Aleš Lisac: Obvestite ljudi, da obstajate!

Avtor Aleš Lisac — 20.02.2011
Komentiraj!
Marketinški guru magister Aleš Lisac je za bralce našega portala prispeval članek, v katerem opozarja na pomen blagovne znamke. Prepoznavnost je namreč bistveni element prodaje, zato je temu področju potrebno posvečati veliko pozornosti.
Aleš Lisac: Obvestite ljudi, da obstajate!

Aleš Lisac: Obvestite ljudi, da obstajate!

Predstavljajte si, da ste več tisoč kilometrov od doma. Sedite na avtobusu ali vlaku polnem tujcev. Okoli vas so ljudje, ki jih ne poznate. Nenadoma zagledate znan obraz.

Na avtobusu sredi Pakistana zagledate svojega soseda! In to ravno tistega soseda, ki ga ne marate preveč. Sicer ne veste natančno, kaj imate proti njemu, ampak enostavno vam ni preveč simpatičen, pa čeprav sta morda do sedaj govorila le enkrat ali dvakrat in se običajno nista niti pozdravila.

Avtobus se ustavi. Enourni odmor za kosilo. Boste stopili k sosedu, boste z njim rekli kakšno prijazno besedo? Verjetno da.

Večina ljudi bi se v zgoraj opisanem scenariju odločila za pogovor z znancem, pa čeprav ga v Sloveniji še pogledali ne bi. Raje bi namreč rekli kakšno s svojim sosedom kot z neznancem z avtobusa.

Ne verjamete? Naj vam povem, kaj se je zgodilo moji pokojni stari mami. Zadnja tri leta svojega življenja je preživela v domu za ostarele v Kočevju. Dom za ostarele ni preveč prijazen kraj. Predstavljajte si, da morate na stara leta sobo deliti z osebama, ki ju ne poznate in ki sta za povrhu še stari in bolni. Nič kaj prijetna slika ni preživeti zadnjih nekaj let svojega življenja med neznanci.

V domu za ostarele je bila le ena oseba, ki jo je stara mama dobro poznala. V dom je namreč prišla tudi njena prva soseda iz vasi. Vas, v kateri je moja stara mama preživela večino svojega življenja, je imela v svojih najboljših časih več kot tristo prebivalcev. Danes tam živijo le še trije vaščani.

Stara mama je torej v domu srečala svojo sosedo. Pri tem se je porajala le ena težava, in sicer je bila to soseda, s katero sta se – po stari slovenski navadi – tožarili na sodišču za nekaj centimetrov meje. Nista se mogli dogovoriti, ali je meja nekaj centimetrov severno ali južno. Zadeva je prišla na sodišče. Sosedi sta bili zato praktično celo življenje skregani. Le redko sta izmenjali kakšno besedo.

Potem pa sta se srečali v domu za ostarele in tam preživeli veliko časa skupaj. Zakaj vam pripovedujem vse to?

Iz dveh razlogov. Prvi razlog je čisto filozofski, življenjski. Ne splača se kregati, ne splača se tožiti, sploh ne za takšne malenkosti kot npr. kje bo stala ograja in podobno. Danes je večina njiv v vasi moje stare mame zaraščenih in če bo šlo tako naprej, kmalu nihče ne bo vedel, kje so bile meje. Škoda živcev, časa in denarja.

Drugi razlog je seveda marketinški.

Želim vam še enkrat povedati, kako pomembna je blagovna znamka. Ljudje kupujemo tiste izdelke in storitve, ki jih poznamo. Prav tako kupujemo od tistih ljudi in podjetij, ki jih poznamo.

Primera dveh Slovencev, ki se ne marata, pa se ob srečanju nekje v tujini le pozdravita in celo poklepetata, in primer moje stare mame ter njene sosede nam veliko povesta o človeški naravi.

Ljudje se bojimo neznanega.

Raje kupimo od nekoga, ki ga le bežno poznamo, kot od neznanca. Raje kupimo izdelek znane blagovne znamke kot izdelek, ki ga ne poznamo, pa čeprav bi morda kupili veliko bolje, če bi izbrali nekaj, česar še ne poznamo. Če želite biti korak pred konkurenco, morate poskrbeti za to, da vas bodo potencialne stranke poznale. Če vas potencialne stranke ne poznajo, tudi kupile ne bodo od vas.

Seveda ni dovolj, da vas le poznajo. Ljudje le redko menjamo podjetja, pri katerih kupujemo. Prav tako se navadimo na določene blagovne znamke. Od časa do časa pa se le odpravimo po nakupih še kam drugam ali pa se, ker nas je naš stalni dobavitelj razočaral, odpravimo k drugemu.

In koga običajno izberemo, ko obrnemo hrbet našemu stalnemu dobavitelju? Odpravimo se k nekomu, ki ga poznamo. Izberemo izdelek, storitev ali podjetje, za katero smo že slišali. Vaša naloga je, da potencialne stranke obvestite, da obstajate.

Poudarek je na besedi obvestite. To ne pomeni, da morate biti vsiljivi, strank vam ni treba za rokav vleči v svojo trgovino - poskrbeti pa morate, da bodo vedele za vas. Prav tako morate poskrbeti, da bodo vaši izdelki ali storitve zasedli vsaj drugo mesto v glavah potencialnih potrošnikov. Recimo, da prodajate pralni prašek. Razmislite, na kateri pralni prašek bodo ljudje pomislili, če slučajno zmanjka najbolje prodajanega pralnega praška? Bo to vaša blagovna znamka ali kakšna druga?

Poleti sem bil na Švedskem in kljub temu, da smo vsi v Evropski skupnosti, so njihove trgovine s prehrano popolnoma drugačne od naših. Le malo blagovnih znamk je istih kot pri nas. Kupil sem cel voziček špecerije kot npr. vrsto sokov, čipsa, vode, sira, mleka, robčkov, jogurtov itd, in praktično niti en izdelek ni bil isti, kot ga kupujemo v Sloveniji.

Znamk, na katere sem se navadil v Sloveniji, na Švedskem enostavno ni bilo. Kako sem potem izbiral? Izbral sem izdelke s privlačno embalažo in tisto, kar se mi je zdelo znano, torej tiste blagovne znamke, ki sem jih že nekje videl ali morda celo kdaj v življenju preizkusil.

Tako se je v mojem vozičku znašel recimo Dr. Pepper, t. j. brezalkoholna pijača iz vrste kol. Cockte ni bilo in ker Coca-Cole nisem želel kupiti, sem kupil Dr. Pepper, saj sem ga že nekajkrat pil v ZDA.

Preberite tudi: 7 zlatih pravil marketinga.

Kljub neprijetnemu okusu, le-ta namreč sliči na zdravila, je bila to edina gazirana pijača na policah, ki sem jo POZNAL in jo zato kupil. Če vam gre dobro ali če vam gre slabo, navodilo je enako v obeh primerih - obvestite stranke, da obstajate. Obvestite jih, da so vaši izdelki ali storitve dobri.

Vztrajajte. Četudi ne boste prodali več danes, boste čez pet let. Ljudje si zapomnimo vztrajne ljudi in jih na koncu za vztrajnost tudi nagradimo.

Članek je prispeval magister Aleš Lisac iz podjetja Lisac & Lisac.

shranjeno pod: ,
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice