Začela v “garaži” – postala Mlada podjetnika leta

»Nenehno se kaj spreminja. Mislim, da je tako pri vsakem podjetju in ekipi, ki raste in se razvija. V spremembe te silijo trg, zahteve kupcev ali pa velikost podjetja in s tem organizacija,« razlaga Gregor Koprivnik, ki je skupaj z Majo Švener leta 2012 prepričal komisijo.
Začela v "garaži" - postala Mlada podjetnika leta

Ekipa Ličila.si (Vir slike: Ličila.si)

Takrat smo dobili kar dva podjetnika leta. Čeprav je od takrat minilo komajda dve leti, se je v podjetju Konverzija, ki upravlja spletno trgovino Ličila.si, veliko spremenilo. Pravzaprav uresničilo. To, kar je mladi podjetniški par napovedal. »Novembra in decembra lani smo vstopili tudi na hrvaški in madžarski trg, in sicer z bolj “generično” blagovno znamko Pink Panda. Z nekaj vložki smo zadevo pospešili tako daleč, da smo že po dveh mesecih postali na obeh novih trgih dobičkonosni. Zdaj nas čaka še malce sistemizacije, a smo se vmes malce izgubili v drobnarijah, ki so se zdaj potrojile,« potem pa jih čakajo nove investicije in upanje za novo uspešno rast.

Goljufije rušijo zaupanje v spletne nakupe

Njuni začetki so bili nekoliko težki. K temu je prispevalo predvsem nezaupanje v spletno nakupovanje. Sicer pa opažata, da smo Slovenci postali malo bolj zaupljivi do tovrstnega nakupovanja. Vsako leto se namreč vse več ljudi opogumi in poskusi opraviti nakup prek spleta. »Je pa težava, ko nato v kakšni televizijski oddaji vidiš prispevek o nekem prodajalcu sumljivih shujševalnih tablet in praškov iz neke otoške države, kjer jih slovenski inšpektorji sploh ne morejo oglobiti. Takšni trgovci in prispevki v javnosti nemudoma dvignejo nezaupanje. Po drugi strani pa vsaj ni takšnih primerov kot na Hrvaškem, o katerih berem. Ko kdo prek spleta naroči Playstation, dobi pa tri kilograme belega krompirja,« o težavah in posledično nezaupanju kupcev pove Gregor.

Vztrajnost in modrost na prvem mestu

K dobrim rezultatom – obetavni prodajni rezultati so bili tudi eden od razlogov, zakaj ju je po njunem mnenju komisija izbrala za Mlada podjetnika leta – je prispevala tudi vztrajnost in modrost, ki ju mora imeti vsak mladi podjetnik, da lahko uspe. »Kot odlično pove Jeff Bezos, moraš biti vztrajen. Da vztrajaš in ne obupaš pri težavah, ovirah in izzivih, ki prihajajo ves čas. Po drugi strani pa modrost, da oceniš, kdaj poskusiti še kaj drugega oziroma na drugačen način,« veliko prednost priznata poznavanju metodologije lean startup. Ta omogoča, »da z minimalni resursi preizkusiš čim več svojih idej«.

Vir slike: Ličila.si

V mislih naj bo lean startup

Lean startup metodologija je namreč tista, ki ne pušča dovolj prostora za dvom in vprašanja v zraku. »Sili te v nenehno testiranje tvojih podjetniških hipotez in sicer na najcenejši način. Od tam pa je potem samo še vprašanje vztrajnosti in bolečega ega, ko se tvoja ideja lahko hitro izkaže v resnici za slabo,« razmišljata.

Prijavi se in osvoji naziv Mladi podjetnik leta tudi ti >>

O razmerah glede mladega podjetništva v Sloveniji, pravita, da se izboljšuje. »K temu so zagotovo ogromno prispevali ravno pri Mladem podjetniku. Vsekakor pa moram omeniti tudi mladinski inkubator Ustvarjalnik, ki se ukvarja z mlajšimi bistrimi glavami. Glavami, ki morda še ne vedo, da so podjetniki oziroma da bi si sploh kdaj to želeli. Potem pa kar ´padejo´v to in začnejo razvijate izredno zanimive ideje pri 16.ih ali 17.ih letih.«

Po padcu se poberi in pojdi naprej z novo lekcijo!

Ker sta v enem od intervjujev kmalu po prejetju naziva dejala, da v njunem podjetniškem slovarju beseda ´napaka´ne obstaja, nas je zanimalo, kaj bi, če bi lahko, spremenila na njuni poti: »Dobro vprašanje. Dobro bi bilo od prvega dne morda malce bolj ´strogo´ razmejiti, kaj kdo dela in iz tega narediti boljšo sistematizacijo. Ne govorim o kakšni hierarhični strukturi in organigramu. Ampak o neki osnovni smeri. Tako lahko tudi lažje vidiš, kaj so prednosti katerega od partnerjev in jih tako lažje, bolj jasno skušaš dopolniti z novimi sodelavci. Sicer pa – učnih izkušenj bo v vsakem primeru veliko,« pomembno pa je, dodaja, da se po padcu pobereš in greš naprej z novo osvojeno lekcijo.

Kot rečeno, leta 2012 sta osvojila naziv Mladi podjetnik, ki jima je, povesta v smehu, prinesel tudi »večji obseg ´egota´« ter »kredibilnost pri pogovorih s potencialnimi poslovnimi partnerji«. Če sta začela v garaži in bila sama za vse, imata zdaj, ponosno povesta, skladišče, pisarne in večjo ekipo.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah? Preberite več >>


Mladi podjetnik leta 2018 je Rok Starič!

Mladi podjetnik leta 2018 je Rok Starič!

Vrhunec letošnje konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! je bil zaključek izbora Mladi podjetnik leta 2018. Prestižni naziv je pripadel Domžalčanu Rok Stariču - Rok´s nut butter d.o.o.. Preberite več >>

Tattoo care – Z vero vase in v svoj produkt do zvezd

Tattoo care – Z vero vase in v svoj produkt do zvezd

Zdravstvene težave so kranjski podjetnici Jasni Grbić odprle nov pogled na svet. Po operaciji hrbtenice se ni prepustila malodušju. Zagrabila je priložnost, ki se ji je ponudila, ter z mazilom za nego tetovaž Tattoo care postala prava poslovna zvezdnica. Preberite več >>

MP konferenca: Kako najti pravi finančni vir za podjetje?

MP konferenca: Kako najti pravi finančni vir za podjetje?

Petkova konferenca Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! bo ob sodelovanju številnih priznanih strokovnjakov postregla tudi z okroglo mizo o različnih načinih financiranja podjetij. Preberite več >>

Finalisti MP leta 2018 – Smart Optometry prepričal stroko

Finalisti MP leta 2018 – Smart Optometry prepričal stroko

Zagonsko podjetje Smart Optometry iz Idrije je z novo rešitvijo za trening vida AmblyoPlay prepričalo komisijo in si zagotovilo mesto v finalu izbora Mladi podjetnik leta 2018. Preberite več >>

Finalisti MP leta 2018 – Rok’s nut butter pred novimi izzivi

Finalisti MP leta 2018 – Rok’s nut butter pred novimi izzivi

“Smo kar jemo, zakaj torej ne bi jedli dobro, da bi se tako tudi počutili,” poudarja Rok Starič, ustanovitelj blagovne znamke Rok's nut butter in finalist izbora Mladi podjetnik leta 2018. Preberite več >>

Finalisti MP leta 2018 – AGILEDROP usmerjen na globalni trg

Finalisti MP leta 2018 – AGILEDROP usmerjen na globalni trg

Med izbrano peterico finalistov izbora Mladi podjetnik leta 2018 je svoje mesto našlo tudi ljubljansko podjetje AGILEDROP d.o.o., ki razvija napredne spletne rešitve. Preberite več >>

Finalisti MP leta 2018 – Pokica v finalu razkriva skrivnost

Finalisti MP leta 2018 – Pokica v finalu razkriva skrivnost

Mesto v finalu izbora Mladi podjetnik leta 2018 si je izborilo tudi štajersko podjetje Kokica d.o.o. Uroš Požgan, Alen Velcer, Maja Lukas in Špela Lukas so z blagovno znamko Pokica hitro našli svoje mesto na trgu. Preberite več >>

Kdo so finalisti izbora Mladi podjetnik leta 2018?

Kdo so finalisti izbora Mladi podjetnik leta 2018?

V petek, 15. junija, se bo v okviru brezplačne konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! odvil tudi finalni del izbora Mladi podjetnik leta 2018. V NLB Centru inovativnega podjetništva bo pred komisijo in udeleženci konference pet ekip stopilo na oder in predstavilo svoje podjetje, načrte in poizkusilo komisijo prepričati, da so najbolj primerni za osvojitev laskavega naziva. Kdo so, predstavljamo v sledečih vrsticah. Preberite več >>

Finalisti MP leta 2018 – Čili vino osvaja svet

Finalisti MP leta 2018 – Čili vino osvaja svet

“Vsi finalisti smo vsak v svojem sektorju odlični, dobro strukturirani in že imamo za sabo kar precej delovnih ur,” pred petkovim velikim finalom izbora Mladi podjetnik leta 2018 meni Matic Vizjak iz Kmetije Vizjak. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

05.07.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Vse za podjetje