Vonj po podjetništvu na Ekonomski fakulteti

Avtor Borut Borštnik — 23.11.2012
Komentiraj!
Včeraj smo na Ekonomski fakulteti v Ljubljani organizirali dogodek, ki smo ga poimenovali "Kako do svojega podjetja?" Dogodek smo uspešno izpeljali, z njim pa podrli tudi rekord. Gre namreč za dogodek z največ udeleženci letos - našteli smo jih kar preko 250!
Vonj po podjetništvu na Ekonomski fakulteti

Kako do svojega podjetja? Dejan Romih, Mountvacation.com

Cilj je bil tokrat malo drugačen kot pri naših ostalih dogodkih. Dogodek je bil namreč zastavljen nekoliko širše: v goste smo povabili tri mlade podjetnike iz uspešnih mladih podjetij, katerih glavni cilj je bil, da nadebudnim bodočim podjetnikom (med udeleženci smo sicer prepoznali tudi kar nekaj takih, ki so že prestopili prag podjetništva) predstavijo svojo življenjsko pot. Moramo reči, da jim je to odlično uspelo, za kar se Blažu, Maji ter Dejanu še enkrat iskreno zahvaljujemo. Ob tej priložnosti bi se radi še enkrat zahvalili vsem MP partnerjem, ki so omogočili ta dogodek, še posebej pa OMV, ki je bil generalni sponzor dogodka.

Tokrat vam bomo predstavili vsebino predavanja prvega predavatelja Blaža Zupana iz Optiprinta, v sledečih člankih pa še predavanj Maje Švener iz Ličila.si ter Dejana Romiha in Mountvacation.com. Vabljeni k spremljanju portala.

Poglejte in označite se v galeriji na Facebooku!

Blaž Zupan, asistent na Ekonomski fakulteti v Ljubljani, je v svojem življenju ustvaril že kar nekaj uspešnih podjetij - od takih, ki poslujejo v tujini, do takih, ki so orientirani na Slovenijo. Glavni poudarki njegovega predavanja so bili na tem, da je potrebno biti inovativen - ne samo, kar se tiče lastnosti produkta, temveč tudi pri trženju produktov ter poslovnem modelu na splošno. Predstavil je zanimiv primer na podlagi podjetja Optiprint. Gre za podjetje, ki je razvilo inovativen produkt na področju tiskanja.

Inovativen poslovni model je prišel z ugotovitvijo, da je z njihovo inovacijo možen tisk, pri katerem je strošek črnila izredno majhen. To pomeni, da sta glavna stroška v tem primeru dva: prvi je tiskalnik, ki sicer predstavlja relativno nizek strošek, drugi pa je servis, ki so ga z izboljšavo produkta sčasoma zmanjšali na minimum. Poslovni model se je tako iz prodaje produktov (tiskalnik) prelevil v prodajo storitve, za katero se plačuje mesečni najem. Storitev poleg samega tiskalnika obsega še pomoč v primeru težav ter neomejeno tiskanje. Seveda ima za ponudnika najem tudi dve slabosti. Prva je financiranje. V začetku je potrebno kupiti tiskalnike, za katere se potem vsak mesec dobi določeno najemnino, kar pomeni, da je potrebno na denar kar nekaj časa čakati. Obstaja tudi tveganje, da bo stranka najem prekinila prej, preden se bo tiskalnik odplačal. Druga pa je servis v primeru okvar, ki se je sčasoma zmanjšal na minimum.

Prodajati je smiselno le stvari, pri katerih je marža velika ter jih je relativno enostavno prodati.

Naštejmo še prednosti tovrstnega modela. Tovrstna storitev ima dodano vrednost: prva je neomejena količina črnila, za katero smo že ugotovili, da prodajalca ne stane veliko. V določenem časovnem obdobju se produkt prek najemnine odplača in od tiste točke naprej podjetje ustvarja dobiček. Hkrati je potrebno upoštevati tudi to, da je prodaja storitve, ki za kupca pomeni bistveno več fleksibilnosti (manj se plača na začetku) ter dodano vrednost, nekoliko lažja, kot če gre za prodajo produktov ter enkratno (večje) plačilo.

Poenostavljeno: kupec tiskalnik raje najame za 1 denarno enoto na mesec, hkrati dobi še brezplačen servis ter neomejeno opcijo tiskanja, kot da tiskalnik kupi za 12 denarnih enot.


Primer

Poslovni model 1: Podjetje prodaja tiskalnike

Cena 600 evrov, proda 10 tiskalnikov: 600 x 10 = 6.000 evrov

Podjetje torej zasluži 6.000 evrov na leto od 10 prodanih tiskalnikov.

Poslovni model 2: Podjetje ponuja tiskalnike v najem

Cena 50 evrov / mesec = 600 evrov na leto, proda 10 tiskalnikov: 600 x 10 = 6.000 evrov

Podjetje torej zasluži 6.000 evrov na leto od 10 tiskalnikov, danih v najem.

Poslovna modela sta po prvem letu enakovredna, kar se tiče ustvarjanja prihodkov. Po drugem letu pa nastane velika razlika. Za prvi poslovni model je potrebno iskati nove kupce tiskalnikov, ker denar drugače ne priteka. Pri drugem poslovnem modelu pa najem še traja. Vsi nadaljnji meseci najema za podjetje pomenijo zaslužek, skorajda pasivni prihodek brez nadaljnje prodaje. To prinese veliko prednosti - od rednega in zagotovljenega denarnega toka do večje odpornosti na nepredvidljive dogodke (gospodarske krize, ki zmanjšuje nakupe ...), posledično pa tudi do lažjega planiranja investicij ter rasti podjetja.

Iz zgornjih številk nam torej lahko postane hitro jasno, zakaj v tem trenutku v svetu prevladuje model ponujanja storitev namesto prodajanja. Na dolgi rok podjetje, ki ponuja storitve v najem, ustvarja bistveno boljše prihodke - seveda ob predpostavkah, da na nek način reši težave s financiranjem na eni strani ter da stranke zadrži do točke preloma, torej da jih obdrži vsaj toliko časa, dokler z njimi ne začne ustvarjati zaslužka. Vzemite v obzir, da zapisano služi predvsem za ponazoritev prednosti poslovnega modela najema, številke niso 100-odstotno natančne, potrebno je upoštevati tudi vse negativne predpostavke.

Toliko za danes, v prihodnjih dneh sledi povzetek Majinega predavanja.

So vas naši predavatelji navdušili ter bi radi odprli podjetje? Pridite na MP svetovanje pred ustanovitvijo podjetja. Udeležencem dogodka nudimo 20 evrov popusta na prijavo! Več >>

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!