V Sloveniji 16-odstotni upad zgodnje podjetniške aktivnosti

Podatki raziskave Global Entrepreneurship Monitor kažejo na manjšo dinamičnost zgodnje podjetniške aktivnosti v Sloveniji. Splošna slika pa kaže, da je zaradi recesije v mnogih predelih sveta opaziti manjši delež posameznikov, ki vidijo ugodne gospodarske okoliščine za ustanovitev podjetja.
V Sloveniji 16-odstotni upad zgodnje podjetniške aktivnosti

foto: PeerPower

Zgodnja podjetniška aktivnost zaznana pri 5,4 % slovenskega odraslega prebivalstva

Zgodnja podjetniška aktivnost je leta 2009 v Sloveniji obsegala 5,4 % prebivalstva v starosti od 18 do 64 let, kar je odstotno točko manj kot leto prej. V svetovnem merilu nas to med 54 opazovanimi državami uvršča na 39. mesto, pred Finsko (5,2 %) in za Hrvaško (5,6 %).

Primerjava med 20 evropskimi državami Slovenijo uvrsti na 10. mesto. Glede na zgodnjo podjetniško aktivnost med evropskimi državami prva mesta zasedajo Islandija (11,4 %), Latvija (10,5 %) in Madžarska (9,1 %). Na zadnjih mestih se nahajajo Belgija (3,5 %), Danska (3,6 %) in Italija (3,7 %).

Zgodnja podjetniška aktivnost zajema posameznike, ki so del nastajajočih podjetij ali pa lastniki oz. direktorji novonastalih podjetij, mlajših od 3,5 let. V splošnem je v gospodarsko bolj razvitih državah v primerjavi z manj inovativnimi gospodarstvi opaziti trend manjše stopnje zgodnje podjetniške aktivnosti glede na število ljudi.

5,6 % ustaljenih podjetnikov med slovenskim odraslim prebivalstvom

Med Slovenci v starosti od 18 do 64 let je bilo v letu 2009 zabeleženih 5,6 % ustaljenih podjetnikov, to so posamezniki, ki imajo podjetje že vsaj 3,5 let. Njihov delež se v primerjavi z letom 2008 ni spremenil. Delež začetnih podjetnikov – ti imajo podjetje, ki že posluje, a manj kot tri leta in pol – je v letu 2009 znašal 2,1 %, kar je 0,3 odstotne točke manj kot leto prej.

Največji upad je bilo opaziti pri tistih, ki se podjetništva šele lotevajo ali pa imajo podjetje, ki posluje manj kot 3 mesece. Med slovenskim odraslim prebivalstvom je bilo lani tovrstnih posameznikov 3,2 %, leta 2008 pa 4,1 %.

Razveseljuje podatek, da je leta 2009 v Sloveniji poslovanje opustil razmeroma majhen delež opazovanih posameznikov, ta je znašal 1,3 %, toliko kot leta 2008.

Vir: Global Entrepreneurship Monitor, 2009-2010

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2018

02.02.2018 od 15:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2018

Pridružite se nam na letnem dogodku Trendi digitalnega marketinga in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od vsebinskega marketinga, spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega dogodka preprosto ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

09.02.2018 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 17:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Vse za podjetje