Zakaj napisati poslovni načrt?

Avtor Borut Borštnik — 17.11.2009
Komentiraj!
Predstavljamo vam nov članek, tokrat je tematika poslovni načrt. Danes ter naslednjih nekaj tednov bomo objavili sklop člankov o tem zakaj sploh pisati poslovni načrt, na kaj moramo biti ob tem najbolj pozorni ter kakšna mora biti njegova struktura, sledila pa bo tudi kratka predstavitev brezplačnega orodja za pisanje poslovnega načrta.
Zakaj napisati poslovni načrt?

Blaž Kos: Poslovni načrt je zemljevid, ki pomaga upravljanje s podjetjem (vir slike: Cadlbusiness).

Začnimo kar s prvim člankom, ki nosi naslov poslovni načrt. Avtor članka, Blaž Kos, ki je ob delu za Poslovne angele pregledal že več sto člankov, je v uvodu zapisal naslednje:Poslovni načrt je eden izmed prvih dokumentov, kateremu bi se moral posvetiti vsak, ki razmišlja o vstopu v podjetništvo. Gre za neke vrste zemljevid, ki nas usmerja pri poslovanju podjetja ter nam pomaga, da pravočaso odkrijemo morebitne pomanjkljivosti pri naši podjetniški ideji.

Velika večina podjetnih ljudi, ki se želi podati v podjetništvo, skuša najprej pridobiti vsaj nekaj osnovnih informacij o podjetništvu. Odpreti novo podjetje na vrat na nos, ne da bi stvari dobro premislili, ni najboljše oziroma se običajno ne izteče dobro. Ne glede na to, ali začnemo zbirati informacije v strokovnih knjigah, pri podjetnikih, ki jih poznamo ali preko spleta, slej ko prej naletimo na besedno zvezo poslovni načrt.

Blaža smo vprašali tudi, zakaj sploh napisati poslovni načrt. Povedal nam je naslednje:

"Za začetek podjetniške poti potrebujemo dobro idejo, tim ljudi, ki je sposoben to idejo realizirati ter kapital za ustanovitev, zagon in rast podjetja. Poslovni načrt je prvi izvršni korak od ideje do realizacije in ko govorimo o dobri poslovni ideji, praktično govorimo o poslovnem načrtu. Skozi proces poslovnega načrta preverimo našo poslovno priložnost in potencial te, obenem uskladimo vizijo med člani tima ter imamo na koncu zastavljene konkretne cilje in strateški načrt, s katerim se podamo do poslovnega uspeha. Na koncu je poslovni načrt poleg kompasa tudi prodajni dokument, tako za investitorje, bankirje, nekatere strateške partnerje ter druge deležnike. Seveda je poslovni načrt živ dokument, ki ga je potrebno neprestano nadgrajevati glede na povratne informacije s trga. V večini primerov ugotovimo, da so plani do neke mere neuporabni, planiranje pa neizmerno dragoceno."

 

Povezava na članek: Poslovni načrt >>

Koristne podjetniške informacije si lahko preberete tudi na blogu o podjetništvu Blaža Kosa.

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice