Virtualna resničnost vse bolj vroč trend na Kitajskem

Kitajski trg virtualne resničnosti je trenutno ocenjen na 860 milijonov dolarjev, do leta 2020 pa bo njegova vrednost narasla na kar 8,5 milijard dolarjev. V zadnjih šestih mesecih je ta trg doživel kar nekaj zanimivih investicij in partnerstev tako s strani domačih kot tudi tujih igralcev.
Virtualna resničnost vse bolj vroč trend na Kitajskem

Virtualna resničnost ima svetlo prihodnost na Kitajskem (Vir slike: YouTube).

Virtualna resničnost postaja nov medij, ki bi lahko prinesel nov zagon kitajskemu trgu. Omejeno število ameriških igralcev na tem trgu je povzročilo nekakšen vakum, ki se hitro polni s kitajskimi igralci. Med največje se uvrščata Alibaba in Taobao, ki mesečno prodata več kot 300 tisoč enot očal za virtualno resničnost. Svojo potrebo po virtualni resničnosti Kitajci potešijo tudi s pomočjo posebnih trgovin, ki jim izkušnjo z virtualno resničnostjo ponujajo že za 6 dolarjev.

Na kitajskem trgu je na voljo več kot 100 tipov tovrstnih očal, večina dosega podoben cenovni rang kot Google Cardboard. Med vodilnimi proizvajalci najdemo 3Glasses, DeePoon in Baofeng Mojing. Slednji je v prvem četrtletju letošnjega leta prodal milijon svojih očal, katerih cena je 30 dolarjev. Do konca letošnjega leta ima drzen načrt: prodati 10 milijonov očal. Za primerjavo, Google je v prvih 19 mesecih odposlal 5 milijonov očal Cardboard.

Kitajci, ki slovijo tudi po cenenih kopijah ameriških in evropejskih produktov, imajo sicer željo razviti podobna očala, kot sta jih razvila Facebook in Oculus, in jih ponuditi po bolj dostopni ceni. Kitajci so v tem strokovnjaki. Ni pa to njihova edina želja: želijo si inovacij in razvoj očal za virtualno resničnost, ki bi na las spominjale na prava očala. Eden od tovrstnih poskusov je že uspel podjetju Dlodlo.

Viar: Po 105 tisoč dolarjev težki investiciji pričakujemo še večjo

Trije največji kitajski internetni giganti, Baidu, Alibaba in Tencent, svoj denar vse bolj vlagajo v širšo uporabo tega področja. Namesto da bi razvijali očala, kot jih razvijajo Sony, HTC in Facebook, se postavljajo kot nekakšen vmesnik. Investirajo v startupe iz tega področja in odpirajo platforme za razvijalce. »Vsa tri podjetja se želijo osredotočiti na razvoj platforme in vsebine,« je povedal Ricky Lin, analitik pri podjetju IResearch. Po njegovem mnenju je največja težava kitajske industrije virtualne resničnost dejstvo, da primanjkuje jedro tehnologije, zato morajo igrati na več kart.

Največji igralci so si tako že našli svoja peskovnike: Alibaba se osredotoča na nakupovalno izkušnjo svojih 400 milijonov uporabnikov, Iqiyi pa želi postati vodilna kitajska storitev za virtualno resničnost. Slednji že eksperimentira s prenosom vsebin v živo s koncertov in produkcijo filmov v virtualni resničnosti.

Z virtualno resničnostjo naj bi se na Kitajskem ukvarjalo več kot 200 startupov. Vanje so različni investitorji vložili okoli 1,1 milijarde dolarjev in postaja jasno, da bodo investicije v prihodnjih letih še višje. Tudi zato, ker je virtualna resničnost, ne glede na to, kako se nam zdi to področje razvito, šele v začetnih fazah. Po mnenju Duana Youqiaa iz podjetja Iqiyi, ki je prav tako izredno aktivno na tem področju, smo komaj v fazi, primerljivi tisti, ko so zaživele kočije.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Virtualna pisarna v Ljubljani

Virtualna pisarna v Ljubljani

Virtualna pisarna je odlična rešitev za vse podjetnike, ki ne potrebujejo lastne pisarne ali ne morejo pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. MP virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na interni VEM točki odprete podjetje oziroma spremenite sedež. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Infografika: Kaj se v eni minuti zgodi na svetovnem spletu?

Infografika: Kaj se v eni minuti zgodi na svetovnem spletu?

Pred kratkim je družabno omrežje Facebook doseglo dve milijardi mesečnih uporabnikov. Si sploh lahko predstavljate takšne številke? Preberite več >>

So skoraj štirje milijoni bitcoinov za vedno izgubljeni?

So skoraj štirje milijoni bitcoinov za vedno izgubljeni?

Tako kot lahko zlate palice izginejo na dnu morja, evrski in drugi bankovci pa gorijo, lahko tudi bitcoini za vedno izginejo. Kako je to mogoče in koliko bitcoinov je izgubljenih? Preberite več >>

Vstopate v svet kriptovalut? Poskrbite za varnost!

Vstopate v svet kriptovalut? Poskrbite za varnost!

Svet kriptovalut radi označimo za divji zahod. Odsotnost regulative, na eni strani veliki zaslužki in na drugi velike izgube. Gre za industrijo, ki je zrasla v svetu programerjev in tehnično podkovanih posameznikov. Preberite več >>

Video: Spoznajte Blockchain v dveh minutah

Video: Spoznajte Blockchain v dveh minutah

V javnosti se vedno več govori o tehnologiji veriženja blokov oziroma blockchain. Ali veste, za kaj sploh gre? Oglejte si kratek video. Preberite več >>

dr. Peter Merc: »Dejanski potencial blockchaina se šele nakazuje«

dr. Peter Merc: »Dejanski potencial blockchaina se šele nakazuje«

O tehnologiji veriženja blokov se v zadnjem času veliko govori. Pred začetkom Blockchain Roadshowa, v okviru katerega boste spoznali blockchain in njegove potenciale, smo se pogovarjali z vodjo Blockchain Think Tanka dr. Petrom Mercem. Preberite več >>

Infografika: Tesla je četrti največji proizvajalec avtomobilov na svetu

Infografika: Tesla je četrti največji proizvajalec avtomobilov na svetu

Tudi v letu 2017 zagon Elona Muska ne pojenja. Podjetje Tesla je glede na vrednost postalo četrti največji proizvajalec avtomobilov na svetu in prvi v ZDA. Preberite več >>

Mastercard naznanja možnost plačevanja s pomočjo tehnologije blockchain

Mastercard naznanja možnost plačevanja s pomočjo tehnologije blockchain

Gigant finančnih storitev MasterCard po novem svojim strankam pri poslovanju med podjetji nudi tudi možnost plačila preko uporabe blockchain tehnologije. Preberite več >>

Oznake: