Trije razlogi, zaradi katerih bo kupec pripravljen plačati več za vaše podjetje

Obstaja mnogo uspešnih podjetij, ki se jih ne da predati naprej s prodajo. Toda pri ustanovitvi podjetja z namenom odprodaje v prihodnosti morate razumeti, kaj ima podjetje za ponuditi in kaj predstavlja vrednost potencialnim kupcem.
Trije razlogi, zaradi katerih bo kupec pripravljen plačati več za vaše podjetje

Zakaj bo kupec želel plačati več za vaše podjetje? (Vir: sxc.hu)

Marsikatero podjetje je težko prodati, kar lahko izvira iz same narave podjetja. Na primer predstavniško podjetje, ki deluje kot vmesni člen med kupci in dobavitelji; njihovi prihodki in odhodki so resnični, toda pri prodaji bi se pravzaprav prodajalo le ljudi ter njihove odnose s kupci in dobavitelji.

Glavni motivi podjetij, ki želijo kupiti druga podjetja so:

Denar: Možnost dobrega zaslužka sicer močno vpliva na odločitev o nakupu, a samo po sebi to ni dovolj. Kupce prav tako zanima zagotovitev prihodkov tudi v prihodnosti, kjer pomembno vlogo igrajo dolgoročne pogodbe, naročnine ipd. Vrednost vaših ponavljajočih prihodkov lahko hitro izračunate tako, da jih delite s stopnjo investicije primerljivega tveganja. Npr.: če lahko vaše podjetje s popolno gotovostjo zasluži 50.000€ vsako leto, stopnja donosa za podobno predvidljivo investicijo pa je 5%, je vaš poslovni model vreden okoli 1.000.000€ (50.000€ delimo s 5%).

Trg: Tudi vaš tržni delež igra zelo pomembno vlogo, pomembno pa je znati oceniti vrednost vaših strank. Primer: Yahoo je že leta 2006 želel kupiti Facebook za 1 milijardo dolarjev. Facebook takrat še ni zaslužil popolnoma nič, imel pa je okoli 20 milijonov uporabnikov. Yahoo bi moral tako z oglasi zaslužiti le 50$ na vsakega uporabnika in investicija bi se jim izplačala.

Konkurenčna prednost: Kupec podjetja plača tudi za konkurenčne prednosti podjetja (tehnologija, poslovne skrivnosti, talent in znanje), ki pa jih je skoraj nemogoče ovrednotiti. Vprašanje, ki se tu postavlja je, ali produkt izdelati ali le kupiti.  Vaše patentirano znanje je vredno toliko, kolikor je vaš najbližji tekmec pripravljen plačati zanj, kar pa je močno povezano s stroški, ki bi mu nastali ob poskusu repliciranja vašega izdelka.

Redko se kupuje podjetja le na podlagi enega od zgoraj naštetih elementov in bolj kot start-up zori, bolj njegova vrednost izraža kombinacijo vseh treh elementov. Pomembno je, da ustanovitelji čim prej pridejo do spoznanja, da gradijo podjetje, ki ga bodo v prihodnosti prodali. Če je podjetje profitabilno, ne pomeni nujno, da je tudi stabilno. Zato je potrebno investirati v področja, ki prispevajo k izboljšanju denarnega toka podjetja, stranke ter samo konkurenčnost podjetja.

 

Vir: Entrepreneur

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

05.07.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Vse za podjetje