Moč storitve pri poslovanju

Storitev je občutek. Je nekaj neoprijemljivega in vendar vsi takoj vemo, kdaj smo bili deležni odlične in kdaj slabe storitve. Predvsem pa je storitev tisto, kar je zaznal vaš kupec. Važna je kupčeva percepcija.
Moč storitve pri poslovanju

Moč storitve pri poslovanju

Ko omenimo storitev, veliko ljudi reče: “Že, že, toda s tem se ukvarjajo turistične agencije, restavracije, mi pa tega nimamo in ne potrebujemo!” To kaže na veliko nerazumevanje storitve in njenega pomena v poslovnem svetu. Še več, gre za poslovno kratkovidnost, katere posledica je kopica zamujenih priložnosti (beri: zamujenega dobička). Vsakdo, ki nekaj prodaja (vede ali nevede) zraven nudi tudi svojo storitev. Ta je še posebej pomembna v današnjem času – času, v katerem nihče ničesar več (zares) ne potrebuje.

V času, ko lahko pri vsaki stvari izbiramo med množico ponudnikov, katerih izdelki se po kakovosti minimalno razlikujejo. Tukaj postane storitev vaše nezamenljivo prodajno orodje! Ljudje imamo namreč neizmerno radi, da se z nami pogovarjajo, nas poslušajo in se nasploh z nami ukvarjajo drugi ljudje!

Poglejmo si eno izmed številnih resničnih zgodb iz vsakdanjega življenja

Kupec v trgovini z živili: “Dobro jutro, dajte mi pet žemljic, prosim.”

Prodajalka: “Dobro jutro, a danes pa dve več kot ponavadi?”

On: “Ja, da mi ne bo treba jutri navsezgodaj priti po nove.”

Ona: “Bi želeli še kaj drugega?”

On: “10 dag šunke, raje vzamem malo manj kot ponavadi, ker se narezana hitro postara in spremeni barvo.”

Ona: “Oprostite, da sem tako vsiljiva, toda ali vam ne bo 10 dag šunke premalo za pet žemljic?”

On: “Ja, pa zna biti res premalo …”

Ona: ” Zakaj pa ne bi raje vzeli tri žemljice in 10 dag salame, jutri pa pridite po sveže žemlje in svežo salamo. Sveže je le sveže.”

On: “Imate prav, narediva po vaše.”

Kaj vse se je zgodilo v nekaj minutah pogovora med kupcem in prodajalko?

  1. Prodajalka je sicer res količinsko prodala manj, toda nudila je izjemno storitev! Kupcu je rešila kar dva problema naenkrat (sveža salama in sveže žemlje).
  2. Hkrati si je zagotovila kupca še za naslednji dan (in še kakšen dan po tem).
  3. Zagotovila si je tudi to, da kupec ne bo odšel k konkurenci. Žemlje bi konec koncev lahko kupil v sosednji pekarni ali pa bi v bližnjem kiosku kupil že narejen sendvič.
  4. Kaj menite, ali bo o svoji pozitivni izkušnji govoril s prijatelji, znanci in sodelavci?
  5. Naj vam izdam majhno skrivnost – v trgovino bo ponovno prišel bolj zaradi svoje pozitivne izkušnje s točno določeno prodajalko, kot zaradi “kruha in salame”.

Torej, če je kupec zelo zadovoljen z vami, se bo rad vrnil in ponovil nakup pri vas, priporočal vas bo prijateljem in znancem in ne bo odšel h konkurenci. Pomislite, da si lahko, ne glede na to, kaj prodajate, veliko število strank zagotovite zgolj z močjo storitve, ki jo nudite! Kateri podjetnik pa ne bi hotel živeti zgolj od moči svoje storitve?

Ustvarjate lojalne kupce?

Pogosto je prav storitev tista, ki kupca pripelje nazaj k vam. Če vam to uspe, ste ustvarili lojalnega kupca! To je velikanska poslovna prednost, hkrati pa ste takoj deležni pohvale, da delate dobro. Le-ta se hitro odrazi tudi v številkah.

Če vam ne uspe, se vam lahko uresniči nočna mora vsakega podjetnika: “Imam najboljšo robo, zelo dobre cene, kratke dobavne roke, veliko vložim v reklamo, kupcev pa nekako ni!” Da se to ne bi zgodilo, je potrebno poznati določene zakonitosti storitev in pravilne postopke v posameznih primerih. V našem izobraževalnem programu smo jih strnili v “12+1 načelo nudenja storitev”. Vsako načelo je zasnovano kot priporočilo podkrepljeno s teorijo in praktično vajo.

Na primer: Kdaj se prične vaša storitev?

Mnogi mislijo, da se storitev prične npr. s tem, kako pozdravite ali nagovorite svojega kupca, pa naj bo to prek oglasa ali pa iz oči v oči. Resnica je, da se storitev prične že veliko prej. Vaša storitev se prične oblikovati že takrat, ko razmišljate o svojih kupcih. Ali jim bo moj proizvod všeč? Je to tisto, kar želijo in potrebujejo? Ali lahko naredim zanje še kaj več? Mogoče pa potrebujejo …?

Torej, že način, kako razmišljamo o svojih kupcih, vas lahko naredi boljše od konkurence. Kako razmišljate o svojih kupcih?

Ali so kupci ljudje, ki potrebujejo mojo pomoč? Ali sem jo vedno pripravljen ponuditi? Ali pa so moji kupci zgolj masa ljudi, ki sicer še niso kupili mojega proizvoda, a jih bom že nekako pripravil do tega?

Pravijo, da se največ naučimo iz lastnih napak. Resnično moder pa je tisti, ki se lahko nauči iz napak drugih.

Ostali članki avtorja:

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>


Digitalni marketing tudi za podjetja, ki poslujejo s podjetji

Digitalni marketing tudi za podjetja, ki poslujejo s podjetji

Digitalni marketing je danes bolj pomemben kot kdajkoli prej. Vedno več podjetij vstopa na digitalni trg, zaradi česar se povečuje konkurenca. Zato je razumevanje aktualnih marketinških trendov izjemno pomembno tudi za podjetja, ki poslujejo s podjetji. Preberite več >>

5 korakov do učinkovitega prodajnega lijaka

5 korakov do učinkovitega prodajnega lijaka

Kot podjetnik se najverjetneje še kako zavedate pomembnosti marketinga. Če pa ste podjetnik začetnik in temu področju v vašem mladem podjetju še niste posvetili večje pozornosti, je nastopil čas, da to storite. Na primer z vzpostavitvijo prodajnega lijaka. Preberite več >>

Video: S prodajnim lijakom povečajte prodajo

Video: S prodajnim lijakom povečajte prodajo

Oblikujte prodajni lijak tako, da boste podvojili, potrojili ali celo podeseterili prihodke v vašem podjetju, hkrati pa pridobili več prostega časa, ki ga boste lahko preživeli z družino in prijatelji, namesto da bi se ves čas borili za nove in nove stranke. Preberite več >>

Želite zgraditi prodajni lijak? Začnite na koncu!

Želite zgraditi prodajni lijak? Začnite na koncu!

Lahko rečemo, da je prodajni ali pa marketinški lijak le serija korakov, ki jih morate narediti, da potencialna stranka postane kupec. Ideja prodajnega lijaka temelji na razumevanju, česa si vaše potencialne stranke želijo in česa si pravzaprav vi želite, da naredijo. Preberite več >>

8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

Način komuniciranja uporabnikov spleta z spletnimi iskalniki se v zadnjih letih bistveno hitreje spreminja kot nekoč. Ljudje se tako namesto tipkanja ključnih besed v spletni iskalnik danes raje poslužujejo glasovnega iskanja, namesto branja besedila pa si raje ogledajo videoposnetek, ki predstavi vsebino. Preberite več >>

20 aktualnih dejstev o optimizaciji spletnih strani

20 aktualnih dejstev o optimizaciji spletnih strani

Optimizacija spletnih strani oziroma SEO optimizacija je področje, ki ga ne moremo popolnoma natančno izmeriti in opredeliti. Vendar vas nekatere informacije lahko usmerijo v pravo smer. Preberite več >>

Video: Koraki do učinkovitega Facebook prodajnega lijaka

Video: Koraki do učinkovitega Facebook prodajnega lijaka

Prodajni lijak omogoča, da podjetje svoje obiskovalce uspešno konvertira v kupce, tako pa lažje ustvarja prihodke in posledično uživa višje dobičke. V današnji video rubriki si oglejte razlago 7 korakov, potrebnih za vzpostavitev učinkovitega Facebook prodajnega lijaka. Preberite več >>

Prodajni lijak: kako ustvariti nove stranke?

Prodajni lijak: kako ustvariti nove stranke?

Koncept ustvarjanja strank morda zveni malce čudno. Mar jih ne najdemo? Odgovor je ja in ne. Čeprav je težko nekoga, ki nima interesa kupiti vaš izdelek, prepričati v nakup, pa lahko z dobrim prodajnim lijakom oblikujete oboževalce iz ljudi, ki še nikoli niso slišali za vas. Preberite več >>

Kako pomembne so zunanje povezave pri SEO optimizaciji?

Kako pomembne so zunanje povezave pri SEO optimizaciji?

Ko govorimo o optimizaciji spletnih strani, moramo upoštevati veliko različnih faktorjev. Nikakor pa ne smemo pozabiti na zunanje povezave, ki k nam vodijo iz drugih spletnih strani. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Google Analytics in Marko Penko

31.05.2018 od 16:00 do 01.06.2018 19:30
Delavnica: Google Analytics in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

01.06.2018 od 8:30 do 12:00
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

08.06.2018 od 16:00 do 18:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

Letos bomo četrtič v okviru izbora Mladi podjetnik leta organizirali dogodek, ki je namenjen zgolj predstavitvam kandidatov. Predstavilo se bo 10 polfinalistov, ki jih bomo izbrali med vsemi prijavljenimi kandidati na izbor Mladi podjetnik leta 2018.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

15.06.2018 od 18:10 do 20:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

V petek, 15. 06. 2018, bo v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! potekalo sklepno dejanje letošnjega izbora Mladi podjetnik leta. Na sporedu bodo javne predstavitve finalistov, ki jih je komisija izbrala izmed vseh prijavljenih kandidatov, in razglasitev Mladega podjetnika leta 2018.
Preberite več >>

Vse za podjetje