Zakaj bi zavarovali terjatve?

Dandanes skorajda ni trgovine ali ponudnika storitve, ki ne bi omogočal odloga plačila oziroma kredita. Če stranka blago naroči, ne izvede pa plačila, to za podjetje predstavlja izpad prihodka. To lahko v končni fazi tudi resno ogrozi njegov obstoj.

Zaradi nevščečnosti so se razvili različni instrumenti, ki ponujajo zaščito pred rizikom neplačila. Med bolj uveljavljene spada zavarovanje terjatev, ki omogoča zavarovanje tako izvoznih kot domačih terjatev za dobavljeno blago oziroma opravljene storitve z odloženim plačilom s plačilnim rokom do 180 dni, izjemoma do 360 dni.

Obstajata dve vrsti rizikov, pred katerimi lahko zavarujete terjatve – komercialni in nekomercialni. V prvo skupino spadajo riziki neplačila zaradi trajne nesolventnosti oziroma stečaja kupca in rizik podaljšanja zamude plačila. V drugo skupino pa spadajo rizik političnih dogodkov, rizik moratorija plačil, rizik neplačila dolga, če je dolžnik javnopravna institucija, rizik prepovedi uvoza blaga ali storitev ter rizik enostranskega razdrtja pogodb s strani javnopravne institucije.

Plačilna nedisciplina spodbuja tudi manjša podjetja k zavarovanju terjatev

Zavarovanje terjatev je namenjeno izključno pravnim osebam. Za zavarovanje se odločajo predvsem izvozniki in večja podjetja, vendar pa zaradi stanja plačilne nediscipline zaznavamo vedno več povpraševanja tudi pri lokalnih in manjših podjetjih, pojasnjuje Nejc Apšner iz podjetja Achilles.

Kako poteka zavarovanje terjatev?

Podjetje sklene zavarovanje s pogodbo o zavarovanju pravilno celotne prodaje v tujini in / ali doma na odprt račun. Zavarovalnica preverja bonitete kupcev pred in v času trajanja pogodbe o zavarovanju. Na tej osnovi sprejme odločitev o višini posameznega limita zavarovalnega kritja. Premija za zavarovalno kritje se pravilno obračuna mesečno za nazaj, in sicer na podlagi prijave nastalih terjatev oziroma prodaje, pri manjšem obsegu zavarovanja poslov pa lahko tudi vnaprej. Zavarovalnino oziroma odškodnino zavarovalnica izplača zavarovancu najpozneje v 30. dneh po prejemu vseh dokazil o nastopu zavarovalnega primera.

Do zavarovalne pogodbe oziroma ponudbe gre podjetje skozi naslednji postopek: izpolniti mora Vprašalnik – Ponudba za zavarovanje terjatev, zavarovalnica pa bo pripravila oceno pričakovanih stroškov pregleda bonitet kupcev in okvirno ponudbo za zavarovanje s pogoji in ceno, izpolniti obrazec Zahtevek za odobritev oziroma povišanje limita zavarovanja kritja dolžnika po posameznih kupcih, nato pa lahko sklene zavarovalno pogodbo. V vseh točkah je za podrobnejše informacije na voljo kontaktna oseba na zavarovalnici.

Zakaj zavarovati?

V ospredju je možnost povečanja konkurenčnosti, prodaje obstoječim kupcem in hitrejše ter lažje odločanje pri načrtovanju prodaje novim kupcem, varnost za podjetje in zavarovančevo banko, celovitost in cenovna konkurenčnost ter ugodnejši pogoji financiranja. Namreč, s sklenitvijo zavarovanja izvoznih in / ali domačih terjatev, tudi v kombinaciji z nekomercialnimi riziki, lahko podjetje pravice iz zavarovanja v celoti ali delno prenese na svojo poslovno banko oziroma drugo finančno institucijo in s tem nadomesti druge oblike zavarovanja, ki se jih za najem posojil običajno zahteva.

Cena zavarovanja je odvisna od obsega zavarovane prodaje, povprečnega roka plačil, dosedanjih izkušenj s plačili, bonitete kupcev, rizičnosti panoge in rizičnosti države kupca. Naloga vsakega podjetja, ki zavaruje terjatve, pa je, da do 15. v mesecu pošiljajo prijave vseh terjatev, nastalih v prejšnjem mesecu.

Oznake: , , , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Google Analytics delavnica in Marko Penko

31.05.2018 od 16:00 do 01.06.2018 19:30
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

01.06.2018 od 8:30 do 12:00
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Google AdWords delavnica in Marko Penko

07.06.2018 od 9:00 do 17:00
Google AdWords delavnica in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, je tu Google AdWords delavnica, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

08.06.2018 od 16:00 do 18:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

Letos bomo četrtič v okviru izbora Mladi podjetnik leta organizirali dogodek, ki je namenjen zgolj predstavitvam kandidatov. Predstavilo se bo 10 polfinalistov, ki jih bomo izbrali med vsemi prijavljenimi kandidati na izbor Mladi podjetnik leta 2018.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

15.06.2018 od 18:10 do 20:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

V petek, 15. 06. 2018, bo v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! potekalo sklepno dejanje letošnjega izbora Mladi podjetnik leta. Na sporedu bodo javne predstavitve finalistov, ki jih je komisija izbrala izmed vseh prijavljenih kandidatov, in razglasitev Mladega podjetnika leta 2018.
Preberite več >>

Vse za podjetje