Začela v “garaži” – postala Mlada podjetnika leta

»Nenehno se kaj spreminja. Mislim, da je tako pri vsakem podjetju in ekipi, ki raste in se razvija. V spremembe te silijo trg, zahteve kupcev ali pa velikost podjetja in s tem organizacija,« razlaga Gregor Koprivnik, ki je skupaj z Majo Švener leta 2012 prepričal komisijo.
Začela v "garaži" - postala Mlada podjetnika leta

Ekipa Ličila.si (Vir slike: Ličila.si)

Takrat smo dobili kar dva podjetnika leta. Čeprav je od takrat minilo komajda dve leti, se je v podjetju Konverzija, ki upravlja spletno trgovino Ličila.si, veliko spremenilo. Pravzaprav uresničilo. To, kar je mladi podjetniški par napovedal. »Novembra in decembra lani smo vstopili tudi na hrvaški in madžarski trg, in sicer z bolj “generično” blagovno znamko Pink Panda. Z nekaj vložki smo zadevo pospešili tako daleč, da smo že po dveh mesecih postali na obeh novih trgih dobičkonosni. Zdaj nas čaka še malce sistemizacije, a smo se vmes malce izgubili v drobnarijah, ki so se zdaj potrojile,« potem pa jih čakajo nove investicije in upanje za novo uspešno rast.

Goljufije rušijo zaupanje v spletne nakupe

Njuni začetki so bili nekoliko težki. K temu je prispevalo predvsem nezaupanje v spletno nakupovanje. Sicer pa opažata, da smo Slovenci postali malo bolj zaupljivi do tovrstnega nakupovanja. Vsako leto se namreč vse več ljudi opogumi in poskusi opraviti nakup prek spleta. »Je pa težava, ko nato v kakšni televizijski oddaji vidiš prispevek o nekem prodajalcu sumljivih shujševalnih tablet in praškov iz neke otoške države, kjer jih slovenski inšpektorji sploh ne morejo oglobiti. Takšni trgovci in prispevki v javnosti nemudoma dvignejo nezaupanje. Po drugi strani pa vsaj ni takšnih primerov kot na Hrvaškem, o katerih berem. Ko kdo prek spleta naroči Playstation, dobi pa tri kilograme belega krompirja,« o težavah in posledično nezaupanju kupcev pove Gregor.

Vztrajnost in modrost na prvem mestu

K dobrim rezultatom – obetavni prodajni rezultati so bili tudi eden od razlogov, zakaj ju je po njunem mnenju komisija izbrala za Mlada podjetnika leta – je prispevala tudi vztrajnost in modrost, ki ju mora imeti vsak mladi podjetnik, da lahko uspe. »Kot odlično pove Jeff Bezos, moraš biti vztrajen. Da vztrajaš in ne obupaš pri težavah, ovirah in izzivih, ki prihajajo ves čas. Po drugi strani pa modrost, da oceniš, kdaj poskusiti še kaj drugega oziroma na drugačen način,« veliko prednost priznata poznavanju metodologije lean startup. Ta omogoča, »da z minimalni resursi preizkusiš čim več svojih idej«.

Vir slike: Ličila.si

V mislih naj bo lean startup

Lean startup metodologija je namreč tista, ki ne pušča dovolj prostora za dvom in vprašanja v zraku. »Sili te v nenehno testiranje tvojih podjetniških hipotez in sicer na najcenejši način. Od tam pa je potem samo še vprašanje vztrajnosti in bolečega ega, ko se tvoja ideja lahko hitro izkaže v resnici za slabo,« razmišljata.

Prijavi se in osvoji naziv Mladi podjetnik leta tudi ti >>

O razmerah glede mladega podjetništva v Sloveniji, pravita, da se izboljšuje. »K temu so zagotovo ogromno prispevali ravno pri Mladem podjetniku. Vsekakor pa moram omeniti tudi mladinski inkubator Ustvarjalnik, ki se ukvarja z mlajšimi bistrimi glavami. Glavami, ki morda še ne vedo, da so podjetniki oziroma da bi si sploh kdaj to želeli. Potem pa kar ´padejo´v to in začnejo razvijate izredno zanimive ideje pri 16.ih ali 17.ih letih.«

Po padcu se poberi in pojdi naprej z novo lekcijo!

Ker sta v enem od intervjujev kmalu po prejetju naziva dejala, da v njunem podjetniškem slovarju beseda ´napaka´ne obstaja, nas je zanimalo, kaj bi, če bi lahko, spremenila na njuni poti: »Dobro vprašanje. Dobro bi bilo od prvega dne morda malce bolj ´strogo´ razmejiti, kaj kdo dela in iz tega narediti boljšo sistematizacijo. Ne govorim o kakšni hierarhični strukturi in organigramu. Ampak o neki osnovni smeri. Tako lahko tudi lažje vidiš, kaj so prednosti katerega od partnerjev in jih tako lažje, bolj jasno skušaš dopolniti z novimi sodelavci. Sicer pa – učnih izkušenj bo v vsakem primeru veliko,« pomembno pa je, dodaja, da se po padcu pobereš in greš naprej z novo osvojeno lekcijo.

Kot rečeno, leta 2012 sta osvojila naziv Mladi podjetnik, ki jima je, povesta v smehu, prinesel tudi »večji obseg ´egota´« ter »kredibilnost pri pogovorih s potencialnimi poslovnimi partnerji«. Če sta začela v garaži in bila sama za vse, imata zdaj, ponosno povesta, skladišče, pisarne in večjo ekipo.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Panorganicovo jesen bodo zaznamovali novi projekti in dodatne zaposlitve

Panorganicovo jesen bodo zaznamovali novi projekti in dodatne zaposlitve

KMG Panorganic je v letošnjem letu močno razširilo svojo pridelavo tako v Sloveniji kot tudi v tujini, hkrati pa ekipa kuje nove načrte za prihodnost. Preberite več >>

Pivomanija 2017 – vsakih 10 minut novo pivo

Pivomanija 2017 – vsakih 10 minut novo pivo

V Ajdovščino ponovno prihaja praznik pivovarstva v Vipavski dolini: Pivomanija. Festival piva bo potekal 2. septembra 2017, vstopnice pa so že na voljo. V Pivovarni Pelicon za vse obiskovalce že pripravljajo posebno presenečenje – in zagotovo niso edini! Preberite več >>

Matej Pelicon in Anita Lozar iz Pivovarne Pelicon sta mlada podjetnika leta 2017!

Matej Pelicon in Anita Lozar iz Pivovarne Pelicon sta mlada podjetnika leta 2017!

Laskavi naziv mladi podjetnik leta letos roma v roke Mateja Pelicona in Anite Lozar iz Pivovarne Pelicon. Petčlanska komisija izbora, ki jo sestavljajo vrhunski strokovnjaki, je imela letos težko delo, saj so bili vsi finalisti izjemno izenačeni. Izbor in podelitev sedmega naziva mladi podjetnik leta sta potekala v NLB Centru inovativnega podjetništva v Ljubljani. Preberite več >>

Tudi banka lahko pomaga mladim podjetnikom

Tudi banka lahko pomaga mladim podjetnikom

Mladi podjetniki se v iskanju sredstev za zagon svojega podjetja pogosto obrnejo tudi na banke, čeprav je pridobivanje kredita precej zahtevna naloga. Ali ste vedeli, da vam v bankah lahko pri ustanavljanju podjetja in stopanju na poslovno pot pomagajo tudi na druge načine? Preberite več >>

Tattoo Care – prvo slovensko mazilo za nego tetovaž

Tattoo Care – prvo slovensko mazilo za nego tetovaž

Jasni Grbić se je pri 18 letih življenje obrnilo na glavo. Zaradi hudega ukrivljenja hrbtenice je prestala kar 9-urno operacijo. Brazgotino je prekrila s tatujem. Ker ji obstoječe kreme niso ustrezale, je na podlagi kreme za dojenčke razvila prvo slovensko mazilo za nego tatujev. Preberite več >>

Hajdi.si – združitev funkcionalnosti s trendovskim dizajnom

Hajdi.si – združitev funkcionalnosti s trendovskim dizajnom

Hajdi Korošec Jazbinšek se je s poslovnim svetom srečala že kot priljubljena otroška pevka. Ko pa sta z možem Urbanom postala starša, se je podala v popolnoma drugačne vode – skupaj sta odprla spletno in fizično butično trgovino z otroško opremo in otroškimi modnimi dodatki. Preberite več >>

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki. Preberite več >>

KingsBox – stranke so na prvem mestu

KingsBox – stranke so na prvem mestu

Podjetje Tng oprema se ukvarja s spletno prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Luka Železnik in Dejan Kobal sta se za ustanovitev podjetja odločila med študijem, v prvi polovici letošnjega leta pa sta s prodajo opreme pod blagovno znamko KingsBox že presegla lanske prihodke. Preberite več >>

Panorganic: »Z dobrim izdelkom in izdelano strategijo bi moral biti uspeh skorajda zagotovljen!«

Panorganic: »Z dobrim izdelkom in izdelano strategijo bi moral biti uspeh skorajda zagotovljen!«

Lansiranje novega izdelka ali storitve na trg ni več tako preprosto, kot je bilo včasih. Da bi izstopali iz množice, morate uporabiti inovativne taktike in strategije, predvsem pa morate biti pripravljeni. Vse to so na lastni koži izkusili tudi v podjetju Panorganic. Preberite več >>

Pivovarna Pelicon – od neuspeha na Kickstarterju do uspešne male pivovarne

Pivovarna Pelicon – od neuspeha na Kickstarterju do uspešne male pivovarne

V Pivovarni Pelicon proizvajajo butično pivo po lastnih receptih. Njihova pot se je začela pred nekaj leti, ko so ugotovili, da je ponudba piva v Sloveniji izjemno majhna. Začeli so z začetnim paketom za varjenje piva, po štirih letih pa proizvedejo 20 tisoč litrov piva na mesec. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

Pred odpiranjem podjetja se bodočemu podjetniku poraja mnogo vprašanj. Postopek odprtja, prispevki, davki, oblika... Na podlagi desetletnih izkušenj smo zbrali najpogostejša vprašanja in jih zapakirali v izobraževanje, na katerem bo tudi možnost za vaša vprašanja.
Preberite več >>

Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Vstop v svet podjetništva je za posameznika zelo velik korak. Za razliko od zaposlitve je namreč odgovoren tako za razvoj produkta in marketing kot tudi za celotno birokracijo.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

13.10.2017 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje ter superiorna organiziranost vedno vodili na vrh in do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

Vse za podjetje