Zlati boben odprl svoja vrata

Avtor Egon Ravbar — 03.10.2012
Komentiraj!
19. mednarodni oglaševalski festival Zlati boben je danes pričel bobnati na slovenski obali. V Portorožu bo do petka, 5. oktobra, več kot petdeset uglednih strokovnjakov oglaševalske, kreativne in marketinške stroke predavalo o današnjih trendih, novih agendah in novih oblikah ustvarjalnosti.
Zlati boben odprl svoja vrata

9. mednarodni oglaševalski festival Zlati boben je danes pričel bobnati na slovenski obali.

Žiriji Zlatega bobna sta razglasili prve finaliste v skupini Q. Integrated communication campaigns ter finaliste skupin A-N. Galerija slavnih Zlatega bobna pa je postala bogatejša za dve imeni izjemnih strokovnjakov, ki sta veliko doprinesla k razvoju kreativnosti nove Evrope: Ami Hasan, ustanovitelj, starejši kreativni direktor in vodja uprave oglaševalske agencije hasan & partners, Finska ter Juli Nemes (posthumno, † februar 2011), velika strokovnjakinja na področju kreativnosti, katerih imeni sta pristali v družbi ostalih imen: Jure Apih, Adrian Botan, Michael Conrad, Ivan Čimburov, Jan Mariusz Demner, Meta Dobnikar, Jiri Mikeš, Milka Pogliani, Daniel Ružička, Dragan Sakan († 3. 10. 2010), Juraj Vaculik, Vital Verlič, Darek Zatorski in Jarek Ziebinski.

Finalisti skupin A-N ter Q so objavljeni na spletni strani Zlatega bobna:

http://www.goldendrum.com/competition/showcase/shortlist-2012/.

Pester program na festivalu

Program festivala se je pričel s prvimi projekcijami 1438 prijavljenih del 26-ih držav, ki so letos prijavila svoja dela v tekmo Zlatega bobna. V nadaljevanju programa pa so oder zavzeli Lenja Faraguna Papp iz Radijskega Oglaševalskega Biroja Slovenije in Adrian Botan iz McCann Erickson CEE, Romunija ter pet uglednih gostov panela The Great Ads Seminar.

Slovenska zaljubljenka v radio, Lenja Faragun Papp, je obiskovalcem Zlatega bobna prikazala mnoge prednosti radia kot oglaševalskega medija. Res je, da je percepcija radia precej slaba: oglaševalske agencije menijo, da ne morejo prodati radijskih oglasov svojim naročnikom, oglaševalci dvomijo, da sploh kdo posluša radio in ugotavljajo, da jim njihova agencija radia nikoli ne ponuja, same radijske postaje pa ugotavljajo, da njihove ponudbe nenehno zavračajo in da agencije zanimajo samo popusti. K sreči je radijska realnost veliko boljša. Faragun Pappova je predstavila raziskavo, ki kaže, da se radio ljudem zdi bolj živ od TV, da jih spravi v boljšo voljo kot TV, da je bolj zaupanja vreden kot TV, bolj zabaven, manj dolgočasen, manj resen… kot TV. Ima vse značilnosti dobrega prijatelja. Temu je potrebno prilagajati oglase. Relevantnost in sporočilnost sta pred kreativnostjo. Namesto, da bi kričali, Faragun Pappova predlaga, da poslušalca zavedemo. Radio je najbolj vizualen od vseh medijev, saj poslušalcu besede tvorijo lasten film v glavi. Predlaga, da mu vizualiziramo rezultate izdelka ali storitve, ki ju oglašujemo. Tekstopisci naj bodo pozorni, da uporabljajo prvo in drugo osebo ednine ter aktivne glagole v sedanjiku. Da ne sporočajo več kot ene stvari na enkrat in da se izognejo klišejem. Dober radijski oglas uporablja štiri jezike: govor, zvočne učinke, glasbo in … tišino.

Adrian Botan, kreativni direktor McCann Erickson Romunija, je lani kot prvi iz srednje in vzhodne Evrope iz največjega svetovnega oglaševalskega festivala v Cannesu odnesel dva Grand Prixa in nagrado Titanium – za delo (čokoladice Rom), ki ne bi moglo biti bolj romunsko.

V današnjem predavanju je razmišljal, da je čas, da oglaševalci nehajo ustvarjati globalizirane, spolirane, stilirizirane oglase in se predstavijo takšni, kot so. Tako, kot so Poljaki stereotip o poljskih vodovodarjih in medicinskih sestrah obrnili sebi v prid in z njimi vabijo Evropejce na ogled svoje dežele. Verjame, da bi malce samoironije, kot je imata na primer Nova Zelandija in Argentina, pripomoglo tudi k bolj kreativnim, opaženim rezultatom. Bolje je predstaviti grdo resnico, kot je to naredila Coca-Cola s serijo nagrajevanih tiskanih oglasov v Indiji, bolj resničnih od resničnosti. Botan nam svetuje, da se nehamo sklicevati na svojo majhnost trga in budgetov ter na nesrečno zgodovino in raje izpostavimo svoje slabosti kot prednosti. Kajti, naše so!

Okrogla miza o velikih oglasih je gostila slavne kreativce (Luis Tauffer, kreativni direktor, BBDO Moskva, Ali Bati, izvršni kreativni direktor, Lowe Istanbul, Marco Cremona, izvršni kreativni direktor, Y&R Moskva, Marco Antonio Do Nascimento, umetniški direktor, Y&R, Praga in Jean-Paul Lefebvre, izvršni in kreativni direktor, belgijske Abracadabra), ki so predstavljali ozadja nastanka svojih del in opozarjali na moč medija… in sreče. Ko je na primer oglas pristal na naslovnici Lürzer's Archivea, je v naslednji sezoni pod drugim imenom pobiral velike oglaševalske nagrade, čeprav ga lepo poprej niso niti opazili. Ali o pesmi, ki je ni bilo na lestvicah, dokler je niso uporabili v oglasu. In o naročniku, ki je tako zelo zagrabil idejo kreativca, da je potem kar sam delal oglase na isto vižo.

Piran Portorož Poster Award

Jutri bo žirija Piran Portorož Poster Award, ki jo vodi Jure Apih, častni predsednik Zlatega bobna, objavila finaliste izmer 164 prispelih del v letošnje Off Drum tekmovanje. Nagrajenci bodo počaščeni na petkovi podelitvi nagrad.

Spoznavni večer na Zlatem bobnu

Prva zabava namenjena druženju starih znancev in spoznavanju novih obrazov Zlatega bobna je potekala na terasi Aurore v Grand Hotelu Bernardin. DJ Maj je v spremstvu bobnarja Marca De Konga poskrbel za živahno vzdušje, ki se je ob elektronskih ritmih nadaljevalo še pozno v noč.

Dodatne informacije na spletni strani festivala www.goldendrum.com ali na e-naslovu borut.odlazek@goldendrum.com.

Fotografije najdete v galeriji http://www.goldendrum.com/press/photo-galleries-2012/.

shranjeno pod: ,
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!