Želimo si gotovine in darilnih bonov, prejmemo pa sladko pozornost

Bliža se praznični čas, ki je obenem tudi čas za obdarovanje. Slovenci za darila ob koncu leta namenimo 320 evrov, kar je za dobrih sto evrov manj od povprečja, ki ga bodo namenili anketiranci Deloittove raziskave v ostalih evropskih državah.
Želimo si gotovine in darilnih bonov, prejmemo pa sladko pozornost

Letošnji proračun, ki ga bomo Slovenci namenili za praznično zapravljanje, je nekoliko nižji od lanskega, in sicer za dober odstotek, vendar pa je, ugotavlja Deloittova raziskava, proračun za darila za 3,6 odstotka višji, za druženje pa je nižji kar za 14 odstotkov. Za primerjavo, evropsko povprečje proračuna v gospodinjstvu znaša 441 evrov.

Slovenski praznični proračun znaša 320 evrov:

  • 47 odstotkov načrtovanega proračuna oziroma 149 evrov za praznično zapravljanje predstavljajo darila (evropsko povprečje znaša 276 evrov)
  • 39 odstotkov oziroma 129 evrov za nakup hrane in pijače za praznike
  • 14 odstotkov oziroma 46 evrov predstavljajo stroški za druženje

Največ bodo letos za praznično zapravljanje namenili Britanci, kar 884 evrov, med državami z višjo kupno močjo pa iz povprečja štrlijo Nizozemci, ki bodo zapravili zgolj 245 evrov.

Koga obdarujemo Slovenci?

Slovenci ob koncu leta obdarujemo zlasti ožje družinske članke, zanje namenimo več kot tri četrtine načrtovanega proračuna za darila, kar je več od evropskega povprečja (59 odstotkov).

Naše glavne želje so denar oziroma gotovina (50 odstotkov), ki se je znašel tudi na prvem mestu ostalih evropskih držav, sledijo boni za potovanja (46 odstotkov; pri tujini knjige) in darilni boni na splošno (40 odstotkov; pri tujini darilni boni za potovanja).

Potrebujete idejo za obdarovanje poslovnih partnerjev? >>

Belgijci najstnikom podarjajo denar

Odrasle najpogosteje obdarujemo s sladkimi izdelki (40 odstotkov), darilnimi boni (30 odstotkov) in knjigami (28 odstotkov). Podobno je tudi pri naših najstnikih, ki tako kot ruski najstniki prejmejo za darilo sladkarije in denar, v drugih evropskih državah pa večinoma igre, tudi računalniške ali video, ali pa knjige. Le v Belgiji jih obdarujejo z denarjem, razkriva raziskava. Slovenski otroci najpogosteje v dar prejmejo igrače poučne narave (59 odstotkov), med njimi predvsem igrače za sestavljanje (29 odstotkov) in igrače za ustvarjanje ter oblikovanje (23 odstotkov).

Deloittova raziskava je bila opravljena v 13 državah, poleg Slovenije še v Veliki Britaniji, Franciji, Španiji, Belgiji, Nemčiji, Italiji, Grčiji, Rusiji, na Danskem, Portugalskem, Poljskem in na Nizozemskem.

Posamezna vrednost darila ob koncu leta je v Sloveniji 14 evrov, vrednost darilnega bona pa 28 evrov, kar je precej manj od evropskega povprečja, kjer vrednost darila dosega 26 evrov, darilni bon pa 42 evrov.

Kje dobimo ideje za darila?

Ideje večinoma dobimo na spletu, v fizičnih trgovinah, močen vpliv imajo tudi družbena omrežja in neformalni kanali, torej priporočila s strani prijateljev in znancev. V procesu primerjave cen in iskanja daril najpogosteje uporabimo splet ali pa obiščemo trgovine.

Zanimivo pa je, da so nakupi po spletu med Slovenci precej manj priljubljeni kot med ostalimi Evropejci, največkrat namreč opravimo nakupe kar v fizičnih trgovinah, ne glede na vrsto daril. »Slovenci še vedno najpogosteje kupujemo darila v posameznih tradicionalnih veleblagovnicah (35 odstotkov) in v hipermarketih (30 odstotkov),« pojasnjuje Lan Filipič, višji manager v oddelku poslovnega svetovanja. Evropejci po drugi strani najpogosteje kupujejo v specializiranih trgovinah (31 odstotkov), medtem ko so tradicionalne veleblagovnice šele na tretjem mestu, na drugem so hipermarketi.

Zakaj Slovenci ne kupujemo daril prek spleta?

Aja Ropret Knez, svetovalka v oddelku poslovnega svetovanja, ugotavlja, da nižja priljubljenost e-nakupovanja med Slovenci glede na ponudbo na spletu ne preseneča. »Poleg odsotnosti globalnih velikanov Amazona in eBayja, je na slovenskem trgu opaziti tudi manj razvito spletno ponudbo tradicionalnih trgovin in verig kot drugod po Evropi. Četudi je dostava iz tujine v Slovenijo omogočena, so stroški poštnine visoki, ponudba pa ni prilagojena na slovenski trg,« izpostavlja pa tudi podatek, da se Slovenci po neuspešnem nakupu v fizični trgovini redkeje kot ostali Evropejci odločamo, da poizkusimo z nakupom na spletni strani iste trgovine. »To kaže, da je pri slovenskih trgovcih še veliko neizkoriščenega potenciala za razvoj sodobnih prodajnih kanalov,« dodaja.

Večina Slovencev si je za letos začrtala nakupovalni načrt: skoraj polovica (44 odstotkov) je prepričanih, da daril ne bodo kupovali impulzivno, tretjina bo pogosteje upoštevala ceno izbranega izdelka, vsak tretji pa bo bolj podrobno pogledal in primerjal cene izdelkov.

Nemci po darila najbolj zgodaj, Grki in Rusi najpozneje

Skoraj tri četrtine Slovencev (74 odstotkov) bo darila za praznike ob koncu leta kupilo med 1. in 24. decembrom, kar kaže na to, dodajajo pri Deloittu, da se obdarujemo za božič. Med najbolj zgodnimi nakupovalci daril so v Evropi Nemci, ki večino nakupijo že pred decembrom, je pa potrebno poudariti, da večina Nemcev praznuje Sv. Miklavža, ki je na začetku decembra. Najbolj pozno pa nakupujejo Rusi in Grki, in sicer po 15. decembru, kar je prav tako povezano z njihovo tradicijo obdarovanja na novoletni večer in praznovanje pravoslavnega božiča 7. januarja.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial. Preberite več >>

Virtualna pisarna v Ljubljani

Virtualna pisarna v Ljubljani

Virtualna pisarna v Ljubljani. Uredimo takoj. Prenos sedeža na naši VEM točki v 5 min. Skeniranje, prepošiljanje pošte. Največ zadovoljnih strank. Vse v ceni. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Prva kripto država na svetu – Slovenija ali Estonija?

Prva kripto država na svetu – Slovenija ali Estonija?

Estonija je na dobri poti, da postane prva kripto država na svetu. Slovenski premier pa je napovedal, da bo Slovenija postala najbolj prepoznavna blockchain destinacija v Evropski uniji. Preberite več >>

Mudi se s prijavo računov v tujini

Mudi se s prijavo računov v tujini

Z 20. septembrom bo Finančna uprava Republike Slovenije (FURS) prejela vse podatke o bančnih računih rezidentov RS v tujini. Podatke bo avtomatično prejela iz 95 držav. Preberite več >>

V 2030 le Nemčija med top 10 gospodarstvi na svetu

V 2030 le Nemčija med top 10 gospodarstvi na svetu

Podjetje PricewaterhouseCoopers, ki se ukvarja s finančno-računovodskimi storitvami, je objavilo napoved najpomembnejših svetovnih gospodarstev leta 2030. Preberite več >>

Panorganicovo jesen bodo zaznamovali novi projekti in dodatne zaposlitve

Panorganicovo jesen bodo zaznamovali novi projekti in dodatne zaposlitve

KMG Panorganic je v letošnjem letu močno razširilo svojo pridelavo tako v Sloveniji kot tudi v tujini, hkrati pa ekipa kuje nove načrte za prihodnost. Preberite več >>

Ali lahko zaposlenim ponudite lastništvo prek modela ESOP?

Ali lahko zaposlenim ponudite lastništvo prek modela ESOP?

ESOP oziroma employee stock ownership plan je konstrukt, ki zaposlenim v podjetju omogoča, da pridobijo lastniški delež v kapitalu. Splošno gledano gre za opcijska upravičenja delavcev, ki se na nek način obravnavajo kot del zaslužka. Preberite več >>

Spletni tečaj: Job Success: Get Hired or Promoted in Three Steps

Spletni tečaj: Job Success: Get Hired or Promoted in Three Steps

Ste pred kratkim končali šolanje in vstopate na trg dela? Si želite napredovanja? Ste nezadovoljni s svojo službo in iščete drugo? Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

20.10.2017 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

Dan odprtih vrat v MP coworkingu

24.10.2017 od 14:00 do 18:00
Dan odprtih vrat v MP coworkingu

V torek, 24. oktobra 2017, v coworkingu Zavoda mladi podjetnik organiziramo dan odprtih vrat. Vabljeni, da se oglasite in nas spoznate.
Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

25.10.2017 od 17:00 do 19:00
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

MP delavnica: Google Analytics

04.11.2017 od 9:00 do 16:30
MP delavnica: Google Analytics

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 100 ali 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics.
Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

10.11.2017 od 14:00 do 17:30
MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Vse za podjetje