Bistvo prodaje: Od ideje do denarja

Avtor Risto Stojanovski — 20.02.2011
Komentiraj!
Veliko podjetnikov in podjetij ima dobro poslovno idejo, ki jo uspejo pripeljati do določene stopnje. Večini se ponavadi zatakne pri prodaji. Lahko imate še kako dober produkt, pa brez pravilnih korakov prodaje z njim ne boste dosegli uspeha. V nadaljevanju preberite, kaj je bistvo pri prodaji.
Bistvo prodaje: Od ideje do denarja

Bistvene lastnosti prodaje: Kako od ideje do denarja

Imate odlično idejo, ki jo želite uresničiti v praksi. Ustanovili ste podjetje, zbrali kapital in vse svoje psihofizične sposobnosti usmerili v svoj "projekt". To ni majhna stvar, zato vsa čast vašemu pogumu! Toda kako naprej? Od tod do poslovnega uspeha vas čaka še dolga pot, ki je ne more prehoditi nihče razen vas. Ne glede na to, kako dolga bo vaša pot, obstaja nekaj stopnic, po katerih se boste morali povzpeti.

Kakšna je torej 3 + 1 stopnica na poti do poslovnega uspeha?

  • Najprej ustvarimo močan sistem samozaupanja, tako da verjamemo, da lahko dosežemo kar koli, če vse svoje sposobnosti in misli usmerimo v to. Zaupamo vase in v svoje sposobnosti.

  • Poznamo rešitve, ki jih drugi ne poznajo. Do njih smo prišli s skrbnim načrtovanjem, z raziskovanjem, s tehtnim premislekom in z dodatnim izobraževanjem.

  • Boljši smo od drugih, ker smo pripravljeni iti korak dlje, vztrajati dlje, prositi druge za pomoč in sodelovanje, in ker smo se oborožili z več znanja.

  • Vaja – uporaba naučenega v praksi in nenehno spraševanje o tem, ali bi to lahko naslednjič naredili bolje, kako lahko to storimo, če ne znamo, kje se lahko tega naučimo ipd.

Uspeti v poslovnem svetu predvsem pomeni zaslužiti denar. Dober podjetnik mora denar takorekoč narediti. Zanj je edino merilo poslovnega uspeha dobiček in ne npr. promet, velikost podjetja, število zaposlenih, bilančno stanje ipd. Dobiček ni nič drugega kot prihodek od prodaje minus stroški. Ljudje o kom velikokrat rečejo, ta pa ogromno zasluži, nihče pa se pri tem ne vpraša, koliko stroškov (takšnih ali drugačnih) je s tem imel. Podoben primer lahko zasledimo v naslednji zgodbi:

Nekoč je na obali sedel možak srednjih let in slikal. K njemu je pristopila starejša turistka, si ogledala nekaj njegovih slik in rekla: "Joj, kako lepe slike slikate! Toda, ali bi znali narediti moj portret?" "Bi, gospa, z veseljem ga naredim," je dejal možak. Pripravil je vse potrebno in se zazrl v gospo.

Nekaj minut je nepremično strmel vanjo, nato pa je prijel čopič in z nekaj mojstrskimi potezami narisal odličen portret. "Tako, gospa, opravljeno." Turistka je bila navdušena nad nenavadnim portretom, očarala pa jo je tudi slikarjeva spretnost. "Koliko sem dolžna?", je vprašala gospa. "Tisoč dolarjev, gospa," je samozavestno in brez oklevanja dejal slikar. "Kako? Tisoč dolarjev? Zakaj pa je tako drago, saj ste porabili le nekaj barve, malo platna, portret pa ste naslikali zgolj v petnajstih minutah. To že ne more biti vredno tisoč dolarjev!"

"Oprostite gospa, ni tako drago. V ceno je vštetih trideset let mojega slikarskega usposabljanja in izpopolnjevanja!"

Gospa je odštela denar, vzela portret, nekaj nejevoljno zamomljala in odšla v hotel.

Torej, če hočete na svoji poslovni poti uspeti, morate svojo idejo (proizvod ali storitev) tudi uspešno prodati. Pot od ideje do denarja je včasih zelo dolga. Iz tega razloga bi se vsak podjetnik moral najprej vprašati sledeče: Kako bom prišel do kupcev? Ali znam prodajati?

Ti dve vprašanji se nanašata na dve ključni poslovni veščini:

  • na prodajne sposobnosti in
  • na sposobnost nudenja odlične storitve

Storitev in prodaja sta tesno prepleteni. Še več, vaša storitev in sposobnost prodaje sta premosorazmerni z vašim poslovnim uspehom. Povedano drugače, kvalitetnejša kot je vaša storitev in bolje kot znate prodajati, toliko uspešnejši boste. Manj kot ste vešči prodaje in tem slabša je vaša storitev, manj uspešni boste.

Zato pravimo, da v poslovnem svetu hodita storitev in prodaja z roko v roki.

Mimogrede naj povemo še to, da je bil portret narisan v kubističnem slogu, slikar pa se je imenoval Pablo Picasso.

Ostali članki avtorja:

Risto Stojanovski2

Risto Stojanovski je predavatelj in lastnik podjetja Triple S Izobraževanje d. o. o. (triple S je Sales, Service, Success). Podjetje je specializirano za izobraževanje  na področju prodaje, storitev, komunikacijskih, prezentacijskih in drugih poslovnih veščin.

XR06 - single static MP coworking
shranjeno pod: ,
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!