Zanimivosti iz lestvice startupov, vrednih več kot milijardo dolarjev

Avtor — 27.02.2015
Ameriški časopis Wall Street Journal je skupaj z raziskovalci pri Dow Jonesu razvrstil startupe, ki so vredni več kot milijardo dolarjev. Na lestvici 73 startupov se je najvišje uvrstil kitajski Xiaomi, kljub temu da je tik pred izidom lestvice Uber prejel več kot milijardo vredno investicijo.
Zanimivosti iz lestvice startupov, vrednih več kot milijardo dolarjev

Xiaomi se je uvrstil na vrh seznama (Vir slike: YouTube).

Dow Jones in Wall Street Journal sta startupe spremljala od januarja 2014. Poglejmo nekaj zanimivosti, ki nam jih daje omenjena lestvica.

Najvišje uvrščena startupa Xiaomi in Uber sta skupaj vredna več kot startupi, ki se uvrščajo med deset največ vrednih startupov. Njuna skupna vrednost je 87,2 milijardi dolarjev, ostalih osem pa 84 milijard dolarjev.

Ameriških startupov, ki so vredni več kot milijardo, je skupno kar 50. Večina ima sedež v San Franciscu, sledita New York in Palo Alto.

Na Kitajskem poleg Xiaomi, najvrednejšega startupa na svetu, najdemo še 14 startupov, vrednih več kot milijardo dolarjev. Peking, v katerem se nahaja največ milijardo vrednih startupov, nudi očitno dobre pogoje za podjetništvo. Xiaomi je več vreden kot preostalih 14 največ vrednih kitajskih startupov skupaj. Sam je težak 46 milijard, preostali pa »le« 37,9 milijard dolarjev.

V Evropi najdemo le šest startupov, vrednih več kot milijardo dolarjev. Po dva v Nemčiji in Veliki Britaniji, ter po enega na Nizozemskem in na Švedskem. Največ je vreden Spotify, in sicer štiri milijarde. Skupno so evropski startupi vredni 12,1 milijarde dolarjev.

Največ vrednosti ustvarja kategorija, ki je usmerjena v uporabo interneta s strani potrošnikov, in sicer 84,4 milijarde dolarjev, najmanj pa kategorija zabave in igre (4 milijarde dolarjev).

Kategorije obramba in letalstvo, zdravstveni sektor, nepremičnine, finančne storitve, zabava in igre ter energija skupaj komajda presežejo vrednost Xiaomija. Omenjenih šest kategorij je skupaj vrednih 48,1 milijarde oziroma 2,1 milijarde več kot Xiaomi.

V kategoriji energija sta le dva startupa, Bloom Energy in Sunrun, ki sta vredna več kot milijardo dolarjev. Njuna skupna vrednost je 4,2 milijarde dolarjev.

Vrednost dveh startupov, Legendary Entertainment in Kabam, v kategoriji zabave in igre, je 4 milijarde dolarjev.

Startupov v kategoriji finančnih storitev je le pet, skupna vrednost je 10 milijard dolarjev.

Na nepremičninskem področju najdemo le en startup, WeWork, ki je vreden 5 milijard dolarjev.

Vsi startupi na zdravstvenem področju prihajajo iz ZDA, skupaj so vredni 12,9 milijarde dolarjev.

Startupi, ki se ukvarjajo s spletno prodajo, so vredni 38,8 milijarde dolarjev.

Startup SpaceX, edini predstavnik kategorije obrambe in letalstva, je vreden 12 milijard dolarjev.

Kategorija programske opreme je težka 56,4 milijarde dolarjev.

Uber, Airbnb, Snapchat, Pinterest, Spotify, Shazam, Evenbrite, Tango in drugi nam manj poznani startupi so del kategorije, ki je usmerjena v uporabo interneta s strani potrošnikov in skupaj dosega vrednost 84,4 milijarde dolarjev. To je tudi najbolj vredna kategorija.

V kategoriji strojne opreme, v kateri se nahaja najvrednejši startup na svetu, Xiaomi, večino vrednosti predstavlja ravno ta kitajski startup. Skupna vrednost je 52,3 milijarde dolarjev, medtem ko je Xiaomi vreden 46 milijard.

Oznake: , , , ,
Iskanje
MP izobraževanja

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>

Vabljeni na MP delavnico: Facebook oglaševanje

Vabljeni na MP delavnico: Facebook oglaševanje

Tokrat se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje, Juretom Knehtlom, osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane le pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo s pravim pristopom velik potencial. Preberite več >>

Vse za podjetje