Uveljavljanje koncepta vitkega podjetja v startupih

Avtor Maja Borštnik — 30.09.2013
Komentiraj!
Podjetništvo od posameznika zahteva hitre in učinkovite odločitve, saj je tržišče izredno dinamično in se hitro spreminja. V poslovne procese podjetja je zato venomer potrebno uveljavljati inovacije, ki bodo poskrbele, da bomo ostali korak pred konkurenco.
Uveljavljanje koncepta vitkega podjetja v startupih

Uveljavljanje koncepta vitkega podjetja v startupih (Vir slike: sxc.hu)

Eric Ries je bil prvi, ki je leta 2008 definiral koncept t.i. vitkega podjetja (ang. lean startup), v katerem je opisal poseben način za izgradnjo startupov, pri čemer je poudarek na večji inovativnosti, zmanjšanju nepotrebne potrate časa in izboljšanju učinkovitosti. Koncept vitkega podjetja je danes po svetu že močno uveljavljen, čedalje hitreje pa se širi tudi v naših podjetniških krogih. 

Kot je poudaril Ries, naj bo vstop mladega podjetja na trg kar najhitrejši. Najprej je potrebno stestirati odziv tržišča na produkt in šele ob zadovoljivi reakciji trga naj se startup posveti nadaljnemu razvoju produkta. 

Poglejmo si, kaj je kot ključno za izgradnjo dobrega poslovnega modela po principu vitkega podjetja izpostavil Eric Ries: 

1. Princip minimalno sprejemljivega produkta (ang. minimum viable product oz. MPV) pride v poštev v primeru, ko se izkaže, da lahko del končnega produkta deluje kot samostojni produkt, ki ga že lahko pošljemo na tržišče.

2. Lahko se zgodi tudi obratno, in sicer, da produkt, ki smo ga želeli poslati na tržišče, ne more delovati samostojno, temveč potrebuje nadgradnjo in tako postane zgolj del končnega produkta. 

3. Potrebno je paziti tudi na segment prodaje; vaš produkt morda res rešuje določen problem in je privlačen za kupce, toda kljub temu morate zagotoviti, da bodo zanj tudi v resnici odšteli denar, ko se pojavi na trgu. 

4. Če se že zelo zgodaj izkaže, da produkt ne rešuje nobenega problema ali problem, ki ga rešuje, ni tako bistven, morate čimprej ukrepati. To pa morda pomeni, da boste morali popolnoma spremeniti fokus in poiskati nov problem, ki ga boste rešili. 

5. Večina kupcev je pripravljena odšteti denar za rešitve, ne za platforme. V kolikor nameravate razviti platformo, je priporočljivo, da prej ustvarite tudi kakšno aplikacijo, ki bo potencialnim strankam dokazala, da resnično obvladate svoje delo. 

6. Obstajata dva načina prodaje: večje količine za nižjo maržo ali manjše količine za višjo maržo. Vaša naloga je, da ugotovite, kateri način poslovanja vam bo bolj ustrezal.

7. Že veste, kako boste s produktom ustvarjali dobiček, ko bo le-ta primeren za vstop na tržišče? Glede na trenutno stanje na tržišču morate prilagoditi marketinške strategije, način poslovanja ter morda tudi sam produkt.  

8. Izbrati morate pravi poslovni model, ki bo vašemu podjetju omogočil rast in širjenje. Pravilna odločitev lahko dramatično vpliva na hitrost in profitabilnost vašega mladega podjetja.

9. Dobra prodaja je ključni del uspeha mladega podjetja. Da bi to nalogo opravili kar najbolje, morate natančno premisliti o cenah, ki jih boste postavili za svoje produkte, pri čemer morate upoštevati tudi konkurenco.

Na lean metodah je poudarek tudi na delavnici Od ideje do poslovnega modela.

10. Velikokrat startupi ugotovijo, da lahko določene probleme rešujejo enostavneje zgolj z uporabo drugačne tehnologije. To je relevantno predvsem takrat, ko jim to omogoči večje prihranke in boljše produkte. Delajte na tem, da boste vedno težili k uporabi najučinkovitejše tehnologije pri doseganju svojih ciljev. 

Vir: Forbes in The Lean Startup

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!