Walmart kupil startup Jet!
Walmartovo potezo so pri Bloombergu označili kot depresiven korak v boju proti Amazonu (Vir slike: YouTube).
Nakup startupa Jet je največji korak v boju proti Amazonu, ki ga je naredil Walmart. Jet.com je spletna platforma, ki prodaja otroške, gospodinjske in lepotne izdelke, v katerega je investiral celo kitajski spletni gigant Alibaba. Jet.com obljublja najcenejše izdelke, od Amazona naj bi bil cenejši za od 10 do 15 odstotkov.
Pri Jetu ne bo prišlo do bistvenih sprememb, so sporočili iz Walmarta. Še vedno bo samostojna blagovna znamka, bo pa njegov prvi mož, Marc Lore, vodil tako spletni del Jeta kot tudi Walmartovega. Doug McMillion, izvršni direktor Walmarta, je investitorjem pojasnil, da gre za »naravno tranzicijo«. Lore se bo po njegovih besedah osredotočil na ameriški del prodaje, kar je pravzaprav tudi v interesu Walmarta.
McMillion je pred investitorji pojasnil še, da pričakuje, da bo Jet postal dobičkonosen še pred letom 2020, torej prej, kot je bilo prvotno načrtovano. Pri tem pa mu bo pomagal Walmart. Tudi v bodoče bo njihov pogled usmerjen k nižjim cenam, širitvi asortimana in ponujanju preproste nakupovalne izkušnje. To je tisto, česar si kupci želijo, je prepričan.
Posel obema prinaša precej ugodnosti: še zlasti pa v tekmi proti glavnemu konkurentu. Za Walmart je Amazon postal eksistenčna grožnja, saj vse več Američanov kupuje prek spleta. V zadnjem letu se je prodaja Amazona prek spleta povečala za 60 odstotkov. Walmartova prodaja prek spleta pa dosega zgolj 2,5 odstotka celotne prodaje! In kar je še huje – zadnji dve leti se njen obseg vse bolj manjša. V zadnjem desetletju se je namreč intenzivno osredotočil na prodajo v fizičnih trgovinah, kar se je zdaj izkazalo za napačno odločitev. Analitiki pri Bloombergu menijo, da je nakup Jeta “depresivna poteza Walmarta, da bi ujel Amazon”.
Pred petimi leti še niso obstajali, danes pa so vredni milijarde
Walmart ima danes 11.527 trgovin v 28 državah, vključno z znamkami, kot je Sam´s Club. Vsak teden vanje zahaja okoli 260 milijonov strank, ki jim streže (ali na kakšen drug način olajša nakupni proces) kar 2,3 milijonov ljudi. Walmart velja za največjega prodajalca na svetu, a zmanjšuje svoje napore tam, kjer je vse manj dobičkonosen. Njegov poskus z Walmart Express se je izkazal za vse prej kot dobro poslovno potezo.
Po drugi strani pa Jet mesečno obišče 400 tisoč novih uporabnikov, ki dnevno opravijo 25 tisoč nakupov. Njegova mreža prodajalcev in partnerjev je že precej močna: okoli 2.400 jih je že. Njegovi kupci so tisti, ki si jih želi imeti vsak spletni trgovec: milenijci.
Lore je skupaj z Mikom Hanrahanom in Nateom Faustom ustanovil Jet pred tremi leti. Skupaj so v več rundah zbrali več kot 500 milijonov dolarjev, po nekaterih podatkih celo 800 milijonov. In to še preden je Jet tudi uradno zaživel – to je bilo lanskega julija. Sprva je ekipa uvedla naročniški sistem, po katerem so od uporabnikov zahtevali 50 dolarjev (s tem bi dobili ključ do znižanih izdelkov na Jetu), a so si kmalu premislili. Platforma je trenutno na voljo le v ZDA, v prihodnjih mesecih pa bo morda na voljo tudi Otočanom.