Zakaj bi zavarovali terjatve?

Avtor Maruša Žibert — 13.01.2015
Komentiraj!
Dandanes skorajda ni trgovine ali ponudnika storitve, ki ne bi omogočal odloga plačila oziroma kredita. Če stranka blago naroči, ne izvede pa plačila, to za podjetje predstavlja izpad prihodka. To lahko v končni fazi tudi resno ogrozi njegov obstoj.
Zakaj bi zavarovali terjatve?

Vse več manjših podjetij se odloča za zavarovanje terjatev, pravi Nejc Apšner (Vir slike: Miha Kacic).

Zaradi nevščečnosti so se razvili različni instrumenti, ki ponujajo zaščito pred rizikom neplačila. Med bolj uveljavljene spada zavarovanje terjatev, ki omogoča zavarovanje tako izvoznih kot domačih terjatev za dobavljeno blago oziroma opravljene storitve z odloženim plačilom s plačilnim rokom do 180 dni, izjemoma do 360 dni.

Obstajata dve vrsti rizikov, pred katerimi lahko zavarujete terjatve – komercialni in nekomercialni. V prvo skupino spadajo riziki neplačila zaradi trajne nesolventnosti oziroma stečaja kupca in rizik podaljšanja zamude plačila. V drugo skupino pa spadajo rizik političnih dogodkov, rizik moratorija plačil, rizik neplačila dolga, če je dolžnik javnopravna institucija, rizik prepovedi uvoza blaga ali storitev ter rizik enostranskega razdrtja pogodb s strani javnopravne institucije.

Plačilna nedisciplina spodbuja tudi manjša podjetja k zavarovanju terjatev

Zavarovanje terjatev je namenjeno izključno pravnim osebam. Za zavarovanje se odločajo predvsem izvozniki in večja podjetja, vendar pa zaradi stanja plačilne nediscipline zaznavamo vedno več povpraševanja tudi pri lokalnih in manjših podjetjih, pojasnjuje Nejc Apšner iz podjetja Achilles.

Kako poteka zavarovanje terjatev?

Podjetje sklene zavarovanje s pogodbo o zavarovanju pravilno celotne prodaje v tujini in / ali doma na odprt račun. Zavarovalnica preverja bonitete kupcev pred in v času trajanja pogodbe o zavarovanju. Na tej osnovi sprejme odločitev o višini posameznega limita zavarovalnega kritja. Premija za zavarovalno kritje se pravilno obračuna mesečno za nazaj, in sicer na podlagi prijave nastalih terjatev oziroma prodaje, pri manjšem obsegu zavarovanja poslov pa lahko tudi vnaprej. Zavarovalnino oziroma odškodnino zavarovalnica izplača zavarovancu najpozneje v 30. dneh po prejemu vseh dokazil o nastopu zavarovalnega primera.

Do zavarovalne pogodbe oziroma ponudbe gre podjetje skozi naslednji postopek: izpolniti mora Vprašalnik – Ponudba za zavarovanje terjatev, zavarovalnica pa bo pripravila oceno pričakovanih stroškov pregleda bonitet kupcev in okvirno ponudbo za zavarovanje s pogoji in ceno, izpolniti obrazec Zahtevek za odobritev oziroma povišanje limita zavarovanja kritja dolžnika po posameznih kupcih, nato pa lahko sklene zavarovalno pogodbo. V vseh točkah je za podrobnejše informacije na voljo kontaktna oseba na zavarovalnici.

Zakaj zavarovati?

V ospredju je možnost povečanja konkurenčnosti, prodaje obstoječim kupcem in hitrejše ter lažje odločanje pri načrtovanju prodaje novim kupcem, varnost za podjetje in zavarovančevo banko, celovitost in cenovna konkurenčnost ter ugodnejši pogoji financiranja. Namreč, s sklenitvijo zavarovanja izvoznih in / ali domačih terjatev, tudi v kombinaciji z nekomercialnimi riziki, lahko podjetje pravice iz zavarovanja v celoti ali delno prenese na svojo poslovno banko oziroma drugo finančno institucijo in s tem nadomesti druge oblike zavarovanja, ki se jih za najem posojil običajno zahteva.

Cena zavarovanja je odvisna od obsega zavarovane prodaje, povprečnega roka plačil, dosedanjih izkušenj s plačili, bonitete kupcev, rizičnosti panoge in rizičnosti države kupca. Naloga vsakega podjetja, ki zavaruje terjatve, pa je, da do 15. v mesecu pošiljajo prijave vseh terjatev, nastalih v prejšnjem mesecu.

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice