5 nasvetov za mlade podjetnike: Uroš Čimžar – Domenca

Začenjamo z novo redno rubriko. Prvi nam je na vprašanje, katerih 5 nasvetov bi dal mladim podjetnikom, odgovoril Uroš Čimžar, direktor Domence. Podjetje je prvi in največji slovenski ponudnik registracije domen in je pred kratkim zamenjalo lastnika.
Ste postavili prenizko ceno?

(Vir slike: Domovanje.com)

1. Številke so tvoje prijateljice, nauči se jih imeti rad.

Podjetja ustanovimo iz različnih razlogov, vendar goreča želja po ukvarjanju s financami zagotovo ni med njimi. Brez podrobnega poznavanja svojega podjetja skozi vidik številk je tudi uspeh malo verjeten.

Vzemimo ceno storitve oz. izdelka: previsoka cena ti lahko zmanjša potencialni trg, bolj nevarna pa je prenizka cena, ki pokoplje podjetje. S prodajno ceno moraš pokriti potencialno maržo prodajnih partnerjev, stroške prodaje, stroške distribucije, produkcijske stroške … na koncu pa mora ostati še za vse indirektne stroške (administracija, vodstvo …). Brez pregleda nad vsem tem bo dobiček le pobožna želja. Ali v tem trenutku poznaš vse te številke za svoje podjetje?

2. Imaš dve ušesi in ena usta, frekvenca uporabe naj bo temu primerna. 🙂

Če želiš uspeti kot podjetnik, moraš za svojo idejo navdušiti tudi druge, ponavadi že celo takrat, ko nimaš še nič oprijemljivega.

Morda je tudi zaradi tega poslušanje veščina, ki večini podjetnikom ni prirojena. Vendar pa je poslušanje nepogrešljivo orodje pri vodenju, prodaji in predvsem preverjanju uspešne komunikacije idej. Ne poznam uspešnega podjetnika, ki ne bi bil tudi dober poslušalec.

3. Redno preverjaj svoje ideje pri kupcih

Ideja, s katero začnemo podjetje, verjetno ne bo tista, s katero bomo uspeli. Ustanovitev podjetja je preverjanje lastne hipoteze o tem, kaj trg potrebuje. Z rednim preverjanjem ideje pri potencialnih kupcih smo vsakič korak bliže tisti pravi. Če pa redno dobivaš povratno informacijo, da je tvoj produkt slab oz. ga nihče ne rabi, imaš verjetno eno od dveh težav. Produkta ne znaš pravilno predstaviti ali pa resnično ni dovolj povpraševanja po njem. Ena izmed večjih pasti, ki čakajo na podjetnika, je zaljubljenost v lastno idejo do te mere, da nehamo preverjati njeno pravilnost.

4. Gradi svoje socialno omrežje

Še tako dobre ideje oz. projekta ne boš zmogel izpeljati sam. Po vsej verjetnosti rešitev za tvoje trenutne težave že nekdo pozna, vendar ti to nič ne pomaga, če nimaš dostopa do nje. Zato že od samega začetka poskušaj dobiti čim bolj strokovno in starostno raznolika poznanstva ter jih neguj.

5. Zaposluj preudarno

Tvoja ekipa ti lahko pomaga ali oteži življenje. Selekcijo novih sodelavcev je, kljub veliki investiciji časa, smiselno obdržati v svojih rokah. Ne zaposli le na podlagi enega sestanka, saj nimaš z ničimer primerjati, za vsako delovno mesto pa pripravi teste. S tem boš možnost napačnih zaposlitev zmanjšal, ne boš pa jih odpravil. Če po šestih mesecih še vedno dvomiš v novega sodelavca je, tudi če si “potrpežljive sorte”, čas za medsebojno slovo.

Avtor prispevka je Uroš Čimžar, direktor Domence, prvega in največjega slovenskega ponudnika registracije domen, www.domenca.com.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Vsak podatek, ki vašemu podjetju daje konkurenčno prednost, je mogoče na splošno opredeliti kot poslovno skrivnost. Vsako podjetje ima poslovne skrivnosti in pomembno je, da jih zaščitite pred uporabo brez vaše vednosti. Preberite več >>

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Raziskujemo nekaj večjih podjetniških neuspehov po svetu, zakaj so se zgodili in kaj bi lahko podjetja storila drugače. Podjetništvo je namreč hkrati polno tveganj in polno nagrad, posledično pa imajo tudi najuspešnejši ustanovitelji svoj delež neuspehov in napak. Preberite več >>

Nadgradite svoje poslovanje s temi nasveti

Nadgradite svoje poslovanje s temi nasveti

Uspeh podjetja je pogosto odvisen od spretnosti in odločitev podjetnika. V današnjem konkurenčnem poslovnem okolju je ključno, da podjetniki sprejemajo premišljene odločitve in sledijo najboljšim praksam za rast svojega podjetja. V tem članku bomo predstavili nekaj ključnih nasvetov, ki vam lahko pomagajo nadgraditi vaše podjetje in doseči želene rezultate. Preberite več >>

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Podjetniki, ki se v svojem podjetju srečujejo z začasno povečanim obsegom dela ali s finančnimi težavami, lahko za pomoč pri opravljanju dela zaprosijo družinske člane. Dela pa sicer ne more opravljati katerikoli sorodnik in prav tako ne neomejeno število ur, saj predpisi s tega področja določajo posebne pogoje in omejitve. Preberite več >>

Mreženje kot ključni faktor za zagonska podjetja

Mreženje kot ključni faktor za zagonska podjetja

Vzpostavljanje odnosov in mreženje je za podjetja, ki iščejo vire za rast, inovacije in dolgoročno trajnost, bistvenega pomena. Strokovnjaki pravijo, da uspeh in širitev startupov nista odvisna le od financiranja, ampak predvsem od sposobnosti podjetnikov za mreženje in ustvarjanje učinkovitih partnerstev. Preberite več >>

Kako dober vodja ukrepa ob težavah?

Kako dober vodja ukrepa ob težavah?

Težave so stalnica, ki spremlja vsakega podjetnika. Ni namreč običajno, da bi stvari od ustanovitve podjetja dalje potekale brez zapletov, zato je pomembno, da se podjetnik že zelo zgodaj nauči, kako ukrepati v primeru, če nastopijo težave. Preberite več >>

15 odličnih taktik za pogajanje

15 odličnih taktik za pogajanje

Pogajanje predstavlja pomemben del vsakdanjika marsikaterega podjetnika. Naj gre za prodajo, podpis nove pogodbe o sodelovanju, prepričevanje investitorja ali kaj drugega - nujno je, da se podjetnik v takšnih situacijah dobro znajde. Preberite več >>

Bodite pripravljeni na kibernetske napade

Bodite pripravljeni na kibernetske napade

V dobi, ki jo zaznamujejo naraščajoče kibernetske grožnje in s tem povezani visoki stroški podjetij, se tradicionalni pristopi boja proti kibernetskim napadom kažejo za neuspešne. Preberite več >>

Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Za poslovneža je poslovna ponudba zelo pomemben dokument. Gre za pisni dokument, ki se lahko pošlje nenapovedano ali pa na zahtevo naročnika. Večina podjetij, katerih poslovanje temelji na storitvah, deluje na podlagi poslovnih predlogov. Preberite več >>

9 korakov za dober ugled podjetja in pridobitev strank

9 korakov za dober ugled podjetja in pridobitev strank

Ugled vašega podjetja je njegova največja vrednost. V času, ko se informacije širijo s svetlobno hitrostjo, lahko vaš ugled zelo hitro pripomore k napredku poslovanja, ali pa ravno nasprotno: k njegovemu propadu. Naučite se strategij, da zaščitite dober ugled. Preberite več >>

Oznake:, , , , ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje