7 zlatih pravil marketinga

Marketing je kompleksna dejavnost, ki jo mora izvajati vsako podjetje. Tudi mala in srednje velika podjetja niso izjema. Razlika pri večjih je le v tem, da morajo biti zaradi omejenih sredstev še veliko bolj iznajdljiva.
7 zlatih pravil marketinga

7 zlatih pravil marketinga

Res pa je, da je to tudi prednost, saj so tako vsa sredstva bistveno bolje izkoriščena, učinki pa so lahko navdušujoči. Da pa bodo učinki res dobri, je pomembno, da pri izvajanju marketinških aktivnosti upoštevate nekaj pravil.

1. Odločite se, komu boste prodajali in ga nagovarjali

Ko pričnete s svojim poslovanjem, se morate odločiti, komu boste prodajali. Ni veliko podjetij, ki lahko prodajajo čisto vse vsem. Izberite svojo ciljno skupino in se pri zasnovi izdelka in izvedbi marketinških aktivnosti osredotočite nanjo.

Glede na to, komu želite prodati, boste prilagodili vse svoje ostale aktivnosti.

Za lokalno picerijo so to lahko prebivalci kraja, kjer picerija obratuje, lahko je mladina, ki se zvečer zabava, lahko turisti, ki hodijo na ogled lokalne znamenitosti, ali pa delavci bližnje tovarne, ki pridejo na malico.

Glede na to, komu želite prodati, boste prilagodili vse svoje ostale aktivnosti.

2. Kje so vaše stranke?

Ko boste vedeli, komu prodajate, se boste laže odločili tudi o tem, kje boste oglaševali in kako se boste promovirali. Picerija iz prejšnje točke bo turiste nagovorila tako, da jim bo na parkirane avtomobile zataknila svoj letak, lokalne prebivalce obvestila o ponudbi po lokalnem radiju ali z letakom v poštnem nabiralniku.

Skratka, ko se odločite, komu želite prodati, lahko pričnete razmišljati, kako boste te stranke obvestili o sebi in svoji ponudbi.

3. Bodite vidni

Vsekakor se potrudite, da boste svoje potencialne kupce opozorili nase. Lahko imate najboljšo storitev na svetu, a če svetu tega ne boste povedali, tega ne bo vedel nihče.

Ste odprli novo ribarnico? Obvestite stranke z radijskim oglasom ali letakom v nabiralnikih. Pred poslovalnico postavite stojalo z aktualno ponudbo. Ste avto hiša in želite, da kupci vaših vozil pridejo na servis? Pošljite jim vabilo en mesec pred obveznim novim servisom.

Stranke obvestite o tem, kaj jim ponujate. Le tako jim boste tudi kaj prodali.

4. Izkoristite možnosti brezplačne promocije

Polepite svoj avtomobil, svojo lokacijo dobro opremite z napisi, s transparenti, plakati in z drugimi materiali.

Dobro izkoristite vse načine brezplačne oziroma poceni promocije, ki jih lahko. Polepite svoj avtomobil, svojo lokacijo dobro opremite z napisi, s transparenti, plakati in z drugimi materiali. Objavite svojo ponudbo na stojalih s plakati, te pa postavite ob cesto, ki vodi mimo vas.

Za skupno promocijo se lahko dogovorite tudi s podjetji, ki vam niso konkurenčna. Kozmetični salon se tako lahko dogovori za sodelovanje s frizerskim salonom, ponudnik hrane za domače živali pa z veterinarsko kliniko.

Možnosti je veliko, zato bodite kreativni in iznajdljivi, vsekakor pa pozorni na lokalne predpise, saj vas v primeru kršitev lahko doleti tudi kazen.

5. Dobra priložnost ni nujno najbolj ugodna

Ne glede na velikost podjetja se bodo na vas obračali različni ponudniki oglaševanja – radijske postaje, spletni imeniki, revije … Vsakdo bo želel imeti vaš oglas v svojem mediju, ponudba pa bo pri vsakomur najboljša in neponovljiva. Popusti bodo vedno veljali samo še nekaj dni, potem pa jih ne bo več.

Vse to seveda ne drži – odlične ponudbe bodo na voljo tudi prihodnji mesec, prav tako popusti in prostor za oglaševanje.

Sicer ni nujno, da so te ponudbe slabe, vsekakor pa pri vsaki, o kateri se resno odločate, razmislite, ali boste z njo nagovorili svojo ciljno skupino, se pravi stranke, ki jih želite nagovoriti, in ali lahko to naredite ceneje.

Če je optimalen medij za vas Radio Ilirska Bistrica, potem vsekakor izkoristite popuste, ki vam jih ponujajo. Če pa bi radi oglaševali tam samo zato, ker boste do 15. decembra dobili dva oglasa za ceno enega in kupon za pico, potem oglaševanje vsekakor odsvetujem.

6. Testirajte, testirajte, testirajte

Preberite tudi druge članke s področja marketinga!

Težko je vnaprej napovedati, kateri način promocije bo najbolje deloval za posamezno podjetje. Zato vedno vsako možnost preizkusite. V lokalnem časopisu najprej objavite tri zaporedne oglase, preden se odločite za celoletno pogodbo. Če ste oglas objavili na pogrinjkih lokalne restavracije, prekinite s tem takoj, ko ugotovite, da nove stranke ne prihajajo. Prodajnega pisma ne pošljite takoj na celotno bazo. Pošljite ga le na del in ga spremenite, če ni bilo učinka.

Nobena komunikacija naj ne bo samoumevna. Preverite različne možnosti in spremljajte rezultate. Če teh ni, spremenite način promocije. Tako boste prihranili največ in imeli najboljše rezultate.

7. Če ste v dvomih, se obrnite na strokovnjake

Miha Ahačič

Vi ste strokovnjak na področju, ki ga pokrivate. Lahko je to peka pic, servis vozil, razvoj internet storitev ali skrb za bazene – to delate najbolje.

V kolikor želite svojo storitev dobro predstaviti in prodati, pa se zanesite še na koga drugega. Udeležujte se izobraževanj s tega področja, berite knjige, za zahtevnejše projekte pa se obrnite na strokovnjake.

Avtor članka je Miha Ahačič, podjetnik, ki dela kot svetovalec na področju marketinga. V Srbiji dela z mrežo oblikovalcev, poleg dizajna pa skrbi tudi za bolj kompleksne projekte, npr. za oglaševalske akcije, redizajne embalaže ipd. Za več informacij in nasvet ga lahko kontaktirate po elektronski pošti: miha@plus331.si.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP delavnica: Google Analytics

MP delavnica: Google Analytics

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 100 ali 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics. Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu. Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani. Preberite več >>


Najpomembnejše metrike na družabnih omrežjih

Najpomembnejše metrike na družabnih omrežjih

Dobro trženje zahteva dobre podatke. Sami namreč ne morete vedeti, ali so vaše odločitve pravilne in ali vaše strategije delujejo, če ne spremljate svojih rezultatov. Preberite več >>

Dejstva o Google Analytics, ki bi jih moral poznati vsak podjetnik

Dejstva o Google Analytics, ki bi jih moral poznati vsak podjetnik

Posel zahteva podatke. Le s kvalitetnimi in ažurnimi podatki je mogoče zgraditi uspešno in trdno podjetje in orodje Google Analytics je bilo ustvarjeno prav v ta namen. Uporabljajo ga številni podjetniki, ki se zavedajo, da dandanes njihovo podjetje brez prisotnosti na spletu ne more uspeti. Preberite več >>

Lokalni SEO za lastnike restavracij brez spletne strani

Lokalni SEO za lastnike restavracij brez spletne strani

Pridobivanje strank v tako zasičeni panogi, kot je gostinstvo, je zahtevna naloga. A gostincem je pri tem lahko v veliko pomoč svetovni splet. Preberite več >>

Spodbudite prejemnike svojih elektronskih sporočil k odzivu!

Spodbudite prejemnike svojih elektronskih sporočil k odzivu!

Elektronska pošta je eden najpomembnejših sodobnih trženjskih kanalov. Vendar je takšna komunikacija prepogosto enosmerna. Spodbudite prejemnike k odzivu! Preberite več >>

Video: Guy Kawasaki: Nauki Steva Jobsa

Video: Guy Kawasaki: Nauki Steva Jobsa

Guy Kawasaki je dolga leta delal v podjetju Apple pod vodstvom ustanovitelja Steva Jobsa. V tem času je od njega pridobil ogromno znanja. Preberite več >>

Oglaševanje na Facebooku

Oglaševanje na Facebooku

V letu 2017 prevladuje splet. Vsak dan se povečata število uporabnikov družabnih omrežij in delež prodaje, ki je ustvarjena preko oglasov na Facebooku. Če bi radi povečali spletno prodajo ali pridobili nove kontakte, je Facebook zagotovo eno najbolj ugodnih in učinkovitih orodij. Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani. Preberite več >>

Oznake: , , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

20.10.2017 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

Dan odprtih vrat v MP coworkingu

24.10.2017 od 14:00 do 18:00
Dan odprtih vrat v MP coworkingu

V torek, 24. oktobra 2017, v coworkingu Zavoda mladi podjetnik organiziramo dan odprtih vrat. Vabljeni, da se oglasite in nas spoznate.
Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

25.10.2017 od 17:00 do 19:00
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

MP delavnica: Google Analytics

04.11.2017 od 9:00 do 16:30
MP delavnica: Google Analytics

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 100 ali 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics.
Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

10.11.2017 od 14:00 do 17:30
MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Vse za podjetje