Zdravljenje živali z matičnimi celicami na vidiku – Animacel

Avtor Urša Eva Pucelj — 04.12.2013
Komentiraj!
Podjetje Animacel je s svojim t. i. elevator pitchem oz. kratko poslovno predstavitvijo očaralo komisijo in prevzelo naziv zmagovalca na drugem Si.mobilovem natečaju za mala podjetja.
Zdravljenje živali z matičnimi celicami na vidiku – Animacel

Zdravljenje živali z matičnimi celicami na vidiku – Animacel

Dve minuti trajajoči elevator pitch oz. kratka poslovna predstavitev dr. Katerine Čeh in prof. dr. Gregorja Majdiča je v svoji esenci nosil idejo zdravljenja živali z matičnimi celicami.

Večplastna nagrada za zmagovalno idejo

Nagrada je bila subvencija v vrednosti 10.000 evrov v obliki storitev Si.mobilove Popolne pisarne in predstavitev v oddaji Prava ideja na TV Slovenija. Direktorica podjetja Animacel dr. Katerina Čeh je ob prejemu nagrade dejala: »Že sama udeležba na tekmovanju je bila za nas izziv in zelo dobra izkušnja. Udeležili smo se tudi brezplačne delavnice javnega nastopanja, ki jo je za finaliste organiziral Si.mobil, saj nam bodo tovrstne veščine zagotovo prišle prav.«

Potencial poslovne ideje navdušuje

Potencial poslovne ideje je po mnenju komisije na visoki stopnji, saj je podjetje eno prvih te vrste na svetu. V Evropi obstaja samo eno konkurenčno podjetje, ki ne zavzema istih trgov kot Animacel, tako da neposredne konkurence praktično nimajo.

Animacel namreč uporablja odrasle matične celice za zdravljenje različnih sklepnih obolenj in poškodb ligamentov pri živalih, predvsem pri psih in športnih konjih. Do sedaj so uspešno zdravili že več kot 150 psov in 10 konjev, čeprav se širši javnosti ideja tovrstnega zdravljenja zdi še precej nova. »Idejo smo razvijali približno dve leti, nato pa smo stopili na trg z ustanovitvijo odcepljenega (spin-out) podjetja,« pojasnjuje prof.dr. Majdič.

Prodor v Evropo

Njihova ideja že prodira v Evropo, najprej sta v načrtu Italija in Avstrija. Čutiti je tudi vpliv krize, ki je v Sloveniji pustila pečat na različnih področjih. V nasprotju z večino evropskih držav, ki so v času krize še povečale financiranje raziskav, saj vedo, da je za Evropo edina pot iz krize razvoj novih produktov z visoko dodano vrednostjo, smo v Sloveniji močno zmanjšali financiranje znanosti.

»V letu 2012 tako npr. sploh ni bilo odobrenih nobenih novih raziskovalnih projektov, število odobrenih raziskovalnih projektov v letih 2011 in 2013 pa je bilo izjemno majhno,« pojasnjuje prof. dr. Majdič.

Dr. Čeh pa glede finančnega vidika razmišlja: »Pred kratkim sem brala članek o Nikoli Tesli, ki se je moral v določenem življenjskem obdobju preživljati tudi s težaškim delom. Danes vemo, da je njegov izum izmeničnega toka spremenil svet kot so ga poznali do takrat. V podjetju si želimo naravne, organske rasti. Vendar kot pravi rek 'nikoli ne reci nikoli', bomo morda v prihodnosti poiskali tudi večjega investitorja, predvsem za osvajanje novih trgov na drugih celinah. Trenutno poskušamo sredstva zbrati z različnimi viri financiranja, prodajo na trgu, raznimi razpisi, v tej začetni fazi razvoja podjetja pa nam pomaga tudi subvencija slovenskega podjetniškega sklada. Upamo, da bomo z boljšo prodajo lahko vsaj delno financirali raziskave, seveda pa se prijavljamo tudi na razpise za različne raziskovalne projekte, s pomočjo katerih bomo, upamo, v prihodnje lahko razvijali nove produkte

In vizije za prihodnost?

Vizija podjetja Animacel je, da v petih letih postanejo prepoznavni na trgu Evropske unije kot vodilno podjetje za razvoj in zdravljenje z matičnimi celicami. »Razvijati želimo nove načine zdravljenja in razširiti seznam bolezni, ki jih lahko zdravimo z matičnimi celicami, eden od velikih izzivov pa je tudi prenos znanja in izkušenj s področja zdravljenja živali prenesti na področje zdravljenja ljudi,« še pojasnita dr. Katerina Čeh in prof.dr. Gregor Majdič.

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice