Osnove prodaje

Če hočemo v današnjem svetu preživeti, moramo prej ali slej prodajati. Prodajamo lahko proizvode ali storitve, lahko pa zgolj prodajamo svoje delo - fizično in intelektualno. Kljub temu pa relativno malo ljudi v celoti obvlada prodajo, še več - ta je negativno vrednotena.
Osnove prodaje

Osnove prodaje

Zakaj nismo bolj prodajno naravnani?

V prvi vrsti gre razloge za to iskati v pomanjkanju podjetniške tradicije. Nedolgo tega smo živeli v državi, v kateri je nekako veljalo, da so prodajalci prevaranti in sumljivi manipulatorji, ki prežijo na nič hudega sluteče državljane in njihov težko zaslužen denar. To trditev čudovito ilustrirata dve (resnični) izjavi:

“Ta pa vedno nekaj prodaja, namesto da bi si poiskal normalno državno službo!”

Še boljša pa je tale:

“Poglej si tole prelepo leseno otroško kolo. Barabe, kaj vse si ne izmislijo, samo da bi nam prodali!”

Tudi v državni službi prodajamo svoj čas in svoje umske sposobnosti. Poleg tega imamo kupci, če nam kaj ni všeč, na voljo zelo učinkovito orožje – pač ne kupimo ponujenega.

O prodaji, prodajnih trikih in manipulacijah je bilo že veliko napisanega, zelo redko pa boste zasledili tole pravilo: “Pravi prodajalec je tisti, ki isti stranki proda najmanj dvakrat!” Če je vaš proizvod ali storitev takšna, da jo kupec npr. potrebuje samo enkrat v življenju, mora biti z vami tako zadovoljna, da vas priporoči vsaj enemu prijatelju. Torej, pomembno je, da je stranka tako zadovoljna z vami, da ponovi nakup ali pa vas proaktivno priporoča prijateljem in znancem.

Kako delimo prodajo?

Prodajo lahko v grobem razdelimo na dva načina, in sicer na stari in novi način prodaje. V novem načinu prodaje ni prostora za trike in manipulacije v prodaji, in sicer iz najmanj dveh preprostih razlogov:

  • je v nasprotju z moralno-etičnimi pridobitvami naše civilizacije (nekaterih stvari se enostavno ne dela!),
  • če boste nekoga prevarali in zmanipulirali ali kako drugače “prinesli okoli”, ga boste največ enkrat.

Posledice takšnega ravnanja za podjetnike nikakor niso zanemarljive. Pri tem pustimo ob strani tožbe in ostala pravna sredstva. Če pride do tega, ste naredili narobe že veliko stvari in bo nemara bolje, če najprej obiščete delavnico komunikacijskih veščin.

Torej, prevarana stranka praga vašega podjetja nikoli več ne bo prestopila (ker ima izbiro).

Naredila vam bo obilico negativne reklame s tem, da bo vsakomur, ki jo bo pripravljen poslušati, povedala kako slabi ste (ker ste jo ujezili). Čez nekaj let, ko boste delali povsem nekaj drugega, jo boste srečali. Ne bo si zapomnila vašega imena. Verjetno se ne bo spomnila niti, kje vas je srečala, spomnila pa se bo, da ste vi sinonim za nekaj slabega (ker ste zapravljali njen čas in denar).

V prodaji ni trikov!

So le pravilne tehnike in postopki. Zato je prodaja veščina, ki jo moramo najprej teoretično obvladati, nato pa jo izpilimo v praksi.

Veliko ljudi meni sledeče: “Bom pa ja znal prodati! Predstaviš značilnosti proizvoda, poudariš kvalitete, zamolčiš pomanjkljivosti, opozoriš na popuste in druge ugodnosti, še malo jih prepričuješ, pa bodo gotovo kupili!” Naj vam zaupamo še eno prodajno pravilo: “Selling is not just telling!” Oziroma, če to prevedemo, prodaja ni zgolj in samo govorjenje o proizvodu/storitvi. Je nekaj več! Po tem se loči dober prodajalec od slabega. Prodaja v ožjem pomenu besede se prične šele, ko vam kupec reče NE! Kaj naredite, ko vam kupec reče ne? Tu pride na dan vaša prodajna “tehnična” podkovanost.

Poglejmo primer napačne tehnike prodajalca ur. V prodajalno ur vstopi kupec povprečnega videza, ki se po kratkem ogledovanju ustavi pri zelo dragi uri.

“Dober dan, tale ura mi je zelo všeč.”

“Ja, to je zelo kvalitetna ura, narejena je iz najsodobnejših zlitin, vgrajene ima štiri diamante, oblikoval pa jo je znameniti japonski oblikovalec Ta-Inta.” (Do tukaj vse lepo in prav.)

“Pa prodate veliko teh ur?”

“Ja, te ure so naš prodajni hit!” (Ker želi prodajalec na silo prodati uporabi t. i. “pol resnico”.)

“Škoda! Jaz kupujem zgolj unikate!” (Prvi NE; podaljšana čeljust prodajalca in neprijetna tišina.)

“Jaa … teh pa žal nimamo …” (In potencialni kupec odide.)

Šah mat v štirih potezah! Oziroma bolje rečeno – avtogol. Zakaj? Zato, ker je bistveno bolj pomembno “zakaj oni kupujejo”, kot “kaj mi prodajamo”. V zgornjem primeru prodajalec ne obvlada osnovne prodajne tehnike – tehnike zastavljanja vprašanj.

Torej, ne glede na to, kaj prodajate, poznati morate osnovne zakonitosti prodaje. Da pa ne boste še eden tistih nadležnih prodajalcev, se oborožite s prodajnim znanjem. Mimogrede, ste že opazili na knjigah napis “best selling author” (najbolj prodajan pisec)? Ste se vprašali, zakaj nikoli ne piše “najbolje pišoči avtor”? Lahko ste še tako dober avtor, pa vam ne bo uspelo, če svojega dela ne boste znali prodati. Vedno je potrebno nekaj malega investirati, če želite nekaj doseči. Najbolj varna naložba je naložba v znanje! Ostane vam za vedno, nihče vam ga ne more odvzeti, z njim pa lahko dosežete najbolj neverjetne reči.

Ostali članki avtorja:

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>


Kako lahko Google Adwords oglase prilagodite lokaciji vašega podjetja?

Kako lahko Google Adwords oglase prilagodite lokaciji vašega podjetja?

Tudi v Sloveniji lahko spletne oglase na Googlu ciljamo na določeno lokacijo. Predvsem boste imeli koristi tisti slovenski podjetniki, ki svoje storitve nudite znotraj nekega območja. Preberite več >>

Vsako resno spletno podjetje potrebuje Google Analytics

Vsako resno spletno podjetje potrebuje Google Analytics

Dandanes le redkokatero podjetje nima ustvarjene predstavitvene spletne strani, še posebej za spletna podjetja pa je pomembno, da svojo spletno stran opremijo tudi z orodji za merjenje uspešnosti, kot je na primer Google Analytics. Preberite več >>

Poživite vsebinsko trženje z nasveti strokovnjakov

Poživite vsebinsko trženje z nasveti strokovnjakov

Se ukvarjate z vsebinskim trženjem? Vlagate veliko energije v ustvarjanje kvalitetnih in optimiziranih objav, pa ne opazite rezultatov? Se nikakor ne morete prebiti na prvo stran iskalnih zadetkov? Preverite naslednje nasvete, ki vam lahko pomagajo pri vsebinskem trženju. Preberite več >>

Zakaj obiskovalci hitro zapuščajo vašo spletno stran?

Zakaj obiskovalci hitro zapuščajo vašo spletno stran?

Visoka zapustna stopnja (angl. bounce rate) je nočna mora spletnih tržnikov. Kje lahko najdete podatke o njej in kaj pomeni visoka zapustna stopnja? Zakaj posamezniki hitro zapuščajo vašo spletno stran? Kako lahko popravite situacijo? Vse to in še več razkrivamo v nadaljevanju. Preberite več >>

Z Google Analytics spremljajte promet na svoji spletni strani

Z Google Analytics spremljajte promet na svoji spletni strani

Google Analytics je najbolj priljubljeno spletno orodje za analizo. Predstavljamo šest nasvetov za spremljanje prometa s pomočjo Google Analytics. Preberite več >>

Si želite povečati stopnjo konverzije? Tu je nekaj nasvetov!

Si želite povečati stopnjo konverzije? Tu je nekaj nasvetov!

Zastavili ste si cilj povečati svojo spletno prodajo za 50 odstotkov. Kako se lotiti tega podviga? Vlagati več v oglaševanje? Prispevati za 50 odstotkov več vsebine? Povečati finančne izdatke? Okrepiti ekipo? Preberite več >>

Kako pomemben je dober naslov?

Kako pomemben je dober naslov?

Ključ do dobro obiskane spletne strani je redno dodajanje kvalitetnih vsebin. Te pa morajo seveda biti označene s primernim naslovom. Preberite več >>

Katere 4 dejavnike moramo spremljati v Google Analytics?

Katere 4 dejavnike moramo spremljati v Google Analytics?

Vsi se zavedamo, kako pomembno je spremljati analitiko spletne strani, a vendar si premalokrat vzamemo dovolj časa zanjo. Enkrat na mesec se prijavimo v Google Analytics in preberemo, kakšen je obisk strani v zadnjih 30 dneh. Preberite več >>

Uporabite te 4 trike pri oglaševanju preko Google AdWords

Uporabite te 4 trike pri oglaševanju preko Google AdWords

Če oglašujete na Googlu, ste zagotovo že spoznali tudi orodje AdWords. A zelo verjetno prav vseh trikov še ne poznate. Predstavljamo vam štiri, s katerimi boste znižali stroške oglaševanja in dosegli tiste internetne uporabnike, na katere ciljate. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Google Analytics delavnica in Marko Penko

31.05.2018 od 16:00 do 01.06.2018 19:30
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

01.06.2018 od 8:30 do 12:00
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Google AdWords delavnica in Marko Penko

07.06.2018 od 9:00 do 17:00
Google AdWords delavnica in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, je tu Google AdWords delavnica, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

08.06.2018 od 16:00 do 18:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

Letos bomo četrtič v okviru izbora Mladi podjetnik leta organizirali dogodek, ki je namenjen zgolj predstavitvam kandidatov. Predstavilo se bo 10 polfinalistov, ki jih bomo izbrali med vsemi prijavljenimi kandidati na izbor Mladi podjetnik leta 2018.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

15.06.2018 od 18:10 do 20:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

V petek, 15. 06. 2018, bo v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! potekalo sklepno dejanje letošnjega izbora Mladi podjetnik leta. Na sporedu bodo javne predstavitve finalistov, ki jih je komisija izbrala izmed vseh prijavljenih kandidatov, in razglasitev Mladega podjetnika leta 2018.
Preberite več >>

Vse za podjetje