Nasveti za predstavitev podjetja na spletu

Avtor Dejan Murko — 20.02.2011
Komentiraj!
Spletnih strani je na svetu že več kot prebivalcev. Da bi izstopali, a obenem bili dovolj univerzalni za čim več uporabnikov, je potrebno slediti nekaj osnovnim zapovedim, ki smo jih želeli predstaviti v tem članku.
Nasveti za predstavitev podjetja na spletu

Nasveti za uspešno predstavitev podjetja na spletu

1. Na kratko o spletnih straneh

Povedali smo že, da je na svetu več spletnih strani kot prebivalcev. Z razvojem tehnologije in poenostavljanjem objave vsebin na internetu pa rasti ni videti konca. Kljub temu lahko večino spletnih strani uvrstimo v eno izmed naslednjih skupin:

a. Iskalniki in direktoriji – vse od Googla in Najdi.si do Yahoo! in Matkurje ter še malo morje raznih nišnih iskalnikov (skripta, ki pregleduje spletne strani in obnavlja podatke) ter direktorijev (upravljalec spletne strani ročno vnese vse potrebne podatke). Primera: Google (iskalnik), Yahoo (direktorij).

b. Vsebinske/novičarske spletne strani – spletne strani, ki se posvečajo izbranim tematikam. Včasih dolgočasne dolge strani teksta, dandanes interaktivne spletne strani z aktualiziranimi vsebinami (mnenja, galerije, video, novice ipd.). Primer: 24ur (novice, video, komentarji ter ankete).

c. Predstavitvene spletne strani – podjetja, ki se predstavljajo obiskovalcem z namenom predstavitve izdelkov, storitev ali podjetja ter s komunikacijo s kupcem. Primer: Domenca (predstavitev in novice).

d. Spletni portali – združujejo sodobno vsebinsko spletno stran, ki jo podpirajo z razvitim forumom ali s skupnostjo. Primera: Mobisux (novice, ocene, album, forum), MladiPodjetnik.si (članki, novice, forum, dogodki).

e. Wiki - Wiki spletne strani so namenjene enostavni predstavitvi zbirke znanja, z medvsebinskimi povezavami. Primer: Wikipedia (splošna enciklopedija), LQWiki (Linux enciklopedija).

f. Spletne trgovine – od klasičnih trgovin do tistih z licitacijo ter popolnoma dražbenih strani (kot npr. eBay). Primer: enaa.com (nakupovalni vodiči, ocena trgovca, mnenja, partnerski program), eBay.com (dražbena stran).

g. Forumi in skupnosti – še nekaj let nazaj izredno popularna in razširjena oblika spletnih strani, kjer lahko uporabniki izražajo mnenja ali govorijo o različnih temah. Skupnost se od foruma razlikuje po tem, da se člani dostikrat poznajo osebno in da je dosti bolj prisotna pripadnost sami spletni strani oz. dejavnosti. Primer: Honda forum (velik forum ter skupnost).

h. Blogi – spletni dnevniki posameznikov in podjetij. Enostaven vnos in urejanje besedil, zaradi česar se je ta oblika izredno hitro razširila med običajnimi uporabniki. Primer: Dnevnik marketinškega guruja.

2. Planiranje in razvoj spletne strani

Kar koli počnemo, vedno je potrebno narediti vsaj osnovne korake raziskovanja in planiranja, da ne bomo nevede stopili v prazno. V naslednjih točkah bodo razložene najbolj osnovne zadeve, ki jih priporočljivo postoriti.

a. Namen spletne strani - komu je namenjena spletna stran, kaj želimo predstaviti, kaj želimo doseči, kako bomo prepričali obiskovalca, ali bomo plačali za oglaševanje (bannerji, iskalniški marketing), kakšen bo budget, ali bomo pridobivali povezave na drugih straneh ipd. To so vse vprašanja,na katera morate imeti odgovore, preden greste na naslednji korak.

b. Raziskava obstoječega trga - tukaj ni potrebno dolgoveziti – odprite brskalnik, pojdite na vse večje iskalnike (Najdi.si, Google, Yahoo!, Bing itd.) in iščite po vseh pomembnih ključnih besedah, ki se dotikajo vašega posla. V večini primerov se na vrhu prikazujejo ene in iste strani, ki so vodilne na tem področju. Poskusite dobiti podatke o statistiki, dobro si oglejte strani, kakšen je izgled, če vsebuje napredne funkcije ipd. ter razmislite o tem, kakšne so njihove slabosti in kaj bi vi lahko naredili bolje.

c. Izgled spletne strani, postavitev in oblikovanje - ne izumljajte tople vode, ne poskušajte presenetiti obiskovalcev z "revolucionarno" obliko in postavitvijo in ne poskušajte biti nekaj posebnega na področju zgradbe strani. Spletna stran mora biti čimbolj funkcionalna, standardne oblike (zgoraj logotip, pod njim meni, levo kazalo in ostali meniji, desno meniji) in mora temeljiti na vsebini. Tukaj lahko izključimo edino strani oblikovalcev, kjer se jim dopušča, da pokažejo znanje, ki ga premorejo.

d. Vsebina spletne strani - daleč najpomembnejši element spletne strani je njena vsebina. Naj gre za tekstovno vsebino ali galerijo slik, vse mora biti dostopno čimenostavneje in čimhitreje. Prav tako ne pozabite na standardne strani.
Primer spletne strani podjetja, ki želi predstaviti svojo storitev in pridobiti povpraševanje:

    • prva stran: prodajno naravnana, obiskovalcu sporoči glavne koristi, ki jih ima zaradi sodelovanja s podjetjem,
    • predstavitev storitev: podrobna predstavitev vseh storitev, vključno s ceno, z referencami in s pozivom (CTA) na naročilo ali povpraševanje,
    • kratke novice: kratko nekajmesečno obveščanje nikoli ne škodi, obenem pa bodo obiskovalci vedeli, da je stran "živa" in da se nekdo redno ukvarja z njo,
    • o podjetju: administrativni podatki, nekaj o zgodovini podjetja, ekipa, partnerji ipd.,
    • kontakt: kontaktni obrazec za hitro povpraševanje.

e. Programiranje spletne strani - velik del slovenskih spletnih podjetij še zmeraj programira svoje rešitve. To je na koncu za uporabnika dražje in nevarno. Dražje je, ker bi razvijalsko podjetje lahko uporabilo obstoječo odprtokodno rešitev, obenem pa je nevarno, saj v primeru nezadovoljstva ne more menjati ponudnika. Programerjev, ki lahko urejajo odprtokodne rešitve, je izredno veliko, tako da ni nevarnosti zaklepa na enega ponudnika.

Blogi (WordPress), spletne trgovine (Magento, Zen Cart), sistemi za upravljanje z vsebinami (Plone, Drupal, WordPress), forumi (phpBB) – to vse je že razvito in podprto s strani tisočih ljudi, ki kodo redno obnavljajo in dopolnjujejo. Razvijalskemu podjetju je potrebno le še prilagoditi stran uporabniku in dodati dizajn. Večina odprtokodnih rešitev ima vse funkcionalnosti naprednih rešitev, obenem pa imajo tudi še eno dobro lastnost – zgradba je standardizirana, ljudem logična in poznana.

f. Optimizacija za iskalnike - optimizacija za iskalnike je dvodelna - onsite (na spletni strani - programiranje) in offsite (izven spletne strani - pridobivanje povezav). Osnovno onsite optimizacijo mora nuditi vsako razvijalsko podjetje in za večino podjetij tudi zadostuje. V primeru, da veliko poslujete na spletu, pa se splača pogovoriti s strokovnjaki, ki vam lahko pomagajo pri dolgoročni spletni strategiji.

3. Vodenje spletne strani

Najpomembnejši del spletne strani je njena monetizacija (ang. monetization), kar je beseda, ki označuje dejavnost, s katero pridobivamo denar s spletne strani. Le-ta je lahko prodaja storitev, oglasnega prostora, prodaja informacij (naročnine), partnerska prodaja ali običajna prodaja (e-trgovine).
Robert Rolih je v svojem priročniku Marketinški vroči stolček (str. 74) naštel štiri pomembne elemente prodajne spletne strani (5. točko sem dodal sam):

1. Privabljanje obiskovalcev - obiskovalce lahko privabite na različne načine – od plačljivega oglaševanja, izmenjav pasic in bannerjev, z marketingom od ust do ust, z naslovom na vizitkah, z obveščanjem prek e-mailov, forumov itd. Kljub vsem možnostim se še zmeraj največ obiskovalcev (in tudi kupcev) pridobi s spletnimi iskalniki. Zato dobro poskrbite za svoj SEO in po potrebi oz. glede na proračun tudi plačajte za svoj prikaz na iskalnikih.

2. Dobro napisana prodajna stran - glavni namen je izpostaviti ugodnosti in koristi za kupca, ki jih pridobi z vašim izdelkom. Verjetno ni potrebno posebej omenjati, da je pisanje prodajne strani zopet ena tistih veščin, ki zahteva veliko vaje in učenja. Vendar lahko pri e-trgovinah veliko storite že s samim postopkom nakupa in postavitvijo elementov.

3. Kredibilnost - informacije o podjetju, kontaktni naslovi in številke (najbolje je brezplačna 080), reference, mnenja strank, profesionalen izgled strani, opis podjetja in zgodovine, zunanji certifikati o identiteti (Company On Net) ipd.  Bodite pozorni pri zadnjih dveh postavkah – vključite jih v spletno stran, a jih ne silite v ospredje. Kupca bolj zanima, kaj on dobi, kot kaj vi delate in od kdaj.

4. Poziv k dejanju – CTA oz. call to action - odlična spletna stran z odlično vsebino vam ne pomaga nič, če nimate CTA. Ta je lahko nakup izdelka, vpis e-mail naslova za novice, e-časopis ali ponudbo.

5. Statistika - za vse spremembe in izboljšave na spletni strani ne morete vedeti ali so koristile, če ne vodite natančno statistiko obiskov spletne strani. Najpomembnejše so naslednje (Robert Rolih, Marketinški vroči stolček, str. 86):

      • prikazi (page views)
      • obiskovalci (unique visitors)
      • prikazi na obiskovalca (pages viewed per visitor)
      • čas povprečnega obiska spletne strani (average time on site)
      • seznam najbolj priljubljenih strani (most popular pages)
      • vhodne strani (entry pages)
      • izhodne strani (exit pages)
      • spletne strani iz katerih so obiskovalci prišli (refferers), podobno kot vhodne strani

Osnovno statistiko ponavadi vodi že ponudnik na strežniku. Za podrobnejšo bo potrebno poiskati primerno programsko opremo (npr. Google Analytics).

Pravilni postopek, čez katerega mora iti obiskovalec, mora izgledati takole (Rok Hrastnik, različna predavanja):

1. obisk
2. prodaja
3. sledenje (follow-up)

Ko obiskovalca privabite na stran (obisk), morate poskrbeti, da ali kupi artikel oz. storitev ali pusti elektronski naslov pri vas (prodaja). V veliki večini primerov je za začetek najbolje ciljati na pridobitev elektronskega naslova in vpisa med priljubljene (z dobro vidno povezavo). Temu potem sledi redno pošiljanje koristnih (!) informacij na e-mail, kjer vsake toliko tudi ponudimo naš artikel oz. storitev (sledenje).

Preberite tudi: 3 največje napake spletnih podjetij.

V zadnji postopek lahko vključite tudi posebne ponudbe na določene datume (prazniki, rojstni dan ipd.). Tukaj je izrednega pomena baza kupcev, ki mora biti redno aktualizirana s čim več podatki, ki jih lahko pridobite o kupcu. Najbolje je, da redno spremljate aktivnosti in nakupe kupcev, katerim potem pošljete usmerjeno ponudbo oz. informacije.

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!