YUGO Challenge - Skopje: »Pitch is a bitch«

Avtor Tamara Korat — 25.09.2014
Komentiraj!
Po raziskovanju Hrvaške in Srbije je po tednu dni potovanja napočil čas, da se podamo v Makedonijo. Najprej je bilo na sporedu glavno mesto Skopje, kjer smo svoja obzorja širile z obiskom podjetja Fashion Group in marketinške agencije New Moment.
YUGO Challenge - Skopje: »Pitch is a bitch«

YUGO Challenge - Skopje: »Pitch is a bitch«

Torkovo jutro se je začelo modno. Z zemljevidom v rokah smo se odpravile na skopske ulice in po dobri uri iskanja končno prispele na prvi obisk. V podjetju Fashion Group nas je sprejela vodja marketinga, Jasmina Apostolska.

Fashion Group je podjetje, ki na makedonskem trgu upravlja znane blagovne znamke, kot so Hugo Boss, Springfield, Mango, Timberland, Womens Secret in druge. Vsaka blagovna znamka ima svojega »brand managerja«, ki je zadolžen za celotno pojavnost znamke. Njegovo delo obsega izbor kolekcije oblačil za posamezno sezono, postavitev scene v prodajnih okoljih, izobraževanje osebja, pripravo dogodkov itd.

Sliši se zabavno in kreativno, a vendar imajo lokalni brand managerji pri tem precej zvezane roke, direktiva o pojavnosti znamke na trgu namreč prihaja od glavnih mednarodnih managerjev znamke.

Vsako leto so prisotni na Fashion Weeku, v sklopu posameznih blagovnih znamk pa organizirajo tudi lastne modne revije, delavnice in druge dogodke. Pojavljajo se tudi kot sponzorji otroških oddaj, predvsem z znamko Okaidi.

Po dolgi in zanimivi debati z Jasmino smo punce sklenile, da se poslovne priložnosti v takšnem podjetju prav res ne bi branile.

Zanimivo: organizirali so delavnico »How to reuse old jeans«, na kateri so študenti oblikovanja skupaj z znanimi osebnostmi izdelali nove izdelke iz odpadnih kavbojk. 

V podjetju Fashion Group (foto: osebni arhiv)

Sledilo je kosilo v centru Skopja in nato že naslednji obisk. Spodobi se, da obiščemo stare znance, smo se strinjale, in se podale na marketinško agencijo New Moment, kjer nas je pričakal govorec na letošnji študentski marketinški konferenci Fanfari, Nikola Vojnov, tamkajšnji kreativni direktor. Z Nikolo smo se spoznale na konferenci in že takrat dorekle, da ga v septembru obiščemo.

Po uvodni kavi smo si skupaj pogledali nekaj zanimivih projektov.

Prvi del reportaže: študenti izzivamo marketinški svet nekdanje Jugoslavije >>

V enaindvajsetih letih delovanja na makedonskem trgu so poskrbeli za dobro prepoznavnost mnogih znanih klientov, kot so banka NLB, vodilni mobilni operater na makedonskem trgu One, ki spada v slovensko mrežo Telekom, v letu 2010 so sodelovali s podjetjem AVON ter skupaj opozarjali na nevarnost raka na dojkah.

Eden izmed najnovejših projektov, s katerim so se ukvarjali ob našem prihodu, pa so »leteči pujski«, s katerimi želijo zadovoljiti želje klienta, ki v svojih izdelkih uporablja samo meso živali iz proste reje. Več o projektu še ne smemo izdati, zagotovo pa se bodo »leteči pujski« kmalu pojavili na policah makedonskih supermarketov.

Zaupali so nam, da pri svojem delu večkrat naletijo na raznovrstne ovire - svoje stranke največkrat dobijo s »pitchem«, ki jim ga predstavijo, zato se jim občasno zgodi tudi, da jim predstavljeno idejo po prezentaciji delno ali v celoti »ukradejo« oziroma skopirajo, a zavedajo se, da je to pač del njihovega posla.

Ogled marketinške agencije New Moment (foto: osebni arhiv)

Po ogledu prostorov celotne agencije, ki se razprostirajo v dveh zgradbah, smo za dober teden dni zaključile s poučnim delom popotovanja. Sledili so sproščujoči dnevi v Ohridu, Budvi in Dubrovniku.

 

Na poti smo se tudi kulinarično razvajale (foto: osebni arhiv)

V Mostarju se zoper vrnemo v realnost, več o tem pa v naši naslednji reportaži.

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice