Želimo si gotovine in darilnih bonov, prejmemo pa sladko pozornost

Bliža se praznični čas, ki je obenem tudi čas za obdarovanje. Slovenci za darila ob koncu leta namenimo 320 evrov, kar je za dobrih sto evrov manj od povprečja, ki ga bodo namenili anketiranci Deloittove raziskave v ostalih evropskih državah.
Želimo si gotovine in darilnih bonov, prejmemo pa sladko pozornost

Letošnji proračun, ki ga bomo Slovenci namenili za praznično zapravljanje, je nekoliko nižji od lanskega, in sicer za dober odstotek, vendar pa je, ugotavlja Deloittova raziskava, proračun za darila za 3,6 odstotka višji, za druženje pa je nižji kar za 14 odstotkov. Za primerjavo, evropsko povprečje proračuna v gospodinjstvu znaša 441 evrov.

Slovenski praznični proračun znaša 320 evrov:

  • 47 odstotkov načrtovanega proračuna oziroma 149 evrov za praznično zapravljanje predstavljajo darila (evropsko povprečje znaša 276 evrov)
  • 39 odstotkov oziroma 129 evrov za nakup hrane in pijače za praznike
  • 14 odstotkov oziroma 46 evrov predstavljajo stroški za druženje

Največ bodo letos za praznično zapravljanje namenili Britanci, kar 884 evrov, med državami z višjo kupno močjo pa iz povprečja štrlijo Nizozemci, ki bodo zapravili zgolj 245 evrov.

Koga obdarujemo Slovenci?

Slovenci ob koncu leta obdarujemo zlasti ožje družinske članke, zanje namenimo več kot tri četrtine načrtovanega proračuna za darila, kar je več od evropskega povprečja (59 odstotkov).

Naše glavne želje so denar oziroma gotovina (50 odstotkov), ki se je znašel tudi na prvem mestu ostalih evropskih držav, sledijo boni za potovanja (46 odstotkov; pri tujini knjige) in darilni boni na splošno (40 odstotkov; pri tujini darilni boni za potovanja).

Potrebujete idejo za obdarovanje poslovnih partnerjev? >>

Belgijci najstnikom podarjajo denar

Odrasle najpogosteje obdarujemo s sladkimi izdelki (40 odstotkov), darilnimi boni (30 odstotkov) in knjigami (28 odstotkov). Podobno je tudi pri naših najstnikih, ki tako kot ruski najstniki prejmejo za darilo sladkarije in denar, v drugih evropskih državah pa večinoma igre, tudi računalniške ali video, ali pa knjige. Le v Belgiji jih obdarujejo z denarjem, razkriva raziskava. Slovenski otroci najpogosteje v dar prejmejo igrače poučne narave (59 odstotkov), med njimi predvsem igrače za sestavljanje (29 odstotkov) in igrače za ustvarjanje ter oblikovanje (23 odstotkov).

Deloittova raziskava je bila opravljena v 13 državah, poleg Slovenije še v Veliki Britaniji, Franciji, Španiji, Belgiji, Nemčiji, Italiji, Grčiji, Rusiji, na Danskem, Portugalskem, Poljskem in na Nizozemskem.

Posamezna vrednost darila ob koncu leta je v Sloveniji 14 evrov, vrednost darilnega bona pa 28 evrov, kar je precej manj od evropskega povprečja, kjer vrednost darila dosega 26 evrov, darilni bon pa 42 evrov.

Kje dobimo ideje za darila?

Ideje večinoma dobimo na spletu, v fizičnih trgovinah, močen vpliv imajo tudi družbena omrežja in neformalni kanali, torej priporočila s strani prijateljev in znancev. V procesu primerjave cen in iskanja daril najpogosteje uporabimo splet ali pa obiščemo trgovine.

Zanimivo pa je, da so nakupi po spletu med Slovenci precej manj priljubljeni kot med ostalimi Evropejci, največkrat namreč opravimo nakupe kar v fizičnih trgovinah, ne glede na vrsto daril. »Slovenci še vedno najpogosteje kupujemo darila v posameznih tradicionalnih veleblagovnicah (35 odstotkov) in v hipermarketih (30 odstotkov),« pojasnjuje Lan Filipič, višji manager v oddelku poslovnega svetovanja. Evropejci po drugi strani najpogosteje kupujejo v specializiranih trgovinah (31 odstotkov), medtem ko so tradicionalne veleblagovnice šele na tretjem mestu, na drugem so hipermarketi.

Zakaj Slovenci ne kupujemo daril prek spleta?

Aja Ropret Knez, svetovalka v oddelku poslovnega svetovanja, ugotavlja, da nižja priljubljenost e-nakupovanja med Slovenci glede na ponudbo na spletu ne preseneča. »Poleg odsotnosti globalnih velikanov Amazona in eBayja, je na slovenskem trgu opaziti tudi manj razvito spletno ponudbo tradicionalnih trgovin in verig kot drugod po Evropi. Četudi je dostava iz tujine v Slovenijo omogočena, so stroški poštnine visoki, ponudba pa ni prilagojena na slovenski trg,« izpostavlja pa tudi podatek, da se Slovenci po neuspešnem nakupu v fizični trgovini redkeje kot ostali Evropejci odločamo, da poizkusimo z nakupom na spletni strani iste trgovine. »To kaže, da je pri slovenskih trgovcih še veliko neizkoriščenega potenciala za razvoj sodobnih prodajnih kanalov,« dodaja.

Večina Slovencev si je za letos začrtala nakupovalni načrt: skoraj polovica (44 odstotkov) je prepričanih, da daril ne bodo kupovali impulzivno, tretjina bo pogosteje upoštevala ceno izbranega izdelka, vsak tretji pa bo bolj podrobno pogledal in primerjal cene izdelkov.

Nemci po darila najbolj zgodaj, Grki in Rusi najpozneje

Skoraj tri četrtine Slovencev (74 odstotkov) bo darila za praznike ob koncu leta kupilo med 1. in 24. decembrom, kar kaže na to, dodajajo pri Deloittu, da se obdarujemo za božič. Med najbolj zgodnimi nakupovalci daril so v Evropi Nemci, ki večino nakupijo že pred decembrom, je pa potrebno poudariti, da večina Nemcev praznuje Sv. Miklavža, ki je na začetku decembra. Najbolj pozno pa nakupujejo Rusi in Grki, in sicer po 15. decembru, kar je prav tako povezano z njihovo tradicijo obdarovanja na novoletni večer in praznovanje pravoslavnega božiča 7. januarja.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna je odlična rešitev za vse podjetnike, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. MP virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na interni VEM točki odprete podjetje oziroma spremenite njegov sedež. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Raziskava GEM – Kako zagreti za podjetništvo smo Slovenci?

Raziskava GEM – Kako zagreti za podjetništvo smo Slovenci?

V okviru konference PODIM v Mariboru so bili širši javnosti predstavljeni rezultati raziskave Global Entrepreneurship Monitor. Ti kažejo, da je kar dobra polovica Slovencev prepričana v svoje podjetniške sposobnosti. Preberite več >>

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Podjetniki, ki se v svojem podjetju srečujejo z začasno povečanim obsegom dela ali s finančnimi težavami, lahko za pomoč pri opravljanju dela zaprosijo družinske člane. Dela pa sicer ne more opravljati katerikoli sorodnik in prav tako ne neomejeno število ur, saj predpisi s tega področja določajo posebne pogoje in omejitve. Preberite več >>

Kako do svoje turistične agencije?

Kako do svoje turistične agencije?

Turizem zadnja leta s hitrim porastom števila ljudi, ki se odločajo za potovanja in počitnice doživlja pravi razcvet. Temu povpraševanju sledi tudi ponudba, saj se povečuje tudi število turističnih agencij. Tokrat v članku predstavljamo pogoje, ki jih mora posameznik izpolnjevati za odprtje svoje turistične agencije. Preberite več >>

“Posojilni sklad 4” za naložbe v razvoj in inovacije

“Posojilni sklad 4” za naložbe v razvoj in inovacije

S podpisom pogodbe o izvajanju ukrepa finančnega inženiringa za spodbujanje tehnološko-razvojnih projektov skušata Vlada in SID Banka prispevati k razvojnemu preboju slovenskih podjetij. Preberite več >>

FabLab mreža Slovenija za podporo lokalnemu podjetništvu

FabLab mreža Slovenija za podporo lokalnemu podjetništvu

Pred časom sta Fakulteta za elektrotehniko Univerze v Ljubljani in Direktorat za informacijsko družbo Ministrstva za javno upravo Republike Slovenije v okviru evropskega projekta ERUDITE pripravila zasnovo platforme nacionalne referenčne FabLab mreže. Preberite več >>

Kaj prinaša nov Zakon o spodbujanju investicij?

Kaj prinaša nov Zakon o spodbujanju investicij?

Investicije so pomemben dejavnik gospodarske rasti. Tuje neposredne investicije nacionalni ekonomiji pomagajo ustvarjati nova delovna mesta, zmanjšati brezposelnost ter razvijati nova znanja in tehnologijo. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Google Analytics delavnica in Marko Penko

31.05.2018 od 16:00 do 01.06.2018 19:30
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

01.06.2018 od 8:30 do 12:00
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Google AdWords delavnica in Marko Penko

07.06.2018 od 9:00 do 17:00
Google AdWords delavnica in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, je tu Google AdWords delavnica, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

08.06.2018 od 16:00 do 18:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

Letos bomo četrtič v okviru izbora Mladi podjetnik leta organizirali dogodek, ki je namenjen zgolj predstavitvam kandidatov. Predstavilo se bo 10 polfinalistov, ki jih bomo izbrali med vsemi prijavljenimi kandidati na izbor Mladi podjetnik leta 2018.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

15.06.2018 od 18:10 do 20:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

V petek, 15. 06. 2018, bo v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! potekalo sklepno dejanje letošnjega izbora Mladi podjetnik leta. Na sporedu bodo javne predstavitve finalistov, ki jih je komisija izbrala izmed vseh prijavljenih kandidatov, in razglasitev Mladega podjetnika leta 2018.
Preberite več >>

Vse za podjetje