Zuckerberg Koumu: “Poveživa svet!”

Facebook že kot po pravilu majhne izvršne direktorje čez noč naredi prave zvezde. Tako je bilo s Kevinom Systrom, zdaj se podobno dogaja še z Janom Koumom. Jan Koum je prvi mož podjetja, ki več kot 450 milijonom uporabnikom dnevno nudi storitev WhatsApp.
Zuckerberg Koumu: "Poveživa svet!"

Jan Koum: od bonov za hrano do milijard (Vir slike: WhatsApp)

Je prvi mož podjetja WhatsApp, ki je po dveh letih pogovorov padel v roke Facebooka, in sicer kar za 19 milijard v delnicah in denarju. A tudi če se po nekem nesrečnem naključju dogovor izjalovi, bodo WhatsAppovci dobili nekaj denarja. Facebook se je namreč obvezal, da bo WhatsAppu v tem primeru plačal dve milijardi dolarjev: eno v delnicah in eno v denarju.

Kako je lahko uspešnejši od Facebooka?

Koum je bil za medije že prej atraktiven. Vabili so ga na intervjuje, kjer jim je poskušal razkriti ključ do uspeha. Gre namreč za uspešno zgodbo podjetja, ki hitreje pridobiva nove uporabnike kot veleznani Facebook. In ravno njegova izjemna rast ter priljubljenost, ki je na določenih predelih izdatno večja od največjega družbenega omrežja, je bilo tisto, kar je mamilo Zuckerberga.

Srečanje bogastva in skromnosti

Jan Boris Koum, ki bo v naslednjih dneh praznoval 38. rojstni dan, je ob pogovorih s prvim možem Faceboooka naletel na velika razhajanja. Na eni strani Zuckerberg, ki mu, roko na srce, denarja ne primanjkuje, in on, ki prihaja iz revnega okolja in navkljub uspešni poslovni poti ostaja skromen. Ta skromnost je vidna tudi v načinu delovanje aplikacije WhatsApp, ki ne zahteva nič več kot le telefonsko številko uporabnika. Brez podatkov, kot jih zahteva Facebook.

Živel od bonov za hrano

Koum predstavlja zgodbo edinca, ki je v Kijevu živel v težkih socialnih razmerah. Kot navajajo tuji mediji, njihova hiša ni imela niti tople vode. Pri 16 letih se je z mamo preselil v Kalifornijo, oče pa je kot gradbenik, ki je večino poslov opravljal za državo, ostal v domovini. A prihod v Kalifornijo vsaj na začetku ni obetal kaj boljšega življenja – živela sta od bonov za hrano.

Facebook z rekordnim prevzemom >>

Na univerzi San Jose je študiral matematiko in programiranje, a podobno kot Microsoftov Bill Gates študija ni dokončal. Pa vendar se mu je vloženi trud v učenje programiranja – prvi računalnik je dobil pri 19 letih – pozneje še kako obrestoval. Leta 1998 si je na široko odprl vrata v svet programiranja in si prislužil službo pri Yahooju. Po mnogih letih dela tam, se je odločil za razvoj lastne aplikacije, ki bi ljudem omogočila pošiljanje sporočil prek spleta in ne prek SMS-sporočil. Začetno investicijo je vložil Brian Acton, ki ima v podjetju 20-odstotni delež (Koum 45-odstotnega).

Facebook zavrnil Briana Actono

Brian Actona, Koumov poslovni partner, in Facebook sta stara znanca. Pri družbenem velikanu se je namreč potegoval za službo – žal neuspešno. 3. avgusta 2009 je na Twitter zapisal: “Pri Facebooku so me zavrnili. To je bila velika priložnost, da bi se povezal s fantastičnimi ljudmi. Komaj čakam na naslednjo življenjsko dogodivščino.”

Dvorjenje od 2012

Zato pa je Koum doživel večji uspeh. Zuckerbergovo dvorjenje se je začelo leta 2012, končalo pa pred dnevi. Prvi sestanek sta opravila kar v kavarnici v Los Altosu, kjer se pogovarjala o prihodnosti obeh podjetij. Po tem sestanku sta se začela redno srečevati, pogovori pa so se vrteli predvsem o poslovni strategiji.

Koum: WhatsApp brez oglasov

9. februarja letos je Zuckerberg dejal Koumu: “Poveživa svet.”  Jima bo uspelo? Temelji so dobri,  je pa zato toliko bolj majavo zaupanje uporabnikov. Njihova velika bojazen, da Facebook vendarle ne bo držal besede in WhatsAppu dovolil avtonomno dejanje, se je potrdilo tudi na borzi. Na ameriških borzah je Facebook ob najavi nakupa izgubil kar pet odstotkov vrednosti, podobno tudi na frankfurtski. Kmalu bomo lahko videli, ali bodo oglasi vendarle dobili svoje mesto na WhatsAppu. Koum je sicer v nekem intervjuju dejal: “Odraščal sem v državi, kjer oglaševanje ni obstajalo. Čutimo, da bi bilo narobe vnesti oglase v aplikacijo, ki povezuje ljudi. Oglasi ne spadajo sem (v WhatsApp, op. a.),” a Zuckerbergova beseda bo morda zadnja. In odločilna.

Vir: rediff.com

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

20.10.2017 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

Dan odprtih vrat v MP coworkingu

24.10.2017 od 14:00 do 18:00
Dan odprtih vrat v MP coworkingu

V torek, 24. oktobra 2017, v coworkingu Zavoda mladi podjetnik organiziramo dan odprtih vrat. Vabljeni, da se oglasite in nas spoznate.
Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

25.10.2017 od 17:00 do 19:00
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

MP delavnica: Google Analytics

04.11.2017 od 9:00 do 16:30
MP delavnica: Google Analytics

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 100 ali 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics.
Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

10.11.2017 od 14:00 do 17:30
MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Vse za podjetje