Je prepoved Facebooka na delovnem mestu nespametna poteza?

Delovno okolje se je v zadnjih desetletjih drastično spremenilo in več časa kot ljudje preživijo pred računalnikom, bolj se podjetja trudijo zagotoviti, da njihovi zaposleni delovni čas izkoristijo za delo in ga ne preživljajo na družbenih omrežjih.
Podjetnik s popoldanskim s.p.

Popoldanski podjetnik. (Vir slike: sxc.hu)

Toda ali prepoved družbenih omrežij na delovnem mestu v resnici izboljšuje produktivnost ali zgolj škodi delovni vnemi?

»Preživeti čas na Facebooku se mogoče zdi zapravljen in njegova prepoved na prvi pogled zgleda smiselna,« pravi Angelo Kinicki, profesor managementa na W.P Carey School of Business, Arizona State University, »Toda, ko gredo ljudje v službo, ali tam sedijo, so koncentrirani in delajo celih 8 ur? Ne, naši možgani ne zmorejo prenesti tolikšne količine koncentracije naenkrat.«

Za vzdrževanje produktivnosti zaposleni potrebujejo kratke odmore čez dan, da si spočijejo možgane, še pravi. »Facebook, e-pošta in pogovarjanje ob avtomatu za kavo so načini, kako se ljudje osvežijo.«

V raziskovalnem podjetju Statista, s sedežem v New Yorku, so ugotovili, da je všečkanje, deljenje in komentiranje prepovedano na vsakem petem delovnem mestu, saj veliko podjetij blokira dostop do Facebooka na službenih računalnikih.

Vir slike: statista.com

Čeprav Kinicki pravi, da je problem, če uslužbenec na Facebooku preživi 2 uri na dan, v kratkih 15-minutnih odmorih, preživetih na katerem od družbenih omrežij, ne vidi škode. V potrditev dejstva, da se prepoved Facebooka na delovnem mestu lahko izkaže za slabo idejo, Kinick ponuja 4 razloge:

1.  Podjetje bi se lahko odtujilo mlajšim uslužbencem.

Zaposleni, ki so del mlajše generacije, kot je npr. generacija Y, so vajeni redne uporabe družbenih omrežij. Če jim to prepoveste, tvegate, da bodo nekateri uslužbenci iskali zaposlitvene možnosti drugje, kjer tovrstne prepovedi ni. »In lahko se zgodi, da posledično izgubiš nekatere dobre uslužbence, z novimi, svežimi pogledi.«

2.  Nakazuje nezaupanje.

Prepoved družbenih omrežij lahko zaposlenim ustvari občutek, da jim podjetje ne zaupa, trdi Kinicki. To lahko povzroči razpoko v ekipni atmosferi, ki jo želijo ustvariti podjetja.

»Odgovorni uslužbenci vedo, da morajo opraviti določeno delo,« pravi. »Dokler naloge izpolnjujejo pravočasno, učinkovito in kakovostno, vas ne bi smelo skrbeti tistih 15 minut preživetih na družbenih omrežjih.«

3.  Kaže na pomanjkanje podpore.

Ko ljudje čutijo, da jih na delovnem mestu podpirajo, delajo bolje, pravi Kinicki. »Podpora organizacije vodi k temu, da so zaposleni bolj zavzeti in delo opravijo uspešneje.«

Če uvedeš pravilo, ki zaposlenim omejuje dostop do družbenih omrežij, se bodo počutili, kot da jih ne podpiraš in bo zato njihova delovna vnema slabša in produktivnost manjša.

»Zaposleni si bodo vzemali odmore,« še pravi Kinicki. »Trditi, da si jih ne bodo, je nesmiselno. Menim, da se morajo podjetja začeti zavedati, da imajo ljudje različne načine sprostitve, in da jih je pametno podpirati.«

4.  Zmoti ravnovesje na delovnem mestu.

Pri produktivnosti gre predvsem za ravnovesje, pravi Kinicki, in prepoved dostopa do Facebooka je enako, kot prepovedati zaposlenim, da v službi govorijo o nogometu.

»Za nekatere je preverjanje družbenih omrežij način sprostitve, s katero se za trenutek odmaknejo od službe. Če dovolimo zaposlenim odmore za kadilce, bi mogli podobno svobodo omogočiti tudi ljudem, ki uporabljajo Facebook.«

Če je storilnost zaposlenih slabša, ali pa produktivnost nižja, Kinicki pravi, da bi vodje mogli preveriti, kako njihovi zaposleni preživljajo delovni čas, ne pa avtomatsko predvidevati, da so problem družbena omrežja. »Če vaši ljudje ne dosegajo zadanih ciljev, to ni nujno problem Facebooka,« pravi. »Mogoče niso dovolj izurjeni in primerno motivirani.«

Poleg tega pa veliko uslužbencev najde pot okoli tovrstnih prepovedi socialnih omrežij, in sicer tako, da jih stalno osvežujejo na svojih pametnih telefonih.

Vir: Entrepreneur

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Google Adwords

Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Preberite več >>


Katere metrike na družabnih omrežjih morate upoštevati?

Katere metrike na družabnih omrežjih morate upoštevati?

Danes je na voljo ogromno orodij, s pomočjo katerih lahko spremljate rezultate svojih spletnih trženjskih kampanj. Katere metrike je smiselno analizirati? Preberite več >>

Najpomembnejše metrike na družabnih omrežjih

Najpomembnejše metrike na družabnih omrežjih

Dobro trženje zahteva dobre podatke. Sami namreč ne morete vedeti, ali so vaše odločitve pravilne in ali vaše strategije delujejo, če ne spremljate svojih rezultatov. Preberite več >>

Poživite svoje Facebook oglase!

Poživite svoje Facebook oglase!

Ste opazili, da vaši oglasi na Facebooku sledijo točno določenemu vzorcu? Ste naveličani »strokovnjakov«, ki menijo, da so našli odgovor na vprašanje, kakšen oglas vam bo prinesel največ dobička? Na pravem mestu ste! Ponujamo vam nekaj idej za poživitev vaših Facebook kampanj. Preberite več >>

Facebookova ID koda, ki pozna prav vsakega vašega obiskovalca

Facebookova ID koda, ki pozna prav vsakega vašega obiskovalca

Je tudi vaš obisk na spletni strani velik, a beležite le majhen delež opravljenih nakupov? Se pogosto sprašujete, zakaj vaši oglasi ne dosegajo konverzij in kaj oziroma kdo v zastavljenem procesu je kriv, da ne dosegate rezultatov, kot bi si jih želeli? Preberite več >>

Infografika: Kakšni so 10 letni načrti Facebooka?

Infografika: Kakšni so 10 letni načrti Facebooka?

V dobrih desetih letih obstoja Facebooka je Mark Zuckerberg iz majhnega popoldanskega projekta uspel ustvariti večmilijardno podjetje, ki še vedno raste in se razvija. A v katero smer bo Facebook ponesla prihodnost? Napovedi si oglejte v infografiki. Preberite več >>

Kaj vse razkrivajo naše objave na družabnih omrežjih

Kaj vse razkrivajo naše objave na družabnih omrežjih

Podjetja, ki se ukvarjajo z analizo podatkov, so igrala pomembno vlogo pri oblikovanju javnega mnenja v povezavi z zadnjimi ameriškimi predsedniškimi volitvami. Če vas zanima, kaj vse o vas ve umetna inteligenca na podlagi vaših objav na družabnih omrežjih, berite naprej. Preberite več >>

Zakaj morate priti na delavnico Blog marketing? Ker tako pravijo udeleženci!

Zakaj morate priti na delavnico Blog marketing? Ker tako pravijo udeleženci!

V sredo je Blaž Kos prvič vodil delavnico Blog marketing. Mi smo vedeli, da bo vsebina nabito polna uporabnih informacij. A drugega kot naše besede in Blaževega renomeja vam nismo mogli ponuditi. Sedaj imamo o kvaliteti delavnice dokaze: odzive prve skupine udeležencev! Preberite več >>

Najboljša orodja za uspeh na družabnih omrežjih

Najboljša orodja za uspeh na družabnih omrežjih

Ne glede na to, ali gre za majhno podjetje ali veliko korporacijo, je upravljanje s profili na družabnih omrežjih zahtevno delo. Redno oblikovanje in objavljanje odličnih vsebin predstavlja le en vidik, nato pa je treba analizirati še uspešnost objav in angažma sledilcev. Preberite več >>

Kako v Facebooku skrbijo za zvestobo svojih zaposlenih

Kako v Facebooku skrbijo za zvestobo svojih zaposlenih

Si želite, da bi bili vaši zaposleni zelo zvesti vašemu podjetju? Tako zvesti, da bi jim zaupali celo informacije, ki bi vam lahko škodile, če bi prišle v napačne roke? Ustanovitelj Facebooka Mark Zuckerberg je odkril čudežno formulo, ki jo predstavljamo v prispevku. Preberite več >>

Oznake: , ,