Uveljavljanje koncepta vitkega podjetja v startupih

Podjetništvo od posameznika zahteva hitre in učinkovite odločitve, saj je tržišče izredno dinamično in se hitro spreminja. V poslovne procese podjetja je zato venomer potrebno uveljavljati inovacije, ki bodo poskrbele, da bomo ostali korak pred konkurenco.
Uveljavljanje koncepta vitkega podjetja v startupih

Uveljavljanje koncepta vitkega podjetja v startupih (Vir slike: sxc.hu)

Eric Ries je bil prvi, ki je leta 2008 definiral koncept t.i. vitkega podjetja (ang. lean startup), v katerem je opisal poseben način za izgradnjo startupov, pri čemer je poudarek na večji inovativnosti, zmanjšanju nepotrebne potrate časa in izboljšanju učinkovitosti. Koncept vitkega podjetja je danes po svetu že močno uveljavljen, čedalje hitreje pa se širi tudi v naših podjetniških krogih. 

Kot je poudaril Ries, naj bo vstop mladega podjetja na trg kar najhitrejši. Najprej je potrebno stestirati odziv tržišča na produkt in šele ob zadovoljivi reakciji trga naj se startup posveti nadaljnemu razvoju produkta. 

Poglejmo si, kaj je kot ključno za izgradnjo dobrega poslovnega modela po principu vitkega podjetja izpostavil Eric Ries: 

1. Princip minimalno sprejemljivega produkta (ang. minimum viable product oz. MPV) pride v poštev v primeru, ko se izkaže, da lahko del končnega produkta deluje kot samostojni produkt, ki ga že lahko pošljemo na tržišče.

2. Lahko se zgodi tudi obratno, in sicer, da produkt, ki smo ga želeli poslati na tržišče, ne more delovati samostojno, temveč potrebuje nadgradnjo in tako postane zgolj del končnega produkta. 

3. Potrebno je paziti tudi na segment prodaje; vaš produkt morda res rešuje določen problem in je privlačen za kupce, toda kljub temu morate zagotoviti, da bodo zanj tudi v resnici odšteli denar, ko se pojavi na trgu. 

4. Če se že zelo zgodaj izkaže, da produkt ne rešuje nobenega problema ali problem, ki ga rešuje, ni tako bistven, morate čimprej ukrepati. To pa morda pomeni, da boste morali popolnoma spremeniti fokus in poiskati nov problem, ki ga boste rešili. 

5. Večina kupcev je pripravljena odšteti denar za rešitve, ne za platforme. V kolikor nameravate razviti platformo, je priporočljivo, da prej ustvarite tudi kakšno aplikacijo, ki bo potencialnim strankam dokazala, da resnično obvladate svoje delo. 

6. Obstajata dva načina prodaje: večje količine za nižjo maržo ali manjše količine za višjo maržo. Vaša naloga je, da ugotovite, kateri način poslovanja vam bo bolj ustrezal.

7. Že veste, kako boste s produktom ustvarjali dobiček, ko bo le-ta primeren za vstop na tržišče? Glede na trenutno stanje na tržišču morate prilagoditi marketinške strategije, način poslovanja ter morda tudi sam produkt.  

8. Izbrati morate pravi poslovni model, ki bo vašemu podjetju omogočil rast in širjenje. Pravilna odločitev lahko dramatično vpliva na hitrost in profitabilnost vašega mladega podjetja.

9. Dobra prodaja je ključni del uspeha mladega podjetja. Da bi to nalogo opravili kar najbolje, morate natančno premisliti o cenah, ki jih boste postavili za svoje produkte, pri čemer morate upoštevati tudi konkurenco.

Na lean metodah je poudarek tudi na delavnici Od ideje do poslovnega modela.

10. Velikokrat startupi ugotovijo, da lahko določene probleme rešujejo enostavneje zgolj z uporabo drugačne tehnologije. To je relevantno predvsem takrat, ko jim to omogoči večje prihranke in boljše produkte. Delajte na tem, da boste vedno težili k uporabi najučinkovitejše tehnologije pri doseganju svojih ciljev. 

Vir: Forbes in The Lean Startup

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

20.10.2017 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

Dan odprtih vrat v MP coworkingu

24.10.2017 od 14:00 do 18:00
Dan odprtih vrat v MP coworkingu

V torek, 24. oktobra 2017, v coworkingu Zavoda mladi podjetnik organiziramo dan odprtih vrat. Vabljeni, da se oglasite in nas spoznate.
Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

25.10.2017 od 17:00 do 19:00
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

MP delavnica: Google Analytics

04.11.2017 od 9:00 do 16:30
MP delavnica: Google Analytics

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 100 ali 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics.
Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

10.11.2017 od 14:00 do 17:30
MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Vse za podjetje