V družbi 500 največjih družb v srednji Evropi tudi 20 slovenskih

Na letošnjo lestvico največjih družb v srednji Evropi se je uvrstilo kar 20 slovenskih, kar je štiri več kot lani. Najvišje se je na lestvico, ki jo že deveto leto zapored objavlja družba Deloitte, uvrstil Petrol, in sicer na 28. mesto.
V družbi 500 največjih družb v srednji Evropi tudi 20 slovenskih

Na lestvico se je uvrstilo 20 slovenskih družb (Vir slike: YouTube).

Večina srednjeevropskih držav je lani beležila gospodarsko rast. Več kot 2-odstotno rast so poleg Slovenije beležile še Češka, Slovaška, Poljska, Madžarska, Romunija in baltske države. Je pa zato opazen razkorak, opozarjajo pri Deloitte, med gospodarsko rastjo in prihodki družb, ki je nastal kot posledica padca vrednosti lokalnih valut v regiji.

Padec prihodkov zakuhala padec cen nafte in padec vrednosti hrivnije

Največji upad prihodkov (lani so podjetja na lestvici največjih 500 srednjeevropskih družb znašali 682 milijard evrov, kar je sicer za nekaj več kot 4 odstotke manj kot leto prej) je zabeležila panoga energetike in virov, kar je posledica padca cen nafte na globalnih trgih v drugi polovici lanskega leta, pa tudi padca vrednosti ukrajinske hrivnije, kot tudi nižjih cen elektrike ter manjše prodaje elektrike in plina zaradi višjih povprečnih temperatur v letu 2014.

Vsi ostali sektorji beležijo rast, največjega panoga industrijskega blaga. Gre za posledico rasti prihodkov v avtomobilski industriji. Prav zato, dodajajo pri družbi Deloitte, ni presenetljivo, da sta se med desetimi največjimi družbami v srednji Evropi znašla kar dva proizvajalca avtomobilov. Na tretje mesto se je uvrstila Škoda Auto, na sedmo pa Audi Hungarian Motor. Omenjeni družbi sta prihodke lani povečali za 16,1 oziroma 26,7 odstotkov, povečali pa so se tudi prihodki preostalih proizvajalcev avtomobilov v regiji, Toyote, Volkswagna, Fiata in Renaulta.

Prihodki štirih avtomobilskih podjetij v srednjeevropskih državah, Audija na Madžarskem, Volkswagna in Kie na Slovaškem ter Hyundaia na Češkem, so v lanskem letu beležila prodajo v višini več kot polovice slovenskega BDP-ja, opozarja Lan Filipič, višji manager v Delloittovem oddelku poslovnega svetovanja. »Če k njim prištejemo še ostale bolj ´tradicionalno´ prisotne avtomobilske družbe, kot so Češka Škoda, Romunska Dacia in Srbska Zastava ugotovimo, da so skupni prihodki avtomobilske industrije med največjimi 500 družbami v Srednji Evropi znašali 85,5 milijard evrov, slovenskih družb Revoz, Kolektor in ACH pa 1,79 milijard evrov,« dodaja.

Zakaj nobeno podjetje ni odprlo svoje proizvodnje v Sloveniji?

Opozarja, da se lahko pozicija slovenskih dobavitelj v naslednjih letih pomembneje poslabša, »saj bodo proizvodne tovarne zaradi visokih stroškov prevoza iskale lokacijsko bližje dobavitelje. Drugo vprašanje, ki se ob tem zastavlja, je, zakaj nobeno od teh podjetij ni odprlo svoje proizvodnje v Sloveniji«.

Letos so se na lestvici znašle štiri družbe več, in sicer Impol na 463. mestu, Elektro Energija na 467. mestu, Kolektor na 471. mestu in ACH na 496. mestu. Družbe večinoma prihajajo iz sektorja energetike in virov, potrošnje in transporta, sektor farmacije zastopata dve družbi, proizvodnje in telekomunikacij pa po ena. Petrol, kot omenjeno, se je uvrstil najvišje, v lanskem letu je družba ustvarila dobre 4 milijarde prihodkov, kar je za nekaj več kot sedem odstotkov več kot leto prej, kljub temu, da so pri družbi zabeležili padec prodaje na področju naftnih derivatov.

Na 50. mesto se je uvrstil Mercator, na 102. mesto HSE, na 114. mesto Poslovni sistemi Mercator, skupina Gen-I na 129. mesto, skupina Gorenje na 146. mesto in skupina Krka na 153. mesto. Na 186. mesto se je uvrstila skupina Lek, na 238. mesto Revoz, ki sta po podatkih Deloitta napredovala največ.

Največji padci slovenskih podjetij

Največji padec pa sta zabeležila Tuš Holding, ki je iz 311. mesta padel na 332. mesto in Engrotuš iz 416. Mesta na 438. mesto. Prihodki se v primerjavi z lanskim letom omenjenih družb niso spremenili, je pa njun padec posledica rasti drugih družb, so še zapisali pri Deloittu. Na 281. mestu najdemo še skupino Telekom Slovenije, na 316. OMV Slovenijo.

Slovenija ima v primerjavi z ostalimi državami nekdanje Jugoslavije največ družb na lestvici, kjer sicer najdemo še 12 hrvaških, 6 srbskih, štiri iz Bosne in Hercegovine in eno iz Makedonije. »Glede na višino prihodkov se je letos med državami nekdanje Jugoslavije najvišje uvrstil hrvaški Agrokor, in sicer na 22. mesto. Slednje ne preseneča ob dejstvu, da je od četrtega četrtletja 2014 konsolidiral tudi prihodke Mercatorja. Sledi slovenski Petrol na 28. mestu, na 39. mestu pa je hrvaška INA. Skupno ima Hrvaška štiri družbe v top 100, dve več kot Slovenija,« dodaja Sanja Savič, vodja Deloitte Legal.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna je odlična rešitev za vse podjetnike, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. MP virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na interni VEM točki odprete podjetje oziroma spremenite njegov sedež. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Raziskava GEM – Kako zagreti za podjetništvo smo Slovenci?

Raziskava GEM – Kako zagreti za podjetništvo smo Slovenci?

V okviru konference PODIM v Mariboru so bili širši javnosti predstavljeni rezultati raziskave Global Entrepreneurship Monitor. Ti kažejo, da je kar dobra polovica Slovencev prepričana v svoje podjetniške sposobnosti. Preberite več >>

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Podjetniki, ki se v svojem podjetju srečujejo z začasno povečanim obsegom dela ali s finančnimi težavami, lahko za pomoč pri opravljanju dela zaprosijo družinske člane. Dela pa sicer ne more opravljati katerikoli sorodnik in prav tako ne neomejeno število ur, saj predpisi s tega področja določajo posebne pogoje in omejitve. Preberite več >>

Kako do svoje turistične agencije?

Kako do svoje turistične agencije?

Turizem zadnja leta s hitrim porastom števila ljudi, ki se odločajo za potovanja in počitnice doživlja pravi razcvet. Temu povpraševanju sledi tudi ponudba, saj se povečuje tudi število turističnih agencij. Tokrat v članku predstavljamo pogoje, ki jih mora posameznik izpolnjevati za odprtje svoje turistične agencije. Preberite več >>

“Posojilni sklad 4” za naložbe v razvoj in inovacije

“Posojilni sklad 4” za naložbe v razvoj in inovacije

S podpisom pogodbe o izvajanju ukrepa finančnega inženiringa za spodbujanje tehnološko-razvojnih projektov skušata Vlada in SID Banka prispevati k razvojnemu preboju slovenskih podjetij. Preberite več >>

FabLab mreža Slovenija za podporo lokalnemu podjetništvu

FabLab mreža Slovenija za podporo lokalnemu podjetništvu

Pred časom sta Fakulteta za elektrotehniko Univerze v Ljubljani in Direktorat za informacijsko družbo Ministrstva za javno upravo Republike Slovenije v okviru evropskega projekta ERUDITE pripravila zasnovo platforme nacionalne referenčne FabLab mreže. Preberite več >>

Kaj prinaša nov Zakon o spodbujanju investicij?

Kaj prinaša nov Zakon o spodbujanju investicij?

Investicije so pomemben dejavnik gospodarske rasti. Tuje neposredne investicije nacionalni ekonomiji pomagajo ustvarjati nova delovna mesta, zmanjšati brezposelnost ter razvijati nova znanja in tehnologijo. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Google Analytics delavnica in Marko Penko

31.05.2018 od 16:00 do 01.06.2018 19:30
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

01.06.2018 od 8:30 do 12:00
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Google AdWords delavnica in Marko Penko

07.06.2018 od 9:00 do 17:00
Google AdWords delavnica in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, je tu Google AdWords delavnica, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

08.06.2018 od 16:00 do 18:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

Letos bomo četrtič v okviru izbora Mladi podjetnik leta organizirali dogodek, ki je namenjen zgolj predstavitvam kandidatov. Predstavilo se bo 10 polfinalistov, ki jih bomo izbrali med vsemi prijavljenimi kandidati na izbor Mladi podjetnik leta 2018.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

15.06.2018 od 18:10 do 20:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

V petek, 15. 06. 2018, bo v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! potekalo sklepno dejanje letošnjega izbora Mladi podjetnik leta. Na sporedu bodo javne predstavitve finalistov, ki jih je komisija izbrala izmed vseh prijavljenih kandidatov, in razglasitev Mladega podjetnika leta 2018.
Preberite več >>

Vse za podjetje