Vsak četrti Slovenec največ nakupuje v diskontih

V GfK Slovenija v sklopu raziskave Nakupovalni monitor že več let zapored preverjajo nakupovalne navade Slovencev. Medtem ko se je lani po dolgem obdobju rast diskontov ustavila, so letos zabeležili njihovo ponovno rast: dosegli so že skoraj četrtino tržišča.
Vsak četrti Slovenec največ nakupuje v diskontih

Vsak četrti Slovenec največ nakupuje v diskontih (Vir slike: Freeimages.com)

Eden izmed ključnih podatkov, ki je bil pomemben za pridobitev končnih rezultatov raziskave, je spontani priklic trgovin – podatek, ki razkriva, na katero trgovino posamezniki najprej pomislijo ob tej besedi. Trgovine z večjim deležem spontanega priklica med potrošniki uživajo močnejši ugled. Nanj lahko vpliva več dejavnikov, kot so oglasi, promocijski letaki ali priporočilo prijateljev. Ugotovitve raziskave kažejo, da Mercator že vrsto let zaseda prvo mesto (dobra tretjina Slovencev kot prvo trgovino prikliče Mercator), sledi Spar/Interspar, nato Tuš (ki izgublja priklic po nekaj odstotkov vsako leto,) veliko pa pridobivata Hofer in Lidl.

V raziskavi so preverjali tudi t.i. »glavno trgovino«, v kateri posamezna gospodinjstva mesečno porabijo največ denarja. Večjih sprememb v primerjavi s preteklimi leti niso zaznali, zabeležili so le minimalni padec Spara/Interspara in Mercatorja, predvsem na račun diskontnih trgovin, torej Hoferja in Lidla.

Nakupovalni monitor meri tudi tip trgovine, v kateri Slovenci najpogosteje nakupujejo. Medtem ko so lani zabeležili stagnacijo diskontov, letos ponovno napovedujejo njihovo rast, predvsem na račun manjših trgovin, ki so jih posamezniki izbirali zaradi bližine. Kot kažejo podatki, so potrošniki pri večjih nakupih pripravljeni obiskati tudi trgovino, ki ni v njihovi neposredni bližini, saj menijo, da s tem dodatno prihranijo.

V raziskavi so zabeležili tudi zanimiv podatek o nakupih izdelkov, ki se izvajajo preko spleta (npr. Mercator klik, Leclerc Drive). Jakob Južnič iz GfK Slovenija pojasnjuje: »Zaznali smo delež kupcev, ki tovrstne nakupe redno oziroma najpogosteje opravljajo na ta način. Predvidevamo, da predvsem zaradi prihranka časa in tudi izredne fleksibilnosti. Verjamemo, da bodo tovrstni nakupi v prihodnjem letu še naprej pridobivali na priljubljenosti.«

Preverjanje cen na spletu postaja čedalje bolj pogosto

Mednarodna raziskava GfK Futurebay 2014 (Evropa, ZDA, Azija) je ponovno pokazala, da v sektorju FMCG (Fast moving consumer goods) potrošniki še vedno večinoma kupujejo tradicionalno in se po nakupih odpravijo fizično. Hkrati pa je raziskava pokazala zanimiv trend. Potrošniki namreč pri večjih nakupih oz. izdatkih predhodno preverijo in primerjajo cene na svetovnem spletu.

Tako za kategorijo hrana in pijača cene redno preverja 20 odstotkov globalne nakupovalne populacije, pri izdelkih osebne nege pa to počne že vsak tretji potrošnik. Največ predhodnega preverjanja in primerjanja cen so zaznali v kategoriji elektronika, kjer delež na globalnem nivoju znaša že 50 odstotkov.

Raziskava še ugotavlja, da je spletno nakupovanje enostavnejše in hitrejše, potrošniki pa so prepričani, da je tudi ugodnejše. Kot še ugotavljajo v GfK Slovenija, te karakteristike pomembno vplivajo na nakupne odločitve, vendar pa po drugi strani fizična trgovina potrošnikom še vedno ponuja neposredno izkušnjo z izdelkom. Nakupovanje v fizični trgovini je namreč za marsikaterega potrošnika zelo zanimiva dogodivščina.

Vir: GfK

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 17:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Google Analytics delavnica in Marko Penko

01.03.2018 od 16:00 do 10.03.2017 16:00
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

24.03.2018 od 9:00 do 30.03.2018 17:00
Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Predavanje: Optimizacija spletnih strani

06.04.2018 od 14:00 do 18:00
Predavanje: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Vse za podjetje