Moč storitve pri poslovanju

Storitev je občutek. Je nekaj neoprijemljivega in vendar vsi takoj vemo, kdaj smo bili deležni odlične in kdaj slabe storitve. Predvsem pa je storitev tisto, kar je zaznal vaš kupec. Važna je kupčeva percepcija.
Moč storitve pri poslovanju

Moč storitve pri poslovanju

Ko omenimo storitev, veliko ljudi reče: “Že, že, toda s tem se ukvarjajo turistične agencije, restavracije, mi pa tega nimamo in ne potrebujemo!” To kaže na veliko nerazumevanje storitve in njenega pomena v poslovnem svetu. Še več, gre za poslovno kratkovidnost, katere posledica je kopica zamujenih priložnosti (beri: zamujenega dobička). Vsakdo, ki nekaj prodaja (vede ali nevede) zraven nudi tudi svojo storitev. Ta je še posebej pomembna v današnjem času – času, v katerem nihče ničesar več (zares) ne potrebuje.

V času, ko lahko pri vsaki stvari izbiramo med množico ponudnikov, katerih izdelki se po kakovosti minimalno razlikujejo. Tukaj postane storitev vaše nezamenljivo prodajno orodje! Ljudje imamo namreč neizmerno radi, da se z nami pogovarjajo, nas poslušajo in se nasploh z nami ukvarjajo drugi ljudje!

Poglejmo si eno izmed številnih resničnih zgodb iz vsakdanjega življenja

Kupec v trgovini z živili: “Dobro jutro, dajte mi pet žemljic, prosim.”

Prodajalka: “Dobro jutro, a danes pa dve več kot ponavadi?”

On: “Ja, da mi ne bo treba jutri navsezgodaj priti po nove.”

Ona: “Bi želeli še kaj drugega?”

On: “10 dag šunke, raje vzamem malo manj kot ponavadi, ker se narezana hitro postara in spremeni barvo.”

Ona: “Oprostite, da sem tako vsiljiva, toda ali vam ne bo 10 dag šunke premalo za pet žemljic?”

On: “Ja, pa zna biti res premalo …”

Ona: ” Zakaj pa ne bi raje vzeli tri žemljice in 10 dag salame, jutri pa pridite po sveže žemlje in svežo salamo. Sveže je le sveže.”

On: “Imate prav, narediva po vaše.”

Kaj vse se je zgodilo v nekaj minutah pogovora med kupcem in prodajalko?

  1. Prodajalka je sicer res količinsko prodala manj, toda nudila je izjemno storitev! Kupcu je rešila kar dva problema naenkrat (sveža salama in sveže žemlje).
  2. Hkrati si je zagotovila kupca še za naslednji dan (in še kakšen dan po tem).
  3. Zagotovila si je tudi to, da kupec ne bo odšel k konkurenci. Žemlje bi konec koncev lahko kupil v sosednji pekarni ali pa bi v bližnjem kiosku kupil že narejen sendvič.
  4. Kaj menite, ali bo o svoji pozitivni izkušnji govoril s prijatelji, znanci in sodelavci?
  5. Naj vam izdam majhno skrivnost – v trgovino bo ponovno prišel bolj zaradi svoje pozitivne izkušnje s točno določeno prodajalko, kot zaradi “kruha in salame”.

Torej, če je kupec zelo zadovoljen z vami, se bo rad vrnil in ponovil nakup pri vas, priporočal vas bo prijateljem in znancem in ne bo odšel h konkurenci. Pomislite, da si lahko, ne glede na to, kaj prodajate, veliko število strank zagotovite zgolj z močjo storitve, ki jo nudite! Kateri podjetnik pa ne bi hotel živeti zgolj od moči svoje storitve?

Ustvarjate lojalne kupce?

Pogosto je prav storitev tista, ki kupca pripelje nazaj k vam. Če vam to uspe, ste ustvarili lojalnega kupca! To je velikanska poslovna prednost, hkrati pa ste takoj deležni pohvale, da delate dobro. Le-ta se hitro odrazi tudi v številkah.

Če vam ne uspe, se vam lahko uresniči nočna mora vsakega podjetnika: “Imam najboljšo robo, zelo dobre cene, kratke dobavne roke, veliko vložim v reklamo, kupcev pa nekako ni!” Da se to ne bi zgodilo, je potrebno poznati določene zakonitosti storitev in pravilne postopke v posameznih primerih. V našem izobraževalnem programu smo jih strnili v “12+1 načelo nudenja storitev”. Vsako načelo je zasnovano kot priporočilo podkrepljeno s teorijo in praktično vajo.

Na primer: Kdaj se prične vaša storitev?

Mnogi mislijo, da se storitev prične npr. s tem, kako pozdravite ali nagovorite svojega kupca, pa naj bo to prek oglasa ali pa iz oči v oči. Resnica je, da se storitev prične že veliko prej. Vaša storitev se prične oblikovati že takrat, ko razmišljate o svojih kupcih. Ali jim bo moj proizvod všeč? Je to tisto, kar želijo in potrebujejo? Ali lahko naredim zanje še kaj več? Mogoče pa potrebujejo …?

Torej, že način, kako razmišljamo o svojih kupcih, vas lahko naredi boljše od konkurence. Kako razmišljate o svojih kupcih?

Ali so kupci ljudje, ki potrebujejo mojo pomoč? Ali sem jo vedno pripravljen ponuditi? Ali pa so moji kupci zgolj masa ljudi, ki sicer še niso kupili mojega proizvoda, a jih bom že nekako pripravil do tega?

Pravijo, da se največ naučimo iz lastnih napak. Resnično moder pa je tisti, ki se lahko nauči iz napak drugih.

Ostali članki avtorja:

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka. Preberite več >>


Video: Guy Kawasaki: Nauki Steva Jobsa

Video: Guy Kawasaki: Nauki Steva Jobsa

Guy Kawasaki je dolga leta delal v podjetju Apple pod vodstvom ustanovitelja Steva Jobsa. V tem času je od njega pridobil ogromno znanja. Preberite več >>

Oglaševanje na Facebooku

Oglaševanje na Facebooku

V letu 2017 prevladuje splet. Vsak dan se povečata število uporabnikov družabnih omrežij in delež prodaje, ki je ustvarjena preko oglasov na Facebooku. Če bi radi povečali spletno prodajo ali pridobili nove kontakte, je Facebook zagotovo eno najbolj ugodnih in učinkovitih orodij. Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani. Preberite več >>

Kakšen vpliv imajo družabna omrežja na SEO?

Kakšen vpliv imajo družabna omrežja na SEO?

Po ustvarjanju in objavljanju vsebin se delo na spletni strani še ne konča. Treba je poskrbeti, da bodo bralci nove vsebine videli, jih prebrali in na koncu tudi delili s svojimi znanci preko družbenih omrežij, kot so Facebook, LinkedIn ali Twitter. Preberite več >>

Izkoristite vse potenciale ciljnih skupin v okviru Facebook oglaševanja

Izkoristite vse potenciale ciljnih skupin v okviru Facebook oglaševanja

Da je Facebook oglaševanje učinkovito orodje za trženje, je splošno znano. Na spletu so na voljo različni priročniki za vzpostavljanje oglasov, v prispevku pa se osredotočamo na to, kako lahko čim bolj učinkovito izkoristite vse potenciale različnih ciljnih skupin. Preberite več >>

Izvirne ideje za Facebook oglase

Izvirne ideje za Facebook oglase

V današnjem času morajo biti podjetja prisotna tudi na družabnih omrežjih. Tržniki in oglaševalci stalno iščejo nove ideje, kako oblikovati oglase, da bodo v množici objav izstopali, pritegnili potencialne stranke. Preizkusite izvirne ideje, ki lahko pripomorejo k vašemu uspehu. Preberite več >>

Facebookova ID koda, ki pozna prav vsakega vašega obiskovalca

Facebookova ID koda, ki pozna prav vsakega vašega obiskovalca

Je tudi vaš obisk na spletni strani velik, a beležite le majhen delež opravljenih nakupov? Se pogosto sprašujete, zakaj vaši oglasi ne dosegajo konverzij in kaj oziroma kdo v zastavljenem procesu je kriv, da ne dosegate rezultatov, kot bi si jih želeli? Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

MP delavnica: Facebook oglaševanje

*Pomembno obvestilo* Delavnica je RAZPRODANA. S prijavo na povezavi spodaj, se lahko postavite v čakalno vrsto, v primeru, da pride do odpovedi. Če bomo zabeležili dovolj interesa, bomo delavnico ponovili v kratkem. | Tokrat se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje, Juretom Knehtlom, osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. Preberite več >>

Bistvo prodaje: Od ideje do denarja

Bistvo prodaje: Od ideje do denarja

Veliko podjetnikov in podjetij ima dobro poslovno idejo, ki jo uspejo pripeljati do določene stopnje. Večini se ponavadi zatakne pri prodaji. Lahko imate še kako dober produkt, pa brez pravilnih korakov prodaje z njim ne boste dosegli uspeha. V nadaljevanju preberite, kaj je bistvo pri prodaji. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

Pred odpiranjem podjetja se bodočemu podjetniku poraja mnogo vprašanj. Postopek odprtja, prispevki, davki, oblika... Na podlagi desetletnih izkušenj smo zbrali najpogostejša vprašanja in jih zapakirali v izobraževanje, na katerem bo tudi možnost za vaša vprašanja.
Preberite več >>

Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Vstop v svet podjetništva je za posameznika zelo velik korak. Za razliko od zaposlitve je namreč odgovoren tako za razvoj produkta in marketing kot tudi za celotno birokracijo.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

20.10.2017 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje ter superiorna organiziranost vedno vodili na vrh in do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

Vse za podjetje