Zakaj vsak drugi slovenski spletni kupec plača po povzetju?

Če se ukvarjate s spletno trgovino, ste verjetno opazili, da se v Sloveniji večina spletnih nakupov konča z gotovinskim plačilom po povzetju. Zadnja leta vse bolj narašča uporaba elektronskih načinov plačil, ki so sicer že stalnica na največjih evropskih spletnih trgih.
Zakaj vsak drugi slovenski spletni kupec plača po povzetju?

Plačilo po povzetju od lani se je znižalo za 16 odstotkov, plačevanje s kreditno kartico pa podvojilo (Vir slike: YouTube).

Med razloge, zakaj skoraj vsak drugi Slovenec spletni nakup konča z gotovinskim plačilom po povzetju, se prišteva dolgo tradicijo poslovanja s plačili po povzetju na slovenskem trgu. Na Slovenskem namreč še vedno obstaja določena mera nezaupanja v elektronske oblike neplačevanja, ki se ne kažejo zgolj pri spletnih nakupih, temveč tudi v fizičnih trgovinah.

Zakaj se nekateri slovenski potrošniki še vedno izogibajo spletnim nakupom?

To področje je raziskovala raziskava Spletni trgovec leta 2015 (izvedla sta jo podjetji Ceneje d.o.o. in raziskovalna hiša Valicon) in ugotovila, da je med tistimi, ki še nikoli niso opravili nakupa prek spleta, skoraj polovica takšnih, ki ne želi puščati osebnih podatkov na internetu, tretjino pa skrbi zloraba kreditne kartce, zato se poslužujejo plačevanja po povzetju. Podatki, ki kažejo na vse večje število spletnih nakupov – danes na spletu vsaj občasno nakupuje že 85 odstotkov uporabnikov interneta, vsak drugi pa pogosto ali zelo pogosto -, pa so dokaz, da je skrb o relevantnosti spletnega trga odveč.

Kako torej plačujemo Slovenci?

Skoraj polovica, kot omenjeno, izbere plačilo po povzetju, približno ena petina pa plačilo s kreditno kartico, 15 odstotkov kupcev PayPal, nekaj manj odstotkov pa predračun. Raziskava Spletni trgovec leta 2015 je ugotovila še, da Slovenci pri plačilih uporabljamo tudi bančno ali debetno kartico, moneto, hitre kredite in druge načine, »ki dosežejo vsak po en odstotek spletnih kupcev«.

Pogled na podatke iz leta 2014 pa kaže, da se je plačilo po povzetju od lani znižalo za 16 odstotkov, plačevanje s kreditno kartico pa podvojilo (2014 zgolj 9 odstotkov spletnih kupcev, lani 18). Povečalo se je tudi plačevanje prek PayPala.

Je plačilo po povzetju povezano z blagovno skupino?

Razlik glede načinov plačevanja, ugotavlja raziskava, med posameznimi blagovnimi skupinami ni. V kategorijah, kot so otroška oprema, telefonija, oblačila in obutev, športna oprema, dom in vrt, foto oprema, erotični pripomočki, avto-moto, IT, pisarniška oprema, lepota in zdravje ter avdio-video, prevladuje plačilo po povzetju.

Najbolj izrazito plačevanje po povzetju je opaziti v kategoriji erotika, na tak način nakup zaključi kar 69 odstotkov kupcev, medtem ko se samo en od desetih nakupov izvrši po predračunu. Slednji način je najbolj v veljavi v kategoriji pisarniške opreme, kjer tako nakupuje tretjina kupcev, medtem ko največ kupcev prek PayPala (desetina) plačuje v skupini avto-moto.

Raziskava je na tem področju zasledila največje spremembe v kategoriji oblačil in obutve – lani so slovenski kupci v primerjavi z letom 2014 po povzetju plačevali kar za 20 odstotnih točk manj kot lani, nakazilo po predračunu pa se je potrojilo in predstavlja skoraj četrtino vseh nakupov. Padec deleža plačevanja po povzetju so zabeležili tudi v kategoriji lepota in zdravje, in sicer za 16 odstotkov, medtem ko se je povečalo plačevanje s kreditno kartico. Manj plačil po povzetju je bilo tudi v skupini otroške opreme (14 odstotkov), plačevanje s kreditno kartico pa je postalo bistveno bolj priljubljeno. Edina kategorija, kjer je opaziti obraten trend, je skupina foto oprema, kjer je plačilo po povzetju v primerjavi z letom 2014 narastlo skoraj za petino.

Tehnične blagovne skupine, v katere spadajo avto-modo, foto in IT oprema, so tiste skupine, kjer je nezaupanje v elektronsko plačevanje na spletu najbolj izrazito. Tu je število nakupov, ki se zaključijo s plačilom po povzetju, višje od povprečja vseh opravljenih spletnih nakupov v letu 2015, ta metoda plačevanja pa je v zadnjem letu še narastla.

Kljub temu na slovenskem spletnem trgu obstaja trend naraščanja nedenarnih oblik plačevanja, saj je kot je opaziti, plačilo po povzetju postopoma upada v večini glavnih blagovnih skupin.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Konferenca: Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

Konferenca: Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

Kje preživeti petek, 15. junija? Če razvijate oziroma vodite svoj posel, potem si ne moremo zamisliti boljšega kraja kot NLB Center inovativnega podjetništva. Na ta dan se bomo namreč v družbi uspešnih slovenskih mladih podjetnikov družili ob temah, ki vam bodo pomagale pri razvoju in rasti podjetja. Če bi radi v letu 2018 napravili korak naprej, te BREZPLAČNE konference ne smete zamuditi. Preberite več >>


GDPR: Uredba o varstvu podatkov

GDPR: Uredba o varstvu podatkov

GDPR - Splošna uredba o varstvu podatkov, je v zadnjih mesecih pogosta debata med vsemi, ki se ukvarjajo s spletno prodajo. Obeta se bistveno strožji nadzor nad uporabo osebnih podatkov o obiskovalcih spletnih strani in mest. Preberite več >>

Kako lahko Google Adwords oglase prilagodite lokaciji vašega podjetja?

Kako lahko Google Adwords oglase prilagodite lokaciji vašega podjetja?

Tudi v Sloveniji lahko spletne oglase na Googlu ciljamo na določeno lokacijo. Predvsem boste imeli koristi tisti slovenski podjetniki, ki svoje storitve nudite znotraj nekega območja. Preberite več >>

Vsako resno spletno podjetje potrebuje Google Analytics

Vsako resno spletno podjetje potrebuje Google Analytics

Dandanes le redkokatero podjetje nima ustvarjene predstavitvene spletne strani, še posebej za spletna podjetja pa je pomembno, da svojo spletno stran opremijo tudi z orodji za merjenje uspešnosti, kot je na primer Google Analytics. Preberite več >>

Poživite vsebinsko trženje z nasveti strokovnjakov

Poživite vsebinsko trženje z nasveti strokovnjakov

Se ukvarjate z vsebinskim trženjem? Vlagate veliko energije v ustvarjanje kvalitetnih in optimiziranih objav, pa ne opazite rezultatov? Se nikakor ne morete prebiti na prvo stran iskalnih zadetkov? Preverite naslednje nasvete, ki vam lahko pomagajo pri vsebinskem trženju. Preberite več >>

Zakaj obiskovalci hitro zapuščajo vašo spletno stran?

Zakaj obiskovalci hitro zapuščajo vašo spletno stran?

Visoka zapustna stopnja (angl. bounce rate) je nočna mora spletnih tržnikov. Kje lahko najdete podatke o njej in kaj pomeni visoka zapustna stopnja? Zakaj posamezniki hitro zapuščajo vašo spletno stran? Kako lahko popravite situacijo? Vse to in še več razkrivamo v nadaljevanju. Preberite več >>

Podrobno o seznamih za ponovno trženje

Podrobno o seznamih za ponovno trženje

Do sedaj smo spoznali koristi ponovnega trženja, njegove oblike in Googlove strategije za oglasne kampanje remarketing. V tokratnem prispevku, ki je tudi zadnji v seriji ponovnega trženja, bom v ospredje postavila sezname za ponovno trženje in pogoje za njihovo delovanje. Preberite več >>

Z Google Analytics spremljajte promet na svoji spletni strani

Z Google Analytics spremljajte promet na svoji spletni strani

Google Analytics je najbolj priljubljeno spletno orodje za analizo. Predstavljamo šest nasvetov za spremljanje prometa s pomočjo Google Analytics. Preberite več >>

Si želite povečati stopnjo konverzije? Tu je nekaj nasvetov!

Si želite povečati stopnjo konverzije? Tu je nekaj nasvetov!

Zastavili ste si cilj povečati svojo spletno prodajo za 50 odstotkov. Kako se lotiti tega podviga? Vlagati več v oglaševanje? Prispevati za 50 odstotkov več vsebine? Povečati finančne izdatke? Okrepiti ekipo? Preberite več >>

Kako pomemben je dober naslov?

Kako pomemben je dober naslov?

Ključ do dobro obiskane spletne strani je redno dodajanje kvalitetnih vsebin. Te pa morajo seveda biti označene s primernim naslovom. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

05.07.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Vse za podjetje