Varnost pri delu za samozaposlene

Samozaposlenim, pod pogojem, da ne opravljajo nevarnega dela oziroma dela z večjim tveganjem za poškodbe pri delu in poklicno bolezen, ni potrebno izdelati izjave o varnosti z oceno tveganja in opraviti zdravniškega pregleda.
Varnost pri delu za samozaposlene

Varnost pri delu za samozaposlene. (Vir slike: freeimages.com)

Za samozaposlene osebe, ki nimajo zaposlenih (niti preko civilnih pogodb, niti preko študentske napotnice) in opravljajo manj nevarna dela oziroma dejavnosti, ne veljajo tako stroga pravila za varnost pri delu kot jih sicer določa Zakon o varnosti in zdravju pri delu (ZVZD-1) za delodajalce.

Delodajalec po ZVZD- 1 je vsaka pravna ali fizična oseba in drug subjekt, kakršen je državni organ, lokalna skupnost, podružnica tujega podjetja ter diplomatsko in konzularno predstavništvo, ki zaposluje delavca na podlagi pogodbe o zaposlitvi oziroma ladjar ladje, ki je vpisana v slovenski ladijski register. Kot delodajalec v smislu ZVZD-1 se šteje tudi oseba, ki na kakršnikoli drugi pravni podlagi zagotavlja delo delavcu. Razen oseb, ki zagotavljajo delo delavcem v gospodinjstvu in nosilcev kmetij, ki opravljajo delo z družinskimi člani na kmetijah v skladu s predpisi o kmetijstvu. Kot delodajalec se šteje tudi fizična oseba, ki s člani svojih gospodarstev oziroma z družinskimi člani opravlja pridobitno ali drugo dejavnost ter uporabnik, h kateremu so v skladu s predpisi, ki urejajo delovna razmerja, napoteni delavci s strani delodajalca, ki opravlja dejavnost zagotavljanja dela delavcev drugemu uporabniku.

Samozaposlenim osebam, ki niso delodajalci, tako ni potrebno izdelati izjave o varnosti z oceno tveganja oziroma lahko sami izdelajo zelo poenostavljeno oceno tveganja, v kateri ugotovijo, da njihovo delo oziroma dejavnost ne predstavlja nevarnosti za nezgode, poklicne bolezni in bolezni, povezane z delom.

Samozaposlenim osebam prav tako ni potrebno opravljati zdravstvenih pregledov (s čimer jim ne nastane strošek v višini cca. 100 evrov) in usposabljanj na področju varnega in zdravega dela ter prve pomoči.

ZVZD-1 pa odpravlja tako za delodajalce kot tudi za samozaposlene vodenje evidenc s področja varnosti pri delu.

Kot pomoč poslovnim subjektom pri vprašanjih v zvezi z varnostjo in zdravje pri delu kot tudi pri izdelavi ocene tveganja se že dalj časa napoveduje spletno orodje OIRA (Online Interactive Risk Assessment), ki bi naj ga Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti umestilo na svojo spletno stran in ga ponudilo v uporabo samozaposlenim, vendar začetek uporabe slednjega še ni znan.

Vir: Zakon o varnosti in zdravju pri delu (ZVZD-1; UL RS, št. 43/2011)

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2018

02.02.2018 od 15:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2018

Pridružite se nam na letnem dogodku Trendi digitalnega marketinga in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od vsebinskega marketinga, spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega dogodka preprosto ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

09.02.2018 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 17:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Vse za podjetje