Zakaj vsak drugi slovenski spletni kupec plača po povzetju?

Če se ukvarjate s spletno trgovino, ste verjetno opazili, da se v Sloveniji večina spletnih nakupov konča z gotovinskim plačilom po povzetju. Zadnja leta vse bolj narašča uporaba elektronskih načinov plačil, ki so sicer že stalnica na največjih evropskih spletnih trgih.
Zakaj vsak drugi slovenski spletni kupec plača po povzetju?

Plačilo po povzetju od lani se je znižalo za 16 odstotkov, plačevanje s kreditno kartico pa podvojilo (Vir slike: YouTube).

Med razloge, zakaj skoraj vsak drugi Slovenec spletni nakup konča z gotovinskim plačilom po povzetju, se prišteva dolgo tradicijo poslovanja s plačili po povzetju na slovenskem trgu. Na Slovenskem namreč še vedno obstaja določena mera nezaupanja v elektronske oblike neplačevanja, ki se ne kažejo zgolj pri spletnih nakupih, temveč tudi v fizičnih trgovinah.

Zakaj se nekateri slovenski potrošniki še vedno izogibajo spletnim nakupom?

To področje je raziskovala raziskava Spletni trgovec leta 2015 (izvedla sta jo podjetji Ceneje d.o.o. in raziskovalna hiša Valicon) in ugotovila, da je med tistimi, ki še nikoli niso opravili nakupa prek spleta, skoraj polovica takšnih, ki ne želi puščati osebnih podatkov na internetu, tretjino pa skrbi zloraba kreditne kartce, zato se poslužujejo plačevanja po povzetju. Podatki, ki kažejo na vse večje število spletnih nakupov – danes na spletu vsaj občasno nakupuje že 85 odstotkov uporabnikov interneta, vsak drugi pa pogosto ali zelo pogosto -, pa so dokaz, da je skrb o relevantnosti spletnega trga odveč.

Kako torej plačujemo Slovenci?

Skoraj polovica, kot omenjeno, izbere plačilo po povzetju, približno ena petina pa plačilo s kreditno kartico, 15 odstotkov kupcev PayPal, nekaj manj odstotkov pa predračun. Raziskava Spletni trgovec leta 2015 je ugotovila še, da Slovenci pri plačilih uporabljamo tudi bančno ali debetno kartico, moneto, hitre kredite in druge načine, »ki dosežejo vsak po en odstotek spletnih kupcev«.

Pogled na podatke iz leta 2014 pa kaže, da se je plačilo po povzetju od lani znižalo za 16 odstotkov, plačevanje s kreditno kartico pa podvojilo (2014 zgolj 9 odstotkov spletnih kupcev, lani 18). Povečalo se je tudi plačevanje prek PayPala.

Je plačilo po povzetju povezano z blagovno skupino?

Razlik glede načinov plačevanja, ugotavlja raziskava, med posameznimi blagovnimi skupinami ni. V kategorijah, kot so otroška oprema, telefonija, oblačila in obutev, športna oprema, dom in vrt, foto oprema, erotični pripomočki, avto-moto, IT, pisarniška oprema, lepota in zdravje ter avdio-video, prevladuje plačilo po povzetju.

Najbolj izrazito plačevanje po povzetju je opaziti v kategoriji erotika, na tak način nakup zaključi kar 69 odstotkov kupcev, medtem ko se samo en od desetih nakupov izvrši po predračunu. Slednji način je najbolj v veljavi v kategoriji pisarniške opreme, kjer tako nakupuje tretjina kupcev, medtem ko največ kupcev prek PayPala (desetina) plačuje v skupini avto-moto.

Raziskava je na tem področju zasledila največje spremembe v kategoriji oblačil in obutve – lani so slovenski kupci v primerjavi z letom 2014 po povzetju plačevali kar za 20 odstotnih točk manj kot lani, nakazilo po predračunu pa se je potrojilo in predstavlja skoraj četrtino vseh nakupov. Padec deleža plačevanja po povzetju so zabeležili tudi v kategoriji lepota in zdravje, in sicer za 16 odstotkov, medtem ko se je povečalo plačevanje s kreditno kartico. Manj plačil po povzetju je bilo tudi v skupini otroške opreme (14 odstotkov), plačevanje s kreditno kartico pa je postalo bistveno bolj priljubljeno. Edina kategorija, kjer je opaziti obraten trend, je skupina foto oprema, kjer je plačilo po povzetju v primerjavi z letom 2014 narastlo skoraj za petino.

Tehnične blagovne skupine, v katere spadajo avto-modo, foto in IT oprema, so tiste skupine, kjer je nezaupanje v elektronsko plačevanje na spletu najbolj izrazito. Tu je število nakupov, ki se zaključijo s plačilom po povzetju, višje od povprečja vseh opravljenih spletnih nakupov v letu 2015, ta metoda plačevanja pa je v zadnjem letu še narastla.

Kljub temu na slovenskem spletnem trgu obstaja trend naraščanja nedenarnih oblik plačevanja, saj je kot je opaziti, plačilo po povzetju postopoma upada v večini glavnih blagovnih skupin.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>


Digitalni marketing tudi za podjetja, ki poslujejo s podjetji

Digitalni marketing tudi za podjetja, ki poslujejo s podjetji

Digitalni marketing je danes bolj pomemben kot kdajkoli prej. Vedno več podjetij vstopa na digitalni trg, zaradi česar se povečuje konkurenca. Zato je razumevanje aktualnih marketinških trendov izjemno pomembno tudi za podjetja, ki poslujejo s podjetji. Preberite več >>

5 korakov do učinkovitega prodajnega lijaka

5 korakov do učinkovitega prodajnega lijaka

Kot podjetnik se najverjetneje še kako zavedate pomembnosti marketinga. Če pa ste podjetnik začetnik in temu področju v vašem mladem podjetju še niste posvetili večje pozornosti, je nastopil čas, da to storite. Na primer z vzpostavitvijo prodajnega lijaka. Preberite več >>

Video: S prodajnim lijakom povečajte prodajo

Video: S prodajnim lijakom povečajte prodajo

Oblikujte prodajni lijak tako, da boste podvojili, potrojili ali celo podeseterili prihodke v vašem podjetju, hkrati pa pridobili več prostega časa, ki ga boste lahko preživeli z družino in prijatelji, namesto da bi se ves čas borili za nove in nove stranke. Preberite več >>

Želite zgraditi prodajni lijak? Začnite na koncu!

Želite zgraditi prodajni lijak? Začnite na koncu!

Lahko rečemo, da je prodajni ali pa marketinški lijak le serija korakov, ki jih morate narediti, da potencialna stranka postane kupec. Ideja prodajnega lijaka temelji na razumevanju, česa si vaše potencialne stranke želijo in česa si pravzaprav vi želite, da naredijo. Preberite več >>

SEO optimizacija za prodajne spletne strani

SEO optimizacija za prodajne spletne strani

Prodajne spletne strani se od klasičnih bistveno razlikujejo in temu primerno mora biti prilagojen tudi sam postopek SEO optimizacije le-teh. Prodajna spletna stran namreč ne sme biti privlačna zgolj za potencialne kupce, temveč tudi za Googlove iskalne pajke. Preberite več >>

8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

Način komuniciranja uporabnikov spleta z spletnimi iskalniki se v zadnjih letih bistveno hitreje spreminja kot nekoč. Ljudje se tako namesto tipkanja ključnih besed v spletni iskalnik danes raje poslužujejo glasovnega iskanja, namesto branja besedila pa si raje ogledajo videoposnetek, ki predstavi vsebino. Preberite več >>

20 aktualnih dejstev o optimizaciji spletnih strani

20 aktualnih dejstev o optimizaciji spletnih strani

Optimizacija spletnih strani oziroma SEO optimizacija je področje, ki ga ne moremo popolnoma natančno izmeriti in opredeliti. Vendar vas nekatere informacije lahko usmerijo v pravo smer. Preberite več >>

Video: Koraki do učinkovitega Facebook prodajnega lijaka

Video: Koraki do učinkovitega Facebook prodajnega lijaka

Prodajni lijak omogoča, da podjetje svoje obiskovalce uspešno konvertira v kupce, tako pa lažje ustvarja prihodke in posledično uživa višje dobičke. V današnji video rubriki si oglejte razlago 7 korakov, potrebnih za vzpostavitev učinkovitega Facebook prodajnega lijaka. Preberite več >>

Prehitite konkurenco s spodnjimi taktikami SEO optimizacije

Prehitite konkurenco s spodnjimi taktikami SEO optimizacije

Številni SEO strokovnjaki opozarjajo, da lahko le dobro optimizirana spletna stran prinaša resnično zadovoljive rezultate, kljub temu pa še vedno veliko podjetij ne daje dovolj poudarka področju optimizacije spletnih strani. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

11.05.2018 od 14:00 do 17:30
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Vse za podjetje