Zakaj se hitra rast v podjetništvu ponavadi ne obrestuje?

Skoraj vsak podjetnik, ki se podaja v podjetniške vode, sanja o tem, da bi njegovo podjetje dosegalo hitro rast. Toda kot se je že večkrat izkazalo, se hitra rast v podjetja hitro neslavno zaključi. Poglejmo si nekaj primerov.

Še posebej v poznih 90-ih letih prejšnjega stoletja so podjetniki radi sledili strategiji izjemno hitre rasti, ki zajema osredotočanje na hitro širitev podjetja in čim večjo dominacijo tržišča z upanjem, da bodo temu slej ko prej sledile tudi stranke in z njimi bo sledil še profit. A kot se je v preteklosti izkazalo že velikokrat, se omenjena strategija ponavadi ne izteče po načrtih.

Webvan so pokopala več kot 800 milijonov dolarjev vredna skladišča

Eno izmed prvih dostavnih podjetij za živila, Webvan, je hitro po pojavu na tržišču med ljudmi postalo zelo priljubljeno. V letu 2001, le nekaj let po ustanovitvi, so zato lastniki podjetja naznanili, da bodo poslovanje razširili v 26 glavnih mest po Združenih državah Amerike.

Ne glede na dejstvo, da večjih zaslužkov niso doživeli niti na prvem tržišču, so se odločili za gradnjo dragih skladišč v različnih mestih. Za vsakega so odšteli okroglih 30 milijonov dolarjev in v manj kot letu dni porabili znesek v višini 830 milijonov dolarjev.

Sledila je nočna mora: priznanje, da so ves ta čas sledili napačnemu poslovnemu modelu, ki ni imel zadostnega potenciala. Še isto leto so z ogromnimi izgubami zaprli podjetje. 

(Vir slike: Theinnovativemanager.com)

Pets.com je zgolj za eno reklamo odštel 1,2 milijona dolarjev

Podjetje Pets.com, ki je bilo ustanovljeno leta 1998, je ubralo podobno taktiko kot prej omenjeni Webvan. Lastniki podjetja so se namreč odločili za strategijo hitre širitve, zato so močno povečali marketinške aktivnosti. V oglaševanje so vložili 11,8 milijona dolarjev, pri čemer so zgolj za oglas na Super Bowlu, ki ima ogromno število gledalcev, odšteli 1,2 milijona dolarjev.

Pets.com je v hipu postal prepoznana blagovna znamka, o kateri so govorili prav vsi. Prodaja se je (nekoliko) povečala, pojavili so se novi investitorji… a podjetje je kljub temu na leto zaslužilo zgolj 619 tisoč evrov. Pets.com je na koncu, ne glede na visok denarni vložek, podlegel slabi raziskavi trga, saj se je izkazalo, da večjega tržišča za njihove storitve preprosto ni bilo.

(Vir slike: Bloomberg.com)

govWorks v 14 mesecih povečal ekipo 2 ustanoviteljev na 250 zaposlenih

Leta 1998 ustanovljeno podjetje goWorks je ljudem omogočilo, da kar preko spletne strani plačajo parkirne kazni, zaprosijo za službo, poiščejo informacije o mestu… Kot eden prvih tovrstnih portalov je podjetje postalo zelo priljubljeno in njihove storitve so se začele širiti v številna mesta, prišli so tudi novi investitorji. V zgolj 14 mesecih se je število zaposlenih povečalo iz 2 na 250.

A vodilni v podjetju niso bili dovolj izkušeni, da bi uspešno upravljali tako veliko podjetje: ne le, da so napačno ocenili čas, potreben za izdelavo primerne programske opreme, temveč so tudi žalili vladne uradnike, ki pa so bili tudi njihovi glavni investitorji. Po porabljenih 60 milijonih dolarjev so vodilni priznali poraz in leta 2001 prodali podjetje.

(Vir slike: Coroflot.com)

Vir: Foundrmag.com

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

20.10.2017 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

Dan odprtih vrat v MP coworkingu

24.10.2017 od 14:00 do 18:00
Dan odprtih vrat v MP coworkingu

V torek, 24. oktobra 2017, v coworkingu Zavoda mladi podjetnik organiziramo dan odprtih vrat. Vabljeni, da se oglasite in nas spoznate.
Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

25.10.2017 od 17:00 do 19:00
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

MP delavnica: Google Analytics

04.11.2017 od 9:00 do 16:30
MP delavnica: Google Analytics

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 100 ali 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics.
Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

10.11.2017 od 14:00 do 17:30
MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Vse za podjetje