7 zlatih pravil marketinga

Marketing je kompleksna dejavnost, ki jo mora izvajati vsako podjetje. Tudi mala in srednje velika podjetja niso izjema. Razlika pri večjih je le v tem, da morajo biti zaradi omejenih sredstev še veliko bolj iznajdljiva.
pravila marketinga

7 zlatih pravil marketinga

Res pa je, da je to tudi prednost, saj so tako vsa sredstva bistveno bolje izkoriščena, učinki pa so lahko navdušujoči. Da pa bodo učinki res dobri, je pomembno, da pri izvajanju marketinških aktivnosti upoštevate nekaj pravil.

1. Odločite se, komu boste prodajali in ga nagovarjali

Ko pričnete s svojim poslovanjem, se morate odločiti, komu boste prodajali. Ni veliko podjetij, ki lahko prodajajo čisto vse vsem. Izberite svojo ciljno skupino in se pri zasnovi izdelka in izvedbi marketinških aktivnosti osredotočite nanjo.

Glede na to, komu želite prodati, boste prilagodili vse svoje ostale aktivnosti.

Za lokalno picerijo so to lahko prebivalci kraja, kjer picerija obratuje, lahko je mladina, ki se zvečer zabava, lahko turisti, ki hodijo na ogled lokalne znamenitosti, ali pa delavci bližnje tovarne, ki pridejo na malico.

Glede na to, komu želite prodati, boste prilagodili vse svoje ostale aktivnosti.

2. Kje so vaše stranke?

Ko boste vedeli, komu prodajate, se boste laže odločili tudi o tem, kje boste oglaševali in kako se boste promovirali. Picerija iz prejšnje točke bo turiste nagovorila tako, da jim bo na parkirane avtomobile zataknila svoj letak, lokalne prebivalce obvestila o ponudbi po lokalnem radiju ali z letakom v poštnem nabiralniku.

Skratka, ko se odločite, komu želite prodati, lahko pričnete razmišljati, kako boste te stranke obvestili o sebi in svoji ponudbi.

3. Bodite vidni

Vsekakor se potrudite, da boste svoje potencialne kupce opozorili nase. Lahko imate najboljšo storitev na svetu, a če svetu tega ne boste povedali, tega ne bo vedel nihče.

Ste odprli novo ribarnico? Obvestite stranke z radijskim oglasom ali letakom v nabiralnikih. Pred poslovalnico postavite stojalo z aktualno ponudbo. Ste avto hiša in želite, da kupci vaših vozil pridejo na servis? Pošljite jim vabilo en mesec pred obveznim novim servisom.

Stranke obvestite o tem, kaj jim ponujate. Le tako jim boste tudi kaj prodali.

4. Izkoristite možnosti brezplačne promocije

Polepite svoj avtomobil, svojo lokacijo dobro opremite z napisi, s transparenti, plakati in z drugimi materiali.

Dobro izkoristite vse načine brezplačne oziroma poceni promocije, ki jih lahko. Polepite svoj avtomobil, svojo lokacijo dobro opremite z napisi, s transparenti, plakati in z drugimi materiali. Objavite svojo ponudbo na stojalih s plakati, te pa postavite ob cesto, ki vodi mimo vas.

Za skupno promocijo se lahko dogovorite tudi s podjetji, ki vam niso konkurenčna. Kozmetični salon se tako lahko dogovori za sodelovanje s frizerskim salonom, ponudnik hrane za domače živali pa z veterinarsko kliniko.

Možnosti je veliko, zato bodite kreativni in iznajdljivi, vsekakor pa pozorni na lokalne predpise, saj vas v primeru kršitev lahko doleti tudi kazen.

5. Dobra priložnost ni nujno najbolj ugodna

Ne glede na velikost podjetja se bodo na vas obračali različni ponudniki oglaševanja – radijske postaje, spletni imeniki, revije … Vsakdo bo želel imeti vaš oglas v svojem mediju, ponudba pa bo pri vsakomur najboljša in neponovljiva. Popusti bodo vedno veljali samo še nekaj dni, potem pa jih ne bo več.

Vse to seveda ne drži – odlične ponudbe bodo na voljo tudi prihodnji mesec, prav tako popusti in prostor za oglaševanje.

Sicer ni nujno, da so te ponudbe slabe, vsekakor pa pri vsaki, o kateri se resno odločate, razmislite, ali boste z njo nagovorili svojo ciljno skupino, se pravi stranke, ki jih želite nagovoriti, in ali lahko to naredite ceneje.

Če je optimalen medij za vas Radio Ilirska Bistrica, potem vsekakor izkoristite popuste, ki vam jih ponujajo. Če pa bi radi oglaševali tam samo zato, ker boste do 15. decembra dobili dva oglasa za ceno enega in kupon za pico, potem oglaševanje vsekakor odsvetujem.

6. Testirajte, testirajte, testirajte

Preberite tudi druge članke s področja marketinga!

Težko je vnaprej napovedati, kateri način promocije bo najbolje deloval za posamezno podjetje. Zato vedno vsako možnost preizkusite. V lokalnem časopisu najprej objavite tri zaporedne oglase, preden se odločite za celoletno pogodbo. Če ste oglas objavili na pogrinjkih lokalne restavracije, prekinite s tem takoj, ko ugotovite, da nove stranke ne prihajajo. Prodajnega pisma ne pošljite takoj na celotno bazo. Pošljite ga le na del in ga spremenite, če ni bilo učinka.

Nobena komunikacija naj ne bo samoumevna. Preverite različne možnosti in spremljajte rezultate. Če teh ni, spremenite način promocije. Tako boste prihranili največ in imeli najboljše rezultate.

7. Če ste v dvomih, se obrnite na strokovnjake

Miha Ahačič

Vi ste strokovnjak na področju, ki ga pokrivate. Lahko je to peka pic, servis vozil, razvoj internet storitev ali skrb za bazene – to delate najbolje.

V kolikor želite svojo storitev dobro predstaviti in prodati, pa se zanesite še na koga drugega. Udeležujte se izobraževanj s tega področja, berite knjige, za zahtevnejše projekte pa se obrnite na strokovnjake.

Avtor članka je Miha Ahačič, podjetnik, ki dela kot svetovalec na področju marketinga. V Srbiji dela z mrežo oblikovalcev, poleg dizajna pa skrbi tudi za bolj kompleksne projekte, npr. za oglaševalske akcije, redizajne embalaže ipd. Za več informacij in nasvet ga lahko kontaktirate po elektronski pošti: miha@plus331.si.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>


Digitalni marketing tudi za podjetja, ki poslujejo s podjetji

Digitalni marketing tudi za podjetja, ki poslujejo s podjetji

Digitalni marketing je danes bolj pomemben kot kdajkoli prej. Vedno več podjetij vstopa na digitalni trg, zaradi česar se povečuje konkurenca. Zato je razumevanje aktualnih marketinških trendov izjemno pomembno tudi za podjetja, ki poslujejo s podjetji. Preberite več >>

5 korakov do učinkovitega prodajnega lijaka

5 korakov do učinkovitega prodajnega lijaka

Kot podjetnik se najverjetneje še kako zavedate pomembnosti marketinga. Če pa ste podjetnik začetnik in temu področju v vašem mladem podjetju še niste posvetili večje pozornosti, je nastopil čas, da to storite. Na primer z vzpostavitvijo prodajnega lijaka. Preberite več >>

Video: S prodajnim lijakom povečajte prodajo

Video: S prodajnim lijakom povečajte prodajo

Oblikujte prodajni lijak tako, da boste podvojili, potrojili ali celo podeseterili prihodke v vašem podjetju, hkrati pa pridobili več prostega časa, ki ga boste lahko preživeli z družino in prijatelji, namesto da bi se ves čas borili za nove in nove stranke. Preberite več >>

Želite zgraditi prodajni lijak? Začnite na koncu!

Želite zgraditi prodajni lijak? Začnite na koncu!

Lahko rečemo, da je prodajni ali pa marketinški lijak le serija korakov, ki jih morate narediti, da potencialna stranka postane kupec. Ideja prodajnega lijaka temelji na razumevanju, česa si vaše potencialne stranke želijo in česa si pravzaprav vi želite, da naredijo. Preberite več >>

8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

Način komuniciranja uporabnikov spleta z spletnimi iskalniki se v zadnjih letih bistveno hitreje spreminja kot nekoč. Ljudje se tako namesto tipkanja ključnih besed v spletni iskalnik danes raje poslužujejo glasovnega iskanja, namesto branja besedila pa si raje ogledajo videoposnetek, ki predstavi vsebino. Preberite več >>

20 aktualnih dejstev o optimizaciji spletnih strani

20 aktualnih dejstev o optimizaciji spletnih strani

Optimizacija spletnih strani oziroma SEO optimizacija je področje, ki ga ne moremo popolnoma natančno izmeriti in opredeliti. Vendar vas nekatere informacije lahko usmerijo v pravo smer. Preberite več >>

Video: Koraki do učinkovitega Facebook prodajnega lijaka

Video: Koraki do učinkovitega Facebook prodajnega lijaka

Prodajni lijak omogoča, da podjetje svoje obiskovalce uspešno konvertira v kupce, tako pa lažje ustvarja prihodke in posledično uživa višje dobičke. V današnji video rubriki si oglejte razlago 7 korakov, potrebnih za vzpostavitev učinkovitega Facebook prodajnega lijaka. Preberite več >>

Prodajni lijak: kako ustvariti nove stranke?

Prodajni lijak: kako ustvariti nove stranke?

Koncept ustvarjanja strank morda zveni malce čudno. Mar jih ne najdemo? Odgovor je ja in ne. Čeprav je težko nekoga, ki nima interesa kupiti vaš izdelek, prepričati v nakup, pa lahko z dobrim prodajnim lijakom oblikujete oboževalce iz ljudi, ki še nikoli niso slišali za vas. Preberite več >>

Kako pomembne so zunanje povezave pri SEO optimizaciji?

Kako pomembne so zunanje povezave pri SEO optimizaciji?

Ko govorimo o optimizaciji spletnih strani, moramo upoštevati veliko različnih faktorjev. Nikakor pa ne smemo pozabiti na zunanje povezave, ki k nam vodijo iz drugih spletnih strani. Preberite več >>

Oznake: , , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

11.05.2018 od 14:00 do 17:30
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Vse za podjetje