Twitter po stopinjah velikih in mešanih

Avtor Maruša Žibert — 26.09.2015
Komentiraj!
Družabno omrežje Twitter si je zadalo nov cilj: svojo delovno silo narediti čim bolj raznoliko in mešano. Postopek naj bi se začel že letos in nadaljeval prihodnje leto. Podoben korak je v preteklih tednih storil tudi Pinterest.
Twitter po stopinjah velikih in mešanih

Twitter želi svojo ekipo narediti bolj raznoliko (Vir slike: YouTube).

Twitter je v sporočilu za javnost zapisal, da si želi okrepiti žensko osebje na 35 odstotkov, pomembnejši delež pa naj bi predstavljale tudi manjšine. Njihov delež naj bi po novem znašal enajst odstotkov. Janet Van Huysee, predstavnica podjetja, je v zapisu na blogu zapisala željo, da bi njihovo podjetje odražal različen spekter ljudi, takšnega, kot ga predstavljajo njihovi uporabniki. »V tem vidimo priložnost, ne izziv: priložnost, da oblikujemo platformo in podjetje, ki bo bolje služilo raznoliki skupnosti na Twitterju kot tudi znotraj Twitterja,« je dodala.

V podjetjih večinoma belci

Podobno kot nekateri drugi tehnološki giganti v Silicijevi dolini in drugod je raznolikost precej velika zadeva (in težava). Twitter in druga podjetja poskušajo svojo spolno strukturo spremeniti. V povprečju imajo namreč tehnološka podjetja 70 odstotkov moških delavcev, ki so belci. Med ta podjetja, poleg Twitterja, spadajo tudi Apple, Facebook in Google. Podoben odstotek je zaslediti tudi na vodilnih položajih, medtem ko se povprečje giblje okoli dveh tretjin.

Če se ustavimo še pri rasni strukturi. Prednjačijo belci, v tehnološkem sektorju predstavljajo več kot polovico (56 odstotkov), sledijo Azijci (37 odstotkov), precej majhne, zanemarljive deleže pa predstavljajo Latino Američani, črnci oziroma Afroameričani in drugi.

Korak k ustvarjanju raznolikosti

Na področju delovne raznolikosti prednjači Intel, ki je pred slabim mesecem sporočil, da so v podjetju storili pomemben korak k ustvarjanju raznolikosti, a da jih čaka na tem področju še precej dela. Podobnega mnenja je tudi prvi mož Appla Tim Cook, katerega četa večinoma predstavlja moška delovna sila.

Twitter je prvič razkril delovno strukturo lani: 90 odstotkov vseh tehnoloških delovnih mest so zasedali moški, 72 odstotkov vodilnih mest so zasedali moški (belci), medtem ko je bilo na vodstvenih položajih nekaj več kot petina žensk.

Prizadevanja za okrepitev ekip z ženskami

Podjetje si prizadeva okrepiti ekipo z ženskami, do naslednjega leta naj bi odstotek zastopanosti ženskega spola znašal 16 odstotkov, medtem ko so njegovi cilji glede zastopanja manjšin v ZDA precej bolj konzervativni. Na tehnoloških delovnih mestih naj bi njihov odstotek znašal po novem 9 odstotkov, na vodilnih položajih pa 6. Za izboljšavo stanja se Twitter povezuje s številnimi temu povezanimi programi.

»To je velik korak za Twitter, morda celo znak, kje želijo biti v prihodnosti. Upam, da je trend, kateremu bo sledila celotna industrija,« pravi Joelle Emerson, direktorica in ustanoviteljica programa Paradigm, startupa, ki pomaga podjetjem pri raznolikosti.

Do tega koraka je prišlo tudi zaradi tožbe s strani nekdanje zaposlene, Tine Huang, ki je delala kot programska inženirka med 2009 in 2014. Podjetje je obtožila subjektivnega vodenja procesa napredovanja, ki favorizira moške. Podobno se je zgodilo približno 50 delavkam podjetja.

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!