Zakaj vsak drugi slovenski spletni kupec plača po povzetju?

Če se ukvarjate s spletno trgovino, ste verjetno opazili, da se v Sloveniji večina spletnih nakupov konča z gotovinskim plačilom po povzetju. Zadnja leta vse bolj narašča uporaba elektronskih načinov plačil, ki so sicer že stalnica na največjih evropskih spletnih trgih.
Zakaj vsak drugi slovenski spletni kupec plača po povzetju?

Plačilo po povzetju od lani se je znižalo za 16 odstotkov, plačevanje s kreditno kartico pa podvojilo (Vir slike: YouTube).

Med razloge, zakaj skoraj vsak drugi Slovenec spletni nakup konča z gotovinskim plačilom po povzetju, se prišteva dolgo tradicijo poslovanja s plačili po povzetju na slovenskem trgu. Na Slovenskem namreč še vedno obstaja določena mera nezaupanja v elektronske oblike neplačevanja, ki se ne kažejo zgolj pri spletnih nakupih, temveč tudi v fizičnih trgovinah.

Zakaj se nekateri slovenski potrošniki še vedno izogibajo spletnim nakupom?

To področje je raziskovala raziskava Spletni trgovec leta 2015 (izvedla sta jo podjetji Ceneje d.o.o. in raziskovalna hiša Valicon) in ugotovila, da je med tistimi, ki še nikoli niso opravili nakupa prek spleta, skoraj polovica takšnih, ki ne želi puščati osebnih podatkov na internetu, tretjino pa skrbi zloraba kreditne kartce, zato se poslužujejo plačevanja po povzetju. Podatki, ki kažejo na vse večje število spletnih nakupov – danes na spletu vsaj občasno nakupuje že 85 odstotkov uporabnikov interneta, vsak drugi pa pogosto ali zelo pogosto -, pa so dokaz, da je skrb o relevantnosti spletnega trga odveč.

Kako torej plačujemo Slovenci?

Skoraj polovica, kot omenjeno, izbere plačilo po povzetju, približno ena petina pa plačilo s kreditno kartico, 15 odstotkov kupcev PayPal, nekaj manj odstotkov pa predračun. Raziskava Spletni trgovec leta 2015 je ugotovila še, da Slovenci pri plačilih uporabljamo tudi bančno ali debetno kartico, moneto, hitre kredite in druge načine, »ki dosežejo vsak po en odstotek spletnih kupcev«.

Pogled na podatke iz leta 2014 pa kaže, da se je plačilo po povzetju od lani znižalo za 16 odstotkov, plačevanje s kreditno kartico pa podvojilo (2014 zgolj 9 odstotkov spletnih kupcev, lani 18). Povečalo se je tudi plačevanje prek PayPala.

Je plačilo po povzetju povezano z blagovno skupino?

Razlik glede načinov plačevanja, ugotavlja raziskava, med posameznimi blagovnimi skupinami ni. V kategorijah, kot so otroška oprema, telefonija, oblačila in obutev, športna oprema, dom in vrt, foto oprema, erotični pripomočki, avto-moto, IT, pisarniška oprema, lepota in zdravje ter avdio-video, prevladuje plačilo po povzetju.

Najbolj izrazito plačevanje po povzetju je opaziti v kategoriji erotika, na tak način nakup zaključi kar 69 odstotkov kupcev, medtem ko se samo en od desetih nakupov izvrši po predračunu. Slednji način je najbolj v veljavi v kategoriji pisarniške opreme, kjer tako nakupuje tretjina kupcev, medtem ko največ kupcev prek PayPala (desetina) plačuje v skupini avto-moto.

Raziskava je na tem področju zasledila največje spremembe v kategoriji oblačil in obutve – lani so slovenski kupci v primerjavi z letom 2014 po povzetju plačevali kar za 20 odstotnih točk manj kot lani, nakazilo po predračunu pa se je potrojilo in predstavlja skoraj četrtino vseh nakupov. Padec deleža plačevanja po povzetju so zabeležili tudi v kategoriji lepota in zdravje, in sicer za 16 odstotkov, medtem ko se je povečalo plačevanje s kreditno kartico. Manj plačil po povzetju je bilo tudi v skupini otroške opreme (14 odstotkov), plačevanje s kreditno kartico pa je postalo bistveno bolj priljubljeno. Edina kategorija, kjer je opaziti obraten trend, je skupina foto oprema, kjer je plačilo po povzetju v primerjavi z letom 2014 narastlo skoraj za petino.

Tehnične blagovne skupine, v katere spadajo avto-modo, foto in IT oprema, so tiste skupine, kjer je nezaupanje v elektronsko plačevanje na spletu najbolj izrazito. Tu je število nakupov, ki se zaključijo s plačilom po povzetju, višje od povprečja vseh opravljenih spletnih nakupov v letu 2015, ta metoda plačevanja pa je v zadnjem letu še narastla.

Kljub temu na slovenskem spletnem trgu obstaja trend naraščanja nedenarnih oblik plačevanja, saj je kot je opaziti, plačilo po povzetju postopoma upada v večini glavnih blagovnih skupin.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP delavnica: Facebook oglaševanje

MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov. Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka. Preberite več >>


Izvirni nasveti strokovnjakov za vsebinsko trženje

Izvirni nasveti strokovnjakov za vsebinsko trženje

Večina tržnikov, ki se ukvarja z vsebinskim trženjem, ne dosega želenega donosa. Kljub vloženemu času in energiji se število kontaktov ne povečuje. Da bi v tekmi za potencialne stranke lahko uspešno tekmovali z večjimi podjetji, preizkusite naslednje nasvete in trike. Preberite več >>

Pomembne statistike v povezavi s Facebookom, 1. del

Pomembne statistike v povezavi s Facebookom, 1. del

Facebook je z 1,37 milijarde aktivnih dnevnih uporabnikov še vedno najbolj priljubljeno družabno omrežje. Zato ga mora vsak tržnik vključiti v svojo marketinško strategijo za leto 2018. Preberite več >>

10 napak, ki jih počnete z vsebinskim marketingom

10 napak, ki jih počnete z vsebinskim marketingom

Vsebinsko trženje je izjemno pomemben del spletnega trženja. V zadnjem času je postalo tudi eno najbolj priljubljenih sredstev za pridobivanje kontaktov. Da bi zagotovili, da bo vaše vsebinsko trženje uspešno, pa se morate zadeve lotiti na pravi način, kar ni vedno preprosto. Preberite več >>

Zakaj je zapisana strategija za vsebinsko trženje pomembna za poslovanje vašega podjetja?

Zakaj je zapisana strategija za vsebinsko trženje pomembna za poslovanje vašega podjetja?

Zgodba marsikaterega uspešnega zagonskega podjetja se vrti okoli vsebinskega trženja, na podlagi katerega je podjetje pridobilo ogromno zvestih strank in oblikovalo priznano blagovno znamko. Želite tudi vi uspeti z vsebinskim trženjem? Berite naprej. Preberite več >>

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Vsebinski marketing v zadnjih letih čedalje bolj izpodriva klasično oglaševanje. Poleg prodaje ima vpliv tudi na druge elemente, kot so SEO, krepitev zaupanja v znamko ... O tem, zakaj je blog marketing prihodnost oglaševanja, smo govorili z Blažem Kosom, avtorjem bloga AgileLeanLife.com. Preberite več >>

Bloganje za majhna podjetja

Bloganje za majhna podjetja

Predstavljajte si, da bi kot muha na steni, lahko pozorno poslušali milijone ljudi in od njih pridobivali najbolj sveže informacije, medtem ko le-ti govorijo o vašem podjetju. Preberite več >>

Izdelava spletne strani – se boste naloge lotili sami ali boste najeli agencijo?

Izdelava spletne strani – se boste naloge lotili sami ali boste najeli agencijo?

Pred vami je naslednja naloga: vaše podjetje potrebuje novo spletno stran ali pa je čas za posodobitev in prenovo obstoječe strani. Preberite več >>

10 pravil za učinkovito pošiljanje elektronske pošte

10 pravil za učinkovito pošiljanje elektronske pošte

Vsi podjetniki se dnevno soočajo z ogromnimi količinami elektronske pošte – pravzaprav bi lahko svoje delovne dneve v celoti posvetili odgovarjanju na prejeta sporočila. V prispevku predstavljamo, kako lahko sebi in drugim olajšate pošiljanje in prejemanje uvodnih sporočil. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2018

02.02.2018 od 15:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2018

Pridružite se nam na letnem dogodku Trendi digitalnega marketinga in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od vsebinskega marketinga, spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega dogodka preprosto ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

09.02.2018 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 16:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Vse za podjetje