V Sloveniji 16-odstotni upad zgodnje podjetniške aktivnosti

Podatki raziskave Global Entrepreneurship Monitor kažejo na manjšo dinamičnost zgodnje podjetniške aktivnosti v Sloveniji. Splošna slika pa kaže, da je zaradi recesije v mnogih predelih sveta opaziti manjši delež posameznikov, ki vidijo ugodne gospodarske okoliščine za ustanovitev podjetja.
V Sloveniji 16-odstotni upad zgodnje podjetniške aktivnosti

foto: PeerPower

Zgodnja podjetniška aktivnost zaznana pri 5,4 % slovenskega odraslega prebivalstva

Zgodnja podjetniška aktivnost je leta 2009 v Sloveniji obsegala 5,4 % prebivalstva v starosti od 18 do 64 let, kar je odstotno točko manj kot leto prej. V svetovnem merilu nas to med 54 opazovanimi državami uvršča na 39. mesto, pred Finsko (5,2 %) in za Hrvaško (5,6 %).

Primerjava med 20 evropskimi državami Slovenijo uvrsti na 10. mesto. Glede na zgodnjo podjetniško aktivnost med evropskimi državami prva mesta zasedajo Islandija (11,4 %), Latvija (10,5 %) in Madžarska (9,1 %). Na zadnjih mestih se nahajajo Belgija (3,5 %), Danska (3,6 %) in Italija (3,7 %).

Zgodnja podjetniška aktivnost zajema posameznike, ki so del nastajajočih podjetij ali pa lastniki oz. direktorji novonastalih podjetij, mlajših od 3,5 let. V splošnem je v gospodarsko bolj razvitih državah v primerjavi z manj inovativnimi gospodarstvi opaziti trend manjše stopnje zgodnje podjetniške aktivnosti glede na število ljudi.

5,6 % ustaljenih podjetnikov med slovenskim odraslim prebivalstvom

Med Slovenci v starosti od 18 do 64 let je bilo v letu 2009 zabeleženih 5,6 % ustaljenih podjetnikov, to so posamezniki, ki imajo podjetje že vsaj 3,5 let. Njihov delež se v primerjavi z letom 2008 ni spremenil. Delež začetnih podjetnikov – ti imajo podjetje, ki že posluje, a manj kot tri leta in pol – je v letu 2009 znašal 2,1 %, kar je 0,3 odstotne točke manj kot leto prej.

Največji upad je bilo opaziti pri tistih, ki se podjetništva šele lotevajo ali pa imajo podjetje, ki posluje manj kot 3 mesece. Med slovenskim odraslim prebivalstvom je bilo lani tovrstnih posameznikov 3,2 %, leta 2008 pa 4,1 %.

Razveseljuje podatek, da je leta 2009 v Sloveniji poslovanje opustil razmeroma majhen delež opazovanih posameznikov, ta je znašal 1,3 %, toliko kot leta 2008.

Vir: Global Entrepreneurship Monitor, 2009-2010

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Udeležite se dogodkov Blockchain Roadshowa!

21.11.2017 od 16:30 do 08.12.2017 18:00
Udeležite se dogodkov Blockchain Roadshowa!

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Obiskali bomo številne kraje v Sloveniji - toplo vabljeni, da preverite program in se nam pridružite.
Preberite več >>

Blockchain Roadshow: Trbovlje

21.11.2017 od 16:30 do 19:00
Blockchain Roadshow: Trbovlje

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Obiskali bomo tudi Trbovlje, kjer nas bodo prijazno gostili v Katapultu.
Preberite več >>

MP dogodek: Kingsbox: Od študenta do milijon evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

06.12.2017 od 15:00 do 17:00
MP dogodek: Kingsbox: Od študenta do milijon evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

Luka Železnik in Dejan Kobal sta mlada podjetnika, ki sta med študijem vzpostavila blagovno znamko Kingsbox in hitro opozorila nase. Hitrorastoče podjetje se ukvarja s spletno prodajo opreme za funkcionalno vadbo.
Preberite več >>

Blockchain Roadshow: Ljubljana

07.12.2017 od 10:00 do 08.12.2017 20:00
Blockchain Roadshow: Ljubljana

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Serijo bomo zaključili v Ljubljani, in sicer s kar dvodnevnim dogodkom (7. in 8. december). Obiščite nas v Tehnološkem parku Ljubljana!
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords

07.12.2017 od 16:30 do 08.12.2017 19:30
Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti.
Preberite več >>

Vse za podjetje