Zgodnja podjetniška aktivnost je v porastu

Pred kratkim so v Kuala Lumpurju predstavili rezultate zadnje svetovne raziskave podjetništva Global Entrepreneurship Monitor (GEM) iz leta 2012. Ugotovitve so pokazale, da v Sloveniji vendarle zaznavamo porast zgodnje podjetniške aktivnosti, ki je sicer v zadnjih treh letih upadala.
Zgodnja podjetniška aktivnost je v porastu

Zgodnja podjetniška aktivnost v Sloveniji v porastu! (Vir slike: sxc.hu)

Svetovna raziskava GEM (Global Entrepreneurship Monitor) je raziskovalni projekt, ki že od leta 1999 preučuje odnose med podjetniško aktivnostjo in nacionalno ekonomsko rastjo. Pri projektu iz leta v leto sodeluje več držav, v 2012 je sodelovalo kar 67 držav s celega sveta.

Zgodnja podjetniška aktivnost

Rezultati raziskave so pokazali, da v Sloveniji po treh letih upadanja končno opažamo rast zgodnje podjetniške aktivnosti glede na odstotek odraslega prebivalstva, ki se v izbranem letu poda na podjetniško pot. Po treh letih padanja, ko se je številka s 6,4 odstotka znižala na 3,65 odstotkov, je vendarle posijal žarek upanja, saj je bilo opaziti porast zgodnje podjetniške aktivnosti – številka se je dvignila na 5,5 odstotkov. Najvišji odstotek zgodnje podjetniške aktivnosti je bilo sicer mogoče opaziti v afriških državah – v Zambiji (41,5 odstotkov), v Gani (36,5 odstotkov) in v Ugandi (35,8 odstotkov), najmanj pa v Italiji (4,32 odstotka) in na Japonskem (3,99 odstotkov).

Ženske v podjetništvu

Slovenija se uvršča na zadnje mesto v Evropi glede na število žensk, vključenih v zgodnje podjetništvo!

Za ženske se je podjetništvo v Sloveniji v letu 2012 izkazalo kot izrazito neugodno. Slovenija se namreč uvršča na zadnje mesto v Evropi glede na število odraslih žensk, vključenih v zgodnje podjetništvo (2,6 odstotkov), v svetovnem merilu pa komaj na 63. mesto med 67 državami, ki so sodelovale v raziskavi. Največ zgodnje podjetniške aktivnosti med ženskami je bilo opaziti v že omenjenih afriških državah: v Zambiji (40 odstotkov) in v Gani (38 odstotkov), najmanj pa v Pakistanu (1,2 odstotka).

Glede na število ustaljenih podjetnic, torej tistih žensk, ki imajo podjetje vsaj 3,5 let ali več, se Slovenija uvršča na 51. mesto na lestvici (2,9 odstotkov). Največ ustaljenih podjetnic je v Gani (35,8 odstotkov), najmanj pa v Egiptu (0,6 odstotkov).

Med vsemi nastajajočimi in novimi podjetniki je v Sloveniji samo četrtina žensk (24,3 odstotka). Manj jih je le še v Palestini (17,6 odstotkov), v Koreji (17,4 odstotka), v Egiptu (15,4 odstotka) in v Pakistanu (5,4 odstotka). Najvišji delež žensk v podjetništvu ima sicer Panama (55,1 odstotka).

Zaznavanje podjetniških priložnosti

V Sloveniji že nekaj let upada zaznavanje podjetniških priložnosti. Odstotek slovenskega odraslega prebivalstva, ki pričakuje dobre poslovne priložnosti v svojem okolju, znaša 19,6 odstotkov, zaradi česar se nahajamo na 58. mestu med 67 državami.

Odstotek je veliko višji v manj razvitih afriških državah, saj podjetništvo v tovrstnih državah pogosto predstavlja nujo za preživetje. V Nigeriji odstotek prebivalstva, ki pričakuje dobre poslovne priložnosti, znaša kar 82,2 odstotka, v Ugandi 80,7 odstotkov, v Gani pa 79,3 odstotka. Najmanjši delež takega prebivalstva je opaziti na Japonskem (6,4 odstotka).

Uresničevanje zaznanih priložnosti

Več kot polovica Slovencev meni, da imajo znanje, izkušnje in sposobnosti za podjetništvo.

Podjetniške namere glede uresničitve podjetniških priložnosti v prihodnjih treh letih so v Sloveniji nizke, kljub temu, da več kot polovica odraslega prebivalstva v Sloveniji meni, da so dovolj sposobni podati se na podjetniško pot, saj imajo znanje, izkušnje in sposobnosti za opravljanje podjetniškega poklica.

V prihodnjih treh letih namerava ustanoviti podjetje le 14,7 odstotkov Slovencev. Ta odstotek je veliko višji v manj razvitih državah, kjer imajo malo zaposlitvenih možnosti: odstotek prebivalstva, ki namerava v prihodnjih treh letih ustanoviti podjetje, je najvišji v Bocvani (74,2 odstotka) in v Malaviju (72,4 odstotka), najnižji pa na Japonskem (5,4 odstotka) in v Rusiji (3,4 odstotka).

Vir: GEM

————————————————————————————————————————-

Želite izvedeti več? Vprašajte na forumu! Ste že naš oboževalec na Facebooku? Dodajte nas!

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Google Analytics in Marko Penko

01.03.2018 od 16:00 do 10.03.2017 16:00
Delavnica: Google Analytics in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

24.03.2018 od 9:00 do 30.03.2018 17:00
Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani

06.04.2018 od 14:00 do 18:00
Delavnica: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Delavnica: Prodajni lijak

13.04.2018 od 14:00 do 18:00
Delavnica: Prodajni lijak

Uspešno postavljen prodajni lijak je eno izmed najpomembnejših marketinških orodij tega časa. Žalosti nas ugotovitev, da ga marsikatero slovensko podjetje bežno pozna, kaj šele uporablja v praksi. To želimo spremeniti, zato bomo na predavanju govorili o tem, zakaj bi moral biti prodajni lijak fokus vsakega posla.
Preberite več >>

Vse za podjetje