Tomaž Jug: Mislim, da ima Kickstarter prednost

Avtor Maruša Žibert — 11.03.2014
Komentiraj!
"Velika stenska tablica za delovna okolja", kot pojasnjuje prvi mož podjetja Editor, Tomaž Jug, se bo čez nekaj tednov predstavila na Kickstarterju. Gre za obliko tablice, namenjeno stoječi uporabi. Pri zbiranju finančnih sredstev bodo predvsem ciljali na poslovne uporabnike.
Tomaž Jug: Mislim, da ima Kickstarter prednost

Ekipa Hexapad v polni pripravljenosti na kampanjo na Kickstarterju (Vir slike:Hexapad team)

Kot pravi Tomaž Jug, bistvo Hexapada, kot je ime tablici, ni toliko v strojni opremi, temveč v aplikacijah, ki tečejo na Hexapadu. "Aplikacije so namreč prilagojene poslovnim izzivom, ki jih rešujejo na eni strani in upravljanju na dotik na drugi," razloži Jug. A te aplikacije niso enakovredne mobilnim, saj je namen njihove uporabe vendarle drugačen: "Ravno tu tiči posebnost Hexapada, torej nabor aplikacij, ki na človeku prijazen način izboljšujejo vsakodnevne poslovne procese."

"Hexapad ni samo nov produkt, ampak predstavlja novo produktno skupino, ki jo do danes v tej obliki še nismo poznali. Obstaja sicer na stotine produktov, ki jih imenujemo interaktivni kioski, na katerih uporabljamo velike ekrane na dotik, povezane z računalniki za dostop do različnih informacij," a so izjemno dragi, ker so grajeni na PC tehnologiji in postavljeni v velika, zapletena ohišja.

Hexapad prihodnost zelenih podjetij?

Hexapad, ki ga ekipa - Jugu pri delu pomagajo še Matjaž Škabar, ki skrbi za razvoj programske opreme za Hexapad, in trije študentje – Irena Robek, Vito Kužnar in Rok Kogoj –, s katerimi so se spoznali na zadnjem startup vikendu, ki ga je organiziral Primorski tehnološki park - razvija zadnjih šest mesecev, je "manjši, lažji, cenejši in okolju prijaznejši". Porabi namreč manj električne energije za delovanje, "saj je zgrajen na Android tehnologiji, enako kot večina današnjih pametnih telefonov". Pred ekipo, ki je z razvojem začela znotraj podjetja Editor, v lasti Tomaža Juga, je še vsaj pol leta razvoja, "preden pridemo do končnega produkta".

Kickstarter zahteva veliko truda še pred začetkom kampanje

V drugi polovici marca bodo predvidoma začeli s kampanjo na Kickstarterju, trajala pa naj bi 45 dni. Natančnega datuma začetka kampanje Jug še ne želi napovedati. Jih pa do takrat čaka še kar nekaj dela, da bo njihova kampanja tako sprejeta, kot si želijo. "Kdor še ni poskusil lansirati takšne podobne kampanje, si ne predstavlja, koliko delovnih dni je potrebno vanj vložiti," priprave na kampanjo pa zajema tudi kontaktiranje tujih medijev, tehnoloških blogov in portalov, s katerimi želijo komunicirati med kampanjo.

Kickstarter je Oskar v svetu množičnega financiranja

Njihov izdelek, ki je namenjen predvsem poslovnim uporabnikom, zahteva tudi bolj specifično kampanjo, zato je še posebej pomembno nagovarjanje potencialnih strank, torej podjetij. "Pohvaliti pa moram domače okolje, saj je prvih nekaj domačih objav že ustvarilo zanimanje nekaterih domačih partnerjev. Cena prvih 100 Hexapadov bo na Kickstarterju resnično ugodna, zato bo tisti, ki bo prvi izvedel za kampanjo, v prednosti." Kot pojasnjuje Jug, je odločitev za kampanjo na Kickstarterju, ki velja za "nekakšne Oskarje v svetu množičnega financiranja", padla zlasti na račun večje verodostojnosti in prepoznavnosti v primerjavi z Indiegogo, s kampanjo pa si želijo doseči čim večjo globalno prepoznavnost. Kampanja jim bo omogočila tudi, da še pred razvojem končnega produkta preverijo zanimanje na trgu.

Morebitnih težav za Hexapad se zavedajo

"Ker gre na Kickstarterju v osnovi za zbiranje prednaročil za produkt, ki ga razvijamo, pomeni, da sredstva, ki jih zberemo, ne bremenijo lastniških deležev na projektu. Sam menim, da je v zgodnji fazi to zelo pomembno, saj dokler nimaš otipljive prodaje, se ne moreš konkretno pogovarjati s skladi tveganega kapitala, kljub temu, da nas je nekaj tovrstnih skladov tudi že kontaktiralo," a ostaja na realnih tleh. Pravi, da je "identificiral dve kritični tveganji" pri kampanji: "Kickstarter je v osnovi namenjen razvoju produktov široke potrošnje, kjer je končni kupec fizična oseba. Kako se podjetja odzovejo na tovrstne kampanje, še ni bilo podrobno raziskano, zato obstaja tveganje, da Kickstarter enostavno ni primeren za tovrstne produkte in zato ne bomo našli dovolj kupcev."

Imajo asa v rokavu

Drugo tveganje, ki ga izpostavlja, je povezano s ceno produkta. Ta bo nekoliko višja, celo med najvišjimi cenami kampanj. "Vseeno pa imamo tudi AS v rokavu, s pomočjo katerega bo lahko vsakdo, ki mu je ideja všeč in želi podpreti naše gibanje, sodeloval," največ pa pričakuje od mednarodne izpostavljenosti, novih prodajnih kanalov, distributorjev, integracijskih partnerjev. "Zame je Kickstarter zelo dobra oglasna deska, kjer lahko celemu svetu v 45 dneh pokažemo, kaj razvijamo," dodaja.

Šest kotnik z vezajem iz 60. let

Kaj je Hexapad? Hexapad je nastal iz ideje o veliki stenski tablici v obliki šest kotnika. "Prva skica mi je tako bila všeč, da je iz nje nastala zgodba o šest kotni tablici, torej o `hexagonal tablet`". Izraz za tablico je nastal iz angleškega izraza za tablico (pad), "poleg tega pa sem se poigral z vezajem – a – (včasih tudi –o-), ki se je precej uporabljal pri poimenovanju izdelkov  v ZDA v 50. in 60. letih prejšnjega stoletja," tako je nastal hex-a-pad, krajše Hexapad.

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice