Zakaj vsak drugi slovenski spletni kupec plača po povzetju?

Če se ukvarjate s spletno trgovino, ste verjetno opazili, da se v Sloveniji večina spletnih nakupov konča z gotovinskim plačilom po povzetju. Zadnja leta vse bolj narašča uporaba elektronskih načinov plačil, ki so sicer že stalnica na največjih evropskih spletnih trgih.
Zakaj vsak drugi slovenski spletni kupec plača po povzetju?

Plačilo po povzetju od lani se je znižalo za 16 odstotkov, plačevanje s kreditno kartico pa podvojilo (Vir slike: YouTube).

Med razloge, zakaj skoraj vsak drugi Slovenec spletni nakup konča z gotovinskim plačilom po povzetju, se prišteva dolgo tradicijo poslovanja s plačili po povzetju na slovenskem trgu. Na Slovenskem namreč še vedno obstaja določena mera nezaupanja v elektronske oblike neplačevanja, ki se ne kažejo zgolj pri spletnih nakupih, temveč tudi v fizičnih trgovinah.

Zakaj se nekateri slovenski potrošniki še vedno izogibajo spletnim nakupom?

To področje je raziskovala raziskava Spletni trgovec leta 2015 (izvedla sta jo podjetji Ceneje d.o.o. in raziskovalna hiša Valicon) in ugotovila, da je med tistimi, ki še nikoli niso opravili nakupa prek spleta, skoraj polovica takšnih, ki ne želi puščati osebnih podatkov na internetu, tretjino pa skrbi zloraba kreditne kartce, zato se poslužujejo plačevanja po povzetju. Podatki, ki kažejo na vse večje število spletnih nakupov – danes na spletu vsaj občasno nakupuje že 85 odstotkov uporabnikov interneta, vsak drugi pa pogosto ali zelo pogosto -, pa so dokaz, da je skrb o relevantnosti spletnega trga odveč.

Kako torej plačujemo Slovenci?

Skoraj polovica, kot omenjeno, izbere plačilo po povzetju, približno ena petina pa plačilo s kreditno kartico, 15 odstotkov kupcev PayPal, nekaj manj odstotkov pa predračun. Raziskava Spletni trgovec leta 2015 je ugotovila še, da Slovenci pri plačilih uporabljamo tudi bančno ali debetno kartico, moneto, hitre kredite in druge načine, »ki dosežejo vsak po en odstotek spletnih kupcev«.

Pogled na podatke iz leta 2014 pa kaže, da se je plačilo po povzetju od lani znižalo za 16 odstotkov, plačevanje s kreditno kartico pa podvojilo (2014 zgolj 9 odstotkov spletnih kupcev, lani 18). Povečalo se je tudi plačevanje prek PayPala.

Je plačilo po povzetju povezano z blagovno skupino?

Razlik glede načinov plačevanja, ugotavlja raziskava, med posameznimi blagovnimi skupinami ni. V kategorijah, kot so otroška oprema, telefonija, oblačila in obutev, športna oprema, dom in vrt, foto oprema, erotični pripomočki, avto-moto, IT, pisarniška oprema, lepota in zdravje ter avdio-video, prevladuje plačilo po povzetju.

Najbolj izrazito plačevanje po povzetju je opaziti v kategoriji erotika, na tak način nakup zaključi kar 69 odstotkov kupcev, medtem ko se samo en od desetih nakupov izvrši po predračunu. Slednji način je najbolj v veljavi v kategoriji pisarniške opreme, kjer tako nakupuje tretjina kupcev, medtem ko največ kupcev prek PayPala (desetina) plačuje v skupini avto-moto.

Raziskava je na tem področju zasledila največje spremembe v kategoriji oblačil in obutve – lani so slovenski kupci v primerjavi z letom 2014 po povzetju plačevali kar za 20 odstotnih točk manj kot lani, nakazilo po predračunu pa se je potrojilo in predstavlja skoraj četrtino vseh nakupov. Padec deleža plačevanja po povzetju so zabeležili tudi v kategoriji lepota in zdravje, in sicer za 16 odstotkov, medtem ko se je povečalo plačevanje s kreditno kartico. Manj plačil po povzetju je bilo tudi v skupini otroške opreme (14 odstotkov), plačevanje s kreditno kartico pa je postalo bistveno bolj priljubljeno. Edina kategorija, kjer je opaziti obraten trend, je skupina foto oprema, kjer je plačilo po povzetju v primerjavi z letom 2014 narastlo skoraj za petino.

Tehnične blagovne skupine, v katere spadajo avto-modo, foto in IT oprema, so tiste skupine, kjer je nezaupanje v elektronsko plačevanje na spletu najbolj izrazito. Tu je število nakupov, ki se zaključijo s plačilom po povzetju, višje od povprečja vseh opravljenih spletnih nakupov v letu 2015, ta metoda plačevanja pa je v zadnjem letu še narastla.

Kljub temu na slovenskem spletnem trgu obstaja trend naraščanja nedenarnih oblik plačevanja, saj je kot je opaziti, plačilo po povzetju postopoma upada v večini glavnih blagovnih skupin.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka. Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

MP delavnica: Facebook oglaševanje

*Pomembno obvestilo* Delavnica je RAZPRODANA. S prijavo na povezavi spodaj, se lahko postavite v čakalno vrsto, v primeru, da pride do odpovedi. Če bomo zabeležili dovolj interesa, bomo delavnico ponovili v kratkem. | Tokrat se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje, Juretom Knehtlom, osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. Preberite več >>


Oglaševanje na Facebooku

Oglaševanje na Facebooku

V letu 2017 prevladuje splet. Vsak dan se povečata število uporabnikov družabnih omrežij in delež prodaje, ki je ustvarjena preko oglasov na Facebooku. Če bi radi povečali spletno prodajo ali pridobili nove kontakte, je Facebook zagotovo eno najbolj ugodnih in učinkovitih orodij. Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani. Preberite več >>

Kakšen vpliv imajo družabna omrežja na SEO?

Kakšen vpliv imajo družabna omrežja na SEO?

Po ustvarjanju in objavljanju vsebin se delo na spletni strani še ne konča. Treba je poskrbeti, da bodo bralci nove vsebine videli, jih prebrali in na koncu tudi delili s svojimi znanci preko družbenih omrežij, kot so Facebook, LinkedIn ali Twitter. Preberite več >>

Poživite svoje Facebook oglase!

Poživite svoje Facebook oglase!

Ste opazili, da vaši oglasi na Facebooku sledijo točno določenemu vzorcu? Ste naveličani »strokovnjakov«, ki menijo, da so našli odgovor na vprašanje, kakšen oglas vam bo prinesel največ dobička? Na pravem mestu ste! Ponujamo vam nekaj idej za poživitev vaših Facebook kampanj. Preberite več >>

Ali starost domene vpliva na uvrstitev spletnih strani?

Ali starost domene vpliva na uvrstitev spletnih strani?

Na področju optimizacije spletnih strani se v zadnjem času pogosto pojavlja vprašanje, ali na uvrstitev spletnih strani v iskalnikih vplivata tudi starost domene in dolžina njene registracije. O tem elementu SEO smo se pogovarjali tudi z Igorjem Bajsičem iz podjetja SEOPRO. Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka. Preberite več >>

Izkoristite vse potenciale ciljnih skupin v okviru Facebook oglaševanja

Izkoristite vse potenciale ciljnih skupin v okviru Facebook oglaševanja

Da je Facebook oglaševanje učinkovito orodje za trženje, je splošno znano. Na spletu so na voljo različni priročniki za vzpostavljanje oglasov, v prispevku pa se osredotočamo na to, kako lahko čim bolj učinkovito izkoristite vse potenciale različnih ciljnih skupin. Preberite več >>

Izvirne ideje za Facebook oglase

Izvirne ideje za Facebook oglase

V današnjem času morajo biti podjetja prisotna tudi na družabnih omrežjih. Tržniki in oglaševalci stalno iščejo nove ideje, kako oblikovati oglase, da bodo v množici objav izstopali, pritegnili potencialne stranke. Preizkusite izvirne ideje, ki lahko pripomorejo k vašemu uspehu. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

Pred odpiranjem podjetja se bodočemu podjetniku poraja mnogo vprašanj. Postopek odprtja, prispevki, davki, oblika... Na podlagi desetletnih izkušenj smo zbrali najpogostejša vprašanja in jih zapakirali v izobraževanje, na katerem bo tudi možnost za vaša vprašanja.
Preberite več >>

Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Vstop v svet podjetništva je za posameznika zelo velik korak. Za razliko od zaposlitve je namreč odgovoren tako za razvoj produkta in marketing kot tudi za celotno birokracijo.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

13.10.2017 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje ter superiorna organiziranost vedno vodili na vrh in do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

Vse za podjetje