Zaposlovanje čez poletje: slovenski delodajalci optimistični

Neto napoved zaposlovanja po sezonski prilagoditvi znaša 6 odstotkov. Sveža raziskava Manpower razkriva, da 12 odstotkov delodajalcev načrtuje rast zaposlovanja, 3 odstotki delodajalcev načrtujejo upad, 82 pa sprememb v zaposlitveni strukturi v obdobju med julijem in septembrom ne predvideva.
Prvič po letu 2010 manj kot 100 tisoč brezposlenih

Junija se je na novo na zavod prijavilo 5.688 oseb, kar je za slab odstotek manj kot prejšnji mesec in za dobrih šest odstotkov manj kot lani junija (Bigstockphotos).

Najmočnejše namere zaposlovanja pričakujemo v proizvodni panogi, iz katere delodajalci poročajo o neto napovedi zaposlovanja v višini 15 odstotkov, kar je najbolj optimistična napoved od začetka izvajanja raziskave Manpower v začetku leta 2011. Bolj pa so previdni, a vseeno optimistični, tisti iz panog finančnih in poslovnih storitev, zavarovalništva in nepremičnin ter transporta, logistike in komunikacij. Neto napoved zaposlovanja za obe panogi znaša 10 odstotkov, »medtem ko je tokratna neto napoved zaposlovanja delodajalcev v panogi gostinstva in hotelirstva šest odstotkov«.

»Delodajalci v vseh štirih zajetih regijah pričakujejo, da bodo tudi v obdobju tretjega četrtletja 2016 zaposlovali,« največ v jugovzhodni regiji, kjer neto napoved zaposlovanja znaša 7 odstotkov in v osrednji regiji, tam pa znaša 6 odstotkov. »Nekaj priložnosti za zaposlitev bo po pričakovanjih delodajalcev tudi v severovzhodni in jugovzhodni regiji, za obe regiji neto napoved zaposlovanja znaša 4 odstotke

Največ priložnosti v velikih podjetjih

Najmočnejši zaposlitveni utrip je čutiti pri delodajalcih v velikih podjetjih, torej tistih, ki štejejo 250 ali več zaposlenih. Neto napoved zaposlovanja znaša 14 odstotkov. »Nekaj priložnosti za zaposlitev bodo imeli tudi iskalci zaposlitve v srednjih podjetjih z neto napovedjo zaposlovanja 4 odstotke. V skupini mikro podjetij so delodajalci oddali 3 odstotke, medtem ko delodajalci v skupini malih podjetij poročajo o 2 odstotkih neto napovedi zaposlovanja.«

Kje ne bo novih zaposlitev?

Delodajalci v panogi kmetijstva, lova, gozdarstva in ribolova za obdobje prihodnjih treh mesecev ne načrtujejo aktivnosti v zaposlovanju in poročajo o 0-odstotni neto napovedi zaposlovanja. »V splošnem več kot osem od desetih delodajalcev pričakuje, da se struktura zaposlovanja v njihovem podjetju ne bo spremenila, tako slovenski trg dela ponovno pričakuje stabilnost, ki smo ji bili priča v letošnjem in preteklih letih. Regionalne in večina panožnih napovedi, kot tudi napovedi iz vseh skupin podjetij ne glede na velikosti, so pozitivne, kar je dober znak kontinuiranega zaupanja s strani slovenskih delodajalcev. Več kot eden od desetih namreč navaja, da nameravajo zaposlovati v prihajajočih treh mesecih,« pravi Rudi Čebulj, izvršni direktor podjetja Manpower.

»Četrtletna primerjava kaže na upad zaposlitvenih možnosti v šestih od skupaj desetih gospodarskih panog. Najbolj opazen je upad neto napovedi zaposlovanja v panogi oskrbe z elektriko, vodo in plinom, ki znaša kar 10 odstotnih točk, ter v gradbeni panogi, kjer upad znaša šest odstotnih točk,« medtem ko so zaposlitvene možnosti v panogi kmetijstva, lova, gozdarstva in ribolova ter panogi rudarstva in kamnin upadle za tri odstotne točke. »Nasprotno pa je v dveh gospodarskih panogah v primerjavi s prejšnjim četrtletjem opaziti rast zaposlitvenih možnosti, in sicer najbolj opazno v proizvodni panogi, kjer so se zaposlitvene namere izboljšale kar za devet odstotnih točk,« izhaja iz raziskave.

Kako pa je bilo tak čas?

Poglejmo še primerjavo z istim obdobjem v lanskem letu. Pri Manpower pravijo, da so »napovedi zaposlovanja upadle v sedmih od skupaj desetih gospodarskih panog. Opazen upad zaposlitvenih možnosti beležimo tako v gradbeni panogi kot v panogi trgovine na debelo in drobno, za obe veljajo za devet odstotnih točk šibkejše neto napovedi zaposlovanja kot v enakem obdobju lani«. Zaposlitvene možnosti so upadle v panogi rudarstva in kamnin, medtem ko so namere izboljšale v treh gospodarskih panogah. »Delodajalci v proizvodni panogi poročajo o rasti zaposlitvenih možnosti za šest odstotnih točk, delodajalci v panogi gostinstva in hotelirstva pa o rasti za tri odstotne točke.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


Primerjava študentskega dela, dela prek s. p. ter prek avtorske in podjemne pogodbe

Primerjava študentskega dela, dela prek s. p. ter prek avtorske in podjemne pogodbe

V članku si preberite, katere so prednosti in slabosti opravljanja dela prek študentskega servisa, avtorske pogodbe, podjemne pogodbe in s. p. Avtorsko delo ureja Zakon o avtorskih in sorodnih pravicah RS, podjemno pogodbo pa Obligacijski zakonik RS. Preberite več >>

Pogodba o zaposlitvi ali pogodba o poslovodenju?

Pogodba o zaposlitvi ali pogodba o poslovodenju?

Zaposlitev v lastni družbi na podlagi pogodbe o zaposlitvi ali pogodbe o poslovodenju? Katera pogodba je za mladega podjetnika najprimernejša? In predvsem, katera je finančno ugodnejša? Preberite več >>

Kako zaposliti tujca?

Kako zaposliti tujca?

V tem članku bomo predstavili postopek in pogoje pri zaposlitvi tujega delavca. Nekateri tuji delavci v Sloveniji ne potrebujejo posebnega dovoljenja za zaposlitev, saj Evropska unija izrecno zahteva spoštovanje svoboščin kot je na primer prost dostop do trga dela. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: pogodba o zaposlitvi in pogodba o poslovodenju

Odgovor strokovnjaka: pogodba o zaposlitvi in pogodba o poslovodenju

V tokratni rubriki Odgovor strokovnjaka vam predstavljamo odgovore na vprašanja: Se zaposliti v lastni družbi na podlagi pogodbe o zaposlitvi ali pogodbe o poslovodenju? Katera pogodba je za mladega podjetnika najprimernejša? Katera pogodba je finančno najugodnejša? Preberite več >>

Pravni in ekonomski vidiki zaposlitve v d.o.o.

Pravni in ekonomski vidiki zaposlitve v d.o.o.

Odgovor na vprašanje, kako se pravno in ekonomsko optimalno zaposliti v d.o.o., je večplastno in odvisno od večih dejavnikov. Dejstvo je tudi, da zna biti pravno optimalna zaposlitev pogosto ekonomsko ne-optimalna in obratno. Preberite več >>

Zaposlitev lastnika / direktorja v svojem d.o.o.

Zaposlitev lastnika / direktorja v svojem d.o.o.

Zakon o delovnih razmerjih dovoljuje, da se družbenik, lastnik družbe z omejeno odgovornostjo, ki je hkrati tudi njen zakoniti zastopnik, na primer direktor, v njej zaposli. V tem primeru mora skleniti pogodbo o zaposlitvi za delovno mesto direktorja in preko M1 obrazca na VEM točki prijaviti zavarovalno podlago 001. Preberite več >>

Koliko delodajalca stane delo prek študentske napotnice?

Koliko delodajalca stane delo prek študentske napotnice?

Preverili smo, koliko delodajalca stane plačilo prek študentske napotnice. Gre za razliko med neto zneskom, ki jo dobi študent, ter bruto zneskom, ki ga na koncu plača podjetje. Ugotovitev je, da študentsko delo zaradi stalnih povečanj prispevkov že vrsto let ni več ugodno. Preberite več >>

Zaposlitve za nedoločen čas za več kot 5.500 brezposelnih mladih

Zaposlitve za nedoločen čas za več kot 5.500 brezposelnih mladih

Zavod RS za zaposlovanje je 4. aprila 2017 objavil javno povabilo, ki delodajalcem omogoča subvencijo 5.000 EUR za zaposlitev brezposelnih, mlajših od 30 let. Ponudbe za trajno zaposlovanje mladih lahko delodajalci oddajo do 31. julija 2019 oziroma do obvestila o zaprtju povabila. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: Kako naj bo vročena odpoved pogodbe o zaposlitvi?

Odgovor strokovnjaka: Kako naj bo vročena odpoved pogodbe o zaposlitvi?

Vročitev pogodbe o zaposlitvi je urejena v 88. členu Zakona o delovnih razmerjih (ZDR-1). Zakonsko ureditev je nedavno spremenila sodba ustavnega sodišča, v kateri je razveljavilo četrti odstavek 88. člena ZDR-1. Kaj nam pove sodba ustavnega sodišča o vročanju odpovedi? Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

20.10.2017 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

Dan odprtih vrat v MP coworkingu

24.10.2017 od 14:00 do 18:00
Dan odprtih vrat v MP coworkingu

V torek, 24. oktobra 2017, v coworkingu Zavoda mladi podjetnik organiziramo dan odprtih vrat. Vabljeni, da se oglasite in nas spoznate.
Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

25.10.2017 od 17:00 do 19:00
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

MP delavnica: Google Analytics

04.11.2017 od 9:00 do 16:30
MP delavnica: Google Analytics

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 100 ali 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics.
Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

10.11.2017 od 14:00 do 17:30
MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Vse za podjetje