Vse, kar morate vedeti o faktoringu

Za uspešno poslovanje podjetja je potrebno čim bolj učinkovito upravljanje s terjatvami in eno izmed finančnih orodij za takojšnje poplačilo terjatev z odloženim rokom plačila.
Prispevki za socialno varnost samozaposlenih - november 2014

Prispevki za socialno varnost samozaposlenih – november 2014 (Vir slike: Freeimages.com)

Faktoring je storitev, ki je primerna za podjetja vseh velikosti, še posebej za hitro rastoča podjetja, ki želijo izboljšati svojo likvidnost.

S pomočjo tega finančnega orodja si lahko zagotovijo zmanjševanje tveganj v finančnem poslovanju, zaradi hitre pridobitve sredstev pa tudi varnejše in bolj učinkovito upravljanje z denarnimi tokovi.

80 % vrednosti fakture odstopnik terjatve prejme takoj

Faktor je podjetje, specializirano za upravljanje s terjatvami, ki v sklopu storitve zagotovi financiranje poslovanja na osnovi odstopa terjatev do kupcev.

Po sklenitvi sodelovanja faktor odstopniku terjatev v najkrajšem možnem času izplača pogodbeno določen odstotek financiranja, ki običajno znaša 80 % vrednosti odstopljene terjatve, zmanjšan za faktorniško provizijo. Preostanek prejme odstopnik terjatve takoj, ko dolžnik svojo terjatev poravna faktorju.

Zaradi izredno hitre pridobitve sredstev faktoring tako omogoča nemoteno financiranje in stabilno rast poslovanja. Za odstopnika terjatev predstavlja enega izmed hitrih in učinkovitih načinov kratkoročnega financiranja, poleg tega pa pripomore tudi k odpravljanju tveganj zaradi neplačevanja s strani kupcev. Za faktoring se pogosto odločajo tudi podjetja, ki imajo občasne likvidnostne težave zaradi odobravanja dobaviteljskih posojil.

Kako poteka faktoring?

Faktoring poteka v več stopnjah, pri čemer dobi odstopnik terjatve večino sredstev s strani faktorja poplačanih takoj, medtem ko na preostanek počaka, dokler kupec svojih obveznosti ne poravna na faktorjev račun. Med tem časom lahko odstopnik terjatve s pridobljenimi sredstvi nemoteno upravlja, vlaga v nadaljnje poslovanje in si zagotovi hitro obračanje sredstev.

1. korak: Faktor in odstopnik terjatve skleneta pogodbo, v kateri opredelita terjatve in faktorniško provizijo za odkup.

2. korak: Po opravljeni storitvi odstopnik terjatve izdan račun posreduje faktorju, ki pripravi odkupno dokumentacijo.

3. korak: Faktor odstopniku terjatve v najkrajšem možnem času poplača 80 % vrednosti odkupljenega računa (odstotki lahko variirajo in so opredeljeni s pogodbo), zmanjšanega za faktorinško provizijo.

4. korak: Ob dospelosti terjatve mora kupec svoje obveznosti poravnati z nakazilom na faktorjev račun.

5. korak: Faktor pripravi poračun in odstopniku terjatve izplača razliko od polne vrednosti računa, skladno s členi, opredeljenimi v sklenjeni pogodbi.

Glede na tip dolžnikov se lahko izvede faktoring brez regresne pravice ali faktoring z regresno pravico. V prvem primeru faktor pred financiranjem zavaruje terjatve odstopnika in v primeru, da dolžnik do datuma zapadlosti terjatve ne poravna svojih obveznosti, odstopnik ne jamči za poplačilo.

Faktoring z regresno pravico je optimalen predvsem, kadar ima odstopnik terjatev več dolžnikov s slabšo bonitetno oceno, vendar mora v tem primeru odstopnik terjatve jamčiti, da bo poravnal nastale obveznosti do faktorja.

Zakaj se odločiti za faktoring?

Faktoring je transparenten in zanesljiv način za hitro pridobitev finančnih sredstev. Poleg tega, da podjetju prihrani čas in zmanjša administrativne stroške, ki so sicer potrebni za upravljanje terjatev, pozitivno vpliva tudi na boniteto podjetja.

S pomočjo faktoringa lahko podjetje svojim strankam zagotovi tudi daljše plačilne roke in na ta način poveča svojo konkurenčno prednost, kljub vsemu pa v zelo kratkem času pridobi finance za nemoteno poslovanje. Poleg tega sodelovanje s profesionalnim faktorjem zagotavlja tudi večjo varnost in zanesljivost, saj si podjetje zagotovi preverjeno in transparentno zmanjševanje tveganj.

5 razlogov ZA faktoring:

  • odpravljanje tveganj v finančnem poslovanju,
  • učinkovitejše upravljanje s terjatvami,
  • izboljšanje finančne likvidnosti.
  • izboljšanje možnosti financiranja rasti podjetja,
  • časovno hitrejše unovčevanje terjatev.
Vas zanima več o faktoringu? Obiščite spletno stran podjetja Achilles.

Avtor članka je Nejc Apšner iz podjetja Achilles.

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Google Analytics in Marko Penko

01.03.2018 od 16:00 do 10.03.2017 16:00
Delavnica: Google Analytics in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

24.03.2018 od 9:00 do 30.03.2018 17:00
Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani

06.04.2018 od 14:00 do 18:00
Delavnica: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Delavnica: Prodajni lijak

13.04.2018 od 14:00 do 18:00
Delavnica: Prodajni lijak

Uspešno postavljen prodajni lijak je eno izmed najpomembnejših marketinških orodij tega časa. Žalosti nas ugotovitev, da ga marsikatero slovensko podjetje bežno pozna, kaj šele uporablja v praksi. To želimo spremeniti, zato bomo na predavanju govorili o tem, zakaj bi moral biti prodajni lijak fokus vsakega posla.
Preberite več >>

Vse za podjetje