Zakaj je ekipa, ki poje več kot dve pici, prevelika?

V podjetniškem svetu se čedalje bolj uveljavlja "pravilo dveh pic", ki ga je skoval Jeff Bezos, ustanovitelj in direktor Amazona. Pravilo pravi, da naj bodo ekipe čim manjše - celo tako majhne, da naj bi se prav vsi člani ekipe lahko nasitili z zgolj dvema picama.
Zakaj je ekipa, ki poje več kot dve pici, prevelika?

Zakaj je ekipa, ki poje več kot dve pici, prevelika? (Vir slike: Freeimages.com)

Managerji v podjetju Amazon so ekipe zaposlenih, ki so se soočale s še posebej težavnimi nalogami, ponavadi želeli povečati še za enega ali dva nova delavca, ki bi z novimi idejami in svežimi močmi prinesla nov zagon v ekipo, a pri tem jih je zaustavil Jeff Bezos, ustanovitelj in izvršni direktor Amazona, ki je že od nekdaj pristaš “pravila dveh pic”.

Le-tega je zasnoval sam, saj je prepričan, da v ekipi ne sme biti več članov, kolikor se jih še lahko nasiti z dvema picama. Popolna ekipa naj bi po njegovem mnenju torej imela štiri člane – in nikakor ne več kot šest. Ni namreč nujno, da večja ekipa hitreje in enostavneje pride do rešitve problema – prav nasprotno, saj se večje ekipe pogosto soočajo s težavami pri komunikaciji in sodelovanju.

Problem se skriva v številu povezav, ki jih morajo člani ekipe stkati med seboj: 6 ljudi mora vzpostaviti 15 povezav s sodelavci, 12 ljudi pa že 66 povezav. Predstavljajte si ekipo 50 sodelavcev, ki mora med seboj stkati kar 1225 povezav! Zagotovo lahko vidite, da že spoznavanje preostalih članov posamezniku v tem primeru vzame precej časa, prav tako je očitno, da koordinacija in komunikacija med tolikšnim številom članov ne more potekati tako učinkovito kot v manjših skupinah.

In še vedno se dogaja, da veliko menedžerjev meni, da je dodajanje novih članov v ekipo vedno pozitivna stvar. Toda poleg slabše komunikacije se v velikih skupinah skoraj vedno zgodi tudi to, da posamezniki preprosto ne prevzemajo več odgovornosti za svoja dejanja, saj se ta razporedi na večje število članov. Posledično se zamujajo roki ali pa še hujše – naloge niso dokončane.

Če je pred vami pomembna naloga, se vam bo morda zdelo najpametneje, da k ekipi, ki dela na projektu, dodate novega člana. Toda veliko bolje je, da delo prepustite manjši ekipi, saj s tem zmanjšate tveganje, da projekt ne bo dokončan v zastavljenem roku.

Psihologinja Jennifer Mueller je v eni izmed svojih raziskav ugotavljala, kako ljudje sprejemajo delo tako v manjših kot tudi v večjih ekipah. Ugotovila je, da so ljudje v velikih delovnih skupinah precej bolj pod stresom. Opazila je predvsem, da se tu pojavlja problematika pomanjkanja opore, torej da se posamezniki ne morejo obrniti na druge člane v primeru težav, saj se med seboj preprosto ne poznajo dovolj dobro.

V kolikor vam je všeč način razmišljanja Jeffa Bezosa, si lahko v videoposnetku ogledate še nekaj njegovih zanimivih misli:

Vir: Business Insider

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Vsak podatek, ki vašemu podjetju daje konkurenčno prednost, je mogoče na splošno opredeliti kot poslovno skrivnost. Vsako podjetje ima poslovne skrivnosti in pomembno je, da jih zaščitite pred uporabo brez vaše vednosti. Preberite več >>

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Raziskujemo nekaj večjih podjetniških neuspehov po svetu, zakaj so se zgodili in kaj bi lahko podjetja storila drugače. Podjetništvo je namreč hkrati polno tveganj in polno nagrad, posledično pa imajo tudi najuspešnejši ustanovitelji svoj delež neuspehov in napak. Preberite več >>

Nadgradite svoje poslovanje s temi nasveti

Nadgradite svoje poslovanje s temi nasveti

Uspeh podjetja je pogosto odvisen od spretnosti in odločitev podjetnika. V današnjem konkurenčnem poslovnem okolju je ključno, da podjetniki sprejemajo premišljene odločitve in sledijo najboljšim praksam za rast svojega podjetja. V tem članku bomo predstavili nekaj ključnih nasvetov, ki vam lahko pomagajo nadgraditi vaše podjetje in doseči želene rezultate. Preberite več >>

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Podjetniki, ki se v svojem podjetju srečujejo z začasno povečanim obsegom dela ali s finančnimi težavami, lahko za pomoč pri opravljanju dela zaprosijo družinske člane. Dela pa sicer ne more opravljati katerikoli sorodnik in prav tako ne neomejeno število ur, saj predpisi s tega področja določajo posebne pogoje in omejitve. Preberite več >>

Mreženje kot ključni faktor za zagonska podjetja

Mreženje kot ključni faktor za zagonska podjetja

Vzpostavljanje odnosov in mreženje je za podjetja, ki iščejo vire za rast, inovacije in dolgoročno trajnost, bistvenega pomena. Strokovnjaki pravijo, da uspeh in širitev startupov nista odvisna le od financiranja, ampak predvsem od sposobnosti podjetnikov za mreženje in ustvarjanje učinkovitih partnerstev. Preberite več >>

Kako dober vodja ukrepa ob težavah?

Kako dober vodja ukrepa ob težavah?

Težave so stalnica, ki spremlja vsakega podjetnika. Ni namreč običajno, da bi stvari od ustanovitve podjetja dalje potekale brez zapletov, zato je pomembno, da se podjetnik že zelo zgodaj nauči, kako ukrepati v primeru, če nastopijo težave. Preberite več >>

15 odličnih taktik za pogajanje

15 odličnih taktik za pogajanje

Pogajanje predstavlja pomemben del vsakdanjika marsikaterega podjetnika. Naj gre za prodajo, podpis nove pogodbe o sodelovanju, prepričevanje investitorja ali kaj drugega - nujno je, da se podjetnik v takšnih situacijah dobro znajde. Preberite več >>

Bodite pripravljeni na kibernetske napade

Bodite pripravljeni na kibernetske napade

V dobi, ki jo zaznamujejo naraščajoče kibernetske grožnje in s tem povezani visoki stroški podjetij, se tradicionalni pristopi boja proti kibernetskim napadom kažejo za neuspešne. Preberite več >>

Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Za poslovneža je poslovna ponudba zelo pomemben dokument. Gre za pisni dokument, ki se lahko pošlje nenapovedano ali pa na zahtevo naročnika. Večina podjetij, katerih poslovanje temelji na storitvah, deluje na podlagi poslovnih predlogov. Preberite več >>

9 korakov za dober ugled podjetja in pridobitev strank

9 korakov za dober ugled podjetja in pridobitev strank

Ugled vašega podjetja je njegova največja vrednost. V času, ko se informacije širijo s svetlobno hitrostjo, lahko vaš ugled zelo hitro pripomore k napredku poslovanja, ali pa ravno nasprotno: k njegovemu propadu. Naučite se strategij, da zaščitite dober ugled. Preberite več >>

Oznake:, ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje