Zakaj vsak drugi slovenski spletni kupec plača po povzetju?

Avtor Maruša Žibert — 08.01.2016
Komentiraj!
Če se ukvarjate s spletno trgovino, ste verjetno opazili, da se v Sloveniji večina spletnih nakupov konča z gotovinskim plačilom po povzetju. Zadnja leta vse bolj narašča uporaba elektronskih načinov plačil, ki so sicer že stalnica na največjih evropskih spletnih trgih.
Zakaj vsak drugi slovenski spletni kupec plača po povzetju?

Plačilo po povzetju od lani se je znižalo za 16 odstotkov, plačevanje s kreditno kartico pa podvojilo (Vir slike: YouTube).

Med razloge, zakaj skoraj vsak drugi Slovenec spletni nakup konča z gotovinskim plačilom po povzetju, se prišteva dolgo tradicijo poslovanja s plačili po povzetju na slovenskem trgu. Na Slovenskem namreč še vedno obstaja določena mera nezaupanja v elektronske oblike neplačevanja, ki se ne kažejo zgolj pri spletnih nakupih, temveč tudi v fizičnih trgovinah.

Zakaj se nekateri slovenski potrošniki še vedno izogibajo spletnim nakupom?

To področje je raziskovala raziskava Spletni trgovec leta 2015 (izvedla sta jo podjetji Ceneje d.o.o. in raziskovalna hiša Valicon) in ugotovila, da je med tistimi, ki še nikoli niso opravili nakupa prek spleta, skoraj polovica takšnih, ki ne želi puščati osebnih podatkov na internetu, tretjino pa skrbi zloraba kreditne kartce, zato se poslužujejo plačevanja po povzetju. Podatki, ki kažejo na vse večje število spletnih nakupov – danes na spletu vsaj občasno nakupuje že 85 odstotkov uporabnikov interneta, vsak drugi pa pogosto ali zelo pogosto -, pa so dokaz, da je skrb o relevantnosti spletnega trga odveč.

Kako torej plačujemo Slovenci?

Skoraj polovica, kot omenjeno, izbere plačilo po povzetju, približno ena petina pa plačilo s kreditno kartico, 15 odstotkov kupcev PayPal, nekaj manj odstotkov pa predračun. Raziskava Spletni trgovec leta 2015 je ugotovila še, da Slovenci pri plačilih uporabljamo tudi bančno ali debetno kartico, moneto, hitre kredite in druge načine, »ki dosežejo vsak po en odstotek spletnih kupcev«.

Pogled na podatke iz leta 2014 pa kaže, da se je plačilo po povzetju od lani znižalo za 16 odstotkov, plačevanje s kreditno kartico pa podvojilo (2014 zgolj 9 odstotkov spletnih kupcev, lani 18). Povečalo se je tudi plačevanje prek PayPala.

Je plačilo po povzetju povezano z blagovno skupino?

Razlik glede načinov plačevanja, ugotavlja raziskava, med posameznimi blagovnimi skupinami ni. V kategorijah, kot so otroška oprema, telefonija, oblačila in obutev, športna oprema, dom in vrt, foto oprema, erotični pripomočki, avto-moto, IT, pisarniška oprema, lepota in zdravje ter avdio-video, prevladuje plačilo po povzetju.

Najbolj izrazito plačevanje po povzetju je opaziti v kategoriji erotika, na tak način nakup zaključi kar 69 odstotkov kupcev, medtem ko se samo en od desetih nakupov izvrši po predračunu. Slednji način je najbolj v veljavi v kategoriji pisarniške opreme, kjer tako nakupuje tretjina kupcev, medtem ko največ kupcev prek PayPala (desetina) plačuje v skupini avto-moto.

Raziskava je na tem področju zasledila največje spremembe v kategoriji oblačil in obutve – lani so slovenski kupci v primerjavi z letom 2014 po povzetju plačevali kar za 20 odstotnih točk manj kot lani, nakazilo po predračunu pa se je potrojilo in predstavlja skoraj četrtino vseh nakupov. Padec deleža plačevanja po povzetju so zabeležili tudi v kategoriji lepota in zdravje, in sicer za 16 odstotkov, medtem ko se je povečalo plačevanje s kreditno kartico. Manj plačil po povzetju je bilo tudi v skupini otroške opreme (14 odstotkov), plačevanje s kreditno kartico pa je postalo bistveno bolj priljubljeno. Edina kategorija, kjer je opaziti obraten trend, je skupina foto oprema, kjer je plačilo po povzetju v primerjavi z letom 2014 narastlo skoraj za petino.

Tehnične blagovne skupine, v katere spadajo avto-modo, foto in IT oprema, so tiste skupine, kjer je nezaupanje v elektronsko plačevanje na spletu najbolj izrazito. Tu je število nakupov, ki se zaključijo s plačilom po povzetju, višje od povprečja vseh opravljenih spletnih nakupov v letu 2015, ta metoda plačevanja pa je v zadnjem letu še narastla.

Kljub temu na slovenskem spletnem trgu obstaja trend naraščanja nedenarnih oblik plačevanja, saj je kot je opaziti, plačilo po povzetju postopoma upada v večini glavnih blagovnih skupin.

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!