Zapravili priložnost, da bi jih spoznala širša množica!

Avtor Maruša Žibert — 20.03.2014
Komentiraj!
Katere napake so okrepile slovenske ekipe, ki uspešno nastopajo na tujih trgih? Tokrat smo se pogovarjali z ekipama Diet Point in Vert, ki v tujini dosegata odlične rezultate. Preberite, kakšne so bile njihove napake, delili pa so tudi nasvete za tiste, ki bodo šli po njihovih stopinjah.
Zapravili priložnost, da bi jih spoznala širša množica!

Kaj si želi trg, se sprašujejo pri Diet Point (Vir slike: DietPoint)

Nedavno smo predstavili aplikacijo Diet Point, ki predvsem v ZDA doživlja pravi razcvet. Katere napake je delala ta ekipa? Simon Kratnar iz DietPoint izpostavlja odsotnost sledenja psihologiji Lean startupa: "Namesto da bi razvili MVP (Minimum Viable Product), produkt, katerega naj bi te bilo sram dati na trg, ker je še v takšni začetni fazi, imel pa naj bi glavne značilnosti končnega produkta, smo dolgo časa razvijali končni produkt in šele tega dali na trg. Zakaj je MVP pomemben? Da stestiraš, kako se bo trg odzval na tvoja predvidevanja in če je sploh potreba po takem produktu? So tvoje domneve pravilne ali napačne? Če so potrebe po produktu, ljudi ne bo motil "čuden dizajn" ali nepopolnosti. Ko se izkaže, da potreba obstaja, se ga izpopolni, prilagodi oziroma čisto opusti. Z MVP prihraniš čas za razvijanje, ki bi ga porabil, če bi razvijal popolne podrobnosti produkta nečesa, kar niti ne veš, če si trg dejansko želi."

O MVP tudi v MP šoli >>

Ne "šparajte" se!

Izpostavlja tudi dejstvo, da se kdaj stvari ne analizira na podatkih, temveč kar preide na testiranje na trgu. "Tretja napaka: ne se šparat. Večina ljudi v startup svetu je odprtih, dostopnih in z veseljem pomagajo. Če rabiš kakšen nasvet, pogovor ali kaj tretjega: pošlji elektronsko pošto! Res, da pomaga, če pošlješ elektronsko pošto s konkretnim vprašanjem oziroma predlogom in ne samo `kako naj zaslužim`," poudarja pa, da je treba v omenjena sporočila vnesti zanimivost. Zakaj? Pisali boste vendarle zasedenim ljudem, ki imajo nenehno poln elektronski predal. Pomagajte jim prepoznati dobro idejo!

S kakšnimi težavami se soočajo mladi podjetniki?

Ni vse v proračunu ekipe

Med uspešnejšimi slovenskimi aplikacijami je tudi Vert. Za napako izpostavljajo dejstvo, da se že ob začetku niso odločili za brezplačno različico aplikacije. Kot pravijo v ekipi, so morda ravno na ta račun "zapravili lepo priložnost, da bi nas spoznala še širša množica uporabnikov". Ko imaš medijsko pozornost, je dobro biti optimalno pripravljen. A zdaj to vedo. "Tudi lokalizacija in Android različica bi bili dobrodošli, ampak tu ne gre toliko za napako kot pomanjkanje sredstev za uresničitev." Izpostavljajo tudi video: "Glede na proračun, ki smo ga imeli in na rezultat, ki ga video daje, ni `računice`." Kot morebitno napako navajajo tudi prekomerno "piljenje" in obžalovanje, da "bi bilo med tem časom morda bolje narediti še dve preprosti aplikaciji, ki bi se priključili pozornosti Verta in nato `pilili` detajle". Zavedajo se, da bodo verjetno naredili še več napak, da jih morda delajo tudi zdaj, a za vse velja znani rek – Kdor dela, ta greši. Na napakah, ki jih naredimo, pa se moramo čim več naučiti.

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice