Trženje s pomočjo priporočila

Avtor Ursa Kostic — 15.03.2009
Komentiraj!
Priporočilo spada med uspešnejše trženjske strategije, pri tem pa je potrebno poiskati prave posameznike, ki bodo v svoji socialni mreži razširili svoje navdušenje nad nekim proizvodom. Rezultati novejše kalifornijske raziskave kažejo, da tradicionalne tarče s široko socialno mrežo niso vedno najbolj vplivni posamezniki v skupini.
Trženje s pomočjo priporočila

Poiščite pravo izhodiščno osebo.

Raziskava se je osredotočila na zdravniško skupnost in širitev predpisovanja novega zdravila med zdravniki. Prišli so do spoznanja, da je zdravniška skupnost razdeljena na dve skupini glede na etnično pripadnost (azijsko in evropsko). Obe skupini je povezoval zdravnik s številko 184, kar je tržnike zelo presenetilo, saj ni ustrezal profilu, ki so si ga zamislili. Raziskava kaže, da se uporaba proizvoda res širi preko socialnih mrež z ustnim sporočilom, pri čemer ima trženjski vpliv na pravo osebo velik učinek.

Tržniki morajo posvetiti dovolj pozornosti iskanju te izhodiščne osebe, pri čemer različni pristopi dajejo zelo različne rezultate. Raziskovalci so zdravnike vprašali katerim kolegom najbolj zaupajo. Tako so prišli do mnenjskih voditeljev med zdravniki, ki pa niso tisti, ki so se sami označili za vodje. Zdravnik št. 184 se npr. ni se želel preveč izpostavljati, vendar pa je bil med kolegi znan in spoštovan. Sam se tudi ni označil za vodjo, vendar pa ga je za takega označilo veliko število drugih zdravnikov. Takšni vodje imajo večji vpliv na širjenje proizvoda med socialno mrežo in zato bi jim morali tržniki posvetiti več pozornosti.


Vir: Forbes

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!