5 nasvetov za mlade podjetnike: Uroš Čimžar – Domenca

Avtor — 26.04.2013
Začenjamo z novo redno rubriko. Prvi nam je na vprašanje, katerih 5 nasvetov bi dal mladim podjetnikom, odgovoril Uroš Čimžar, direktor Domence. Podjetje je prvi in največji slovenski ponudnik registracije domen in je pred kratkim zamenjalo lastnika.
5 nasvetov za mlade podjetnike: Uroš Čimžar - Domenca

Uroš Čimžar: 5 nasvetov za mlade podjetnike (Vir slike: sxc.hu)

1. Številke so tvoje prijateljice, nauči se jih imeti rad.

Podjetja ustanovimo iz različnih razlogov, vendar goreča želja po ukvarjanju s financami zagotovo ni med njimi. Brez podrobnega poznavanja svojega podjetja skozi vidik številk je tudi uspeh malo verjeten.

Vzemimo ceno storitve oz. izdelka: previsoka cena ti lahko zmanjša potencialni trg, bolj nevarna pa je prenizka cena, ki pokoplje podjetje. S prodajno ceno moraš pokriti potencialno maržo prodajnih partnerjev, stroške prodaje, stroške distribucije, produkcijske stroške … na koncu pa mora ostati še za vse indirektne stroške (administracija, vodstvo …). Brez pregleda nad vsem tem bo dobiček le pobožna želja. Ali v tem trenutku poznaš vse te številke za svoje podjetje?

2. Imaš dve ušesi in ena usta, frekvenca uporabe naj bo temu primerna. 🙂

Če želiš uspeti kot podjetnik, moraš za svojo idejo navdušiti tudi druge, ponavadi že celo takrat, ko nimaš še nič oprijemljivega.

Morda je tudi zaradi tega poslušanje veščina, ki večini podjetnikom ni prirojena. Vendar pa je poslušanje nepogrešljivo orodje pri vodenju, prodaji in predvsem preverjanju uspešne komunikacije idej. Ne poznam uspešnega podjetnika, ki ne bi bil tudi dober poslušalec.

3. Redno preverjaj svoje ideje pri kupcih

Ideja, s katero začnemo podjetje, verjetno ne bo tista, s katero bomo uspeli. Ustanovitev podjetja je preverjanje lastne hipoteze o tem, kaj trg potrebuje. Z rednim preverjanjem ideje pri potencialnih kupcih smo vsakič korak bliže tisti pravi. Če pa redno dobivaš povratno informacijo, da je tvoj produkt slab oz. ga nihče ne rabi, imaš verjetno eno od dveh težav. Produkta ne znaš pravilno predstaviti ali pa resnično ni dovolj povpraševanja po njem. Ena izmed večjih pasti, ki čakajo na podjetnika, je zaljubljenost v lastno idejo do te mere, da nehamo preverjati njeno pravilnost.

4. Gradi svoje socialno omrežje

Še tako dobre ideje oz. projekta ne boš zmogel izpeljati sam. Po vsej verjetnosti rešitev za tvoje trenutne težave že nekdo pozna, vendar ti to nič ne pomaga, če nimaš dostopa do nje. Zato že od samega začetka poskušaj dobiti čim bolj strokovno in starostno raznolika poznanstva ter jih neguj.

5. Zaposluj preudarno

Tvoja ekipa ti lahko pomaga ali oteži življenje. Selekcijo novih sodelavcev je, kljub veliki investiciji časa, smiselno obdržati v svojih rokah. Ne zaposli le na podlagi enega sestanka, saj nimaš z ničimer primerjati, za vsako delovno mesto pa pripravi teste. S tem boš možnost napačnih zaposlitev zmanjšal, ne boš pa jih odpravil. Če po šestih mesecih še vedno dvomiš v novega sodelavca je, tudi če si “potrpežljive sorte”, čas za medsebojno slovo.

Avtor prispevka je Uroš Čimžar, direktor Domence, prvega in največjega slovenskega ponudnika registracije domen, www.domenca.com.


Oznake: , , , , ,