Vsak četrti Slovenec največ nakupuje v diskontih

V GfK Slovenija v sklopu raziskave Nakupovalni monitor že več let zapored preverjajo nakupovalne navade Slovencev. Medtem ko se je lani po dolgem obdobju rast diskontov ustavila, so letos zabeležili njihovo ponovno rast: dosegli so že skoraj četrtino tržišča.
Vsak četrti Slovenec največ nakupuje v diskontih

Vsak četrti Slovenec največ nakupuje v diskontih (Vir slike: Freeimages.com)

Eden izmed ključnih podatkov, ki je bil pomemben za pridobitev končnih rezultatov raziskave, je spontani priklic trgovin – podatek, ki razkriva, na katero trgovino posamezniki najprej pomislijo ob tej besedi. Trgovine z večjim deležem spontanega priklica med potrošniki uživajo močnejši ugled. Nanj lahko vpliva več dejavnikov, kot so oglasi, promocijski letaki ali priporočilo prijateljev. Ugotovitve raziskave kažejo, da Mercator že vrsto let zaseda prvo mesto (dobra tretjina Slovencev kot prvo trgovino prikliče Mercator), sledi Spar/Interspar, nato Tuš (ki izgublja priklic po nekaj odstotkov vsako leto,) veliko pa pridobivata Hofer in Lidl.

V raziskavi so preverjali tudi t.i. »glavno trgovino«, v kateri posamezna gospodinjstva mesečno porabijo največ denarja. Večjih sprememb v primerjavi s preteklimi leti niso zaznali, zabeležili so le minimalni padec Spara/Interspara in Mercatorja, predvsem na račun diskontnih trgovin, torej Hoferja in Lidla.

Nakupovalni monitor meri tudi tip trgovine, v kateri Slovenci najpogosteje nakupujejo. Medtem ko so lani zabeležili stagnacijo diskontov, letos ponovno napovedujejo njihovo rast, predvsem na račun manjših trgovin, ki so jih posamezniki izbirali zaradi bližine. Kot kažejo podatki, so potrošniki pri večjih nakupih pripravljeni obiskati tudi trgovino, ki ni v njihovi neposredni bližini, saj menijo, da s tem dodatno prihranijo.

V raziskavi so zabeležili tudi zanimiv podatek o nakupih izdelkov, ki se izvajajo preko spleta (npr. Mercator klik, Leclerc Drive). Jakob Južnič iz GfK Slovenija pojasnjuje: »Zaznali smo delež kupcev, ki tovrstne nakupe redno oziroma najpogosteje opravljajo na ta način. Predvidevamo, da predvsem zaradi prihranka časa in tudi izredne fleksibilnosti. Verjamemo, da bodo tovrstni nakupi v prihodnjem letu še naprej pridobivali na priljubljenosti.«

Preverjanje cen na spletu postaja čedalje bolj pogosto

Mednarodna raziskava GfK Futurebay 2014 (Evropa, ZDA, Azija) je ponovno pokazala, da v sektorju FMCG (Fast moving consumer goods) potrošniki še vedno večinoma kupujejo tradicionalno in se po nakupih odpravijo fizično. Hkrati pa je raziskava pokazala zanimiv trend. Potrošniki namreč pri večjih nakupih oz. izdatkih predhodno preverijo in primerjajo cene na svetovnem spletu.

Tako za kategorijo hrana in pijača cene redno preverja 20 odstotkov globalne nakupovalne populacije, pri izdelkih osebne nege pa to počne že vsak tretji potrošnik. Največ predhodnega preverjanja in primerjanja cen so zaznali v kategoriji elektronika, kjer delež na globalnem nivoju znaša že 50 odstotkov.

Raziskava še ugotavlja, da je spletno nakupovanje enostavnejše in hitrejše, potrošniki pa so prepričani, da je tudi ugodnejše. Kot še ugotavljajo v GfK Slovenija, te karakteristike pomembno vplivajo na nakupne odločitve, vendar pa po drugi strani fizična trgovina potrošnikom še vedno ponuja neposredno izkušnjo z izdelkom. Nakupovanje v fizični trgovini je namreč za marsikaterega potrošnika zelo zanimiva dogodivščina.

Vir: GfK

Oznake:, , ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje