Vam dolžniki ne plačajo računa? Poznamo več načinov izterjave

Plačilna nedisciplina je eden izmed največjih problemov, s katerimi se spopadajo slovenska podjetja. Neplačevanje računov podjetij drugim podjetjem vodi v plačilno nesposobnost podjetij, ravno ta pa je najpogostejši vzrok za plačilno nedisciplino.
Vam dolžniki ne plačajo računa? Poznamo več načinov izterjave

Vam dolžniki ne plačajo računa? Poznamo več načinov izterjave (Vir: Bigstockphoto.com)

Če račun ni plačan do dogovorjenega datuma, govorimo o zapadlih terjatvah. Na takšne situacije mora podjetje čimprej odgovoriti z izterjavo. Načinov je več, kateri je pravi pa je odvisno od posamezne situacije. Na splošno velja, da podjetje najprej poskusi z blažjimi načini, saj bi s preveč agresivnim pristopom lahko ogrozili nadaljnje sodelovanje.

Načini izterjave

Pisni opomin

Pisni opomin spada med najpogostejše oblike izterjave. Opominov je lahko več. Prvi opomin naj bo vljuden in prijazen. Namen prvega opomina je, da dolžnika spomni na neplačane račune. Če dolžnik računa še vedno ne plača, sledi drugi opomin, v katerem so navedene sankcije v primeru neplačila. Ostrina opomina tako narašča, do zadnjega opomina pred tožbo.

Telefonski opomin

Telefonski opomin se ponavadi uporablja v kombinaciji s pisnim opominom. Izkaže se, da je bolj učinkovito, ker izterjevalec z dolžnikom naveže osebni stik. Telefonski izterjevalci morajo biti za to usposobljeni in morajo biti vljudni, jasni ter se morajo znati odzvati tudi na negativen sprejem.

Opomin z osebnim obiskom

Osebni obiski se navadno izvajajo pred opominom pred tožbo, namen pa je dogovor o plačilu terjatev. Med obiskom se lahko pogovorijo tudi o finančnem stanju dolžnika in o drugih alternativah plačila. Osebni obiski so dragi in časovno potratni, hkrati pa so za dolžnika lahko tudi zelo stresni, zato se redkeje izvajajo, navadno le za večje vsote denarja.

Sodna izterjava

Sodna pot se uporabi, ko drugi načini ne delujejo, saj je najdražja in negativno vpliva na odnose med podjetjem in dolžnikom. Poleg tega tudi sodna izterjava ne zagotavlja poplačila dolga.

Za izterjavo naj ima podjetje zaposlenega za to usposobljenega strokovnjaka, saj je tako več možnosti za uspešno terjatev. Če si podjetje tega ne more privoščiti, lahko za to najame podjetje, ki se ukvarja s terjatvami. 

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Google Analytics delavnica in Marko Penko

31.05.2018 od 16:00 do 01.06.2018 19:30
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

01.06.2018 od 8:30 do 12:00
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Google AdWords delavnica in Marko Penko

07.06.2018 od 9:00 do 17:00
Google AdWords delavnica in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, je tu Google AdWords delavnica, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

08.06.2018 od 16:00 do 18:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

Letos bomo četrtič v okviru izbora Mladi podjetnik leta organizirali dogodek, ki je namenjen zgolj predstavitvam kandidatov. Predstavilo se bo 10 polfinalistov, ki jih bomo izbrali med vsemi prijavljenimi kandidati na izbor Mladi podjetnik leta 2018.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

15.06.2018 od 18:10 do 20:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

V petek, 15. 06. 2018, bo v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! potekalo sklepno dejanje letošnjega izbora Mladi podjetnik leta. Na sporedu bodo javne predstavitve finalistov, ki jih je komisija izbrala izmed vseh prijavljenih kandidatov, in razglasitev Mladega podjetnika leta 2018.
Preberite več >>

Vse za podjetje