Zakaj se hitra rast v podjetništvu ponavadi ne obrestuje?

Avtor Maja Borštnik — 31.08.2015
Komentiraj!
Skoraj vsak podjetnik, ki se podaja v podjetniške vode, sanja o tem, da bi njegovo podjetje dosegalo hitro rast. Toda kot se je že večkrat izkazalo, se hitra rast v podjetja hitro neslavno zaključi. Poglejmo si nekaj primerov.
Zakaj se hitra rast v podjetništvu ponavadi ne obrestuje?

Zakaj se hitra rast v podjetništvu ponavadi ne obrestuje? (Vir slike: Pixabay.com)

Še posebej v poznih 90-ih letih prejšnjega stoletja so podjetniki radi sledili strategiji izjemno hitre rasti, ki zajema osredotočanje na hitro širitev podjetja in čim večjo dominacijo tržišča z upanjem, da bodo temu slej ko prej sledile tudi stranke in z njimi bo sledil še profit. A kot se je v preteklosti izkazalo že velikokrat, se omenjena strategija ponavadi ne izteče po načrtih.

Webvan so pokopala več kot 800 milijonov dolarjev vredna skladišča

Eno izmed prvih dostavnih podjetij za živila, Webvan, je hitro po pojavu na tržišču med ljudmi postalo zelo priljubljeno. V letu 2001, le nekaj let po ustanovitvi, so zato lastniki podjetja naznanili, da bodo poslovanje razširili v 26 glavnih mest po Združenih državah Amerike.

Ne glede na dejstvo, da večjih zaslužkov niso doživeli niti na prvem tržišču, so se odločili za gradnjo dragih skladišč v različnih mestih. Za vsakega so odšteli okroglih 30 milijonov dolarjev in v manj kot letu dni porabili znesek v višini 830 milijonov dolarjev.

Sledila je nočna mora: priznanje, da so ves ta čas sledili napačnemu poslovnemu modelu, ki ni imel zadostnega potenciala. Še isto leto so z ogromnimi izgubami zaprli podjetje. 

(Vir slike: Theinnovativemanager.com)

Pets.com je zgolj za eno reklamo odštel 1,2 milijona dolarjev

Podjetje Pets.com, ki je bilo ustanovljeno leta 1998, je ubralo podobno taktiko kot prej omenjeni Webvan. Lastniki podjetja so se namreč odločili za strategijo hitre širitve, zato so močno povečali marketinške aktivnosti. V oglaševanje so vložili 11,8 milijona dolarjev, pri čemer so zgolj za oglas na Super Bowlu, ki ima ogromno število gledalcev, odšteli 1,2 milijona dolarjev.

Pets.com je v hipu postal prepoznana blagovna znamka, o kateri so govorili prav vsi. Prodaja se je (nekoliko) povečala, pojavili so se novi investitorji... a podjetje je kljub temu na leto zaslužilo zgolj 619 tisoč evrov. Pets.com je na koncu, ne glede na visok denarni vložek, podlegel slabi raziskavi trga, saj se je izkazalo, da večjega tržišča za njihove storitve preprosto ni bilo.

(Vir slike: Bloomberg.com)

govWorks v 14 mesecih povečal ekipo 2 ustanoviteljev na 250 zaposlenih

Leta 1998 ustanovljeno podjetje goWorks je ljudem omogočilo, da kar preko spletne strani plačajo parkirne kazni, zaprosijo za službo, poiščejo informacije o mestu... Kot eden prvih tovrstnih portalov je podjetje postalo zelo priljubljeno in njihove storitve so se začele širiti v številna mesta, prišli so tudi novi investitorji. V zgolj 14 mesecih se je število zaposlenih povečalo iz 2 na 250.

A vodilni v podjetju niso bili dovolj izkušeni, da bi uspešno upravljali tako veliko podjetje: ne le, da so napačno ocenili čas, potreben za izdelavo primerne programske opreme, temveč so tudi žalili vladne uradnike, ki pa so bili tudi njihovi glavni investitorji. Po porabljenih 60 milijonih dolarjev so vodilni priznali poraz in leta 2001 prodali podjetje.

(Vir slike: Coroflot.com)

Vir: Foundrmag.com

shranjeno pod:
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!