še vedno predstavlja bolj umetnost kot znanost, zato se je Kevin Roose odločil, da sam sebe postavi v vlogo poskusnega osebka in preizkusi različne jutranje rutine ter njihov raznovrsten vpliv na svoje počutje.
Testiranje različnih metod jutranjega obredja

Testiranje različnih metod jutranjega obredja (Freeimages.com)

Medtem ko je spanje uspešno raziskovano s strani moderne nevrobiologije, je samo dejanje jutranjega prebujanja še vedno bolj umetnost kot znanost. In ta je seveda odvisna od povsem lastnih preferenc vsakega posameznika. Z rekom Marka Twaina: »Poskušal sem začeti tako z zgodnjim jutranjim kot poznim bujenjem in slednje mi mnogo bolj ustreza,« pa bi se verjetno lahko strinjal marsikateri posameznik.

Kevin Roose v vlogi poskusnega osebka

Klinična koordinatorka spalne diagnostike v San Franciscu, Tetyana Swan, ima mnogo nasvetov, kako se zbuditi dobro naspan, ko pa pride do vprašanj, kateri alarm za jutranje bujenje je najboljši, je mnenja, da je le-to odvisno od povsem lastnih preferenc vsakega individuuma. Včasih moramo zato preizkusiti različne metode, da ugotovimo, katera bi bila dejansko najbolj ustrezna za nas same.

Navade, ki bodo izboljšale vaše delo in počutje >>

Kevin Roose se je s tem namenom odločil, da sam sebe postavi v vlogo poskusnega osebka, in preizkusi različne jutranje rutine ter njihov vpliv na svoje počutje. Te je poimenoval:

  • Razvoj konsistentne rutine
  • Pravi alarm za bujenje
  • Metoda R.I.S.E. U.P.
  • Skodelica kave
  • Zajtrk
  • Izbira svoje variacije jutranjega obredja

1. Razvoj konsistentne rutine

Spalna vztrajnost je znanstveno poimenovanje za stanje, ki se začne neposredno po prebuditvi. Študija, izvedena na Victoria Univerzi v Avstraliji leta 1999, je pokazala, da spalna vztrajnost v povprečju povzroči, da smo za približno 50 odstotkov slabši pri kognitivnih testih v prvih treh minutah prebujenosti iz globokega spanja. 

To stanje lahko traja tudi več kot 30 minut in se zgodi tudi pri dobro spočitih in naspanih subjektih. Spalna vztrajnost poškoduje esencialne kognitivne sposobnosti budnosti, ki je potreba pri procesu racionalnega in ustreznega sprejemanja odločitev.

Znanstveniki zato svetujejo konsistenten spalni vzorec – vsak dan pojdimo spat in se poskušajmo zbuditi ob enaki uri. Allison Harvey, profesorica klinične psihologije in direktorica raziskovalne klinike Golden Bear Sleep na Univerzi Berkley v Kaliforniji, meni, da vedno ista ura za omenjeno dejavnost sčasoma postane sidro in da se vsi ritmi v našem telesu kmalu naravnajo okoli slednjega.

Kdo so podjetniki, ki ne rabijo spanca?

2. Pravi alarm za bujenje

Pri jutranjem obredju je vsekakor pomembno upoštevati tudi pravi alarm za bujenje. Pri tem je priporočljivo odstraniti vse neprijetne, ponavljajoče se visoke zvoke, podobne ksilofonu. Kevin Roose je tako v svojem ‘spalnem eksperimentu’ preizkusil zvoke več alarmnih budilk, kupljenih na Amazonu, za katerega pravi, da resnično predstavlja širok izbor; od takih, ki simulirajo ptičje petje, do budilke proizvajalca SleepForAll.com, ki pri bujenju uporablja posebna pršila, s katerimi prši aromatične vonje v sobo ob dogovorjenem času in na tak način najprej zbudi vaš nos.

3. Metoda R.I.S.E. U.P.

Pri jutranjem obredju pa ni pomembno samo to, kdaj se prebudimo in kateri alarm si naravnamo, vendar vse, kar sam jutranji obred tudi sestavlja po prvih dveh točkah, ki smo jih omenili zgoraj. Dr. Harvey svojim pacientom, ki trpijo za izjemno močno spalno vztrajnostjo, svetuje upoštevanje R.I.S.E. U.P. metode:

Vzdržati se dremanjaRefrain from snoozing

Povišana aktivnost v prvi uri – Increase activity for the first hour

Tuš ali umivanje obraza – Shower or wash face

Izpostaviti se soncu – Expose yourself to sunlight

Optimistična glasba – Upbeat music

Poklicati prijatelj-a/-ico – Phone a friend

Zadnji korak – poklicati prijatelj-a/-ico je namenjen povišani stopnji budnosti s tem, ko smo prisiljeni osredotočiti svojo pozornost na poslušanje druge osebe že v zgodnjem jutru. Kevin Roose, ki je vse omenjene metode preizkusil tudi sam, pravi, da si je namesto klepetanja s prijateljem izbral poslovne pogovore, ki jih je načrtoval že od 6.30. ure zjutraj. Sam pravi, da je bil rezultat presenetljiv – buden je bil že nekaj minut po zvonjenju alarma in uspel obdržati visoko raven energije skozi celotno jutro.

4. Skodelica kave

Več kot polovica Američanov se vsak dan prebudi s skodelico kave – in pri tem jih znanost vsekakor podpira. Po izsledkih večjega števila raziskav, tudi raziskave izvedene v letu 2001, s strani strokovnjakov iz Univerze v Pensilvaniji in Harvarda, kofein pomaga pri spalni inerciji, saj nas veliko hitreje zbudi.

Kevin Roose je pri svojem eksperimentu preizkusil različne pripomočke za bujenje. Od vseh mu je najbolj pomagala prav ledeno hladna kava, ki jo je skuhal dan pred tem in čez noč pustil v zamrzovalniku. Hladna vsebina skodelice je namreč prebudila njegove brbončice in roke, v katerih jo je držal.

Jutro je za podjetnika najpomembnejši del dneva >>

5. Zajtrk

Tudi zajtrk je dejavnik, ki nas lahko hitreje prebudi, pri čemer seveda zmaga tak z visoko vsebnostjo vlaknin, nad tistim, ki je visoko obogaten z maščobami.

Ameriška študija iz leta 2011 kaže tudi pomen temne čokolade, saj naj bi mladi odrasli, ki so jo jedli v eksperimentu, imeli boljše vizualne funkcije in funkcije kratkoročnega spomina. Tudi žvečilni gumi naj bi bil dejavnik, ki lahko poviša kognitivne funkcije individuuma.

6. Izbira svoje različice jutranjega obredja 

Kevin Roose je tako iz eksperimenta jutranjega obredja ugotovil, katere so tiste različice, ki so najbolj pisane na kožo njemu samemu. Svoj napredek je spremljal z izdelovanjem evidence, kjer je na lestvici od 1 do 10 zapisoval, kako spočitega se počuti. Pri tem je vsako jutro samega sebe preverjal tudi s testom spomina.

Največja lekcija eksperimenta tako leži v tem, da kar je za eno osebo popolni optimum jutranjega vstajanja, je za drugo lahko pravi pekel. Sami boste torej morali izbrati svojo najbolj adekvatno variacijo!

Vir: Medium.com

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>


BOKRI Green – družbeno odgovorno vrtnarjenje z biorazgradljivo plastiko

BOKRI Green – družbeno odgovorno vrtnarjenje z biorazgradljivo plastiko

Podjetje za izdelavo plastike BOKRI že nekaj let razvija recepturo in tehnološki postopek pridelave oziroma predelave biološko razgradljive plastike iz beljakovinsko bogate zavržene hrane. Rezultat je serija izdelkov za urbane vrtnarje pod blagovno znamko BOKRI Green. Preberite več >>

Slovenska podjetnika s Tinglesom med eminentno druščino

Slovenska podjetnika s Tinglesom med eminentno druščino

Imate težave z nespečnostjo in anksioznostjo? Verjetno bi bila aplikacija Tingles prava rešitev za vaše težave. Razvila sta jo Slovenca Gašper Kolenc in Miha Mlakar. Preberite več >>

Dopolnilna dejavnost na kmetiji kot možnost dodatnega zaslužka

Dopolnilna dejavnost na kmetiji kot možnost dodatnega zaslužka

Dopolnilna kmetijska dejavnost predstavlja vir dodatnega zaslužka in omogoča boljšo rabo proizvodnih zmogljivosti. Kot sekundarna dejavnost prispeva k boljši izrabi pridelkov iz osnovne kmetijske in gozdarske dejavnosti. Preberite več >>

Kako zagnati uspešno ICO kampanjo?

Kako zagnati uspešno ICO kampanjo?

Prva javna ponudba kriptožetonov oziroma ICO kampanja je priljubljen način za zbiranje sredstev. Žal vedno več projektov oziroma podjetij ne doseže zastavljenih ciljev. Kako lahko zagotovite, da bo vaša kampanja uspešna? Pogovarjali smo se z Vanjo Čas in dr. Petrom Mercem. Preberite več >>

Kako prepoznati dobro ICO kampanjo?

Kako prepoznati dobro ICO kampanjo?

Prve javne ponudbe kriptožetonov oziroma ICO kampanje omogočajo posameznikom, da podprejo zanimive projekte, ki temeljijo na tehnologiji veriženja blokov. Na žalost pa je med obilico ICO projektov tudi veliko lažnih. Kako prepoznati kvaliteten projekt in kako se izogniti goljufom? Preberite več >>

Panorganic: S kakovostnim produktom se odpirajo vrata

Panorganic: S kakovostnim produktom se odpirajo vrata

Zmagovalec izbora Mladi podjetnik leta 2016, podjetje Panorganic iz Ljutomera, že 5 let uspešno deluje. V prihodnosti si obeta nove izzive, ki so povezani tudi s širitvijo iz Prlekije v sosednje države in na vzhodno Evropo. Preberite več >>

“Naziv mladi podjetnik leta sva izkoristila za krepitev blagovne znamke”

“Naziv mladi podjetnik leta sva izkoristila za krepitev blagovne znamke”

Pivovarna Pelicon je mikropivovarna, ki deluje v Ajdovščini, osrčju Vipavske doline. Vari nefiltrirana, nepasterizirana piva polnega okusa, ki jih lahko najdemo v lokalih po celotni Sloveniji. Anita Lozar in Matej Pelicon sta naša stara znanca, ki smo ju med drugim spoznali v času Kickstarter kampanje. V letu 2017 smo jima podelili naziv mladi podjetnik leta, kar je posledica njunega dobrega dela v preteklih letih. Preberite več >>

Ponovno aktualno: Ste dobili to pismo? Vrzite ga stran!

Ponovno aktualno: Ste dobili to pismo? Vrzite ga stran!

Če ste podjetnik, potem obstaja velika verjetnost, da ste prejeli pismo, ki vam ga je poslal tuj spletni poslovni imenik EBN European Business Number. Pismo ni novost, a kot kaže, je prišlo do novega vala pošiljanja, zato bodite pozorni. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

11.05.2018 od 14:00 do 17:30
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Vse za podjetje