Zakaj napisati poslovni načrt?

Avtor — 17.11.2009
Predstavljamo vam nov članek, tokrat je tematika poslovni načrt. Danes ter naslednjih nekaj tednov bomo objavili sklop člankov o tem zakaj sploh pisati poslovni načrt, na kaj moramo biti ob tem najbolj pozorni ter kakšna mora biti njegova struktura, sledila pa bo tudi kratka predstavitev brezplačnega orodja za pisanje poslovnega načrta.
Zakaj napisati poslovni načrt?

Blaž Kos: Poslovni načrt je zemljevid, ki pomaga upravljanje s podjetjem (vir slike: Cadlbusiness).

Začnimo kar s prvim člankom, ki nosi naslov poslovni načrt. Avtor članka, Blaž Kos, ki je ob delu za Poslovne angele pregledal že več sto člankov, je v uvodu zapisal naslednje:Poslovni
načrt je eden izmed prvih dokumentov, kateremu bi se moral posvetiti
vsak, ki razmišlja o vstopu v podjetništvo. Gre za neke vrste
zemljevid, ki nas usmerja pri poslovanju podjetja ter nam pomaga, da
pravočaso odkrijemo morebitne pomanjkljivosti pri naši podjetniški
ideji.

Velika večina podjetnih ljudi, ki se želi podati v podjetništvo, skuša
najprej pridobiti vsaj nekaj osnovnih informacij o podjetništvu.
Odpreti novo podjetje na vrat na nos, ne da bi stvari
dobro premislili, ni najboljše oziroma se običajno ne izteče dobro. Ne
glede na to, ali začnemo zbirati informacije v strokovnih knjigah, pri
podjetnikih, ki jih poznamo ali preko spleta, slej ko prej naletimo na
besedno zvezo poslovni načrt.

Blaža smo vprašali tudi, zakaj sploh napisati poslovni načrt. Povedal nam je naslednje:

“Za začetek
podjetniške poti potrebujemo dobro idejo, tim ljudi, ki je sposoben to idejo
realizirati ter kapital za ustanovitev, zagon in rast podjetja. Poslovni načrt
je prvi izvršni korak od ideje do realizacije in ko govorimo o dobri poslovni
ideji, praktično govorimo o poslovnem načrtu. Skozi proces poslovnega načrta
preverimo našo poslovno priložnost in potencial te, obenem uskladimo vizijo med
člani tima ter imamo na koncu zastavljene konkretne cilje in strateški načrt, s
katerim se podamo do poslovnega uspeha. Na koncu je poslovni načrt poleg
kompasa tudi prodajni dokument, tako za investitorje, bankirje, nekatere
strateške partnerje ter druge deležnike. Seveda je poslovni načrt živ dokument,
ki ga je potrebno neprestano nadgrajevati glede na povratne informacije s trga.
V večini primerov ugotovimo, da so plani do neke mere neuporabni, planiranje pa
neizmerno dragoceno.”

 

Povezava na članek: Poslovni načrt >>

Koristne podjetniške informacije si lahko preberete tudi na blogu o podjetništvu Blaža Kosa.


Oznake: ,