YouTube postaja mesto, kjer bomo nakupovali
Prek oglasov na YouTubu bomo lahko po novem tudi nakupovali (Vir slike: YouTube).
YouTube predstavlja novost, novo funkcijo, ki bo gledalcem video vsebin dala možnost nakupovanja izdelkov kar iz ogledane video vsebine. Gre za nov korak podjetja, ki bi lahko prinesel nove prihodke. YouTube se namreč trenutno financira s spletnim oglaševanjem, vendar uporabnikom postaja iz dneva v dan bolj nadležno.
Od videa do nakupa produkta
Oglasi se bodo po novem pojavljali v poljubnih video vsebinah, roko nad oglasi pa bo imel Google, ki bo določal, kateri video bo imel oglas in kateri ne. Kot kažejo prvi posnetki, ki prikazujejo novost, bodo tovrstni oglasi (ki bodo v primerjavi s trenutnimi imeli vsaj bolj konkreten namen) precej manj moteči. Po trenutnih podatkih se bodo prikazovali na desnem robu, uporabnik pa si bo sam s pritiskom na ponujeno možnost »i«, ki se bo nahajala v desnem zgornjem robu, ogledal produkt tudi v spletnih trgovinah. S klikom nanj se bo preusmeril na spletno trgovino, v kateri bo dotični produkt.
Uporabniku, ki ga produkt ne bo zanimal, ne bo potrebno videti oglasa, za ogled se bo namreč odločil sam, kot rečeno, s pritiskom na možnost »i«. Tega pa bo lahko enako enostavno tudi skril, če mu izdelek ne bo več ljub.
YouTube v iskanju poti do novih prihodkov
Nova oblika oglasov je vsekakor del raziskovanja poti YouTuba, kako ustvariti še več denarja kar na podlagi video vsebin, medtem ko je klasično oglaševanje pri tem nekoliko bolj odrinjeno. Postopek bo za oglaševalce podoben kot pri oglasih, ki smo jih bili do sedaj vajeni.
YouTube ostaja vodila platforma za predvajanje video vsebin na spletu, kljub temu, da ima velike težave z ustvarjanjem prihodkov. Usmerjanje v spletno tržišče ni zato nič nenavadnega, saj je ta trg po podatkih ameriškega oddelka za trgovino lani dosegel 300 milijard dolarjev.
Vsaj milijon priložnosti
Da se na tem področju kaže velika priložnost za YouTube, kažejo tudi številni kanali, namenjeni ocenjevanju produktov – teh je po besedah vodje za oglase Diye Jolly več kot milijon. »Ugotovili smo, da je tu dobra priložnost za naše uporabnike, naše ustvarjalce in za naše oglaševalce,« je dodala.
Oktober prinaša možnost brez oglasov
Poleg omenjene novosti pa iz podjetja prihaja še ena novica, vezana na oglase. Že oktobra naj bi uvedli sistem plačevanja za ogled videoposnetkov, tisti, ki bodo plačali, bodo dobili možnost predvajanja video posnetkov brez reklam.
Nova možnost naj bi bila na voljo zgolj v ZDA. Po nekaterih podatkih naj bi mesečna naročnina znašala slabih deset evrov. Šele na podlagi odziva v domovini se bodo pri podjetju odločili, ali bodo novost predstavili tudi drugod. Uporabniška izkušnja se bo z novostjo zagotovo izboljšala, saj nam trenutno mnoge oglede video vsebin prekinjajo oglasi, a strokovnjaki že od predstavitve opozarjajo, da bo Google z novostjo povečal število reklamnih oglasov, kar naj bi uporabnike prepričalo v plačilo naročnine. Morda je to tudi priložnost za konkurenco, ki pa je žal še preslaba.