V Silicijevi dolini ni prostora za ženske?

Po tem ko je Newsweek objavil provokativno naslovnico, na kateri je krilo poslovne ženske privzdignjeno s kazalcem miške, je završalo. Nina Burleigh, avtorica naslovne zgodbe, je s svojim člankov namignila, da mesta za ženske v Silicijevi dolini ni.
V Silicijevi dolini ni prostora za ženske?

Silicijeva dolina še ne pozna ženske oblike Gatesa ali Jobsa (Vir slike: YouTube).

Burleighova namreč ugotavlja, da je kar 96 odstotkov poslovnežev v Silicijevi dolini moškega spola. Študija fakultete Babson kaže, da je samo 2,7 odstotkov od 6.517 podjetij, ki so med leti 2011 in 2013 prejele zagonski kapital, na čelu imela žensko. S tako moško orientiranostjo Silicijeva dolina dobiva podobo Wall Streeta iz 80. let.

Zgodba o Silicijevi dolini z ženskega zornega kota

Za primer je vzela zgodbo ženske kolegice, Heidi Roizen, ki je leta 1982 soustanovila podjetje T/Maker in bila na mestu izvršne direktorice kar 14 let. »Na začetku zgodbe T/Makerja sem sodelovala pri poslu z enim od večjih proizvajalcev računalnikov in računalniške opreme. Bili smo na tem, da tistega leta ustvarimo milijon dolarjev dobička,« posel, ki so ga sklepali, pa bi jim lahko prinesel še dodatnih četrt milijona dolarjev.

Eden od direktorjev podjetja, s katerim so si želeli skleniti posel, jo je povabil na večerjo, da bi proslavila uspeh. »Ko sem prišla v restavracijo, se mi je zdelo čudno, da so me posedli za mizo za štiri, a ker je bila francoska restavracija, sem mislila, da gre le za njihov stil in se usedla.«

Osebje je postreglo vino, sledile so zdravice za čim uspešnejšo skupno prihodnost. »Sredi večerje mi je povedal, da mi je prinesel darilo, a da je pod mizo, zato naj mu dam roko, da mi ga podari. Dala sem roko, on pa jo je položil na svoje odpete hlače. Ja, to se je resnično zgodilo,« je zapisala.

Danes takšni incidenti ne presenetijo več

Podobne pripetljaje je skozi svojo kariero doživela večkrat. Med tem ko je bila noseča, jo je neki investitor vprašal, če se bo sploh še kaj ukvarjala s podjetjem, potem ko bo rodila. Skozi leta in na račun takšnih neprijetnih dogodkov je dobila izredno debelo kožo. Takšni dogodki je danes ne presenetijo tako kot takrat, ko je bila še mlada. Gre za namerna, resnično seksistična dejanja.

A kot pravi, svojih izkušenj ne more posploševati. To so njene izkušnje s Silicijevo dolino. »Nimam dovolj podatkov, da bi odgovorila, če se je kaj spremenilo,« je odgovorila, ko je o svojih izkušnjah spregovorila za tuje medije. Zadeva bi se spremenila, če bi imeli enako število moških in žensk v podjetništvu, a verjetno bi se tehtnica tokrat prevesila v škodo moških, dodaja.

Tipičnega moškega v Silicijevi dolini poznamo, ženske pa (še) ne

Legendarna imena Silicijeve doline so vsem dobro poznana, večinoma gre za moške, »geeke«, oblečene v kavbojke in majico, kdaj pa kdaj tudi v pulover, pogosto neobriti, z nedokončano fakulteto, ki se z računalništvom ukvarjajo od zgodnje pubertete. Obiščejo podjetja v San Franciscu, ki prek zagonskega kapitala prepoznavajo ambiciozne podjetnike, od tam se vračajo s kupi denarja.

Težava še tako ambicioznih žensk v Silicijevi dolini pa je tudi ta, da le-ta še ni sproducirala ženske oblike Gatesa, Zuckerberga ali Kalanicka. Kljub vidnim uspehom nekaterih, kot so Meg Whitman, Sheryl Sandberg in Marisse Mayer.

Tudi splet je namrščen proti njim. Googlovo iskanje Silicijeve doline in podobnih iskalnih besed najde cel kup strani, člankov, blogov, video vsebin in tvitov, polnih s seksističnimi opazkami, je prepričana.

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Uredba GDPR – Pasti in nevarnosti (konferenca)

22.02.2018 od 15:00 do 19:00
Uredba GDPR – Pasti in nevarnosti (konferenca)

Verjetno ste že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki bo močno vplivala na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih prinaša uredba GDPR, pripraviti v praksi?
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 17:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Google Analytics delavnica in Marko Penko

01.03.2018 od 16:00 do 10.03.2017 16:00
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

24.03.2018 od 9:00 do 30.03.2018 17:00
Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Vse za podjetje