Vodenje virtualnega tima: 3 najpogostejša vprašanja

Avtor Saba Resnik — 25.04.2012
Komentiraj!
Geografsko razpršeni timi in virtualni timi so realnost že kar nekaj časa, kljub vsemu pa imajo vodje še vedno probleme, kako takšen tim voditi. V nadaljevanju si preberite tri najpogostejša vprašanja in rešitve na to temo.
Vodenje virtualnega tima: 3 najpogostejša vprašanja

Vodenje virtualnega tima: 3 najpogostejša vprašanja. (Vir slike: sxc.hu)

1. Kdaj in kako pogosto se mora tim sestati v živo?

Z izjemo izključno virtualnih timov, se virtualni in geografsko razpršeni timi slej ko prej srečajo v živo. Nekatere študije nakazujejo na to, da je srečanje v živo izrednega pomena predvsem zgodaj v obstoju tima – bodite pozorni, zgodaj ne pomeni takoj. Za tim je dobro, da ima nekaj virtualnih izkušenj in sodelovanja med seboj še preden se prvič spozna v živo. Najboljši način sestankovanja v živo je po predvidenem času npr. vsak prvi teden v mesecu. Takšen v naprej predviden urnik omogoča posameznim članom v timu, da določene diskusije prihranijo za srečanje v živo.

2. Kakšno tehnologijo naj uporablja virtualni tim?

Pri hitrem razvoju tehnologije je vodja v dvomih, katero platformo izbrati za svoj tim. Najbolj pomembno za vsak tim, ki je odvisen od telefonskih linij in interneta je:

  • Preprostost – naj bo platforma preprosta, tako, da jo bo tim brez problema uporabljal.
  • Zanesljivost – pomembno je, da razen občasnih manjših prekinitev sistema nimate skrbi, ali bo sporočilo prišlo do pravega naslovnika v pravem času.
  • Dostopnost – člani tima morajo dostopati do platforme praktično iz kjerkoli (iz pisarne, preko pametnega mobilnega telefona, od doma, itd.).To verjetno ne bo problem, saj imamo praktično kjerkoli na svetu dostop do interneta in telefona.

3. Kako naj vodja koordinira delo med razpršenimi člani tima?

Vodje virtualnih timov morajo svoje napore usmeriti v strukturo in socialno okolje. To dvoje mora vodja konstantno držati v ravnovesju. Sprva je tim potrebno navaditi na strukturirano delo: jasno določene naloge in jasno določeni cilji ter jasno opredeljen proces reševanja problemov. Hkrati pa mora vodja poskrbeti, da v timu ne prihaja do prepirov, ki niso konstruktivni, povezovati mora člane, jih podpirati in znati motivirati.

Vir: blogs.hbr.org

shranjeno pod:
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice